Треннігове заняття, роброблене вчителями Гаценко Наталією Володимирівною та Корвегіною Вірою Анатоліївною.
Мета:
Тема: «Віртуальне життя – територія безпечного Інтернету.»
Мета:
Тип зборів: тренінгові заняття
Обладнання: 9 комп’ютерів, швидкісне підключення до мережі Інтернет, пам’ятка «Загрози мережі Інтернет», анкета «Що я знаю про спілкування моєї дитини в Інтернет?»
Тривалість: 1 година
Хід зборів
Інформаційне повідомлення теми зборів:
Класний керівник: Доброго дня шановні батьки. У наш час - час стрімкого розвитку інформаційних технологій комп’ютер увійшов у всі сфери людської діяльності. Саме тому гостро постає питання як захиститися від реальних загроз мережі Інтернет. Ось чому сьогодні ми проведемо з Вами тренінгові заняття на тему «Віртуальне життя – територія безпечного Інтернету.», в ході якого проведемо анкетування ««Що я знаю про спілкування моєї дитини в Інтернет?», розглянемо існуючі загрози віртуального життя та способи захисту своїх прав та життя.
Переходимо до нашого заняття. Перша вправа, яку ми проведемо називається «Я – унікальна особистість». По черзі назвіть своє ім’я і скажіть чим ви відрізняєтеся від інших, чим захоплюєтеся?
Наприклад: Я – Гаценко Наталія Володимирівна, захоплююся складання відеороликів, розведенням квітів. Саме тому я - неповторна.
(називають батьки)
Отже, можна сказати, що якою б не була я - я неповторна. Я унікальна в своїх дурницях, таких смішних і зрозумілих тільки мені тому, що ці дурощі - тільки мої, і навіть схожі дурості інших - вже зовсім інші дурниці. Я неповторна в своїх помилках, бо мої омани виростають у моїх , під моєю вірою і моїми страхами і надіями.
І як би не була я з боку схожа на сотні таких же, як я - я точно знаю, що мій світ належить тільки мені, в ньому особливий колір і запах, в ньому мій горизонт, моя біль і моє сонце. Мій шлях - це тільки мій шлях, і тому для мене він - безцінний ...
Як ми розуміємо – кожна людина є унікальною і більше такої самої у світі немає. Також, можна сказати, що однакових користувачів і у віртуальному світі теж не існує.
Батьки висловлюють свої думки:
Майже кожна людина у наш час не може існувати сама по собі. Ми є членами суспільства, яке існує за своїми встановленими правилами.
(Батьки називають варіанти відповідей.)
Кл.керівник: Так , і у віртуальному світі існують свої товариства, які існують за своїми, встановленими правилами.
Доповідь вч. Інформатики:
Кількість комп’ютерів, для яких встановлюється з’єднання з мережею Інтернет, зростає кожного дня. Водночас як серед корпоративних, так і серед домашніх користувачів дедалі поширенішим стає підключення до високошвидкісних каналів. Це означає, що все більше дітей отримують можливість працювати в Інтернеті, а отже, надзвичайно актуальною стає проблема безпеки наших дітей у Всесвітній мережі. Оскільки від самого початку мережа Інтернет розвивалася неконтрольовано, тепер у ній міститься величезний обсяг інформації, серед якої багато небезпечної. У зв’язку з цим, а також тому, що вік, в якому людина починає працювати з Інтернетом, стає дедалі молодшим, постає проблема захисту дітей. А хто їм у цьому допоможе, як не їхні батьки та вчителі?
Для дітей у віці 13-15 років Інтернет стає частиною їхнього життя. Вони знайомляться з новими людьми і проводять чимало часу в онлайні, шукають необхідну інформацію, яка має відношення до їхньої шкільної роботи або відповідає їхнім інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності це відкриває багато можливостей використання Інтернету. Іноді батькам важко дізнатися про те, що роблять їхні діти в онлайні. У цьому віці діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості — технічні обмеження і заборони можуть не бути ефективним шляхом підвищення безпеки в онлайні.
13-15-річні діти можуть тримати у секреті те, що вони роблять в Інтернеті, особливо якщо батьки раніше не цікавилися, як їхня дитина використовує мережу. Тому важливим є відкрите спілкування і зацікавленість батьків у тому, що робить дитина в Інтернеті. А Ви знаєте що Ваша дитина робить в мережі Інтернет?
(Анкетування батьків)
Якщо Ви сумніваєтеся, яку відповідь дати хоча б на одне питання – це означає,що Ви не на сто відсотків знаєте чим займається і з ким спілкується дитина в Інтернеті. Тому необхідно потрібно звернути увагу на правила поведінки в мережі та наголошувати на них дитині:
(Пам’ятка для батьків)
(Матеріали сайту https://onlandia.org.ua)
Інтерактивна вправа
«Мій портрет в променях сонця»
У променях сонця напишіть, будь-ласка,
свої гідності, за що можна поважати члені
Вашої родини.
В середину сонця розташуйте девіз вашої родини.
Класний керівник проводить обговорення з батьками щодо виконаної вправи і , як підсумок, дають відповідь на питання «Чому потрібно поважати кожну людину? Чи потрібно і у віртуальному спілкуванні проявляти повагу один до одного?»
Після обговорення батькам надаються картки, в які вони вносять свої пропозиції щодо етикету електронного листування та правил безпечної роботи в Інтернеті.
(обговорення з батьками пропозицій)
Разом з батьками робимо висновок:
Кл. керівник: Треба пам’ятати, що Інтернет – віртуальний, а небезпеки в ньому реальні. Які існують загрози в мережі?
Бесіда вчителя інформатики з батьками.
Кожну із названих загроз обговорюють колективно.
Підведення підсумків тренінга:
Вправа на рефлексію:
Висновки:
Інтернет можу бути корисним та безпечним, якщо виконувати наступні правила ( спільна розробка правил роботи в мережі)
На цьому наша робота завершена. До нових зустрічей. Дякуємо всім за співпрацю.
Інформаційні джерела:
1