Тренінгове заняття "Я очима інших"

Про матеріал
Дане заняття дає змогу створити педагогічні і психологічні умови підвищення самооцінки у дітей. Всі вправи підібрані так, що можна їх використовувати окремими вправами на заняттях з метою об’єднання колективу. Однак більшого ефекту можна достигнути тільки під час проведення серію тренінгових занять. Тренінг дає змогу дитині прийняти свої позитивні та негативні риси і усвідомити себе як унікальну і неповторну особистість
Перегляд файлу

Заняття 3.

Тема: Я очима інших

Мета: Формувати здатність до самоаналізу. Сприяти виникненню бажання самоудосконалюватися. Розвивати здатність приймати один одного.

Матеріали: зошита, ручки, олівці, м’ячик, кольорові крейди.

 

  1. Обговорення домашнього завдання.

Кожен учасник читає свій список обраних слів до пропозицій. Наприкінці кожного виступу усі учасники заняття аплодують за виконану роботу.

  1. Вправа «Гарячий стілець»

Тренер. Зараз кожний з вас зможе перевірити, наскільки збігається уявлення про нього однокласників з його власним уявленням про себе.

Кожний (по черзі) буде займати місце на стільці в центрі, і учасники будуть відповідати на запитання: «Який він?» Для цього вони повинні підібрати одне чи кілька визначень з того ж списку слів на плакаті який використовувався на попередньому занятті. Сидячий у центрі відзначає ті слова, що збігаються з його визначенням (Я думаю, що я …)...

Кількість збігів підраховуються.

  1. Вправа «Намалюю себе в променях сонця»

Тренер. Зробіть малюнок за назвою «Я в променях сонця». Намалюйте коло й у центрі напишіть букву «Я». Від границь кола намалюйте промені: їхня кількість повинна відповідати відзначеним збігам у вашій характеристиці. Збіги позитивних якостей потрібно намалювати червоним олівцем, а негативних – синім.

Давайте розглянемо всі малюнки.

Кількість променів показує, наскільки добре ви знаєте себе. Як ви думаєте, чому в деяких учнів мало променів? (Чи вони себе погано знають, чи їх погано знають однокласники).

Червоні промені немов «зігрівають» навколишніх. Негативні ж діють як «холод» і заважають спілкуванню.

У підсумку обговорення бажано підвести дітей до розуміння того, що в спілкуванні потрібно виявляти свої позитивні якості, тоді і конфліктів буде менше.

  1. Робота з теми. Методика «Твоє ім'я»

Тренер. Учасники встають у коло, а один, передаючи м'яч сусіду, називає своє повне ім'я. Задача інших – назвати, передаючи м’ячик по колу, якнайбільше варіантів його імені (наприклад: Катя, Катюша, Катерина, Катруся, Катюшка).

Завдання повторюється для кожного учасника. Потім усі поділяються враженнями про те, що почували, коли чули своє ім'я.

Тренер. Наше ім'я звучить для нас як краща у світі музика. Тому, звертаючи один до одного, давайте щораз будемо починати це звертання з імені.

  1. Гра «Асоціації»

Тренер. Давайте зараз виберемо першого що водить. Бажаючий устає перед учасниками. Кожен присутній по черзі повинний сказати, які асоціації викликає в нього що водить, тобто що він нам нагадує: рослину, предмет, тварину. Не забувайте звертатися один до одного за ім’ям.

(Учасники грають)

Тренер. Що почували? Які порівняння були несподіваними?

  1. Гра «Подорож по класній дошці»

Тренер. Сьогодні ми усі разом відправляємося у подорож по ... класній дошці. Кожний з вас внесе свій внесок у створення загальної картини. Один за іншим ви будете виходити до дошки і малювати на ній які-небудь лінії. При цьому варто дотримувати одного правила: не можна відриватися крейду від дошки. Як тільки людина відірвала руку від дошки – це сигнал того, що він закінчив. Крім того, кожному з вас дається обмежений час, приблизно 10 секунд. Довше цього малювати ніхто не може, але якщо хтось зможе укластися в менший час – то це добре. Краще, якщо ви будете працювати швидко, не оцінюючи свої результати.

Уявіть собі, що ми усі разом відправляємося у подорож. Коли ми подорожуємо, ми йдемо то повільно, то швидко; ми чомусь уражаємося, ми відкриваємо чарівні куточки, йдемо далі, зупиняємося, іноді стрибаємо від задоволення. Коли картина наша буде готова, ми її зітремо, і вона збережеться тільки в нашому спогаді.

І ще одне: намальовані вами лінії можуть перетинатися, ви можете вибирати крейди різних кольорів, ви можете малювати усе, що хочете. Але пам’ятайте при цьому – як тільки крейда перестане доторкатися дошки, ви повинні будете повернутися на своє місце.

  1. Аналіз заняття

Тренер. Давайте оцінимо наше заняття. Поставте свою оцінку: викиньте на рахунок три потрібні кількості пальців однієї руки.

Що було важко виконувати?

Що виявилося несподіваним?

Що було самим цікавим?

  1. Домашнє завдання

Тренер. Запишіть у зошитах початок декількох речень, а вдома закінчите їх:

Я немов птах, коли ...

Я перетворююся в тигра, коли ...

Я немов мураха, коли ...

Я немов риба, коли …

Я – прекрасна квітка, якщо …

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
1305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку