30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Тренінг: "Ризикована поведінка"

Про матеріал
Тренінг, що має не меті показати підліткам ризики пов'язані з не правильною поведінкою, а також застерегти від необдуманих вчинків.
Перегляд файлу

Ризикована поведінка

Зміст тренінгового заняття

1.Привітання .Знайомство

2.Правила

3.Вступ

На цьому занятті ми поговоримо про ситуації ризику в тому числі й про ризик статевого життя у підлітковому віці, а також про незаплановану вагітність, і фактори, що підвищують незапланованої вагітності.

4.Очікування

5. Групове обговорення «Коли ви ризикуєте?»

Мета: сприяти усвідомленню учасниками ситуації ризику щодо власного здоров’я

Хід вправи

Педагог-тренер пропонує учасникам поговорити про ситуації, в яких є ризик для

здоров’ я, і запитує : « Що таке ризик?». Після короткої дискусії підводиться підсумок:

РИЗИК- це ситуації чи обставини, а яких вашому здоров’ю або навіть життю загрожує небезпека, але на які можна свідомо вплинути власною поведінкою.

Педагог-тренер ставить наступне запитання: «А що таке ризикована поведінка?» Усі висловлювання записуються на фліп-чарті ?» . Після короткої дискусії підводиться підсумок:

РИЗИКОВАНА ПОВЕДІНКА-це поведінка, яка створює загрозу для здоров’я та життя людини.

Далі учасникам пропонується відповісти на запитання: «Коли ви ризикуєте інфікуватися ВІЛ, ІПСШ?»

Педагог-тренер ставить наступне запитання: «Чи є серед перерахованих такі ситуації, яких людина може уникнути?»

Висновок: кожен може усвідомити, наскільки він ризикує і як цей ризик можна зменшити або уникнути його зовсім. На більшість ситуацій, їх перебіг і вирішення людина може вплинути. кожен може зробити для себе вибір.

6.Вправа «Допоможи прийняти рішення»

Мета: закріпити знання ро ризиковану поведінку.

Хід вправи

Педагог-тренер об’єднує учасників у дві підгрупи, пропонує обговорити ситуацію:

Віктор і Оленка познайомилися на дискотеці й  почали зустрічатися. Через деякий час вони пішли на дискотеку разом, а потім Віктор провів додому й поцілував. У Віктора й раніше були дівчата , а для  Оленки цей поцілунок був вперше. Коли Оленка розповіла про Віктора подругам,  ті запитали, чи збирається вона займатися з Віктором сексом. Оленка не знала, що відповісти  тому що у більшості її подруг вже були сексуальні стосунки з хлопцями. Вона роздумує: якщо Віктор запропонує їй почати сексуальні стосунки , погодитися на це чи ні.

Запитання для обговорення:

  • щоб ви порадили Оленці?

Після того як підгрупи виконали завдання, відбувається загальне обговорення .Кожна група дає відповіді на запитання. Педагог-тренер доповнює коли необхідно.

7.Врпава « Початок статевого життя : за і проти »

Мета: підвести учасників до усвідомлення ризику і надати інформацію про наслідки статевого життя в підлітковому віці.

Хід вправи

Педагог-тренер робить вступ: «Дорослою людиною стає не в якомусь певному віці , а коли стає здатною усвідомлювати свої вчинки і може відповідати за їх наслідки.

Педагог-тренер об’єднує учасників у дві підгрупи , кожна отримує маркери і аркуш А1.Завдання 1-й підгрупі – назвати причини , з яких підлітки починають раннє статеве життя, а 2-й – назвати причини, з яких деякі підлітки приймають рішення про тимчасове утримання від статевого життя.

На виконання завдання відводиться 7 хвилин, потім підгрупи презентують свої напрацювання. Після цього проводиться обговорення.

Запитання для обговорення:

  • як ви гадаєте, коли слід починати статеве життя?
  •  які найпоширеніші негативні наслідки раннього статевого життя можна назвати?

Після цього педагог-тренер робить невелике інформаційне повідомлення:

Підлітки, які рано починають статеве життя, не завжди усвідомлюють можливі наслідки своїх дій, а тим більше відповідальність за них. Чи можна займатися сексом в 15 років?

Чи є щось позитивне в ранньому початку статевого життя дія підлітка? Так, па короткий час у хлопця чи дівчини може підвищитися самооцінка, зміцнитися авторитет у середовищі однолітків, де вітають ранні статеві стосунки. Крім того, таким чином може реалізуватися потреба у визнанні й любові. Проте негативних наслідків для фізичного та психологічного здоров’я від раннього статевого життя може бути значно більше, ніж позитиву.

Секс до 18 років — це величезний стрес для психіки і нервової системи.

Для боротьби зі стресом підлітки можуть почати вживати алкоголь і наркотики. І як наслідок, страждати від депресій, неврозів, афектів, що можуть призвести навіть до суїциду.

Тож молоді люди, які рано розпочали статеве життя, часто надалі мають особистісні конфлікти і проблеми, їм важко побудувати гармонійні стосунки, щасливу сім'ю.

Для дівчат одним із ризиків ранніх статевих стосунків є небажана вагітність. Це може стати психологічною проблемою не тільки дівчини, а й усієї її родини.

Особа, що розпочала раннє статеве життя, ризикує не тільки отримати психологічні проблеми, а й захворіти на інфекції, що передаються статевим шляхом. Такі інфекції належать до найпоширеніших захворювань, особливо серед молоді віком від 14 до 24 років. Основними причинами їх виникнення є ранні статеві стосунки, часта зміна партперів, випадкові статеві контакти, вживання алкоголю, наркотиків. Інфекції, що передаються статевим шляхом, складно лікувати, а деякі з них практично невиліковні. Більшість захворювань, що передаються статевим шляхом, призводить до хронічних захворювань статевої сфери.

Так, захворюваність на сифіліс — у 39 разів. Крім того, сифіліс «молодшає*, у цілому половина всіх хворих молодь віком 20—29 років. Щорічно фіксують 70--90 випадків побутового сифілісу, коли захворювання передається, наприклад, від батьків дітям. Відомо, що на одного хворого па сифіліс припадає в середньому 10 хворих па гонорею і 20 на хламідіоз. Згідно з сучасною міжнародною класифікацією Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), нараховують близько ЗО інфекцій, що передаються статевим шляхом, серед них:

• вірусні — генітальний герпес, СНІД, ВІЛ-інфекція та ін.;

• бактеріальні — сифіліс, гонорея та ін.;

• грибкові — кандідоз статевих органів та ін.

Шляхи інфікування ВІД, ІПСШ та їх профілактика

Кожному важливо усвідомлювати, що зараження ВІЛ та іншими інфекціями, що передаються статевим шляхом, відбувається в певних ситуаціях, за певної поведінки. Що раніше особа починає статеві стосунки, що частіше змінює партнерів — то більший ризик зараження. Всесвітня організація охорони здоров’я наголошує, що убезпечитись від ВІЛ та ІПСШ можна, якщо:

• повністю відмовитись від випадкових статевих стосунків;

• мати стосунки з одним здоровим партнером, основані на взаємодовірі.

Щоб убезпечити себе від інфекцій, під час статевих стосунків варто використовувати презерватив

 

8.Підсумки: Які знання ви отримали? Які висновки для себе зробили?

docx
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку