Тренінг " У серці моїм Україна "

Про матеріал
Мета: формувати в учнів усвідомлення особистістю приналежності до української держави і народу; розвинути активну громадську позицію та почуття гордості за свою Україну; сприяти формуванню національної самосвідомості школярів, любові до рідного краю; виховати найкращі людські якості.
Перегляд файлу

« Люблять Батьківщину не за те,

що вона велика, а за те, що вона твоя»

 

 

У серці моїм Україна

( тренінг з елементами гри )

Мета: формувати в учнів усвідомлення особистістю приналежності до української держави і народу; розвинути активну громадську позицію та почуття гордості за свою Україну; сприяти формуванню національної самосвідомості школярів, любові до рідного краю; виховати найкращі людські якості.

Хід проведення

I.Привітання

Добрий день, всім, хто зібрався тут нині,

Добрий день, хто слухає тут нас.

Добрий день промовляю я щиро

Шановні гості, я вітаю Вас!

 

Вітаю Вас, та висловлюю сподівання, що наша зустріч буде змістовною, пізнавальною, цікавою та корисною. 

Сьогодні у нас незвичайне заняття – це тренінг з елементами гри. А наскрізною лінією  нашого тренінгу буде розмова  про Україну – нашу Батьківщину. Моя Батьківщина! Як багато вкладено в це слово – це моя родина: мати,  батько, брат та сестра, це моя оселя: сонячна кімната та знайоме подвір’я, це моє мальовниче містечко та маленька вулиця. Україна – це наша рідна ненька! Вона у кожному з нас, у наших серцях.

Та перш ніж ми почнемо, давайте з’ясуємо з яким настроєм ви завітали на тренінг?

 

 

II. Вправа на активізацію «Мій настрій»

Мета : зняття психоемоційного напруження; емоційне розвантаження,  усвідомлення залежності тілесного стану від емоційних переживань.

Ще Ліна Костенко написала такі слова

Буває, часом сліпну від краси.
                                                    Спинюсь, не тямлюсь, що воно за  диво,  
                                                                Оці степи, це небо, ці ліси
                                                                Усе так гарно, чисто, незрадливо,
                                                                Усе, як є дорога, явори.
                                                               Усе моє, все зветься Україна.

 

Тож і ви зараз сядьте зручно, заплющить очі і уявіть велику і прекрасну  нашу землю.  Уявіть , що  ласкаво світить сонечко,    на  голубому небі пропливають легенькі хмарки, а довкола щасливим співом заливаються птахи.

Уявіть собі місце, де ви почували себе найщасливішою людиною на світі…  Можливо  зараз  ви бачите безмежні краєвиди Азовського моря , чи перед вами постає велична архітектура  Львову,   чи може ви милуєтеся  плямистими красенями – оленями на  Закарпатті  у селі Іза,  що  недалеко від Хуста, чи прогулюєтесь неквапливо італійським двориком в Одесі, чи насолоджуєтесь шедеврами паркового мистецтва у Софіївці

Прислухайтесь до себе, і визначте з яким ви настроєм завітали на тренінг?  Чи ви веселі і сповнені позитивом, чи вам байдуже, що буде відбуватися , чи ви хочете, щоб все швидше закінчилося, бо вас дратує все що зараз відбувається?

І якщо ви вже  визначились, то розплющте очі, і покажіть нам свій настрій за допомогою сонечка…

 

Результат пошуку зображень за запитом сонце малюнок

 

Ну, що ж,  дякую  за відвертість , з настроєм ми визначились . Настав час розділитися на команди.

III. Вправа  « Розподіл на команди»

 Проставити дітей  півколом. Вибрати три учні – це капітани,стоять напроти півкола,  але до тих пір  доки вони собі в команду не виберуть по одному гравцю. Після вибору гравці стають капітанами, і так далі доки не сформуються команди. Вибір відбувається по команді «Почали!». Капітани біжать до гравців, хапають за руку і разом повертаються на вихідну позицію.

 

IV.Вправа  « Знайомство» ( « Віночок»)

Мета : пізнати один одного, підвищити самооцінку, полегшити процес адаптації в новому колективі ( у щойно сформованій команді).

Ми щойно створили команди. Тож давайте познайомимось.  Кожен з нас має ім’я. Наші імена показують оточуючим, які ми особливі, неповторні… Навіть, якщо у когось таке ж ім’я як і у вас, ви все рівно унікальні. Нас багато, але ми всі різні, як квіти у  віночку. 

У нас є стрічки, але відсутні квіти,  я пропоную вам створити віночок з незвичайних квітів, це будуть ваші іменні квіти. В центрі кожної квітки ви запишете свої ініціали і до кожного ініціалу найважливішу якість , що вас характеризує.

Нехай віночок,що у нас вийшов буде  нашим оберігом  від усього поганого і недоброго.

 

V.Вправа  « Правила»

Мета: прийняти правила, які сприятимуть продуктивній роботі, забезпечать сприятливу атмосферу та ефективну взаємодію під час тренінгу.

 

Для того , щоб нам було комфортно працювати, давайте запропонуємо певні правила для роботи. Бо добре всім відомо, що  життя без правил веде до безладу. І для нашого  емоційного спокою  та для приємного спілкування давайте ці правила озвучимо.

Правила:

  • добровільно брати участь у тренінгу
  • бути позитивно налаштованим
  • висловлюватися  учасникам
  • не перебивати, говорити по черзі
  • не кепкувати з інших
  • не критикувати
  • бути щирими
  • бути активними
  • вимкнути мобільні телефони
  • дотримуватися регламенту
  • поважати думку інших

 

VI. Гра – тест «Що ми знаємо про Україну?»

Мета : поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;  формувати національну свідомість школярів; виховувати гордість за Батьківщину та любов до рідного краю.

 

Украї́на - найбільша за площею країна з тих, чия територія повністю лежить у Європі -  продовольча  «житниця  Європи».  Завдяки географічному положенню та кліматичним умовам у нас є просторі степи й густі ліси, лагідні моря й величні гори, бурхливі річки та спокійні озера . Україна - це безкраї  золоті  лани під чистим блакитним небом.  А над ланами  кружляють птахи, і далеко навкруги розноситься їхній спів.

 

А що  ви , діти, знаєте про Україну? Давайте з'ясувємо це  погравши в гру, яка так і  називається «Що ми знаємо про Україну?».

 

 За правильну відповідь команда отримує  прапорець. Перемагає та команда в якої найбільше прапорців. 

 

Відео гра

1.Площа України.

1)603,7 тис. км2

2)703,6 тис.км2

3)18,7 тис.км2

4)230 тис. км2

2.Південна крайня точка України.

1)Мис  Голковий

2)Мис Сарич

3)Мис Кабу - Бранку

4)Мис Агульяс

3.Сусіди України.

1)Чехія

2)Польща

3)Бельгія

4)Нідерланди

4.Найвища гора Українських Карпат.

1)Горгани

2)Говерла

3)Товтри

4)Опілля

5.В якій області знаходиться “Українська Сахара” найбільша пустеля в Європі.

1)Житомирська

2)Херсонська

3)Чернівецька

4)Волинська

6.Чи знаєте ви, у якому містечку в Україні, знаходиться географічний центр Європи?

1)Благодатне(Волинська обл.)

2)Воловець (Закарпатська обл.)

3)Рахів (Закарпатська обл.)

4)Степногірськ (Запорізька обл.)

7.Зазначте форми рельєфу, які переважають на території України:

  1. западини;
  2. гірські хребти;
  3. височини і низовини;
  4. кряжі.

8.Зазначте кліматичний пояс, в межах якого розміщена переважна частина території України:
1) помірний;

2) тропічний;

3) субтропічний;

4) полярний.

9.Вкажіть, скільки річкових басейнів розташовано в межах території України:

1) 8;

2) 6;

3) 4;

4) 2.

10.Вкажіть найбільш родючі ґрунти України:

  1. дерново-підзолисті;
  2. сірі-лісові;
  3. каштанові;
  4. чорноземні.

11.Визначте, скільки природних зон перетинають територію України:

  1. 1;
  2. 2;
  3. 3;
  4. 4.

12. Найвища точка Кримських гір – гора             

1)Аю - Даг

2)Ай - Петрі

3)Еклізі - Бурун

4)Роман – Кош

 

Молодці, всі добре справилися із завданням. Давайте продовжимо нашу розмову. Діти,  ми живемо з вами на Україні, говоримо українською мовою, вчимося, працюємо тут. То скажіть мені  одним словом, хто ми? ( Українці)

 

 

 

VII. Вправа «Я - патріот»

Мета: розширити знання учнів про рідну державу, розкрити суть поняття  «патріот», розвинути у учнів прагнення бути свідомим громадянином України і її патріотом.

 

Українці — це народу, який надзвичайно любить , шанує, оберігає свою Батьківщину.  Рідна земля  для кожної людини дуже цінна та має велике значення.

  Людина без рідної землі, як соловей без гнізда....

 А нагадайте мені, як ми називаємо,  людей, які безмежно віддані своїй Батьківщині? ( Патріоти)

 

Сьогодні всі, навіть малеча, добре знають  ” Хто такі патріоти? “ . Давайте переглянемо відео – ролик, і прослухаємо, як розуміють поняття «патріот» учні та викладачі нашої школи.

Перегляд відеоролика” Хто такі патріоти? “

А тепер я хочу почути вашу думку, виконуючи вправу «Я - патріот»

Хід вправи: пропонується  дібрати асоціативний ряд до терміна «Патріот».

  Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям «патріот». 

Команди по черзі записують всі асоціації на великому аркуші паперу (різними кольорами)  і озвучують в кінці. 

П –      

А –   

Т –    

Р –    

І –    

О –    

Т –       

По закінченню вправи вчитель узагальнює асоціативний ряд: «Отже, патріот  – це…».

Патріот – це особистість, у якої в її «Я-духовному» відсутні такі негативні риси  як зневага, заздрість, жадібність, зверхність, брехливість. Тому кожен повинен постійно працювати над собою, щоб вони зникли з його внутрішнього світу.

 

       А щоб ви жили затишно, у злагоді та мирі , і росли  справжніми  патріотами  власної держави , то :

-  Будьте свідомими громадянами  України, гордими, що ви - українці.

-  Поважайте і любіть свій народ, свою землю, історію й культуру.

-  Дорожіть честю української символіки.

- ​ Шануйте  пам'ять своїх предків і тих, хто впав у боротьбі за волю України.

- ​ Любіть своїх братів, сестер, поважайте старших.

- ​ Шануйте  українські звичаї і традиції своєю участю в них.

- ​ Поважайте  культуру, звичаї і мову нашого народу.

- ​ Пам’ятайте мати й Україна – то найсвятіші слова.

 

Сподіваюся, ви ще не стомилися? Адже нас чекає ще одна цікава й пізнавальна гра.

     VIII. Гру ” Де логіка? “ 

        Мета:  розвиток логічного мислення, вдосконалення навичок  аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, узагальнювати, мислити, робити висновки,  встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між фактами і явищами.

 

Добре  всім відомо, що українці кмітливі і винахідливі,тому я  пропоную Вам показати свою винахідливість погравши зі мною у   гру «Де логіка?» з цікавими завданнями.

Перед вами з’являться формули, але замість  змінних там будуть картинки. Вам їх треба об’єднати і отримати новий предмет.

 За правильну відповідь команда отримуює  прапорець. Перемагає та команда в якої найбільше прапорців. 

 

Відео гра

 

1 Раунд. Формула всього.

     1.Повітряна куля.

2.Лампочка

3.Чайний пакетик.

4.Термометер.

5.Глобус.

2 Раунд. Доповни вислів.

 Я буду зачитувати Вам вислів,а ви повинні будете його доповнити. Для підказки на екрані з’являться три картинки, одна з яких підкаже Вам правильну відповідь.

  1. … важливіша за текст, бо говорить часто яскравіше, наочніше, лаконічніше, ніж найкращий текст. (Карта)  Семен-Тян-Шанський Андрій Петрович.
  2. … навчають більше, ніж будь-що інше. Іноді один день, проведений в інших місцях, дає більше, ніж десять років життя вдома. (Подорожі).     Анатоль Франц.
  3. Жити на Землі, можливо, дорогувато, зате ви отримуєте щорічний безкоштовний круїз … . (Навколо Сонця)  Ешлі Діамант.

4. Ніщо так не допомагає повторювати географію, як …(виверження вулканів і землетруси)     Дон-Амінадо. 

5.Всяка параллель впевнена, що могла б стати …(екватором), якщо б її не обмежували в правах.  Марк Твен.

3 Раунд. Відгадай.

Задопомогою картинок ми зашифрували фразеологізми та словосполучення, а Вам треба буде відгадати їх.

  1. Фразеологізм   «Кінь не валявся.»
  2. Фразеологізм   «Мов у рот води набрати.»
  3.  Фразеологізм «Плач на ріках Вавилонських».
  4. Фразеологізм   «Блискавки метати.»
  5. Фразеологізм    «Буря в стакані води».

4 Раунд. Пін-понг.

Перед вами з’являться картинки, які треба пов’язати з географією.

  1. Природний приріст
  2. План місцевості
  3. Щит
  4. Еміграція
  5. Безробіття
  6. Платформа
  7. Плита
  8. Місто
  9. Село
  10. Глобальні проблеми

 

Ми багато грали, настав час відпочити… Та відпочивати ми будемо не просто байдикуючи, а будемо креативити і  творити…

IХ. Вправа  « Каравай»

Мета: вдосконалення дрібної моторики рук, розвиток креативності та естетичного смаку.

За народним звичаєм стрічаєм

Як здавен ведеться на віку.

Ми гостей пшеничним короваєм

На чудовім тканім рушнику.

Хай рясніють квіти малиново.

Пахне хай духмяно хліб.

Щоб і дар земний, і щире слово

Ви відчули завітавши в дім!

 

Вам добре відомо, що корова́й — то  великий круглий пухкий хліб із прикрасами з тіста. Зазвичай  його випікають на свята, і виконує  він святкові та обрядові функції.

От і вам ми пропонуємо на макетах короваю виготовити власні прикраси із солоного  тіста.

За найкраще прикрашений коровай команда отримає прапорець.

   Перегляд відеоролика ” З висоти пташиного польоту “.

Х. Вправа «Держава моєї мрії»

Мета: розвивати прагнення бути свідомим громадянином, творчо підходити до  вирішення завдань, розвивати вміння бачити пріоритети демократичної    держави.

Обладнання: ватмани, маркери, глянцеві журнали, шматочки тканини, клей, ножиці.

  Кожен з вас не раз у мріях уявляв державу, країну у якій би хотів жити. Завдання для вас – це створення моделі держави, у якій ви б хотіли жити. Перед вами ватмани, маркери, журнали… Ви можете зробити у вигляді колажу, щось домалювати, але головне – щоб ми вам повірили, що саме ваша модель держави – найкраща тому, і в ній хочеться жити.

             Представлення моделей (до 2 хвилин на команду).

 

ХI. Вправа  « Підсумки» Рефлексія

Дорогі діти давайте повернемося з вами до вправи «Мій настрій»,під час якої ви  показували свій настрій, своє налаштування на роботу.  Чи змінилася ваша думка  після тренінгу? Якщо так то у вас є можливість перевісити своє сонечко. Але перевішуючи, поясніть чому ви це  робите.

 

 Завершити сьогоднішню зустріч мені хотілося б такими віршованими словами

Ми – українці! Гордо кажу вголос!

Ми – з України! Серце промовля!

Ми – із країни, де так щедро родить колос,

       І синь небесна душу ожива!

Я сподіваюся, що всі ви пишатиметеся тим, що живите в Україні, що називаєтесь українцями, що розмовляєте українською мовою, адже наша Україна, щедра і красива, багата   веселими та щирими людьми, славетна піснями.  Наш  тренінг  закінчується, але сподіваюся  ніколи не закінчиться наша  любов до Батьківщини.

 Дякую вам за плідну співпрацю, активність,  творчу та взаємну підтримку.

 Зичу всім миру і щастя!

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Виховна робота
Додано
25 травня 2022
Переглядів
1418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку