Ділова гра
«ЛІДЕРИ МАЙБУТНЬОГ»
Мета: навчальна: в ігровій формі навчити колективної виробленні рішень, виявити психологічну сумісність в групі.
Виховна: формування творчого підходу до справи , відповідальності, вміння спілкуватися в групі.
Розвиваюча: розвиток творчих здібностей, уваги, пам’яті.
Методи: словесні, практичні.
Тип заняття: комбінаторний.
Вид заняття: ділова гра з елементами ігрової програми.
Оформлення: емблема дитячої організації « Росток».
Музичне оформлення: позивний, гімн дитячої організації «Росток»,
музичне оформлення ігор.
Реквізит: стільці, ручки , папір , картки із завданнями.
Місце проведення: Палац дитячої та юнацької творчості актова зала.
Учасники: члени команд 6-7 класів.
Хід гри.
Учасники гри при вході в зал, де проходитиме гра, отримують різноколірні картки . Таким чином, гравці розсідаються по кольору команди, утворюючи нові творчі групи .
Конкурс « Знайомство»
Організовані команди повинні за три хвилини дізнатися один про одного якомога більше цікавого і вибрати капітана своєї творчої групи.
По закінченню часу кожному капітану ведучий ставить запитання про членів нової команди.
Примірний перелік питань :
- У кого 36 розмір взуття ?
- Хто любит футбол?
- Чи є у кого молодша сестра? І т.д.
(Для того, щоб запитання були несподіваними, ведучий обирає з команди добре знайомих людей і ставить так питання, що призводить капітана в подив).
Завдання капітана: швидко, дотепно реагувати на всі репліки ведучого, намагається знаходити контакт з командою.
У підсумку зазначається кращий (кмітливий, з почуттям гумору ) активний капітан .
I блок «Творчий»
1. Гра «Трансформатор»
Кожна команда з слова «Трансформатор» повинна скласти нові слова , утворені буквами слова. Наприклад: «транс», «сон», «мат», «софора» т.д.
Команди зачитують освічені слова. Завдання можна ускладнити: скласти нові слова не менш з 6 букв.
2. Гра «Імпровізатор»
1. Придумати слова з шості букв, в середині яких є поєднання « ЛЬ ». Ведучий показує картку « . .ЛЬ . », Команди по черзі говорять слова , не повторюючись. Наприклад: «пальто», «пальма», «кільце», «полька».
2 . Ведучий показує табличку, на якій написаний склад « СЕ » і після нього дві точки « РЄ. . » Хто більше напише слів іменників , що починаються з цього складу . Наприклад: село , сейф , сіно , сейм , серп , січ.
3 . Інше слово, літери « . . СТ »наприкінці слова. Наприклад: лист , бюст, жест, пост..
3. Гра «Увага!»
Ведучий читає ланцюжка слів. Потім читає , тільки 2 слова з 3, а учасники самі повинні назвати відсутнє слово .
Літо. Канікули. Відпочинок .
Сад. Квіти. Дерева .
Мисливець. Дичину. Рушниця .
Футбол. М'яч. Ворота .
Похід. Рюкзак. Намет .
Море. Пляж. Човен .
Гра. Успіх. Перемога .
Школа. Урок. Оцінка.
Театр. Квиток. П'єса .
Місяць. Політ. Супутник .
Борошно. Тісто. Булка .
Зима. Мороз. Сани .
4. Гра «Асоціації»
Ведучий демонструє картки, на яких зображені фрагменти малюнків. Учасники команд повинні сказати, з чим асоціюються ці малюнки.
- Схід сонця, полколбаси і т.д.
- Їжачок , сонечко , кущ і т.д.
- Яєчня , орбіта , гудзик і т.д.
5. Гра «Зобрази прислів'я»
Кожна команда повинна зобразити прислів'я, написане на картці. Команди-учасниці відгадую показане.
1 . «Не май сто рублів, а май сто друзів».
2 . «Одна голова добре, а дві краще».
3 . «Добре слово й кішці приємно».
4 . «Дарованому коню в зуби не дивляться».
5 . «За двома зайцями поженешся , жодного не зловиш».
II блок «Психологічний
1. Вправа «Хто ти ?»
Ведучий розповідає гравцям про те, що є певний комплекс навичок, оволодіння якими може допомогти людині стати «ЛІДЕРОМ».
2. Гра «Я»
Запишіть назви трьох тварин, які вам подобаються в такому порядку.
1 - Яке дуже подобається.
2 - Подобаються теж.
3 - Подобаються.
Ведучий: «Назвить тварину, яку ви відмітили на 1 місце».
Діти по черзі відповідають. .
1 тварина - хочу стати ;
2 тварина - так мене бачать інші;
3 тварина - хто я є насправді ;
Ведучий: «Ми такі, якими себе уявляємо!»
3. Гра «Сам собі психолог»
Ведучий показує таблички, на яких зображені геометричні фігури. Діти обирають свою фігуру( квадрат, трикутник, круг), яка більш всього сподобається. Хто з вас вибрав квадрат ви виконавці, круг - ви організатори, трикутник - ви майбутній ЛІДЕР!
4. Проект «Лінія людських відносин»
На фліпчарті написані слова: «ГРОШІ»,
«ВЗАИМОПОМОЩЬ»,
«КОХАННЯ»,
«ДРУЖБА».
Ведучий пропонує учасникам команд розташувати ці поняття по мірі їх необхідності в побудові людських відносин і довести, що саме так і не інакше повинна виглядати ця лінія .
Командир або лідер команди презентує свою «лінію» і розповідає всім присутнім, чому так!
Висновок: Хто такий «ЛІДЕР»?
Питання для обговорення:
1.Яку людину ми можемо назвати ЛІДЕРОМ ?
2. Якими якостями повинен володіти справжній ЛІДЕР ?
3.Чи завжди ЛІДЕР організовують хлопців на корисна і потрібна справа ?
Кожна команда пропонує свою якість, притаманне справжньому ЛІДЕРУ.
Команди записують свої пропозиції на фліпчарті .
Підсумок ділової програми «Лідери майбутнього»».
Ведучий: Для чого ми грали у цю гру? Так, щоб переконатися, що ми з вами дуже різні, але інколи наші мрії та бажання збігаються. Тоді ми створюємо групи, колективи, знаходимо друзів.
Наш колектив – це дитяча організація «Росток», організація майбутніх лідерів. І хоча всі ви різні, у вас є одна спільна мета – пізнавати світ, рости й товаришувати, а також спільна мрія – мрія про щасливе майбутнє.
Давайте станемо в коло й подякуємо один одному за участь у грі. Адже завдяки кожному з вас ви дізналися дещо нове і про себе, і про своїх товаришів.