Тренінг « Навчання дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання – від теорії до практики».

Про матеріал
Тренінг для вчителів та асистентів, що працюють в інклюзивних класах. Тренінг включає в себе поради вчителям та педагогічним колективам при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Вид роботи

Орієнтована тривалість, хв.

Ресурсне забезпечення

1.

Вступ

5 хв

                      

2.

Вправа «Долоньки»( привітання)

 

5  хв

 

                       _

3.

Вправа « Очікування» ( сонечко)

 

5 хв

Ватман , маркери, фліпчарт

4.

 Вправа « Правила роботи в групі»

 

10 хв

Ручка, зошит,

5.

Вправа «Криголам»

10 хв

Ватман , маркери, фліпчарт

6.

Вправа « Я зв’яжу тобі життя»

10 хв

Нитки, пояснювальні схеми

7.

Вправа «Частини тіла»

 

15 хв

Вата (або навушник шарфи, скотч пов’язка  на  очі,

8.

 

Вправа «Емоційна бухгалтерія»

10 хв

Роздрукована анкета

9.

Казкотерапія , складання казки           « Про хлопчика з особливими потребами»

 

10хв

Плакати, маркери.

10.

Вправа « Переваги і недоліки інклюзивного навчання»

 

10 хв

Плакати, маркери.

11.

Вправа  « Експеримент»

5 хв

Серветки для кожного учасника

12.

 

Підсумок

5 хв

 

13.

Рефлексія

5 хв

Скотч, роздруковані таблички  з написами

Навчання дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання – від теорії до практики

тренінг для вчителів початкових класів

Мета: познайомити вчителів з особливостями  інклюзивного навчання в системі освіти; сформувати толерантне ставлення до впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти, розширити знання педагогів, сформувати вміння адаптуватись і легко знаходити контакт із дітьми з особливими потребами, активізувати особистісний потенціал та оптимально реалізовувати креативний підхід у нестандартних ситуаціях.

Обладнання: плакат «Планета», «Правила  роботи», стікери, папір  А-4, фломастери, маркери, беджі, мультимедійна  презентація.

«Нещасна, знедолена природою… ма­ленька
людина не повинна знати про те, що вона 
малоздібна, що в неї − слабкий розум. Вихованнятакої людини повинно бути в сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим»

В. О. Сухомлинський.
Вибрані твори : у 5 т. –
К., 1977. − Т. 5. − С. 590.

 

Структура тренінгового заняття

Шановні колеги, я рада вас всіх вітати. Сьогодні я запрошую вас стати учасниками тренінгового заняття.

 Мета нашої зустрічі - познайомити вас з особливостями інклюзивного навчання. Слово «тренінг» означає тренування нових навичок. Наше тренінгове заняття буде складатися з трьох блоків: вступного, де ми ознайомимося з правилами тренінгу, проведемо вправи «знайомство» й                « очікування». Під час  основного блоку ми розглянемо принципи, мету та завдання інклюзивної освіти. В ході заключного блоку ми підіб'ємо підсумки нашого заняття.

 Отже, чи є переваги та недоліки інклюзивної освіти в школі? Саме на ці запитання ми будемо шукати відповіді під час сьогоднішнього тренінгу.

Хід тренінгового заняття

Інклюзивна освіта – це не просто проект, це перебудова свідомості кожного учасника проекту, вчителів , батьків та дітей. У процесі інклюзивної освіти дітей з особливими потребами не підтягують до норми , до якогось одного рівня, але вони неухильно рухаються вгору своїм особливим шляхом. Ще 5 -6 років тому дітям призначали домашнє або індивідуальне навчання, їх виключали з соціуму за якусь нозологію або поведінку. Але зараз система не може або можна сказати не має права відмовити дитині у відвідуванні школи. Інша справа ,що ця система сьогодні змінює школи для усіх дітей. Інклюзивним може стати будь який клас у будь якій українській школі , у будь який день навчального року. Тому ідеться про перекваліфікацію кожного педагога. Як мотивувати вчителя? На мій погляд немає більш творчої професії  ніж вчитель. Педагог щодня стикається з таким спектром дитячих емоцій для яких ніхто і ніколи не пропише алгоритм. І жоден педагогічний заклад цьому не навчить , тому що і діти і соціум неймовірно швидко змінюються. Коли вчитель заходить до класу він повинен бути  і фокусником, і театральним діячем, і науковцем,і звичайно мати педагогічний талант , тому поява особливих дітей у класі – ще один творчий виклик для вчителя . Не потрібно сприймати це як проблему , це не є проблема, це просто дитина. Є люди, яким ідея інклюзивної освіти не подобається, є батьки , які не хочуть, щоб їхні здорові діти вчилися разом з особливими дітьми. Але є й інші,ті хто розуміють, що жодна людина не застрахована від інвалідності або особливостей розвитку . Кожна дитина, навіть з найскладнішою нозологією має право на освіту в загальноосвітній школі, можливо дитина з ментальною інвалідністю відстане у засвоєнні академічної програми. Чи означає це, що для неї неможлива інклюзія. Уявімо у школі вам погано давалася математика, особливо у порівнянні з дітьми, які приймали участь  в олімпіад них завданнях.Можливо вам не давали найскладніших завдань. Але вас за це не відраховували зі школи, не принижували ізоляцією, на вас не ставили тавро на все життя і не позбавляли можливості дружби з однолітками. Вам залишали можливість показати себе з кращого боку, сильного боку , не пов’язаного з математикою . Через вашу математичну успішність вас не позбавили щастя відчути себе повноцінним членом суспільства.

Вчителем інклюзивного класу я стала в 2018 році. Саме з цього моменту змінилося моє світосприйняття. Я зрозуміла, що немає особливих дітей чи дітей з особливими можливостями, а є просто діти, учні, які через певні обставини мають особливі потреби у навчанні.  Тому не випадково сьогодні я запросила вас на тренінг: « Навчання дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного навчання – від теорії до практики».На цьому тренінгу ми постараємось з вами поєднати теорію з практикою.

Так, як в інклюзивному класі працюють і вчитель і асистент вчителя, тому сьогодні в  нашому тренінгу бере участь асистент …….

 Шановні колеги, для позитивного настрою на роботу і для встановлення доброзичливої ​​атмосфери, я пропоную почати наш захід з вправи «привітатися долоньками!». Підніміться , будь ласка. Починаючи з цього моменту вправи проводимо візуально, так, як  ми проводимо і у класі, виходячи з карантинної ситуації, яка склалася в країні. Поверніться один до одного, подивіться в очі один одному. Розгорніть свої долоньки одна  до одної. Тепер з'єднуємо пальці зі словами: Бажаю (великий) Успіху (Вказівний)

Великого (середній) У всьому (мізинець) Здрастуй (всією долонею)

- А тепер я хочу подарувати вам свою долоньку на пам'ять і побажати усім нам цікавою і плідної роботи. (Учасники вибирають собі долоньку певного кольору і розсаджуються за столи для роботи в групі).

1.1.Вправа«Очікування»
Мета: сприяти формуванню побажань учасників щодо участі їх у тренінгу; формувати їх професійні прагнення; підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.
Обладнання:промінці
           Хід вправи
- Зазвичай, наша  робота залежить від вашого настрою. Побажаємо один одному плідної роботи.  Хай вам сонечко сміється, і наука хай дається. Сподіваюся, що знання та уміння, отримані сьогодні, знадобляться вам у вашій роботі.
- Пропоную вам сьогодні:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись,а бачити.

Не просто відповідати,а міркувати.

Дружно і плідно працювати!

- Тоді, неодмінно,  результат нашої роботи буде ось таким.(на дошку малюнок сонечка)А для того,щоб сонечко світило яскравіше давайте напишемо на промінцях, що ви чекаєте від тренінгу? В кінці нашого тренінгу ми перевіримо чи здійснилися ваші очікування.
По черзі прикріплюють свої промені на плакат із зображенням сонця та зачитують написане.

-Оскільки в нас вже є 2 групи, то нам треба разом скласти правила роботи в групі( на фліпчарт) ( пишуть на олівцях)

- Ваші пропозиції,пропонуємо і записуємо на шаблонах олівців.

Правила роботи групи :

1)Вільно і лаконічно висловлювати свої думки;

2)  Говорити від свого імені;

3)Доброзичливість;

Вміння чути і слухати;

       5)Бути активним;

        6)Слухати і чути.

        7) поважати думку інших :

       8) Правило піднятої руки .

        9)  Правило «стоп»

- Молодці , дякую вам   за проведену роботу.

Переходимо до основної частини тренінгу. Пропоную вам завдання під назвою

: 1.2.«Криголам»

Сьогодні ми ведемо мову про дітей з особливими потребами, тому ключове сово нашого тренінгу слово «інклюзія»

І група - Яким же ви  бачите   наш тренінг , в якому ключове слово інклюзія?

 ІІ група - Яким повинен бути вчитель з інклюзивного навчання? На кожну букву  цього слова запишіть слова, які відповідають даному  завданню.

і

н

к

л

ю

з

і

я

Тренінг   вчитель

Інформаційним -       і – інтерактивним,

     н

корисний-    к –креативним

-          л – люблячий, людяним

–юнацький(задор)-  ю - ювелірний

захоплюючий-    з - зразковий

інклюзивний-   і- індивідуальнимякіснийя     яскравий

-якісний     я - яскравий

Висновок :Тож ми почули , яким може бути сам вчитель, який працює з дітьми з особливими потребами  і наш тренінг  для досягнення успіхів у нашій роботі.

Під час нашої зустрічі ми створимо з вами квітку, під назвою «інклюзія» , а розквітне вона під час нашого тренінгу.

-Давайте зробимо перший крок назустріч взаєморозумінню.

Для цього ми з вами виготовимо лялечок, а допоможе нам в цьому асистент вчителя…

Перед собою ви бачите нитки муліне і ножиці, з них ми будемо виготовляти лялечок. З давніх часів ляльки використовувалися для гри, в якості оберегів, але ми знайдемо їм інше застосування.

Ведучий сідає за центральний стіл, пояснює принцип виготовлення ляльки, разом з учасниками робить свою ляльку. Під час виготовлення ляльок ведучий читає вірш В. Бєляєвої «Я зв'яжу тобі життя ...»

Під час виготовлення ляльки придумайте характер і історію своїй ляльці, наділяючи її якостями толерантної особистості, ґрунтуючись на кольорі ниток, своїх враженнях, життєвому  досвіді, на столах є картки – підказки, які допоможуть вам в роботі.

Першим про свою ляльку розповідає провідний, наприклад:

- Мій чоловічок з'явився на світ з пряжі яскраво-жовтого кольору, він такий же життєрадісний і яскравий, найголовніше його якість - це оптимізм і життєлюбство. Далі кожному учаснику пропонується представити свого чоловічка, останнім виступає заздалегідь підготовлений учасник (він виготовляє ляльку з однією рукою) і дає опис:

- Мій чоловічок з'явився на світ з ниток синього кольору, він людина з особливими потребами, але має  якості дуже сильної особистості і величезну силу духу ...

Всі ми, її мешканці нашої планети , повинні шанобливо ставитися один до одного, дотримуватися прав і свобод кожного громадянина, вміти співчувати, допомагати і прощати, приймати людину такою, якою вона є.

Будь ласка, візьміть своїх чоловічків і за допомогою клею, який знаходиться на столі, приклейте їх до плакату, так, щоб вони міцно тримали один одного   ( синього в середину)

(На дошці знаходиться плакат із зображенням нашої планети,)

Висновок:отже, який ми можемо зробити висновок …Ваші думки …..

Ми повинні допомагати людям з обмеженими можливостями , тобто проявляти милосердя  до таких людей,і маємо підтримувати впровадження інклюзивної освіти.  І на нашій квітці з’являється перша пелюстка піл назвою                       ( приймати людину такою, якою вона є.)

2.Чи готова сучасна українська школа до прийняття людей з обмеженими  можливостями та впровадження інклюзивної освіти?

Щоб відповісти на це запитання я, як керівник МО вчителів 1 класів провела опитування вчителів нашої предметної секції, методистів відділу освіти та вчителів початкової школи з теми тренінгу, а саме ставлення до інклюзивної освіти.Проаналізувавши анкети, створила діаграму , результати якої ви бачите на екрані.

Ми бачимо , що ще існують проблеми при створенні умов для інклюзивного навчання.

А тому дозвольте нагадати вам:

Що ж таке інклюзія?    ( слайд - )

Інклюзія ( від англ. Inclusion – включення) - процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціумі. Він припускає розробку і застосування таких конкретних рішень, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь в академічному та соціальному житті.

Що таке інклюзивне навчання?

Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте ця думка є хибною.

Закон України “Про освіту” визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”.

Інклюзивна освіта - гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи .Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних ідей - усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним, як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому.

ПРИЧИНИ НЕОБХІДНОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

всі діти мають право навчатися разом;

діти не повинні зазнавати будь-яких видів дискримінації через свої проблеми розвитку;

Основні переваги інклюзивного навчання  над  індивідуальним:

по-перше - це можливість надати дитині повноцінного статусу школяра, батькам - змогу відчувати сторонню турботу про дитину і  змогу на декілька годин  відволікатись на інші проблеми окрім дитини; 

по-друге - це вихід дитини в світ однолітків, що сприяє гармонійному розвитку та вихованню особистості

по-третє - це вольові зусилля як дитини, так і батьків у подоланні проблем розвитку , це надія на краще, а значить і бажання діяти у напрямку вирішення означених проблем.

- Давайте спробуємо відчути, як почувається дитина з особливими потребами.

Вправа «Частини тіла»

Ви маєте 5 секунд на те, щоб об’єднатися в пари і потиснути руку своєму партнеру. Тепер швидко «привітаймося» одне з одним таким чином:

Права рука до правої руки;

Спина до спини;

Стегно до стегна;

П’ятка до п’ятки.

Чи сподобалась вам вправа? Як усе легко і просто виходить! Я попрошу частину вчителів уявити себе дітьми з особливими потребами.

З вадами слуху (вушні затички);

З вадами зору (пов’язка на очах);

З порушеннями опорно-рухового апарату (на стільцях).

Спробуємо привітатися ще раз.

Чи легко вам було робити цю вправу?

Як почувалися люди з обмеженими можливостями?

Висновок :  ми самі відчули на собі як це важко ,не всі діти з особливими потребами можуть зробити ці вправи, тому ми маємо бути толерантними, проявляти милосердя і терпимість до таких дітей і намагатися зробити їх життя комфортнішим. І отже наша квітка поповнюється пелюстками. (квітка – милосердя, терпимість,)

В інклюзивних класах створюється  атмосфера взаєморозуміння та взаємодопомоги між дітьми, щоб забезпечити дитині з особливими потребами. можливість самоствердитися, подолати неадекватні установки та стереотипи, набути певних навичок соціальної поведінки.

Дитина з особливими потребами  не повинна займати особливого становища в класі, вона має почуватися природно, досягти самостійності, наскільки це можливо і саме від вчителя залежить, як  комфортно почуває себе дитина в шкільному середовищі. Пропоную вам виконати наступну вправу.

3.Вправа «Емоційна бухгалтерія»

Завдання:. Уявіть дитину з особливими потребами в розвитку, яка навчається у вашому класі. Проаналізуйте, скільки разів за 1 день ви:             

Звертались до дитини з емоційно позитивним висловлюванням (радісним вітанням,схваленням, підтримкою)

 

Звертались до дитини  докором, зауваженням, критикою.

 

Словесно підтримували дитину

 

Підвищували голос на дитину

 

Взаємодіяли з дитиною, враховуючи ситуацію її розвитку

 

Були у ролі "контролюючого дорослого" і дивились на дитину "зверху вниз"

 

Скільки справ зробили разом з дитиною

 

Скільки справ зробили за дитину

 

Загальний результат:

 

Загальний результат:

 

 

Підсумок: підрахуйте результати, проаналізуйте ситуацію.

Висновок: який ми можемо зробити висновок -враховувати  індивідуальні  здібності  та  стан  здоров’я, ставитись  доброзичливо, співпереживати разом з учнями  і  створювати  для  них  ситуації  успіху.

Ми з вами опрацювали матеріал, тому ці таблички ви залишаєте собі для використання в подальшій роботі.А наша квітка поповнюється пелюстками . (  квітка -співпереживання , доброзичливість.)

- Учителя початкових класів використовують різні методи та форми корекційного навчання, які передбачають кооперативну роботу дітей у малих групах, у парах, що сприяє  здобуттю соціальних навичок, формують почуття товариськості та взаємної відповідальності.У дитини з певними порушеннями з'являється потреба бути потріб­ною, що мотивує здобувати нові навички, знання.

Учень з освітніми потребами  не повинен бути пасивним учасником навчального процесу. Вчитель має підібрати такий зміст навантаження на урок та методи залучення учня, щоб він був активним і свідомим у засвоєнні знань та вмінь .Залежно від індивідуальних особливостей учня та характеру труднощів, які викликає у нього навчальна діяльність, слід пропонувати завдання у різній формі.

 То як  же вчити дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі?Більшість методик навчання дітей з особливими освітніми потребами — специфічні. Наприклад, учневі з вадами зору допоможуть орієнтуватися у класі контрастні фарби та додаткове освітлення. А ось у дитини з епілепсією таке оформлення може спричинити погіршення стану здоров’я. Для кожного виду порушення є спеціальні методи, що допомагають повноцінно навчатися. Наприклад, шрифт Брайля, жестова мова чи дактильна абетка. Детальніше про них можна дізнатися з семи видів програм, які є на сайті Міністерства освіти. Але є дещо спільне, що допоможе будь-якому інклюзивному класу почуватися комфортно.

https://www.rvosvita.org.ua/wp-content/uploads/2018/07/e213838d6a015759da40441fe0c56d1c-300x300.jpg

-Це - Арт-терапія або «лікування мистецтвом» - досить новий, проте популярний засіб психотерапії. . Вона є невід’ємним елементом лікування дітей з особливими потребами. А також виступає як один із засобів розвитку малюка. Важливо враховувати вік дитини, її потреби та вподобання. Для наймолодших підійде малювання пальчиковими фарбами, старшим сподобається аплікація та піскова терапія. Школярі зможуть займатися казкотерапією чи музичною терапією, рукоділлям.Пропоную вам зайнятися казкотерапією і скласти казку

«Про хлопчика з особливими потребами»

Час виконання : 10 хвилин

А тепер послухаємо, що у вас вийшло ( презентація груп)

Висновок: прослухавши казки, які ви склали, можемо зробити висновок, що    саме використання арт технологій дає дітям можливість будувати власний світ, модель свого Всесвіту, почуваючи себе його творцем. Тому завдання вчителя гармонійно розвивати пізнавальні процеси  у дітей з особливими потребами. ( наша квітка поповнюється пелюстками повага людської гідності.Співпереживання

Ми навчаємо дітей  в умовах загальноосвітнього класу  і наші старання направлені  перш за все на формування у дітей віри в свої власні сили, у власні можливості, оскільки життєстверджуючий тонус повсякденного життя школяра спирається перш за все на успіхи в його основній праці – навчанні.  Давайте з вами розберемося які є недоліки інклюзивної освіти.які ж переваги?

4.Вправа «Переваги і недоліки інклюзивної освіти»

 Члени першої групи повинні записати на ватмані всі переваги інклюзивної освіти, а іншої – її недоліки.  ( на ватмані)

Висновок:отже ми побачили, що переваг інклюзивного навчання більше, і тому ми повинні прийняти інших, якими вони є, долаючи всі труднощі   спрямувати наші зусилля на навчання дітей з особливими потребами.Бо інклюзія — це коли важливий кожен. ( квітка – повага прав  інших)

10. Вправа «Експеримент»

Мета: показати вибірковість сприйманої інформації, розвивати вміння працювати в колективі.

Візьміть серветку, заплющіть очі та виконайте певні дії точно за інструкцією, щоб результат був у всіх однаковий.

Всі учасники групи одержують серветку і за командою тренера, ні з ким не розмовляючи, починають виконувати ті дії, які диктує тренер.

Тренер. Зігніть серветку навпіл і відірвіть лівий куточок; складіть ще раз навпіл, відірвіть правий кут; складіть аркуш навпіл і відірвіть лівий кут; Розплющте очі. Що вийшло?  Візерунки у всіх різні. Схожі, але однакових немає, хоча інструкція однакова.

Тож можемо зробити висновок: так усі люди ( педагоги чи діти ) одну й ту саму інформацію сприймають не однаково і завдання виконують по різному, бо кожна людина особлива і завжди вносить в будь – який процес щось своє. Робота вчителя в інклюзивному класі і полягає в тому, щоб розкрити індивідуальність кожного, надати йому можливість проявляти себе творчо і не боятися це робити.

—Чому вийшли різні візерунки на папері?

Висновок: кожен розуміє інформацію по-своєму. Дітям з особливими потребами  необхідно спільно, покроково розробити алгоритм роботи, щоб одержати результат, якого ви очікуєте.Поповнюємо квітку …повага до до людської гідності..

ПІД ЧАС НАШОГО ТРЕНІНГУ МИ СТВОРИЛИ КВІТКУ, ПІД НАЗВОЮ «ІНКЛЮЗІЯ» І ТЕПЕР ТОЧНО ЗНАЄМО ЯКИМ ТРЕБА БУТИ ВЧИТЕЛЮ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ.

Підсумок

Час виконання : 5 хвилин

-   Враховуючи нашу спільну роботу на тренінгу та ваш професійний досвід, давайте створимо сенкан , де ключовим буде слово «інклюзія» . Нагадую вам:

Як створити сенкан?

Для того, щоб створити власний сенкан, можна скористатись простою формулою, в якій цифрою позначено номер рядка, а словесне пояснення – вимоги до форми і змісту:

1 – тема (іменник).

2 – опис (два прикметники).

3 – дія (три слова).

4 – ставлення (фраза – чотири слова).

5 – перефразування сутності (одне слово).

Послухаємо наших учасників, а в мене вийшов ось такий.

 

Рефлексія

Час виконання: 5 хвилин

Учитель: Насправді дуже багато проблем в загальноосвітніх школах для впровадження інклюзивної освіти. Але на шальках терезів - людське життя особливих дітей, яким необхідна наша допомога. Хочеться вимовити такі слова: «Важливо, щоб діти не відчували себе іншими ... Це діти, яким доля послала складні випробування ... Тільки співчуття мало, треба розвивати можливості.

Давайте підведемо підсумок нашому тренінгу:

Чи  знайшли  для себе  щось  нове, чим  будете  користуватися  у  професійній діяльності?

Чи  справдилися  ваші  очікування від тренінгу, які ви писали на початку нашого заняття?

  • На ваших партах лежать промінчики помаранчевого і червоного кольорів, якщо ваші сподівання справдилися ви приклеюєте промінчики помаранчевого кольору, якщо частково або не справдилися промінці червоного кольору. Приклеюємо кожен на свої очікування.
  • Дивлячись на наше сонечкоми бачимо, що в основному ваші сподівання справдилися.

 

На завершення тренінгу послухайте притчу:

Проживає в одному українському селі поважний, старий мольфар. Прийшли до нього люди за порадою: « Скажи нам ,мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім’ї, що усі сини й невістки, дочки й зяті жили разом у мирі і злагоді.» Не може говорити старий від хвилювань і спогадів, які нахлинули на нього подають йому папірець і олівець, і він довго пише.Три слова були написані на папері:

любов;прощення;терпіння.

І в кінці листа: сто разів любов, сто разів прощення, сто раз терпіння.

Прочитав люди ці слова і запитали мольфара:

- І все?

- Так, - відповів старий, - це і є основа життя будь-якої гарної родини.

І, подумавши, додав:

- І світу теж ...Дійсно, всього три слова, але вони є основними для кожної поважаючої себе і оточуючих людини. І, нам, людям, в чиїх руках знаходиться дитинство, дуже важливо навчити і самим навчитися терпінню, розумінню, добра і співчуття до всіх без винятку, а особливо до дітей з особливими потребами. ...

Дякую за увагу

 


Додаток 1.

Вхідне анкетування (5 хв).

  • АНКЕТА ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
  • «СТАВЛЕННЯ ДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ»

1.Чи знаєте ви, що таке «інклюзивне навчання»?
а) так; б) ні.

2.  Як ви вважаєте, чи готова школа створити умови для впровадження інклюзивного навчання?

  • а) так;
  • б) ні;
  • в) частково.

 3. Що ефективніше для дитини?

  • а) індивідуальне навчання;
  • б) інклюзивна освіта.

4. Чи порушуються права дітей з особливими потребами в системі надання їм освіти?

  • а) так; б) ні.

5. Як ви думаєте, чи вплине спільне проведен­ня дозвілля дітей різних категорій на покращен­ня морального виховання особистості?

  • а) так; б) ні.

6. Чи готові ви психологічно подолати бар'єри у роботі з дітьми з особливими потребами?

  • а) так; б) ні.

 

 

     СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

  1. Аспекти аналітичної діяльності працівника психологічної служби. Методичні рекомендації. / упорядники: Марухина І.В, Кондратенко Л.О., Растроста Г.Б., Сагайдак О.Б. – Суми, 2011. – 30 с.
  2. Діти з особливостями розвитку в звичайній школі  [автор-укладач  Л.В.Туріщева]. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 111, [1] с. – (Серія «Психологічна служба школи»).
  3. Діти з особливими потребами в школі: Психолого- педагогічний супровід / Романова О. та ін.. – К.: Шк. Світ, 2011. – 128 с.  – (Бібліотека «Шкільного світу»).
  4. Обухівська А. Г. Психологу про дітей з особливими потребами у загальноосвітній школі / Обухівська А., Ілляшенко Т., Жук Т. – К.: Редакція загальнопед. газет, 2012. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
  5. Панок В.Г. Психологічна служба: навчально-методичний посібник для студентів і викладачів - Кам'янець-Подільський: ТОВ Друкарня Рута, 2012 – 488 с.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
  6. Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: навчально – методичний посібник / [за заг. ред. Колупаєвої А.А.].  – К.: ТОВ ВПЦ «Літопис-ХХ» – 2010 – (Серія «Інклюзивна освіта»: у 9 книгах).
  7.  Чеботарьова О.В. Методичні рекомендації з досвіду роботи щодо організації та проведення індивідуального навчання вдома з учнями, які мають вади у психічному чи фізичному розвитку. /  Чеботарьова О.В. –  К., 2
     
  •  
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Десятерик Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Буд-Гусаїм Лілія Вікторівна
    файл не відкривається після завантаження.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  3. Звірок Лариса
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
1 березня 2021
Переглядів
16698
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку