Тренінг "Основні тенденції та зміст патріотичного виховання особистості"

Про матеріал

Рекомендую провести цей тренінг з молодими класними керівниками. Тренінг містить методичні поради, як працювати над проблемою патріотичного виховання молодого підростаючого покоління.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Головне управління освіти і науки державної адміністрації

Дніпропетровської області

Відділ освіти Васильківської державної районної адміністрації

Павлівська середня загальноосвітня школа

 

 

 

D:\Фотокартинки\014.jpg

(Методична розробка тренінгу для вчителів методичного оєднання класних керівників з проблеми патріотичного виховання особистості школяра)

 

                                                                                                    Тренінг розробила

                                                                                 вчитель-методист

                                                                                Базилевська В.М.

                                                                               Павлівська СЗШ

 

 

 

 

С. Павлівка

 

 

 

 

 

 

„ Основні тенденції та зміст патріотичного виховання особистості ”

Тренер: Добрий день шановні друзі. Сьогодні я хочу провести з вами тренінг за темою «Основні тенденції та зміст патріотичного виховання особистості». Виховання – категорія вічна. Воно є складовою частиною ідеології та культури суспільства і завжди має національний характер. Великий український просвітитель  Г. Сковорода зазначив «який бо результат навчання без серця благородного і вдячного, яка користь наук без доброї думки». Як ви бачите, ми сидимо з вами у колі, яке символізує об’єднання людей спільними думками і спільною метою.

 

І. І перш за все нам потрібно створити доброзичливу обстановку і ми ще раз назвемо свої імена і допоможе нам в цьому ось цей м’ячик „Здоровячок”.

(учасники тренінгу передають м’ячик по колу, називаючи ім’я та вітаючись з групою)

 

ІІ. Дякую. І як годиться для будь-якого тренінгу нам потрібно створити правила роботи. Пропонуйте своє правило, аргументуючи його доцільність і , якого ми будемо дотримуватись протягом роботи тренінгу.

  • бути позитивним;
  • локанічним;
  • поважати думку інших;
  • бути толерантним;
  • говорити по черзі;
  • бути активним;

 

ІІІ. Дякую. Сьогоднішній тренінг допоможе нам визначити головну мету і завдання патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в сучасних умовах розвитку суспільства, зрозуміти  психолого-педагогічні особливості роботи з учнями у даному напрямку, познайомитися з  пріоритетними методами, засобами і формами патріотичного виховання в родині, школі, суспільстві.

”Патріотизм – складне і багатогранне почуття, один із найважливіших компонентів індивідуального і суспільного способу життя. На особистісному рівні патріотизм є пріоритетною стійкою характеристикою людини, яка проявляється в її свідомості, моральних ідеалах та цінностях, у реальній поведінці та вчинках.

.

Патріот – це той, хто в сьогоднішніх нелегких умовах сприяє розбудові демократичної соціальної держави правовими методами.

Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, готовність відстояти, захищати свою незалежність, щоб духовно піднятися і усвідомити свою роль у суспільстві.

 

П’єр Буаст сказав, що при нестачі багатства нація тільки бідна; при нестачі патріотизму нація жалюгідна.

Проблеми виховання сьогодні хвилюють усіх і мають глобальний характер. Соціальна апатія, бездуховність, негативний вплив масової культури, поширення алкоголізму і наркоманії – ці явища переважають  нині у молодіжному середовищі. Звернімо увагу: К.Д. Ушинський наполягав, що виховання, як і навчання повинно бути там, де  йому належить бути – на першому місці!

 Життєві пріоритети змінились, але зміст виховання залишається: виховати всебічно розвинену креативну особистість учня, який зможе самостійно продовжити освіту, саморозвиватися, і реалізуватися у житті, знайшовши своє місце під сонцем. Ви бачите і розумієте, що перед нами, вчителями, стоїть важливе завдання і цей тренінг допоможе нам в майбутньому.

 

ІУ. Давайте визначимо рівень розуміння цього питання. У вас є листочки різного кольору:

 

 

 

                   Червоний – розумію добре і можу поділитись досвідом роботи;

 

                   Жовтий – добре знаю, як треба працювати …..;

                 

                 Зелений – знаю, але потребую допомоги;

 

                 Коричневий – взагалі не розумію, навіщо це потрібно.

 

 

 

 

 

 

 

У. І звичайно, ми сподіваємось щось дізнатись. Наступна вправа „Очікування”

(учасникам роздаються кольорові листочки і вони пишуть свої очікування від тренінгу, виголошують і прикріпляють на плакаті)

Безымянный1

Ви бачите, що більшість корабликів ми прикріпили ближче до Берегу надій, сподіваючись на краще майбутнє.

 

 

УІ. Отже, зараз ми проведемо з вами „Мозковий штурм”, визначивши „Що означає патріотизм?”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра „Історії з торбинки ”

(учасники сідають в коло і по черзі витягують з торбини один з предметів (олівець, ручка, ґудзик, кубик, котушка ниток, цукерка, ….)після того, як кожний з учасників отримав якусь річ, кожний промовляє фразу, яка починається з „ Я як…..”   Наприклад, „Я- цукерка, солоденька, смачненька, мене всі люблять ”.

 

УІІ. Давайте об’єднаємось в три групи, кожна група отримає своє  власне завдання. Визначити  мету  і завдання з патріотичного виховання

1. як особистості;

2. родини;

3. класного колективу;

4. школи;

5. громадської спільноти

( учасники працюють в групах , в яких є керівник і контролер часу)

  Гра „Відкритий мікрофон ”.  Учасник від групи і, хто бажає, висловлюють свої думки щодо визначеного головної мети і завдань патріотичного формування особистості.

 

УІІІ. А зараз давайте уявимо собі, які фактори можуть негативно вплинути на виховання патріотичної особистості учня і дати характеристику  учнями трьох вікових груп: молодшого шкільного віку (6-11 років), підліткового віку (12-15 років),  в ранній юності (15-18 років).                                                                                                                                                                                                                                                                      

             ( групи записують свої визначення)

Давайте розглянемо їх. ( три учасника від кожної групи записують свої визначення на плакатах)

 

 

 

 

 

 

 

Знайдемо спільні і запам’ятаємо їх, щоб уникнути в своїй роботі.

 

Гра. Релаксійна хвилинка

 Наближається визначне свято, воно принесло і сльози і радість до багатьох українських сімей. Давайте з вами побудемо в ролі  редакторів місцевої газети «Васильківський вісник» і створимо  серію випусків святкових номерів газети. Ваше завдання  Назвати сторінку, оформити  і презентувати її читачам.

 

Вправа ІХ.  Процес патріотичного виховання здійснюється у навчальній, позакласній і позашкільній діяльності, в сім’ї, дитячих та юнацьких 

обєднаннях. Весь освітній процес має бути насичений різними аспектами патріотичного виховання. Наступна вправа „Методи, засоби і форми патріотичного виховання ”

Гра „Аукціон ідей ”

- інтерактивні технології;

- соціально-проектна діяльність;

- технології створення  проблемних ситуації;

- створення ситуацій успіху;

- ситуаційно-рольові ігри;

- соціограми;

- метод відкритої трибуни;

- соціально-психологічні тренінги;

- інтелектуальні аукціони;

-  демократичний діалог;

- методики колективних творчих справ;

- традиції, ритуали тощо.

 

Визначимо найпріоритетніші і найефективніші з них і візьмемо їх до уваги у роботі з патріотичного виховання.

 

Вправа Х. Зараз рольова гра. Уявіть, що ви  продюсери нових фільмів, які мають з’явитися на екрани кінотеатрів чи телебачення. До вашої уваги різні уривки з художніх фільмів. Ваше завдання визначити мету фільму і зробити для нього рекламу, щоб молодь захотіла його подивитись.

 

 

ХІІ. Отже, давайте колективно створимо пам’ятку для вчителя. Розпочнемо її такими словами:

Учителеві необхідно пам’ятати, що  в організації роботі з патріотичного виховання дітей та учнівської молоді слід враховувати:

  • різнобічні інтереси і потреби у різноманітній інформації;
  • знання різних галузей;
  • надання переваги завданням та іграм, які потребують зосередженості, стійкості уваги та передбачають прояв розумових операцій (аналіз,синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація);
  • прагнення відкрити і досліджувати і розшукувати нове (інтерес до завдань);
  • уміння тривалий час самостійно грати й працювати;
  • багатий словниковий запас для свого віку;
  • наявність терпіння, що проявляються під час роботи;
  • підвищене почуття відповідальності;
  • працездатність та намагання працювати якомога більше;
  • самостійний пошук та робота з додатковою літературою з різних питань;
  • бажання брати участь у заходах, які підвищують інтерес до пізнання  рідного краю, любов до свого народ, гордість, що ти українець (олімпіади, вікторини, клуби за інтересами)

 

ХІ. В кінці нашого тренінгу давайте підведемо підсумок роботи, відповівши на запитання:

  1. Що ви нового дізнались з даної теми?
  2. як ці знання допоможуть в роботі з патріотичного виховання?
  3. Чи досягли ми своєї мети?

ХІІ. Наш тренінг підійшов до кінця і залишилось лише побажати один одному успіхів у роботі. Давайте  використаємо такі фрази:

 

 Я бажаю, щоб…….

Я буду рада, якщо…….

 

На цьому наш тренінг завершено. Давайте візьмемось за руки і всі разом скажемо „Ми сильні, ми щасливі, ми талановиті, ми – одна українська родина.

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку