Тренінг "Вбивці гарних стосунків"

Про матеріал

Переконайте учнів, що вони здатні до ефективного спілкування. а для цього їм стануть у нагоді знання уміння говорити, активно слухати, уникати непорозумінь та розвивати навички ефективного спілкування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Тренінг для учнів 7-х класів

«Вбивці» гарних стосунків

 

 

Підготувала:

класний керівник 7-А класу

 Снігурівської загальноосвітньої школи

 І-ІІІ ступенів  №4

Соколовська Тетяна Вікторівна

 

2017-2018 н.р.

 

 

Мета

Сприяти розвитку навичок ефективного спілкування з дорослими та однолітками. Зацікавити  учнів  розпізнавати вербальні та невербальні засоби комунікації;  аналізувати, які існують перепони у спілкуванні. Дати інформацію про складники формули здорових стосунків. Тренувати уміння говорити, активно слухати, уникати непорозумінь та розвивати навички комунікації.
сценарій+презентація+роздаткови матеріал+відео та аудіо

Переконайте учнів, що вони здатні до ефективного спілкування. а для цього їм стануть у нагоді знання уміння говорити, активно слухати, уникати непорозумінь та розвивати навички ефективного спілкування.

 


Всі ми, люди на теперішньому етапі свого розвиткує є соціальними істотами. В теперешній час людство просто не може існувати без звязків з суспільством. Це особливість нашої цивілізації на її етапі розвитку.

Стосунки — це зв’язок між людьми, які добре знають одне одного.

Коли люди знайомляться, спілкуються,  разом  живуть  або  навчаються,  між ними  виникають  стосунки.  Є  стосунки родинні, дружні, ділові, романтичні.

Одні стосунки формуються за нашим бажанням, інші — незалежно від нас. Приклади стосунків — стосунки батька і сина, брата і сестри, тітки і племінниці, бабусі й  онука,  тренера  і  спортсмена,  учителя  і учня.

Якщо  між  людьми  склалися  здорові  стосунки,  вони  відчувають  потребу  у спілкуванні й сумують, коли змушені розлучатися. Нездорові стосунки характеризуються  підозрами,  егоїзмом,  бажанням контролювати і підкоряти.

Здорові стосунки є запорукою щасливого і успішного життя. Вчені дослідили, що вони сприяють зменшенню кількості стресів і хвороб, зростанню популярності й упевненості в собі.

У  дорослому  житті  такі  стосунки  є одним із чинників підвищення авторитету, вищого рівня фінансового добробуту, стабільності в подружньому житті. Чому? Тому, що люди, між якими склалися здорові  стосунки,  повніше  реалізують  себе, легше долають труднощі та проблеми.

Як  розпочати  спілкування

Щоб  послухати  улюблену  радіостанцію,  ти  спочатку  настроюєш  радіоприймач на її хвилю. Так само й у спілкуванні —  спочатку  налаштовуєшся  на  співрозмовника.

Спершу  треба  встановити  невербальний контакт. Щоб тебе помітив друг, ти помахаєш йому рукою, плеснеш по спині або обіймеш за плечі. До вчителя чи директора школи просто підійдеш і станеш перед ним. Коли співрозмовник подивиться тобі у вічі, невербальний контакт встановлено.

Спілкування без слів

Ти вважаєш, що головне у спілкуванні — лише висловлене вголос? У такому разі ти помиляєшся. Має значення не лише те, що ми говоримо, а й те, як ми це робимо. Адже  до  70%    інформації  ми  передаємо одне одному невербально.

Конкурс між хлопцями та дівчатами. Хто найкраще володіє невербальною комунікативністю. Представник команди за допомогою пантоміми демонструє пісню, а команда відгадує.

У  спілкуванні  все  важливе:  інтонація і сила голосу, міміка і жести, положення тіла  і  навіть  зовнішній    вигляд.  Наприклад, головне у виборі одягу — це доречність.  Навряд чи адвокат, який прийде в шортах, справить добре враження на суддю. Його просто виставлять із зали суду за неповагу. Це  стосується  не  лише  дорослих.  Те, що вдягати до школи піжаму недоречно, знає  кожен.  Але  модне  яскраве  вбрання тут також недоречне. Твій друг навряд чи зрадіє, якщо ти з’явишся на його день народження у пом’ятій футболці і брудних черевиках.  Літня  сукня  недоречна  взимку, а зимові чоботи    влітку .   

Встановіть чи є прийнятним зовнішній вигляд моделей.   

Відтак встановлюєш вербальний контакт. Найчастіше — за допомогою вітання. Другові  зазвичай  скажеш:  «Привіт!  Як  справи?», а до вчителя звернешся інакше: «Добрий  день,  Станіславе  Івановичу.  Можна вас про щось запитати?»

Уміння    говорити

Володіння словом — чи не одна з найголовніших  навичок  спілкування.  Про те діти (а іноді й до рослі) не завжди вміють чітко  вислови ти  свою  думку,  правильно поставити запитання. Про таких кажуть, що  вони  не   можуть  зв’язати  і  двох  слів. Звісно, це не сприяє порозумінню.

Навичок  спілкування  словом  набувають у школі. Важлива роль у цьому належить урокам мови і літератури. Та їх недостатньо, щоб оволодіти умінням чітко й дохідливо  висловлюватись.  Треба  багато працювати з книжкою, читати й переказувати тексти з історії, природознавства та інших предметів. Намагайся  також  більше  читати  художньої літератури. Це збагачує словниковий  запас.  І  не  забувай  обмінюватися враженнями з батьками і друзями.

Дібрати антоніми до фразеологізмів

Бути на чолі  — пасти задніх.

Зарубати на носі — викинути з голови.

Гаряча голова — холодний розум.

Все в руках горить –І за холодну воду не братися

Набрати води в рот – Точити баляси

Один, як палець – Ніде курці клюнути

Світитися від радості — як у воду опущений; чорна меланхолія.

з комарів носок — хоч греблю гати.

Свого часу — у свинячий голос.

І риби наловить, і ніг не замочить — Палець об палець не вдарить.

 

хоч греблю гати — кіт наплакав

Розпустити язика — води в рот набрати

Взяти ноги на плечі – Стояти, як укопаному

Двох слів докупи не зв’язати – Молоти язиком

Міцний горішок – Ні риба,ні м’ясо

Побити горщики – Нерозлий вода

За три моря — під носом.

Дати чосу — стоїть як вкопаний.

Говорити різними мовами— в одну дудку грати.

Заяча душа — сильний духом.

 

 

Уміння слухати

Уміння слухати не менш важливе, ніж уміння говорити. Той, хто слухає, є активним учасником розмови. Уважного слухача не важко розпізнати.

Положення  тіла:  злегка  нахилене  до того, хто говорить. Міміка:  зосереджений  вираз  обличчя, уважно і зацікавлено дивиться на того, хто говорить.

Жести:  кивання  головою  у  разі  розуміння то що.

Слова: «так-так», «цікаво», «а що було далі?», «чим усе скінчилося?» тощо. Однією з важливих навичок слухання, яка допомагає уникати непорозумінь, є  вміння  перепитати  й  уточнити  зміст повідомлення.

Ласунка.

Жваву білочку звали Ласункою. Потрапила вона до нас білченям. Найбільше любила білочка цукор. За це прозвали її Ласункою.

Весною Ласунка стала дорослою білкою. Одного весняного вечора вона не повернулася з прогулянки додому. Другого вечора Ласунка з’явилася і попросила цукру.(40 слів.)

 

Допомагайте птахам!

Був сильний мороз. Івась і Ганнуся вийшли на вулицю. Івась прикріпив до гілок берези шматочки сала. І зразу підлетіли синички, горобці, снігурі. Ганнуся розсипала біля берези на снігу жменьку насіння. Птахи були раді.

Всю зиму діти допомагали птахам. (40 слів.)

 

Або вгадати уповільнену мелодію із фільму

Опитування Work.ua про те, як українці вибирають роботу, показало, що крім рівня зарплати і кар’єрного зростання важливим фактором, на який спираються здобувачі, є колектив. Набагато приємніше знаходитися в компанії людей, де вас поважають і довіряють вашим рішенням. А для цього варто дотримуватися певних негласних правил, які допоможуть налагодити дружні стосунки з колегами і завоювати репутацію приємної товариської людини.

Є “гострі” фрази і питання, які можуть погубити добрі взаємини всередині колективу -радимо уникати їх не тільки в спілкуванні з співробітниками, але і в особистому житті.

Щоб атмосфера в колективі була доброзичливою і привітною, дотримуйтеся простих правил етикету, які стануть в нагоді вам і в особистому житті.

Чоловік-жінка

1.Хто повинен раніше прийти на зустріч? Чоловік

2.Хто йтиме у парі ліворуч? Чоловік

3.Піднімаючись сходами чоловік і жінка, хто йтиме першим? Жінка

4.Хто повинен вітатися першим? Чоловік

5. З автомашини виходить першим? Чоловік

6. Відкриваючи двері в приміщення, пропустити вперед… Жінка

 

1.Спускаючись сходами хлопець і дівчина, хто йтиме першим? Хлопець

2.При знайомстві спочатку називають ім’я?  Чоловік

3.Якщо ти прийшов, коли вже всі сидять за столом, ти повинен спочатку привітатися з… Жінками

4. Кому допустимо спізнитися на побачення на 10-15 хв.? Жінка

5.Головний убір слід зняти у приміщенні… Чоловік

6. У приміщенні чоловікові не годиться сідати раніше від? Жінка

 

« Ніщо так не покаже характеру, як гарна поведінка в конфлікті, якого не можна уникнути»

                                                                                               Генрі Тейлора

П’ять стратегій поведінки в конфлікті

Відгадати хто на картинці

1.«Акула» - силова стратегія. Спроба досягти свого будь-якою ціною, змусити іншого прийняти твої умови. Для прихильників цієї стратегії цілі дуже важливі, а от стосунки з іншими – ні. Вони вважають, що конфлікти розв»язуються лише як виграш однієї з сторін і програш іншої.

2.« Черепаха» - стратегія ховання під панцир. Спроба триматися подалі від суперечок і конфліктних людей, ховаються у свій панцир.Такі люди відмовляються як від досягнення особистих цілей, так і від стосунків з оточенням.

3.« Ведмежата» - стратегія злагоджування гострих кутів. Вони готові відмовитися від своєї мети на користь інших, тільки б зберегти гарні стосунки. Люди, які керуються такою стратегією, хочуть, щоб їх приймали, любили, заради чого вони жертвують цілями.

4.« Лисиці» - стратегія компромісу. Пошуки такого рішення, яке б задовольнило обох. Таким людям помірно важливі як цілі, так і стосунки. Прихильники цієї стратегії готові відмовитися від частини цілей, щоб зберегти стосунки.

 5. «Мудрі сови» - стратегія відкритої і чесної конфронтації.

   Це повага до своїх і чужих потреб, готовність до співпраці, прагнення об»єднати зусилля для вирішення проблеми і максимально задовольнити потреби кожного. Люди які керуються такою стратегією, цінують і цілі, і стосунки. Вони відкрито визначають позиції й шукають вихід зі складної ситуації в спільній роботі задля досягнення цілей, прагнуть знайти рішення, які задовольнять усіх учасників конфлікту.

- Поміркуйте над питанням: - Чому люди сваряться?  Вірш

Конфлікти інтересів
Зіткнення інтересів двох осіб або ігнорування однією з них потреб іншої — причини, з яких виникає переважна більшість конфліктів. Якщо люди діють без урахування інтересів обох сторін, то навіть у випадку примирення конфлікт не вичерпується. Він виникатиме знову і знову. На малюнку — способи розв’язання такого конфлікту.

Аналіз мультфільму «Міст»  Що далі….

Уроки гусей (виконай дії- хто швидше)

(7,41+1,79):0,1 – 1,1*2

1. Махаючи крилами, гуси, які летять на чолі зграї, створюють підйомний потік для тих птахів, що летять за ними. V-подібна будова зграї приблизно на 70 відсотків зменшує зусилля під час польоту порівняно з тим, якби гуси летіли поодинці.

Урок: той, хто рухається в одному напрямку з іншими, досягає бажаного швидше і легше, тому що інші члени команди створюють для нього сприятливі умови.  


 

Використані джерела:

  1.                   ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ. Практикум для учнів з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я»(основна і старша школа)
  2.                   http://dovidka.biz.ua/antonimi-do-frazeologizmiv/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
  3.                   Work.ua 
docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку