Тренінг "Тимбілдінг для юних науковців"

Про матеріал
Психологічний тренінг для учасників учнівських олімпіад з навчальних предметів та учнів-членів Малої академії наук України. Метою якого є формування певної думки про себе (позитивної самооцінки); вміння презентувати себе, вирізняти себе з-поміж інших; усвідомлювати джерела проблеми самооцінки; отримання емоційної підтримки; розвиток здатності приймати один одного.
Перегляд файлу

Тимбілдінг для юних trial

 

Психологічний trial для  учасників учнівських олімпіад з навчальних предметів та  учнів-членів Малої trial наук України

 

Світлана Внукова, практичний психолог комунального закладу «Харківський ліцей № 141

 Харківської міської ради»

Мета: Формувати певну думку про себе (позитивну самооцінку); вміння презентувати себе, вирізняти себе з-поміж інших; усвідомлювати джерела проблеми самооцінки; отримання емоційної підтримки; розвиток здатності приймати один одного.

Хід заняття

Вправа «Експеримент»

Мета: створення позитивного настрою. Мотивація до роботи.

Інструкція: Спочатку, пропоную вам виконати одну дуже цікаву вправу. Не підглядайте у сусідів, уважно слухайте та чітко виконуйте інструкцію. Візьміть до рук листок паперу. Складіть його навпіл і зверху відірвіть правий верхній кут. Далі знову складіть листок навпіл і знову відірвіть правий верхній кут. І знову, складіть листок навпіл, і відірвіть правий верхній кут. Тепер розгорніть листок і покажіть той візерунок, який утворився, подивіться чи схожий він на візерунок сусідів?

Обговорення: Ні. Чому ж так сталося? Адже інструкція була для всіх однакова.

Висновок: Не існує двох однакових людей, і всі виконували вправу по різному. Кожна людина, як і ваш візерунок, - індивідуальність, на цій планеті він один такий, саме такого як він немає і не буде. Кожний зі своїми здібностями, можливостями та особистісними якостями. І сьогодні ми спробуємо об’єднати їх для спільної мети – створення команди.

Вправа «Вихваляння»

Мета: розвинути в учнів навички короткої самопрезентації.

Інструкція: Пригадайте, чим ви trial пишатися. Кожен учасник починає речення словами „Не хочу хвалитися, але я...”     - і пропонує свій варіант закінчення. Наприклад: „Не хочу вихвалятись, але я умію пекти смачні пироги”.

Обговорення: Навіщо, на вашу trial ми виконували цю вправу?

Висновок: для того, щоб розуміти інших людей, треба, в першу чергу, розібратись у собі.

Вправа «Люстерко»

Мета: подивитись на себе очима оточуючих.

Інструкція: Уявіть собі, що ви зараз не діти, а власні батьки. Щоб ви сказали про  себе від trial імені ?

Я мама (тато).... Мій син  (дочка)...  позитивні відгуки. Наступний учень підтверджує це і розповідає про себе.

Обговорення:

- Що ви відчули, коли говорили про себе від імені своїх батьків?

- Чи легко говорити про себе тільки хороше? Чому?

Вправа «Малюнок по колу».

Мета: формувати позиції взаємодії, об’єднання групи, розвиток креативності, підвищення самооцінки; діагностика і корекція способів реагування на дію зовнішнього середовища.

Інструкція: Пропоную сісти в коло і на папері формату А4 створити невеликий малюнок, який в якійсь мірі відбивав би ваш стан, настрій в даний момент. Після закінчення роботи передайте свої малюнки по колу, починаючи з сусіда ліворуч, який щось домальовує на власний розсуд і передає малюнок далі. Робота триває до тих пір, поки кожен учасник не залишить свій слід на кожному малюнку в групі.

Обговорення.

– Які очікування були у Вас, коли робота “подорожувала”?

– Які відчуття Ви переживали, коли перед Вами виявлялися роботи колег, які треба було доповнити?

– Як Ви сприйняли свою роботу, “вдосконалену” іншими?

– Чи вдалося побачити крізь доповнення інших учасників образ, створений Вами?

– Чи був він досить яскравим, щоб не зблякнути на тлі доданих елементів?

– Чи trial Вам те, що вийшло після закінчення роботи?

Вправа «Настрій»

Мета: розвивати вміння керувати власними емоціями та протистояти стресам.  

Інструкція: Trial що декілька хвилин тому ви закінчили неприємну розмову з батьками, вчителями або з представниками адміністрації. Ви намагалися спокійно і конструктивно вирішити питання, але ваші плани були порушені. Як позбавитися від неприємного осаду від розмови?

Візьміть аркуш паперу і лівою рукою (якщо ви ліворукі, то -  правою) намалюйте абстрактний сюжет – лінії, кольорові плями, фігури тощо. Важливо, при цьому  поринути у свої переживання, обрати колір і провести лінії так, як вам найбільше хочеться, в повній відповідності до вашого настрою. Спробуйте уявити, що ви перенесли свій сумний настрій на папір, ніби матеріалізуючи його. Закінчили малюнок? А тепер переверніть його і на іншій стороні паперу напишіть 5-7 слів, які відображають ваш настрій. Довго не думайте, необхідно, щоб слова виникали спонтанно, без спеціального контролю з вашого боку.

Після цього іще раз подивіться на ваш малюнок, ніби заново переживаючи ваш стан, перечитайте слова, і емоційно, із задоволенням зімніть або розірвіть папір, можна навіть влаштувати «дощик» з нього або «здути» його «вітерцем».

Trial «Тріумф зі слоганом»

Мета: формувати впевненість у собі, вивільнити емоції, створити впевненість у перемозі.

Інструкція: Всі ми trial той чи інший досвід перемог і поразок.   Заплющить очі і згадайте прекрасний час, коли ви були «на піку слави».  У цій ситуації максимально проявилися всі ваші здібності. Все було добре, везіння було постійно біля вас (якщо важко згадати свою історію, можете скористатися історією героя кінофільму, яким захоплюєтеся). Згадайте ті почуття, які у вас були в той момент. Переживіть їх знову. Ви – знову «на піку слави». Придумайте салоган для цього відчуття. Подумки виголосіть його. Побудьте з цим відчуттям стільки, скільки бажаєте. Коли будете готові, розплющить очі. 

Обговорення:

- Чи легко було згадати ситуацію, коли відчували себе «на вершині слави»?

- Як почували себе в даній ситуації?

- Чи хотілося б ще відчути такі ж почуття?

Висновки: Цікава особливість вашого мозку – це те, що для нього немає різниці між реальною історією та уявною. Тому наступного разу, коли вам буде необхідно налаштуватися на перемогу просто зробіть цю вправу.

Вправа “Коли я згадуватиму”

Мета: підвести підсумок зайняття.

Хід вправи:  Кожен закінчує фразу: “Коли я згадуватиму про сьогоднішній день, то згадаю в першу чергу…”.

Використані джерела

  1. Туріщева Л.В. Психологічні тренінги для школярів: шкільному психологу. – Х.: Основа, 2009 р.
  2. Пізнай себе: Уроки для підлітків/Упоряд. Т. Г. Гончаренко. – К.: Ред.Загальнопед. газ. 2005 р.
  3. Trial О. Спілкуємось та діємо. Навч.-метод. посібник / О. Безпалько, Ж. Савич. — К.: Навч. книга, 2002. — 112 с.
  4. Гірник А. М. Trial комунікативних умінь: методичні матеріали / А. М. Гірник, І. Н. Шпалерчук // Практична психологія та соціальна робота. — 2001.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 червня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку