тренінгове заняття для учнів 2 класу ,має мету навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій;
сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків;
виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Гладківська загальноосвітня школа
І – ІІІ ступенів
Тренінгове заняття для учнів 2 класу
«Мій клас. Живемо і працюємо разом»
Вчитель Ольга Григорівна Моцьо
Гладківка
2017
Мета навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій;
сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків;
виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
називають спільні інтереси учнів, якості,вподобання;
розповідають як можна налагодити гарні стосунки в колективі ;
демонструють уміння робити компліменти,щиро бажати один одному добра..
Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда
Ноутбук, телевізор,валіза,плакати.
Картки з завданнями для групової роботи, стікери 2 х видів,серветки,клубочок ниток.
Що підготувати заздалегідь
Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів і вчителя, перевірити презентацію і відео до теми.
Підготувати валізу для вправи,плакати,ручки,стікери,клубочок,серветки.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 2 хв
Вправа « Голубина пошта » 5 хв
Вправа «Павутинка» 5 хв
Криголам 3 хв
Вправа "Сонце світить для тих, хто ..." 3 хв
Гра "Атоми - Молекули" 4 хв
Вправа «Відзеркалювання» 4 хв
Творче завдання „Валіза чемності”5 хв
Руханка «Якщо весело живеться» 3 хв
Вправа «Сердечко для учнів класу» 5 хв
Підсумкові завдання 2 хв
Усього тривалість 40 хв
Хід заняття:
Сьогодні ми будеммо продовжувати вчитися культурі спілкування,дізнаємося ,як можна вирішувати проблемні ситуації , встановлювати доброзичливі стосунки і як поважати один одного.
Нам потрібно встановити правила роботи на нашому занятті. Які правила ви пропонуєте написати ?........ Підсумуємо ваші відповіді,прочитайте всі правила,які ми обговорили.(прикріпляю на дошку заздалегідь написані правила роботи)
Бути активним.
Бути толерантним.
Слухати один одного.
Сміятися можна, але не з людини (але по-доброму)
Кожна думка має право на існування і висловлення.
(Кожна думка – внесок в загальну справу).
Вправа на очікування « Голубина пошта »
(діти на листочках(стікерах) пишуть свої очікування,прикріпляють їх на зображення конверта)декілька учнів називають свої очікування
Вправа на знайомство «Павутинка»
Мета : познайомитися з учасниками тренінгу ; дізнатися про улюблені заняття своїх однокласників; згуртувати колектив.
(ниточку потрібно обмотати навколо свого пальчика)
Криголам
Учні тримають у руках серветки, учитель дає інструкції:
1. Згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут.
2. Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут.
3. Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть нижній правий кут і т. д.
4. Розгорніть серветку.
Чому серветки різні?
Отже, кожен з нас має своє світосприйняття,кожен із вас неповторний
Вправа "Сонце світить для тих, хто ..."
Мета: гра сприяє розвитку почуття згуртованості.
Ця гра дає можливість отримати в стислі терміни багато інформації, яка потім може бути перероблена вчителем.
Вчитель говорить фразу : "Сонце світить для кожного, хто ..."
Обговорення гри:
- Що стало для мене несподіванкою?
- Чи відчуваю я, що знайшов достатньо "споріднених душ"?
- Чи радієте ви, що між нами так багато спільного?
- Ми тепер бачимо,що всі ми неповторні,кожен із нас сприймає світ по своєму ,та в той же час – багато хто з нас має спільні інтереси,спільні якості,вподобання. І дізналися ми про один одного тому ,що вчимося,живемо в одному дружньому колективі.
Гра "Атоми - Молекули"
Мета: зняття напруги, створення дружньої обстановки.
Члени групи - "атоми" - вільно рухаються по кімнаті під музику. За сигналом ведучого атоми об'єднуються в молекули по 2 людини, потім по 3 і т.д. в кінці вправи об'єднується вся група.
Варто навчитися розуміти оточуючих, інтуїтивно відчувати і вгадувати їх настрій. Зараз ми спробуємо перевірити, наскільки розвинене у вас це вміння.
Вправа «Відзеркалювання»
Мета : вчитися інтуїтивно розуміти оточуючих,відчувати і вгадувати їх настрій,поведінку.
( уважність,терплячість,стриманість)
Творче завдання „Валіза чемності”
Учні об’єднуються в групи за кольором браслетів,які одягли перед заняттям .
Вчитель приносить валізу. Учні починають збирати до неї необхідні „речі” - добрі почуття і риси характеру, які слід плекати у собі. Школярі називають усе, що, на думку групи, допомагає людині у спілкуванні з оточуючими, а учитель прикріплює відповіді на бічній стороні валізи.
Список орієнтовних відповідей:
Доброзичливість; тактовність; (жадібність
доброта; справедливість; злість
миролюбність; життєрадісність; грубість
почуття гумору; врівноваженість; крик
чесність; чуйність; неповага
порядність; співчуття; насмішки
повага; щирість. приниження )
Руханка «Якщо весело живеться»
звучить пісня «Якщо весело живеться».
Пропоную учням стати в коло та повторювати рухи.
Якщо весело живеться, роби так.
(плескають у долоні)
Якщо весело живеться, роби так.
(плескають у долоні)
Якщо весело живеться,
(три останні фрази співають усі разом)
Друг хай другу усміхнеться.
(усміхаються сусідам праворуч і ліворуч)
Якщо весело живеться, роби так.
(плескають у долоні)
Якщо весело живеться, роби так.
(один підскок)
Якщо весело живеться, роби так.
(один підскок)
Якщо весело живеться,
(три останні фрази співають усі разом)
Друг хай другу усміхнеться,
(усміхаються сусідам праворуч і ліворуч)
Якщо весело живеться, роби так.
(один підскок
Вправа «Сердечко для учнів класу»
Роздаю дітям вирізані з кольорового паперу сердечка і говорю :
ви можете заповнити їх тим, що зробить кожну дитину нашого класу щасливішою.
• Пропоную дітям по черзі вийти до дошки і зачитати те, що вони написали. Допомагаю прикріпити сердечка до дошки навколо малюнка
Підсумуємо: «Погляньте, завдяки вашій турботі світ для дітей нашого колективу став кольоровим, сповненим любові. Пам'ятайте, що іноді ви можете допомогти людині,яка потребує уваги, одним теплим словом або маленькою доброю справою».
• Завершуємо заняття оплесками, дякуємо всім за увагу.
Список використаної літератури :
1. Крамаренко С.Г.Інтерактивні техніки навчання :Д.,2006р.
2. Забрамная С.Д., Костенкова Ю.А. Развивающие занятия с детьми. М.,2001
3. Ярошенко О.Г.Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. - К.:Партнер,1997,193с.
4.Ящук І.П. Формування життєво компетентної особистості: Науковометодичний посібник / І.П. Ящук. – Хмельницький: Видавництво Хмельницького гуманітарно-педагогічного інституту, 1999. – 54с.
5.Тренінгові заняття з курсу «Культура добросусідства» .
6. http://autta.org.ua/ua/materials/material/ YAkshcho-veselo-zhivetsya/.