Учні молодших класів залюбки відвідують тренінгові заняття. Їм подобається працювати в групах, виконувати руханки, обговорювати різні життєві ситуації. Тренінг " Здоро"я - найцінніший скарб" має на меті поглибити знання про здоров'я; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я; розвивати увагу , пам'ять , творче мислення; виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров'я та стимулювати бажання дбати про нього.
ЗДОРОВ’Я – НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ
Мета і завдання: поглибити знання про здоров’я; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; ; розвивати увагу , пам'ять , творче мислення; виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього.
Обладнання: плакат з правилами роботи у групі, дерево очікування , різної форми квітки , завдання для роботи в групах.
(діти сидять на стільчиках у колі)
Хід заняття
1.Вступне слово.
Здоров’я
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!
2. Привітання. Метод «Коло».
Вчитель. Перед початком роботи давайте привітаємося. Діти по черзі називають своє ім’я та улюблений вид спорту .
3. Ознайомлення з правилами тренінгу.
Правило «Піднятої руки». Якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти, то необхідно підняти руку.
Говорити коротко, по черзі , не перебивати один одного.
Не критикувати. Наша зустріч – це діалог. Вислуховувати всіх бажаючих .
Чи Ви їх приймаєте?
4. Очікування.
Вчитель. Давайте дізнаємося ваші очікування від сьогоднішнього заняття? У вас є квітки , на яких ви написали своє ставлення до здоров’я та здорового способу життя. Ці квітки розмістимо в кінці тренінгу на нашому дереві , якщо ми досягнемо мети заняття.
5. Робота у групах.
Вчитель. Щоб дізнатися тему заняття, необхідно виконати завдання.
Діти , зараз ми поділимось на групи . Я роздам вам картки , а ви станете групками за спільними ознаками : м’яч , скакалка , гантелька . Тепер ви утворили робочі групи .
Завдання . Скласти слова з букв ,які є у вас на столі.
І група – дозрояв’ (здоров’я) ,ІІ група – аніцнйній ( найцінніший ) , ІІІ група – рабск (скарб )
6. Оголошення теми та мети заняття.
Вчитель. Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб обговорити важливість ролі здоров’я у житті кожної людини. Здоров’я – безцінний дар, який так легко втратити та, найчастіше, неможливо повернути.
Інформаційна довідка.
Перегляд презентації про здоровий спосіб життя.
7. Робота в групах.
Вправа «Стежина здоров’я».
Вчитель. Дітки , станьте групами за кольором свого імені. Тепер ви утворили робочі групи.
Завдання для дітей «Стежина здоров’я». Ми з вами, діти, спробуємо викласти «стежину здоров’я». Чи буде вона довгою – залежить від вас. Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я необхідно пригадати правила здорового способу життя. Відповіді позначимо на листках у формі сліду дитячої ноги і ними викладемо «стежину здоров’я».
(Очікувані відповіді: митися , чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі тощо).
8.Руханка
9. Створення колажів
І група – здоров’я - наш скарб
ІІ група – шкідливі звички
ІІІ група – піклуємось про здоров’я дітей
10. Перевірка роботи дітей.
Що із того, що ви назвали залежить від самої людини?
На що ми можемо впливати?
Як бачите, багато чого залежить від нас самих. То який же висновок можна зробити? (Наше здоров’я – у наших руках).
Час нашого заняття швидко пролетів, тож необхідно підбивати підсумки.
11. Перевірка очікувань дітей.
Чиї сподівання справдились? Чиї ні?
Чиї квіти розквітнуть на нашому дереві ? (Слово дітям ).
Дякую за роботу. На згадку про урок всі дітки і гості отримують пам’ятку «Як берегти здоров’я дитини»