Тренінгове заняття "Мій клас. Живемо і працюємо разом" для учнів 2 класу

Про матеріал

тренінгове заняття для учнів 2 класу ,має мету навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій;

сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків;

виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.

Перегляд файлу

Гладківська загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Тренінгове заняття для учнів 2 класу

 

 

 

«Мій клас. Живемо і працюємо разом»

 

 

 

 

 

 

Вчитель  Ольга Григорівна Моцьо

 

 

 

 

 

 

 

Гладківка

2017

 Мета навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій;

           сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків;

           виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.

 

                       Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

називають  спільні інтереси учнів, якості,вподобання;

розповідають як можна налагодити гарні стосунки в колективі  ;

демонструють уміння робити компліменти,щиро бажати один одному добра..

                       Обладнання і матеріали

Класна дошка і кольорова крейда  

 Ноутбук,  телевізор,валіза,плакати.

Картки з  завданнями для групової роботи, стікери 2 х видів,серветки,клубочок ниток.

                     Що підготувати заздалегідь

Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів і вчителя, перевірити презентацію і відео до теми.

Підготувати  валізу для  вправи,плакати,ручки,стікери,клубочок,серветки.

                      Орієнтовний план уроку

Стартові завдання 2 хв

Вправа «   Голубина пошта » 5 хв

Вправа «Павутинка» 5 хв

Криголам 3 хв

Вправа "Сонце світить для тих, хто ..." 3 хв

Гра "Атоми - Молекули" 4 хв

Вправа «Відзеркалювання» 4 хв

Творче завдання „Валіза чемності”5 хв

 Руханка «Якщо весело живеться» 3 хв

Вправа  «Сердечко для учнів класу» 5 хв

Підсумкові завдання 2 хв

 

Усього тривалість 40 хв

 

 

 

Хід заняття:

Сьогодні ми  будеммо продовжувати вчитися культурі спілкування,дізнаємося ,як можна вирішувати проблемні ситуації , встановлювати доброзичливі стосунки  і як поважати один одного.

Нам потрібно встановити правила роботи на нашому занятті. Які правила ви пропонуєте написати ?........ Підсумуємо ваші відповіді,прочитайте всі правила,які ми обговорили.(прикріпляю на дошку заздалегідь написані правила роботи)

  Бути активним.

Бути толерантним.

Слухати один одного.

Сміятися можна, але не з людини (але по-доброму)

Кожна думка має право на існування і висловлення.

(Кожна думка – внесок в загальну справу).

  • На сьогоднішньому занятті ми будемо говорити про дружбу,про те,як вона проявляється між вами,як її зберегти.
  • Хочу зараз почути ваші очікування від цього заняття. Що саме ви хочете дізнатися,навчитися ….?

Вправа на очікування «   Голубина пошта »

(діти на листочках(стікерах) пишуть свої очікування,прикріпляють їх на зображення конверта)декілька учнів називають свої очікування

Вправа на знайомство «Павутинка»

Мета : познайомитися з учасниками тренінгу ; дізнатися про улюблені заняття своїх однокласників; згуртувати колектив.

  • У мене є чарівний клубочок,ми будемо його передавати один одному по колу,кожен із вас,отримавши клубочок , називатиме своє ім’я та розповість (1 речення) чим любить займатися зі своїми друзями.

(ниточку потрібно обмотати навколо свого пальчика)

  • Ось ми познайомилися,дізналися про улюблені заняття своїх товаришів і сплели ось таку павутинку. Це павутинка нашого колективу,вона міцна,красива й така ж неповторна ,як і наш колектив.

Криголам

Учні тримають у руках серветки, учитель дає інструкції:

1.      Згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут.

2.      Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут.

3.      Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть нижній правий кут і т. д.

4.      Розгорніть серветку.

Чому серветки різні?

Отже, кожен з нас має своє світосприйняття,кожен із вас неповторний

 

Вправа "Сонце світить для тих, хто ..." 
Мета:  гра сприяє розвитку почуття згуртованості. 

Ця гра дає можливість отримати в стислі терміни багато інформації, яка потім може бути перероблена вчителем. 
Вчитель говорить фразу   : "Сонце світить для кожного, хто ..."

  • Сьогодні зранку снідав
  • У кого є бабуся
  • Хто любить котиків
  • В їдальні все зїв
  • Любить читати книжки
  • В кого є менші братики і сестрички
  • Навчається в 2 класі
  • Прийшов до школи пішки
  • живе в с. Гладківка
  • був влітку на морі
  • у кого гарний настрій
  • кому подобається сьогоднішнє заняття

Обговорення гри: 
- Що стало для мене несподіванкою? 
- Чи відчуваю я, що знайшов достатньо "споріднених душ"? 
- Чи радієте ви, що між нами так багато спільного? 
- Ми тепер бачимо,що всі ми неповторні,кожен із нас сприймає світ по своєму ,та в той же час – багато хто з нас  має спільні інтереси,спільні якості,вподобання. І дізналися ми про один одного тому ,що вчимося,живемо в одному дружньому колективі. 

Гра "Атоми - Молекули" 
 

Мета: зняття напруги, створення дружньої обстановки. 
 
Члени групи - "атоми" - вільно рухаються по кімнаті під музику. За сигналом ведучого  атоми об'єднуються в молекули по 2 людини, потім по 3 і т.д. в кінці вправи об'єднується вся група.

  • На жаль, коли між людьми виникає непорозуміння, за­звичай вони звинувачують у цьому одне одного або замовчу­ють образу. Така поведінка недоцільна. Щире спілкування можна порівняти з ліками, якими лікують хворобу-образу. Не можна вирішити конфлікт, не обговоривши його. Праг­нення почути, зрозуміти думку одне одного здатне знищити ворожнечу. Зробіть крок назустріч людині, не відвертайтесь від неї - таким чином можна лише поглибити образу. Чим більше ви ображаєтесь або обурюєтесь, тим менше у вас можливостей поновити стосунки. І завжди щиро вибачай­тесь, коли відчуваєте, що неправі.

Варто навчитися розуміти оточуючих, інтуїтивно відчу­вати і вгадувати їх настрій. Зараз ми спробуємо перевірити, наскільки розвинене у вас це вміння.

 

Вправа «Відзеркалювання»

Мета : вчитися інтуїтивно розуміти оточуючих,відчувати і вгадувати їх настрій,поведінку.

  • Складає книжки в портфель
  • Фотографує
  • Їсть морозиво
  • Стрибає на скакалці
  • Зриває яблука
  • Заплітає косу
  • Замітає підлогу
  • Пише на дошці
  • Плаває в морі
  • Зав’язує шнурки

 

  • Що допомагало вам відгадати і відтворити дії своїх товаришів?

( уважність,терплячість,стриманість)

  • Ми переконалися у тому, що досягти взаєморозумін­ня в стосунках можна, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому що­ранку, вирушаючи в школу, не забувайте взяти із собою „валізу чемності”.

 

Творче завдання „Валіза чемності”

 

Учні об’єднуються в групи за кольором браслетів,які одягли перед заняттям .

 Вчитель приносить валізу. Учні починають збирати до неї необхідні „речі” - доб­рі почуття і риси характеру, які слід плекати у собі. Шко­лярі називають усе, що, на думку групи, допомагає людині у спілкуванні з оточуючими, а учитель прикріплює  відповіді на  бічній стороні валізи.

Список орієнтовних відповідей:

 

Доброзичливість;                  тактовність;                        (жадібність

доброта;                                 справедливість;                        злість

миролюбність;                       життєрадісність;                       грубість

почуття гумору;                    врівноваженість;                    крик

чесність;                                чуйність;                                неповага

порядність;                            співчуття;                             насмішки

повага;                                   щирість.                                   приниження    )

 

Руханка «Якщо весело живеться»

звучить пісня «Якщо весело живеться».

Пропоную учням стати в коло та повторювати рухи.

Якщо весело живеться, роби так.

(плескають у долоні)

Якщо весело живеться, роби так.

(плескають у долоні)

Якщо весело живеться,

(три останні фрази співають усі разом)

Друг хай другу усміхнеться.

(усміхаються сусідам праворуч і ліворуч)

Якщо весело живеться, роби так.

(плескають у долоні)

Якщо весело живеться, роби так.

(один підскок)

Якщо весело живеться, роби так.

(один підскок)

Якщо весело живеться,

(три останні фрази співають усі разом)

Друг хай другу усміхнеться,

(усміхаються сусідам праворуч і ліворуч)

Якщо весело живеться, роби так.

(один підскок            

 

Вправа  «Сердечко для учнів класу»

Роздаю дітям вирізані з кольорового  паперу сердечка і говорю :

 

  • У кожного з вас є паперове сердечко. Зараз ці сердечка порожні, але

ви можете заповнити їх тим, що зробить кожну дитину нашого класу щасливішою.

  • Запишіть або намалюйте на своєму сердечку те, що ви можете зробити для неї (тепло привітатися, пода рувати квітку, погратися, зателефонувати, запросити на свято, подивитися разом мультики тощо)

 

Пропоную дітям по черзі вийти до дошки і зачитати те, що вони написали. Допомагаю  прикріпити сердечка до дошки навколо малюнка

 

Підсумуємо: «Погляньте, завдяки вашій турботі світ для  дітей нашого колективу став кольоровим, сповненим любові. Пам'ятайте, що іноді ви можете допомогти  людині,яка потребує уваги, одним теплим словом або маленькою доброю справою».

 

  • Що найбільше запамяталося? Що сподобалося? Чи дізналися на сьогоднішньому занятті ви для себе щось нове? Чи збулися  очікування? (перемістити стікери).

Завершуємо заняття оплесками, дякуємо всім за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури :

1. Крамаренко С.Г.Інтерактивні техніки навчання :Д.,2006р.

2. Забрамная С.Д., Костенкова Ю.А. Развивающие занятия с детьми.        М.,2001      

 3. Ярошенко О.Г.Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. - К.:Партнер,1997,193с.

4.Ящук І.П. Формування життєво компетентної особистості: Науковометодичний посібник / І.П. Ящук. – Хмельницький: Видавництво Хмельницького гуманітарно-педагогічного інституту, 1999. – 54с.

5.Тренінгові заняття з курсу «Культура добросусідства» .

6. http://autta.org.ua/ua/materials/material/ YAkshcho-veselo-zhivetsya/.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Olga
Додано
8 січня 2018
Переглядів
11278
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку