Тренінгове заняття для педагогів "Професійна мобільність сучасного вчителя "

Про матеріал
Тренінгове заняття для педагогів "Професійна мобільність сучасного вчителя " Виховання та навчання дитини – це особлива професія, яку не можна порівняти ні з якою іншою справою. Професійна діяльність, робота є частиною життя кожної людини. А успіх у роботі є складовою щастя. Якщо говорити про педагогів, то тут варто згадати вислів “Щоб запалити вогонь в очах дитини, самому потрібно горіти”. Сучасний мобільний учитель - це вчитель-лідер. А в чому це виражається? У впевненості в собі при публічних виступах, способах взаємин з оточуючими людьми, учнями, в манерах взаємодії з людьми. Це людина, яка готова відповісти на питання: "Чи готовий я переосмислити методи навчання? Чи готовий я вивчати нові ідеї і нові концепції? Чи готовий я по-новому поглянути на предмети, які викладаю своїм учням?". Тренінгове заняття допоможе вчителям зрозуміти , що щастя і успішність вчителя багато в чому залежить від того, який сенс він вкладає у свою працю, як багато він працює над собою, своїм зростанням, своєю незамінністю.
Перегляд файлу

    

 

 

                                                                 Соціальний педагог

                                                                 Підкамінського опорного  ЗЗСО І -  ІІІ ступенів 

                                                                 Масловська Ольга Миколаївна

(Слайд 1) Виховання та навчання дитини – це особлива професія, яку не можна порівняти ні з якою іншою справою. Вона має ряд специфічних особливостей. Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є у житті – з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її розум, характер, воля, її життя, її щастя. Кінцевий результат педагогічної праці можна побачити не сьогодні, не завтра, а через тривалий час. Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини.

Педагог, якому суспільство довірило навчати та виховувати дітей, повинен бути професіоналом своєї справи, гуманістом, володіти високою педагогічною культурою. Який же він, ідеальний учитель? – Давайте про це поміркуємо разом.  (Слайд 2-5)

Сучасні науковці розглядають модель ідеального педагога у трьох основних аспектах : фахівець , працівник, людина.

Для кожного з нас найважливішим в житті є здоров’я. Його збереження наша з вами робота. В діяльності педагогічних працівників багато різноманітних факторів, які можуть призвести до стресу, тривожності, синдрому вигорання. Доведено, що психічне здоров’я може серйозно вплинути на фізичний стан нашого організму і призвести до тяжкої  хвороби. Тож, дуже важливо попередити негативні емоційні стани, зберегти психоенергетичний баланс і навчитися регулювати свої емоції і поведінку. На тренінгу ми навчимося прийомам, які допоможуть зберегти ваше здоров'я.

Притча про щастя

Якось ішов дорогою мудрець. Милувався красою світу і тішився життям, і ось, стрівся йому чоловік, що, згорбившись, тягнув велетенський тягар.

-Навіщо ти прирікаєш себе на такі страждання? - запитав мудрець.

- Я страждаю заради щастя своїх дітей і онуків, - відповів чоловік,- мій прадід усе життя страждав заради щастя діда, дід страждав заради щастя мого батька. І я готовий усе життя страждати - лише б мої діти та онуки були б щасливими. -А чи був хтось щасливий у твоїй

сім’ї? – запитав мудрець.

- Ні, але мої діти і онуки доконче будуть щасливі, - відказав нещасний чоловік.

- Неписьменний не навчить читати, а кротові не виховати орла, - мовив мудрець. Спершу навчися сам бути щасливим, а тоді зможеш ощасливити своїх дітей та онуків.

     Професійна діяльність, робота є частиною життя кожної людини. А успіх у роботі є складовою щастя. Якщо говорити про педагогів, то тут варто згадати вислів

  (Слайд 6) “Щоб запалити вогонь в очах дитини, самому потрібно горіти”. Доречними будуть також слова Михайла Остроградського “...Хороші вчителі створюють хороших учнів”

Який же він, ХОРОШИЙ УЧИТЕЛЬ? Хто він? Якими рисами та ознаками характеризується? Про це пропоную поговорити на нашому занятті. Отож, тема тренінгу “Професійна  мобільність сучасного  педагога»

Вправа «Портфель настрою»  (Слайд 7-8)

Мета: встановити контакт з педагогами, зняти напругу.

  кольорові картки (по кілька штук одного кольору).

Інструкція: щоб почати плідну роботу, подивимося який настрій і самопочуття у Вас переважає. Для цього вам потрібно вибрати картку того кольору, який більше подобається в цей момент.

У мене в руках малюнок портфеля. Нам необхідно заповнити його, Вашим настроєм. (Додаток 1).

 Знайомство. Вправа «Пірамідка з драже»  (Слайд 9)

Тренер  учасникам тренінгу пірамідки з цукерками «драже». Завданнями для кожного учасника  розповісти декілька фактів про себе в залежності скільки драже є в учасника.

Обговорення: - Що було незвичним при виконанні вправи?

- Що нового ви змогли дізнатись?

- Чи складно було відкривати себе для навколишніх? Якщо складно, тоді чому?

     І дійсно, якщо людина може адекватно усвідомлювати себе і свій потенціал, вчиться ним керувати, прагне досягти життєвих цілей, вона почуває себе самодостатньою, значимою  у житті суспільства. У неї формується почуття поваги до себе, власна гідність. Тому епіграфом сьогоднішньої зустрічі я взяла слова польського поета, філософа Станіслава Єжи Леца: «Людина, яка усвідомлює своє призначення, цим самим усвідомлює свою гідність».   (Слайд  10 )  Усвідомлення себе визначається тим, як ви живете зараз, чи відчуваєте ви себе щасливими, чи подобається вам те, чим ви наразі займаєтеся, як ви ставитеся до самого себе, і яким врешті – решт є сенс вашого життя.

 

 Вправа « Чарівний мішечок»   (Слайд 11)

Мета: пояснити роль настанов у житті людини, сприяти зняттю психоемоційного напруження, поліпшення настрою в групі.

 Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного (вази, мішечка, глечика), який підкаже, що на вас чекає сьогод­ні або, що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на на­стрій, підбадьорюють, надають упевненості.(побажання можна змінювати на розсуд тренера)

Обладнання: мішечок, смужки паперу з побажаннями.

   Кожен з нас - унікальний та неповторний. Ми всі народжені, аби досягти успіху, людський організм запрограмований на це. Найголовніше — сприймати себе позитивно. Психологи довели,  що настанови фіксуються у підсвідомості, а потім непомітно впливають на поведінку людини.

    Шановні колеги! Сьогодні ми поговоримо з Вами про те, як підвищувати інтерес і бажання займатися улюбленою справою в сучасних умовах, необхідних для самореалізації і зростанні в професії! Пропоную дотримуватися такого девізу:      (Слайд 12) «Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх!». Генрі Форд

Teст « Психологічне коло образів».   (Слайд 13- 14)

Мета: визначити риси своєї особистості.

Тест пропонує визначити риси своєї особистості відповідно до образу тварин. Деякі племена Північної Америки і досі вірять, що людина народжується з рисами, притаманними тваринам. Оберіть із запропонованих картинок образ тієї тварини, який вам найбільше імпонує ( Буйвол,  Олень, Орел, Ведмідь).


 

Висновок: звичайно, у кожному стилі, у кожній моделі спілкування, у кожному образі бувають кризи і поразки та ситуації, які ставлять вчителя у глухий кут. Але не той педагог  успішний, який не припускається помилок, а той, який, зробивши помилку, не опускає руки. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

 

     Що ж таке професійна мобільність педагога? (відповіді записуються на фліп-чарті)

Поняття «професійна мобільність»  (Слайд 15)  досить ємне і неоднозначне. У психологічному словнику воно визначається як «здатність і готовність особистості досить швидко і успішно оволодівати новою технікою і технологією, купувати відсутні знання і вміння, щоб забезпечити ефективність нової професійної діяльності».

  (Слайд16-18)
Також хочу відзначити, що мобільний учитель - це вчитель-лідер. А в чому це виражається? У впевненості в собі при публічних виступах, способах взаємин з оточуючими людьми, учнями, в манерах взаємодії з людьми. Це людина, яка готова відповісти на питання: "Чи готовий я переосмислити методи навчання? Чи готовий я вивчати нові ідеї і нові концепції? Чи готовий я по-новому поглянути на предмети, які викладаю своїм учням?".

 

Вправа «Методичні пазли» (робота в групах)  (Слайд 19)

Кожній групі педагогів пропонується скласти «методичні пазли» ( текстовий зміст пазлів тематичний – педагогічні поняття, вислови видатних педагогів, народна мудрість, поради педагогам тощо)

Прокладай шлях до розуму людини через її серце. (Ф.Честерфілд)

Щоб бути не замінною, треба весь час змінюватися .(Коко Шанель)

   Виживає не найсильніший і не найрозумнішим, а той, хто краще пристосовується до змін. (Чарльз Дарвін)

  Вся гордість учителя в учнях, у зростанні посіяних ним насіння.( Дмитро Менделєєв)

Справжній учитель — не той, хто тебе постійно виховує, а той, хто допомагає тобі стати самим собою.

 Не можна людину навчати все життя, її можна навчити вчитися все життя. (Дені Дідро )     Кожну хвилину коли ви злитеся на когось ви витрачаєте 60 секунд щастя, яке ви ніколи не повернете. (Вільям Роджерс)

Робити те, що подобається – це свобода. Любити те, що робиш – це справжнє щастя. – Френк Тайгер

 

Інформаційне повідомлення «Особливості професійної спрямованості особистості педагога» ( 10 хв)   (Слайд 20)

Американський психолог Абрахам Маслоу вважає: для того, щоб людина повноцінно прожила своє життя, вона повинна задовольняти 5 потреб - нижчі і вищі:

 самоактуалізація здібностей,

талантів

 повага: визнання й оцінка;

 любов і прив'язаність;

 безпека;

 фізіологічні потреби.

 

 

 

C:\Users\adminX\Pictures\слайд\Піраміда_Маслоу.svg.png

    Якщо звузити цей погляд до життя в професії, то щаслива людина та, якій професія дає задоволення цих потреб.

Самореалізація є, звичайно, явищем індивідуальним. Самореалізація в професії вчителя - теж. Але можливе виділення 4-х основних типів самореалізації педагогів, залежно від складу особистості.

Умовно назвемо їх: Організатор, Предметних, Комунікатор, Інтелігент.  (Слайд 21)

Для організатора важливо реалізувати свою потребу в лідерстві, домінуванні, розкрити свої якості вольової, сильної, вимогливої, енергійної людини. Йому легко вдається організувати позакласні заходи, він уміє пробудити в учнів дух колективної зацікавленості, ділового співробітництва, відповідальності.

 

Вчитель- предметник реалізує свій інтелект, глибоке знання свого предмета. Він поважає інтелект і виховує його в учнів засобами свого предмета. Це професійно компетентна і творча людина, віддана своєму фахові. Для нього виховувати - це навчати, зацікавлювати предметом. Вчитель-комунікатор реалізує в професії потребу в спілкуванні. Йому цікаві люди, він завжди в курсі проблем їхнього особистого життя. Він доброзичливий, співчутливий, привабливий, високоморальний. Його вплив на дітей, насамперед емоційний, через пошук шляхів сумісності з учнем, через особистий контакт. Йому легко зрозуміти особистість учня в цілому, він товаришує з ним.

Вчитель-інтелігент реалізує в професії свою потребу в духовності, високоморальності та вихованні цих якостей у дітей. Це людина з високою загальною культурою, високим рівнем інтелекту, високими моральними якостями, постійними духовними пошуками. Його вплив глибоко просвітницький. Він виховує собою, власним прикладом.

Звичайно, не можна говорити, що якийсь тип кращий чи гірший. Кожен має свої переваги й недоліки, кожен необхідний. Кожен учитель через особливості своєї професії виступає і як предметник, і як комунікатор, і як організатор, і як інтелігент. Ми говоримо про особисті особливості, які дають можливість із меншими затратами сили й часу здійснювати якусь із цих функцій.

Вправа «Відверто кажучи»  (Слайд 22)

Мета: вербалізація і усвідомлення педагогами проблеми емоційного вигорання.

Матеріали: картки з незакінченими фразами.

Інструкція. Вам потрібно витягнути будь-яку картку з незакінченою пропозицією і спробувати закінчити фразу відверто і чесно (Додаток 2).

Рефлексія.

• Чи важко вам було відповідати?

• Чи було для вас щось нове?

• Чи вважаєте ви корисним вправу?

• Чи відкрили ви щось нове для себе?

• Як ви себе зараз відчуваєте?

• Які у вас зараз відчуття?

Очікуваний результат: вправа допомагає усвідомити проблеми педагога, вербалізувати їх, згуртувати групу педагогів, зрозуміти, що проблеми у всіх педагогів схожі.

Вправа «Вибір».  (Слайд 23)

Ви заходите в булочну і купуєте пончик з повидлом. Але коли Ви приходите додому і надкушує його, то виявляєте, що відсутній один істотний інгредієнт - повидло всередині. Ваша реакція на цю дрібну невдачу?

1. Чи відносите бракований пончик назад в булочну і вимагаєте натомість новий.

2. Говорите собі: «Буває» - і з'їдаєте порожній пончик.

3. З'їдаєте щось інше.

4. Намазуєте маслом або варенням, щоб було смачніше.  (Слайд 24)

1.  «Якщо ви вибрали перший варіант, то ви - людина, що не піддається паніці, яка знає, що до ваших порад частіше прислухаються. Ви оцінюєте себе як розважливу, організовану особистість. Як правило, люди, які вибирають перший варіант відповіді, не рвуться в лідери, але, якщо їх вибирають на командну посаду, намагаються виправдати довіру. Іноді ви ставитеся до колег з деяким почуттям переваги - вже ви не дозволите застати себе зненацька.

2.Якщо ви вибрали другий варіант, то ви - м'яка, терпима і гнучка людина. З вами легко ладити і колеги завжди можуть знайти у вас розраду і підтримку. Ви не любите шуму і суєти, готові поступитися головною роллю і надати підтримку лідеру. Ви завжди опиняєтеся в потрібний час в потрібному місці. Іноді ви здаєтеся нерішучою, але ви здатні відстоювати переконання, в яких твердо впевнені.

3.Якщо ви вибрали третій варіант, то ви вмієте швидко приймати рішення і швидко (хоча і не завжди правильно) діяти. Ви авторитарна людина, готові прийняти на себе головну роль в будь-якій справі. У підготовці та проведенні серйозних заходів можливі конфлікти, так як в стосунках з колегами ви можете бути наполегливими і різкими, вимагаєте чіткості і відповідальності.

4.Якщо ви вибрали четвертий варіант, то ви людина, здатна до нестандартного мислення, новаторських ідей. До колег ви ставитеся як до партнерів по грі і можете образитися, якщо вони грають не за вашими правилами. Ви завжди готові запропонувати кілька оригінальних ідей для вирішення тієї чи іншої проблеми.

 

 Вправа «Портрет ідеального вчителя»    (Слайд 25 )

Робота в групах

1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.

2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.

3 групі потрібно від імені міністерства освіти і науки України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.

Кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список. У кінці ми виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати поганим вчителем – спеціалістом, а чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом.

Обговорення.

Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

Вправа «Галоші щастя»  (Слайд 26)

Мета: розвиток позитивного мислення педагогів, розвиток навичок самопізнання, формування навичок позитивного сприйняття світу, розвиток позитивної Я-концепції, розвиток навичок емоційної саморегуляції.

Матеріали: «Галоші щастя» (ігровий елемент, звичайні гумові галоші, бажано великого розміру з веселим дизайном), картки з ситуаціями (Додаток 3).

Інструкція. Я хочу запропонувати вам пограти в гру, яка називається «Галоші щастя». У Андерсена є казка з такою назвою. У цій казці феї подарували на день народження калоші щастя, які вона вирішила віддати людям, щоб ті стали щасливішими. Людина, яка одягала ці калоші, ставала найщасливішою людиною. Галоші виконували всі її бажання, вона могла перенестися в будь-який час або епоху. Отже, я пропоную вам взути ці калоші і стати щасливою людиною. Я також буду зачитувати вам різні ситуації, а ваше завдання - надівши ці галоші, знайти в ситуації, запропонованої вам, позитивні сторони. Іншими словами, подивіться на ситуацію очима щасливої ​​людини-оптиміста. Учасники гри, надівши «галоші щастя», відповідають на запропоновану ситуацію в позитивному настрої. Тому, хто не може дати позитивну відповідь, решта учасників гри допомагають, пропонуючи свої варіанти.

  • Рефлексія. Чи важко було знайти позитивні сторони в ситуаціях? Що ви зрозуміли для себе? Учасники отримують емоційну розрядку і позитивний настрій.

Вправа «Казковий вернісаж» (Слайд 27)

Мета: активізувати образну пам'ять і творчу уяву, розвивати швидкість та гнучкість думки, вміння міркувати нестереотипно.

Ведучий. Усі ми родом із дитинства. І за­вжди з любов'ю та ніжністю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка — не просто найпопулярніший фоль­клорний жанр, це чарівне джерело, що дає наснагу кожній творчій людині.

Казка дарує радість і дорослим, і дітям. Тому зараз ми ви­конаємо вправу «Казковий вернісаж».

Кожна група по черзі витягує зі скриньки конверт із описом знайомої всім казки. Необхідно про­читати вголос цей опис і відгадати, про кого або про що саме йдеться. Отже, розпочинаємо.

  1. В якій відомій казці сіра непривітна осо­бистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втру­чанню громадськості все закінчується добре? (Червона шапочка.)
  2. Назвіть казку, в якій різні за своїм со­ціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному ар­хітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попере­дній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію. (Рукавичка.)
  3. Герой якої казки постійно виконує заба­ганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб. (Про Липку та за­жерливу бабу.)
  4. В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто їй робив добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, неза­конно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки.

Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту. (Коза-дереза.)

  1.              Назвіть казку, в якій ідеться про спортс­мена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допо­могли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал — трагічний. Проявивши за­надто велику самовпевненість, він гине. (Ко­лобок.)
  2.              Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нероз­судливість та імпульсивність у поведінці при­звели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі. (Царівна-жаба.)

 

Розминка. Вправа  « Жив був педагог» ( надрукований текст ) (Слайд 28)

Соціальний педагог : Ваше завдання, не особливо замислюючись, закінчити пропозиції. Тут не може бути правильних і неправильних відповідей. Пишіть перше, що прийде на ваш розум. Час на виконання 2-3 хвилини. 
 

1. Вранці він прокидався і думав ____________________________________________
2. Збираючись на роботу, він ________________________ __________________________
3. Весь робочий день він мріяв __________________ ____________________________ 
4. Прийшовши додому, він ______________________________________________ ____
5. Засинаючи, він думав_____________________________

 

Соціальний педагог : Це проективна методика. Це коли людина малює або описує на підсвідомому рівні маючи на увазі свої переживання і проблеми. Прочитайте, будь ласка. Прочитайте ще раз про себе свої відповіді. Вони вам подобаються? Якщо так, то чудово. Якщо ж щось викликає у вас невдоволення - протягом 1-2 хвилин перечитайте, подумайте і перепишіть не сподобані пропозиції так, якби вам хотілося. Переведіть все на позитив. Ось такими нескладними вправами можна опрацювати будь-яку проблему. 
Самим потужним і при цьому часто ігнорованих засобом позбавлення від емоційної напруги є свідомість людини. Головне - це установка людини на те, що життя - прекрасне і дивовижне, що ми володіємо мозком, щоб мислити, мріяти, самовдосконалюватися.

Ми можемо творити, рухатися, любити, отримувати масу задоволення від того, що на кожному кроці дарує нам життя. Питання лише в тому, чи ми вміємо все це помічати, відчувати, вміємо радіти.

Головне - це установка на радість і позитив.

 

 

Рисунковий експрес-тест «Годинник» (Слайд 29-30)

 

Мета: визначення рівня своєї життєвої енергії та задоволеністю життям.

Наручні та настільні, настінні і кишенькові, камінні і «з зозулею», куранти і пісочні... Годинники роблять наше життя більш упорядкованим. У той же час, вони нагадують нам, що час не стоїть на місці, а значить потрібно поспішати, інакше все найцікавіше промайне, а ми і не помітимо. А ще за допомогою годинника можна визначити рівень нашої життєвої енергії. Це стверджують розробники графічного експрес-тесту, який так і називається «Годинник».

Перед вами схематично зображений будильник. Ваше завдання надати цьому будильнику завершеного вигляду. Ви можете намалювати тільки необхідні відсутні деталі, а можете також виділити фон, додати будь-які предмети інтер'єру... Робіть так, як вам до вподоби! (Додаток 4)

 

Інтерпретація малюнків

  • Стрілки

Отже, стрілки, невід'ємний атрибут будь-яких годинників... Якщо на вашому малюнку вони спрямовані вгору – немає ніяких приводів для занепокоєння: з вашою життєвою енергією все гаразд: ви бадьорі, повні сил і вас, безсумнівно, чекають великі звершення. Якщо ж стрілки «дивляться» вниз, ймовірно ваші сили закінчуються, а значить, є сенс подумати про «підзарядку». Справи йдуть зовсім погано, якщо ваш будильник показує половину шостої. Це говорить про серйозний енергетичний спад. І тут вже не до роздумів: як би не складалися зараз ваші життєві обставини, здоров'я – передусім. Тому тайм-аут взяти безперечно варто.

  • Цифри

Якщо ви зобразили, в першу чергу, цифри, зробили акцент саме на них, або - промалювали циферблат з особливою ретельністю, не забувши і про секундні ділення, значить, на сьогоднішній день ви ведете досить метушливе життя. Ймовірно, вам не вистачає розміреності і впорядкованості. Спробуйте, по можливості, навести порядок в повсякденних справах. Ставши для самого себе ефективним тайм-менеджером, ви з подивом виявите, що, розумно плануючи свій час, можна заощадити сили і встигнути набагато більше.

  • Кнопка дзвінка

Якщо ви заштрихували цей елемент, схоже, те, чим ви зараз професійно займаєтеся – аж ніяк не робота вашої мрії. Можливо, вам варто пошукати справу до душі. І тоді життя засяє новими фарбами, а ранковий дзвін будильника буде викликати не звичне роздратування, а радість від того, що починається новий, цікавий день.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Фон

Якщо ви приділили підвищену увагу фону, інтер'єру, що  оточує годинник – намалювали стіл, «підклали» під будильник серветочку, «поставили» поруч з ним вазу з квітами, «розсипали» по стільниці олівці – ви, швидше за все, «підзаряджаєтеся», спілкуючись з іншими людьми. Світячись в суспільстві, ловлячи на собі захоплені погляди, привертаючи до себе підвищену увагу оточуючих – ви черпаєте енергію і життєві сили. До речі, як давно ви виходили «в люди» увостаннє? Можливо, це саме те, що вам зараз потрібно?

 

Експрес-тест «Годинник» є показником того, наскільки Ви енергійні, активні та життєрадісні, а значить – щасливі та задоволені життям.

 

 «Серцеведення» (Слайд 31)

А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуван­ні з дітьми.

—  Як ви гадаєте, про що йтиме мова?   
Думки вголос.

Демонструється епіграф: «Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».

Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де перебувати? І де «житиме» терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!

—Я бачу, що всі ви прийшли в школу за покликанням душі.

У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо створи­ти його.

Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чес­не, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материн­ське, всепрощаюче, багатостраждальне, далекоглядне, віддане, символічне, усміхнене, зажурене, розумне, чуй­не, дбайливе...). (Слайд 31)

Що може робити Серце? (Любити, прощати, суму­вати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилювати­ся, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...). (Слайд 32)

- У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гор­дість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, лег­кість Покаяння, нива Благородства... (Слайд 33)

 

Вправа « Бенгальські вогники» (Слайд 34)

Мета: сприяти створенню емоційного настрою, формувати прагнення творити добро.

Обладнання: бенгальські вогники.

Соціальний педагог: Хай сьогоднішня зустріч стане кроком на шляху до самовдосконалення. Давайте надалі жити за правилом: «Намагатися щодня запалювати у своєму серці іскорку добра та любові»

Учасники запалюють бенгальські вогники.

Висновок

-Коли я готувалася до тренінгу, то розмірковуючи про сенс і значення великої професії - Учитель, її вічність, я згадала  притчу:

Мандрівник побачив трьох робітників, які штовхали важко навантажені тачки, і запитав кожного, що він робить.

Перший відповів: "Штовхаю цю важку тачку, будь вона проклята".

Другий сказав: "Заробляю на хліб для своєї родини".

А третій гордо вимовив: "Я будую прекрасний храм".

Троє робітників робили одне і те ж, але відчували себе по-різному. Для першого робота була каторгою, і він був дуже нещасний. Другий відчував себе опорою і годувальником сім'ї. В його відповіді - спокійне гідність. Третій служив прекрасної мети. Він був гордий і щасливий.

Щастя і успішність вчителя багато в чому залежить від того, який сенс він вкладає у свою працю, як багато він працює над собою, своїм зростанням, своєю незамінністю.

Дякую вам за співпрацю!


 

Додатки

 

Додаток 1.

Картки «Значення кольору»

Синій колір - спокій, задоволеність, вміння співпереживати, довіру, відданість.

Фіолетовий - тривожність, страх, засмучення.

Зелений - впевненість, наполегливість, впертість, потреба в самоствердженні.

Червоний - агресивність, збудження, прагнення до успіху, бажання панувати і діяти, домагаючись успіху.

Коричневий - колір спокою і стабільності, необхідність в домашньому затишку.

Жовтий - активність, веселість, прагнення до спілкування, очікування щастя.

Сірий - тривожність і негативний стан.

Чорний - захищеність, прихованість, бажання «піти в свій внутрішній світ»

 

 

Додаток 2.

Картки з незакінченими пропозиціями до вправи «Відверто кажучи»

 

• Відверто кажучи, коли я думаю про майбутній робочий день ...

• Відверто кажучи, коли я готуюся до відкритих занять ...

• Відверто кажучи, коли я приходжу додому після роботи ...

• Відверто кажучи, коли я хвилююся ...

• Відверто кажучи, коли я приходжу на роботу ...

• Відверто кажучи, коли я розмовляю з батьками ...

• Відверто кажучи, коли до мене на заняття приходять студенти ...

• Відверто кажучи, коли до мене на заняття приходять педагоги або методисти .

• Відверто кажучи, коли я проводжу батьківські збори ...

• Відверто кажучи, коли мій робочий день ...

• Відверто кажучи, коли я проводжу своє відкрите заняття ...

• Відверто кажучи, моя робота ...

• Відверто кажучи, коли я думаю про роботу ...

• Відверто кажучи, моє здоров'я ...

• Відверто кажучи, коли я розмовляю з завідувачем ...

• Відверто кажучи, коли я бачу дитину ...

• Відверто кажучи, після робочого дня ...

• Відверто кажучи, коли настає пора відпустки ...

• Відверто кажучи, люди, з якими я працюю ...

• Відверто кажучи, коли я збираюся на роботу ...

• Відверто кажучи, неприємності на роботі ...

• Відверто кажучи, успіхи на роботі ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

Картки з ситуаціями для вправи «Галоші щастя»:

 

Директор відчитав вас за погано виконану роботу.

• Я зроблю відповідні висновки і постараюся не допускати помилок.

• Наступного разу постараюся виконувати свою роботу краще.

Вам дали велику кількість дітей в клас, які ходять всім складом.

• Є можливість спробувати свої сили в роботі з великою групою.

• Це хороша можливість освоїти нові методи роботи.

На роботі затримали зарплату.

• Можна заощадити на чомусь.

• Можна тепер сісти на дієту.

По дорозі на роботу ви зламали каблук.

• Хороший привід купити нові чоботи.

Більшість ваших учнів вихованців показали слабкі результати моніторингу.

• Хороша можливість проаналізувати, який матеріал діти недостатньо добре засвоїли.

Ви раптово захворіли.

• Хороший привід відпочити.

• Зайнятися нарешті своїм здоров'ям.

Ви потрапили під скорочення.

• Хороша можливість зайнятися чимось іншим, змінити рід професійної діяльності.

• Новий колектив, нові перспективи.

 


Додаток 4.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Барут Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фень Тетяна
    Дякую. Знайшла багато цікавих ідей!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
6680
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку