тренінг "Подорож у країну здоров’я"

Про матеріал
основна мета дати поняття про здоров’я, довести пріорітети здоров’я серед інших цінностей людини; формувати навички здорового способу життя; ознайомити учнів із згубним впливом шкідливих звичок на організм людини; пропагувати здоровий спосіб життя. Ким би не була людина, який би не мала статус, головною турботою для неї є здоров'я. Здоров'я — це скарб, яким наділяє нас природа
Перегляд файлу

ТЕМА:  «Подорож у країну здоров’я»

МЕТА:  Дати поняття про здоров’я, довести пріорітети здоров’я серед інших цінностей людини; формувати навички здорового способу життя; ознайомити учнів із згубним впливом шкідливих звичок на організм людини; пропагувати здоровий спосіб життя.

Ким би не була людина, який   би не мала статус, головною турботою для неї є здоров'я. Здоров'я — це скарб, яким наділяє нас природа.

Здоров'я — це скарб,

який так легко втратити,

 яким слід пишатися,

 який слід цінувати.

 Людина часто не замислюється над тим, яке значення має здоров'я доти, доки не зіткнеться з проблемами у само­почутті. А справжня турбота про здоров'я починається при наявності уже серйозних захворювань.

Для того,щоб розпочати нашу мандрівку,кожний учень (4 групи по 7 учнів), має зробити  бінго «Здоровчика». На ньому написати:

  •              своє ім’я;
  •              свій варіант визначення здоров’я;
  •              узагальнити визначення здоров’я  у групі і представити класу.

Молодці, гарно справились із завданням, кожна група правильно визначила своє визначення здоров’я, а тепер разом прочитаємо, що таке здоров’я  за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), і поставимо своїх бінго у вагони нашого поїзда, щоб вирушити до першої зупинки:

Зупинка №1«А ми це знаємо»

    Сьогодні ми будемо говорити про здоров'я фізичне, соціальне (соціальне благополуччя), психічне (психологічний комфорт), духовне (дамо їм визначення). Встановимо, який між ними існує зв'язок, поставимо перед собою завдання, які сприятимуть поліпшенню стану здоров'я.

  •             Фізичне
  •            На мою думку, фізично здорова дитина розвинена відповідно до віку, у неї відсутні хронічні захворювання. Така дитина активно бере участь в рухливих іграх, займається в спортивних секціях, пра­цездатна, загартована, дотримується режиму праці і відпочинку.
  •            Фізично здорова дитина усвідомлено виконує вимоги особистої гі­гієни, правильно харчується, має початкові знання про анатомію та фізіологію людини. Веде здоровий спосіб життя, протидіє згубним звичкам – алкоголізму, наркоманії, курінню.
  •            Такій дитині притаманні такі риси характеру, як: рішучість, бадьорість, терпимість, пра­цьовитість, витривалість, наполегливість, героїзм, життєздатність
  •            В нашій школі, вчителі мають величезне завдання — виховувати в учнів турботу про своє фізичне здоров'я. Проте найбільш поширеними серед учнів є «шкільні хвороби» - зниження гостроти зору та порушення постави -  сколіоз, який спричинює побічні захворювання.
  •            З метою запобігання «шкільних хвороб» проводиться фізкультура, фізкультурні паузи майже на кожному уроці, про­гулянки на свіжому повітрі. Під час таких прогулянок я проводжу рухливі ігри, адже,  відпочинок на при­роді знижує агресію, розвантажує нервову систему, впливає позитивно на розвиток учнів, поліпшує настрій.
  •            У нашому класі систематично проводяться бесіди щодо шкідливих звичок. Всі знають та розуміють згубний вплив цих  речовин не тільки на фізичне здоров’я, а і на організм в цілому.
  •            Але виховна робота педагогів, повинна проводитися в комплексі з батьками. Саме від них залежить здоров'я дитини, її благо­получчя. Тому я намагаюся якомога більше залучати їх дожиття класу, брати участь у різноманітних заходах, спільному відпочинку, і походах.
  •             Психічне
  •            Я вважаю, що психічно здорова дитина — це дитина, ро­зумова діяльність якої відповідає кален­дарному віку.
  •            Я згідний з думкою  ____________, і вважаю, що у психічно здорової дитини розвинені довільні психічні процеси, наявна саморегуляція, адекват­на самооцінка, позитивні думки та емоції, впевненість, гармонія душі та зовнішньої поведінки.
  •            Такій дитині притаманні такі риси характеру, як: внутрішня свобода, воля (самоконтроль, самодисципліна тощо), по­міркованість, урівноваженість.
  •            Також до рис характеру я б додав ще оптимізм, спрямованість, самостійність, незалежність (у мисленні, діяльності, життєвій позиції), самокритичність.
  •            Як правило, психічно здо­рова особистість — творчо активна (роз­винена уява, спостережливість, високий інтелект).
  •            Проте, хочу зазначити,що наданий час, слід приділити найбіль­ше уваги таким аспектам психологічного розвитку підлітків  як спілкування з дорослими, спілкування з ровесниками, самопізнання дитини.
  •            Особливим компонентом психологічного розвитку є самопізнання дитини, яке являється у зміні самооцінки, вона стає об'єктивнішою, з'явля­ється довільність, формується колективний характер діяльності.
  •             Духовне
  •            Духовно здорова дитина характеризується добрим ставленням людини до навколишніх людей.
  •            Я б додала до цих характеристик ще турботу, увагу, готовністю при­йти на допомогу людям які її потребують,вміння  ділити радість і горе.
  •            Я думаю, що така дитина будь-яку справу виконує уваж­но, зацікавлено, сумлінно, з любов'ю.
  •            Я вважаю, що ду­ховно здорова особистість має постійну потребу пізнати світ, себе і призначення свого життя.
  •            Узагальнюючи неповний перелік тих рис, які притаманні духовно здоровій особистості, можна сказати, що для неї характерна моральність, чисті помис­ли, культурне буття, щире ставлення до віри і віросповідання, милосердя, добро­та.
  •            На мою думку сюди потрібно віднести також шанування мови і народних звичаїв, усіх духовних і культурних надбань свого народу, людства загалом .
  •             Соціальне
  •            У соціально здорової дитини завжди доброзич­ливе ставлення до дорослих, однолітків та до  молодших.
  •            Я б додала сюди, ще наявну здатність до актуалізації в колективі тому, що така особистість має належний статус у колективі, відповідальність за власні вчинки.
  •            На мою думку у соціально здорової дитини позитивно спрямована комунікативність, у будь-якій компанії почувається «як риба у воді»
  •            Вона соціально активна, вміє протистояти со­ціальному тиску та орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях,
  •            прагне соціальної гар­монії та справедливості, шанує національні цінності як свого, так і інших народів.
  •            Та­кій дитині притаманна доброзичливість, правдомовність, здатність тримати слово, відповідальність, шляхетність, толерант­ність, повага до законів.

(4 квітки, по 7 пелюсток + квітка для вчителів)

Створити квіточку. На кожній пелюстці кожен учень пише, що він робить для того, аби бути здоровим, (усі команди виступають по секторах, квіти кріпляться на дошку)

Зупинка №2 «Шкідливі звички»

Діти – майбутнє нашої нації. саме дітям належатиме важлива роль у розбудові нашої держави. А що потрібно для цього? Ну звичайно, у першу чергу здоров’я!

Доведено, що стан здоров’я залежить:

  •                 на 10%від рівня розвитку медицини
  •                 на 20%від впливу навколишнього середовища
  •                 на 20%від спадковості
  •                 на 50% від умов та способу життя.

Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива, як це показують у фільмах і як це роблять батьки, чи нанюхатись різних речовин, щоб «зловити кайф».

Давайте пригадаємо вплив шкідливих звичок на організм

Паління вражає генетичний апарат, затримує фізичний і психічний розвиток підлітка. Адже до складу тютюнового диму входить близько ЗО отруйних речовин.

Шкідлива дія тютюну не обмежується нікотином. До складу тютюнового диму близько ЗО отруйних речовин: аміак, синильна кислота, чадний газ та ін.

Тютюновий дим, який вдихає курець, насамперед потрапляє у верхні дихальні шляхи, а потім — у трахею та легені. Під впливом тютюнового диму відбувається хронічне подразнення слизової оболонки гортані, розвивається запалення голосових зв'язок, вони потовщуються, грубішають. Це призводить до зміни тембру голосу (грубий голос курця), що особливо помітно в молодих жінок.

Внаслідок подразнення слизової оболонки бронхів і трахеї тютюновим димом розвивається їх хронічне запалення (бронхіт і трахеїт). Тому курці частіше хворіють на запалення легень, туберкульоз, захворювання у них мають тяжкий перебіг.

Учені встановили, що куріння — один з основних чинників, які призводять до того, що розвивається рак легень.

Розглянемо, які шкідливі речовини містяться у тютюновому димі

Вживання і зловживання алкогольними напоями особливо небезпечне в дитячому, підлітковому віці, коли ще не завершилося формування організму, у цей період у печінці відсутній спеціальний фермент - алкоголь - дегідрогеназа, який розщеплює етиловий спирт на прості нетоксичні сполуки. Ось чому вживання дитиною навіть незначної кількості алкоголю може призвести до дуже небезпечних наслідків.

В організмі людини, яка вживає алкоголь змалку, набагато швидше формується алкогольна залежність.

Вкрай небезпечні є гострі отруєння алкоголем. Основна небезпека вживання і зловживання спиртними напоями, особливо в підлітковому і юнацькому віці, полягає у виникненні алкогольної залежності, яка поступово переходить у тяжкі захворювання - алкоголізм - і проявляється у необоротному ураженні центральної нервової системи та всіх органів і систем. Розвиваються і психічні зміни, які супроводжуються пригніченістю злісною дратівливістю. Алкоголік стає байдужим до роботи, сім'ї і дітей, настає зниження вищих емоційних емоцій. Тисячі   людей   щороку   помирають   через отруєння алкоголем, підвищується ризик нещасних випадків, аварій, важких травм, можна потрапити до в'язниці.

Найістотнішими причинами вживання наркотиків є цікавість, бравада, прагнення до незвичайних відчуттів, вплив оточення. При цьому стає очевидним, що цікавість підігрівається більш "досвідченими" товаришами і доповнюється власною самовпевненістю та наївністю початківця. Бажання випробувати незвичайні відчуття, спробувати щось, про що знають інші, підсилюється прагненням бути як усі, не виглядати білою вороною. Сприятливою умовою при цьому є відсутність батьківського контролю за життям і дозвіллям дитини.

     Здоров'я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями фізкультурою, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.

     Як підсумок до впливу шкідливих звичок на організм, хочу звернути вашу увагу на малюнок, де зображена дівчинка у вигляді принцеси, проте під впливом шкідливих звичок повернувши малюнок на 180 градусів, спостерігаємо перетворення гарної принцеси на стару зморшкувату бабусю. Таким чином можна спостерігати зовнішні зміни після впливу алкоголю, тютюну, наркотичних речовин.

Узагальнивши негативний вплив шкідливих звичок на наш організм, а особливо на загальний розвиток підлітків, с пробуємо викинути у кошик, те що стає нам на заваді вести здоровий спосіб життя. Кожен учень записує на листку , що йому заважає вести ЗСЖ зі словами:

  • Я викидаю у кошик для сміття, те,що заважає мені вести здоровий спосіб життя, а саме…. (лінь, неповноцінне харчування, не нормований сон, перевантаження, неохайність, довготривалі комп’ютерні ігри, пізня вечеря, цікавість до «заборонених плодів», погані емоції, поганий настрій, голодний сніданок, нехтування загартовуванням, надмірну кількість солодощів, погані поради, сухарики, чіпси, звичку гризти нігті, поганих приятелів, шкідливі звички……)

Зупинка № 3«Приклади для наслідування»

Гра-розминка «австралійський ДОЩ» (5 хв.)

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників. 

Хід  вправи

Учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що яке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послу­жімо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете пере­ймати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я. передам наступні. Стежте уважно!

  • В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).
  • Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
  • ДОЩ   ПОСИЛЮЄТЬСЯ.   (Плескання долонями по грудях). .
  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).
  • А ось град - справжня буря. (Тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).
  • Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).
  • Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
  • Сонце! (Руки догори).

Міцне здоров’я людини тісно взаємопов’язане з  спортом, тому прикладом для наслідування у кожного підлітка мають бути люди які досягли успіху без шкідливих звичок. Як ви гадаєте кого з відомих українців можна назвати гордістю країни та прикладом для наслідування?

Катерину Серебрянську, Володимира та Віталія Кличків, М. Амосова, Василя Вірастюка, Лілію Подкопаєву,Андрія Шевченка, Яну Клочкову,Володимира Медведєва, Ані Лорак, Марію Бурмаку, Лідія Соловйова, Олександр Дорошенко, Алла Мальчик, Руслан Пономарьов,….

Зупинка № 4«Про здоров’я»

Існує багато прислів’їв, народних приказок та висловів про здоров’я, давайте пригадаємо які з них ви знаєте. Сьогодні мені хочеться ознайомити вас з однією повчальною притчею….

ПРИТЧА «МУДРЕЦЬ»

Ідея притчі: кожна людина - хазяїн своїх почуттів, вчинків, долі.

Ця історія сталася давним-давно в стародавньому місті, в якому жив мудрець. Слава про його мудрість розлетілася дале­ко від його рідного міста.

Та був у місті чоловік, який заздрив чужій славі. Якось він вирішив придумати таке запитання, на яке мудрець не зміг би відповісти. Для цього він упіймав метелика. Чоловік вирішив так: «Я запитаю мудреця, який метелик у мене в ру­ках - живий чи мертвий? Якщо він скаже "живий", я притисну в долонях метелика, і він помре, а якщо він скаже "мертвий", я відкрию долоні, і метелик полетить. Тоді всі зро­зуміють, хто з нас розумніший».

Так все й трапилося. Заздрісник запитав мудреця: «Який метелик у мене в руках, о наймудріиіий, — живий чи мертвий?» І тоді мудрець, який справді був дуже розумною людиною, ска­зав: «Усе в твоїх руках...»

Кожна людина - індивідуальність, скільки людей,- скільки думок, кожен з вас має зробити методом перебивання свого метелика.

Слово вчителя.

Здоров'я — це не все, а все без здоров'я - ніщо. Така велика сила здоров'я. Вимоли змогу це сьогодні зрозуміти.

Існує така формула здоров'я : „ Здоров'я - це бажання бути здоровим помножене на силу волі".

Здоров'я людина отримує від природи як подарунок. Часто люди не бережуть його змалку, не примножують і замислюються про нього лише тоді, коли повністю або частково втрачають.

Пам'ятай! Тобі вибирати, як жити, яке здоров'я мати, як його примножувати,  і в твоїх руках відповідальність за нього.

Для узагальнення давайте складемо загальні правила здорового способу життя.

Всі підписуються на правилах, і всі разом:

Ми досягнемо успіху без шкідливих звичок, і завжди обіцяємо,що…

За своє здоров 'я ми будем боротись

 Будем обережні ми завжди в житті

Щоби на хвороби нам не напоротись

Зрозуміти правила треба прості.

Будьте обережні завжди в усьому

Слухайте частіше ви вчителів

Пам 'ятайте всі ви поради з дому

Менше проблем буде на світі цім

 Алкоголю - ні! Ми це твердо рішили!

 Нікотин вбиває ж то навіть коня!

Наркотики щоб землю всю нашу звільнили!

Щоби лиш здоров 'ям цвіла вся Земля!

  Тож будьте всі здорові завжди і всюди,

 Хай лунає в домі веселий сміх.

Щастя вам бажаємо добрі люди!

Нехай в житті чекає лише успіх!

 

docx
Додано
12 січня 2022
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку