Тренінг
факультативного заняття «Уроки гарної поведінки»
2 клас
Тема: Все добре пам’ятай, а злого уникай.
Мета: Продовжити знайомити дітей із загальнолюдськими цінностями, навчати ввічливому ставленню до ровесників і дорослих; сприяти розвитку мовлення; виховувати почуття доброти, ввічливості, дружби і поваги одне до одного, виховувати ціннісне ставлення до людей.
Обладнання: картки з правилами ввічливої поведінки.
Хід заняття
-
Організаційна частина.
-
Діти, я дуже рада, що ми зібралися знову у дружньому колі на наше улюблене заняття. Сьогодні на вас чекає подорож до Країни Ввічливості і Доброти.
-
Вправа «Очікування».
-
Скажіть, чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?
-
Вступне слово вчителя.
-
Країна Ввічливості і Добра - чудова країна. Якби її не було, у світі було б сумно, невесело. Люди потерпали б від грубощів, хуліганства, не знали б, що таке дружба, взаємодопомога. Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість – це шанобливість, доброзичливість, прагнення не задати неприємностей іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу тому, хто її потребує.
Подорожуватимемо ми на чарівному зорельоті.
-
Зупинка №1 «Словник ввічливої людини».
-
Діти, ви знаєте ввічливі слова? Тоді нам треба скласти словник ввічливих слів. (Діти називають слова, а вчитель записує їх)
-
Молодці! Вийшов гарний словник! Сподіваюся, ви будете ним завжди користуватися.
-
Зупинка №2 «Місто вихованих людей».
-
Наш зореліт приземлився у місті вихованих людей. О! тут побував хуліган. Він переплутав усі правила, і життя в містечку зіпсувалося, все переплуталося. Давайте допоможемо мешканцям містечка виправити помилки. Попрацюйте в групах та створіть Правила чемної поведінки.
-
Я впевнена, з нашою допомогою життя в містечку вихованих людей налагодиться, всі діти запам’ятають: щоб люди вас поважали, слухали, дотримуйтеся золотого правила: «Ставитися до людей треба так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас».
-
Зупинка №3 «Королівство Добрих вчинків».
Рольове моделювання
Діти розігрують та аналізують ситуації:
1) Дві дівчинки вітаються чемно.
2) Хлопчик загубив олівець, а інший підняв і повернув товаришу.
3) Хлопчик пропускає в дверях дівчинку.
4) Хлопчик допомагає вчителю нести сумку.
5) Дівчинка упала і хлопчик допоміг їй підвестися.
6) Дівчинка забула ручку, а однокласниця дала їй запасну.
7) Хлопчик ділиться печивом з товаришем.
8) Двоє дітей мають пройти вузенький місточок.
Читання і обговорення оповідання В. О. Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло».
7. Зупинка №4 «Ігрова».
Гра «Підморгни мені, мій друже».
Учні знаходять поглядом одне одного, підморгують і міняються місцями.
-
Зупинка №5 «Селище Жартівливе».
Гра «Відшукай шкідливу пораду»
-
Як у друга іменини,
Ти не гай ані хвилини!
Залітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл накрили.
-
Подарунок лишай вдома,
Треба він тобі самому.
За один обід не варто
Подарунок віддавати.
-
Загрібай цукерки в жмені
І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками
Їж великими шматками.
-
Після торту руку жирну
Витри краєм скатертини.
А якщо вікно є поруч,
Витри руки краєм штори.
-
А коли ступнеш на ганок,
Скажеш: «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині –
Особливо господині.
-
Зупинка №6 «Шквал запитань».
-
Ви прийшли до школи. Яке перше слово повинні сказати?
-
Хто вітається перший, коли зустрілися молодший і старший?
-
Хто вітається перший, коли зустрілися хлопчик і дівчинка?
-
Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що потрібно сказати?
-
Якщо вам потрібно попросити виконати якусь роботу, що ви скажете?
-
У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них і твоя вчителька. Як треба привітатися?
-
Зупинка №7 «Станція Музична».
Звучить пісня «А я бажаю вам добра». Діти виконують танцювальні рухи.
-
Рефлексія.
-
Діти, який настрій у вас? Давайте створимо «Галявинку настрою» . оберіть квіточку відповідного кольору: рожева – веселий, жовта – спокійний, блакитна – сумний.
-
Підсумок заняття.
Ось наша подорож і добігла кінця. Я сподіваюсь, що всі діти будуть ввічливими, чемними, добрими, уважними до всіх оточуючих.