Тренінг "Вплив наркотиків і токсичних речовин на здоров'я підлітків"

Про матеріал
Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків (6 клас) Тема: Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків. Мета: Надати учням достовірну інформацію про наркотики, розвінчати поширені міфи про них. Показати згубність наслідків вживання наркотиків. Формувати в учнів негативне ставлення до наркотичних речовин.
Перегляд файлу

Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоровя підлітків (6 клас)

Тема: Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоровя підлітків.

Мета: Надати учням достовірну інформацію про наркотики, розвінчати поширені міфи про них. Показати згубність наслідків вживання наркотиків. Формувати в учнів негативне ставлення до наркотичних речовин.

Обладнання: зірочки, картки 5*5 по 9 штук на кожного, сигналізатори  - кружечки синього та червоного кольору, олівці: червоні та сині.

Тип уроку: урок – тренінг.

Хід заняття

Знайомство. Давайте похвалимося.

  •             Назвіть себе і розкажіть чим ви займаєтесь, захоплюєтеся у вільний від навчання час (називають по колу).
  •             А тепер назвіть шкідливі звички, які ви знаєте? (називають за вибором)
  •             Порівняйте, як багато у вас захоплень, а як мало шкідливих звичок, але вони можуть змінити все ваше життя. Найстрашніший з них ворог – наркоманія.

Щоб зробити правильний вибір тобі необхідно отримати правдиву інформацію про наркотики та жахливі наслідки їх вживання. І тому тема нашого уроку «Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоровя підлітків».

Я впевнена, що ви вже чули про наркотики по телевізору, читали… Візьміть зірочки і червоний олівець, і зафарбуйте стільки промінчиків, настільки, на вашу думку, ви знайомі із цією проблемою. Якщо небагато, то зафарбуйте один-два промінчика, якщо знаєте більше, то більше, а якщо знаєте все – а може бути й таке – то зафарбуйте всю зірочку (діти виконують роботу, піднімають зірочки і відкладають їх вбік).

Інформаційне повідомлення

Погляньте на виставку, до складу яких входять наркотичні речовини.

Нікотин і алкоголь – це наркотичні речовини. Хоч і дуже небезпечні для здоровя, але не заборонені законом. Відомі вам напої -  чай і кава – це тонізуючий засіб, але якщо його вживати у великих дозах, то він впливає на головний мозок, бо містить наркотичну речовину - кофеїн. Також ви бачите тут медичні препарати, заспокійливі або снодійні засоби. Деякі з них можна купити без рецепту. Препарати побутової хімії містять отруйні складові.

Ви також чули по телевізору про забороні наркотики – гашиш, героїн, кокаїн…

Погляньте на гербарій: із верхівок конопель виготовляють марихуану – легкий наркотик, травичка, яку курять. Але той, хто починає з легкого, переходить на більш сильнодіючий. Героїн – виготовляють із макових голівок, сильнодіючий наркотик, який швидше за інші препарати викликає звикання: уже після кількох приймань розвивається фізична залежність.

  Мозковий штурм. А тепер давайте подумаємо і сформулюємо, що ж таке наркотик? (висловлюються бажаючі)

 Наркотики – це речовини, які спричиняють отруєння організму, призводять до психологічної та фізичної залежності, послаблюють волю, шкодять здоров’ю людини.

- Як ви думаєте наркотики і наркоманія – чи однакові це твердження?

Унаслідок вживання наркотиків виникає захворювання – наркоманія, що призводить до глибокого виснаження організму людини, порушення його життєвих функцій.

А зараз проведемо розминку. Візьміть аркуш паперу і попросіть трьох чоловік написати своє ім’я на вашому листку (підписуються). А тепер я попрошу вийти до мене двох дітей (хлопчика й дівчинку). Уважно погляньте в свої листочки: якщо у вас є підпис когось із цих дітей – йдіть до нас. ( І так поки не вийдуть всі діти.)

Один наркоман призвичаює до наркотиків від 4 до 17 осіб на рік. Ця гра яскраво показує ланцюжкову реакцію, як швидко можна втягнути  молодь до наркотиків.

  •                    Які ж наслідки вживання наркотиків?
  •                    Для цього пограємо в гру «Життя з хворобою»

 Я кожному роздаю по 9 карточок. Напишіть на 3-х з них свої улюблені справи, хобі. Ще на 3-х – улюблену їжу. І на останніх – друзів, рідних, людей, яких ви любите і довіряєте.

Давайте поставимо себе на місце людини, яка почала вживати наркотики. Це допоможе нам краще зрозуміти, що відбувається в її житті.

Щойно вона почала вживати наркотики, їй доводиться за це платити. І не тільки грошима. Вона втрачає можливість займатися улюбленими справами (вкиньте одну картку з улюбленим  вашим заняттям в мій кошик).

У неї не вистачає грошей на ласощі (вкиньте одну картку з їжею).

Вона може втратити друга, він відвернеться від вас (вкиньте напис з людиною).

На початку дехто нехтує цим без жалю. Згодом наркозалежність потребує нових жертв. Я прошу вас відкласти ще три картки.

Нарешті настає стадія, коли людина втрачає контроль за своїм життям, і хвороба вже сама забирає в неї те, що їй дороге.

А решта, (тобто те, що залишилось вам – це порожнина, бо друзі відвернулися, справ улюблених нема) – це все, що залишає людині наркоманія.

- Що ви відчували, коли втрачали те, що любите? (відповіді дітей)

Те, що відбувалося зараз, було лише грою. Я сподіваюся, що подібне ніколи не станеться у вашому житті, ця біда не зачепить нікого з ваших близьких.

Руханка «Ай, рам-пам-пам».

Ай, рам-пам-пам, (три рази вдарити руками по колінам)

 ай рам-пам-пам. (теж саме)

Ой гулі-гулі-гулі, (потерти пучки вуха)

рам-пам-пам! (по колінам)

Можна повторити, але рухи робити в сусіда зліва або справа.

Робота в групах.

  •                  Обєднатися в три групи. ( червоний, жовтий, зелений)
  •                  Червоні – «Як працює наркотик в організмі людини?» с. 72.
  •                  Жовті – «Що таке токсикоманія?» с. 73.
  •                  Зелені – «Як треба зберігати ліки та препарати побутової хімії?» (додатковий матеріал)

Вправа «Вірю чи не вірю!»

Робота з сигналізатором. Якщо ввірите, то піднімаєте синій кружечок, а якщо ні -  то червоний. Спочатку висловлюються ті, хто підняв синю картку, (чому вони вважають це твердження правдивим). Потім ті, хто підняв червону картку.

Вчитель: Щоб залучити якнайбільше молоді до вживання наркотиків, наркоділки поширюють чимало міфів про те, що це модно, що можна почати і будь-коли кинути. Але памятайте: це лише приманки! А все у ваших руках, зовсім як у китайській легенді «Про пихатого мандарина».

Підсумок уроку. Ви всі молодці! Пропоную вам повернутися до тих зірочок, з якими ми працювали на початку уроку. Якщо ви сьогодні дізналися щось нове про наркотики, то візьміть синій олівець і зафарбуйте промінчики настільки, на скільки поповнилися ваші знання. 

Я бачу, що ми з вами попрацювали недаремно. Похвалити найактивніших учнів. Оцінки за урок. Домашнє завдання: відповідний параграф підручника, обговорити з батьками інформацію про ліки і токсичні речовини. Перевірити, чи правильно вони зберігаються вдома.

Завершення тренінгу

Станьте, будь-ласка, в коло.

У житті є багато речей, що можуть вивести людину з рівноваги. Дехто марно намагається розвязати свої проблеми і поліпшити настрій за допомогою ліків або якихось речовин. Цього робити не слід. Треба памятати, що ви всі – однокласники – одна родина. І що у вас скільки цікавих справ, що не треба витрачати свій час на різні дурниці.

Тому давайте передамо по колу свої потиски рук, які скажуть нам про те, що ми готові допомогти один одному.

 


1

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
18 травня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку