(Звучить тиха музика ведуча читає вірш)
Сім'я, родина, рід -
Які слова святі.
Вони потрібні кожному в житті.
Якщо зміцніє хоч одна родина –
Міцніша стане наша Україна.
Отож зібралися ми нині
На святі нашім гомінкім,
Щоб поклонитися родині
Здоров’я побажать усім.
Доброго дня батьки та гості нашої зустрічі. Сьогодні ми зібралися щоб краще познайомитись один з одним ,обговорити питання які цікавлять кожну сім’ю-це здоров’я малюка. Що потрібно робити щоб дитина менше хворіла? Як правильно гратися,виховувати,навчати щоб дитина зростала здоровою та життєрадісною. Які умови створити для наших дітей, щоб їх життя було цікавим і ви батьки,раділи і гордились своїми дітьми? Ось для вирішення таких питань ми зібрались у цьому залі.
Вашим домашнім завданням було зробити презентацію своєї сім’ї на тему «Здорова дитина – здорова родина» ,тож прошу представити її (батьки по черзі представляють свою сім’ю)
Переглянувши ваші презентації, можна впевнено сказати, що ваші діти мають гарний фізичний розвиток зростають здоровими та щасливими.
Ведуча:
Батьки і діти
Діти і батьки
Нерозділиме і довічне коло.
Ми засіваємо житейське поле
І не на день майбутній-на віки.
Для того щоб піклування і турбота були більш ефективними ,необхідна наша спільна праця та однакові погляди на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров’я та підвищення потенціалу здоров’я.Для того щоб визначити основний чинник формування фізичного здоров’я дитини ми попередньо провели соціальне дослідження із батьками нашої групи, а саме анкетування батьків. Переглянемо відео. (перегляд відео)
Ведуча:З цього ми можемо зробити висновок проте,що близько 55% опитуваних батьків основним чинником який впливає на здоров’я їхньої дитини вважають здорове харчування.Так правильно організоване харчування забезпечує нормальний фізичний і психічний розвиток дітей,сприяє набуттю стійкості організму до несприятливих факторів в навколишньому середовищі.
Яке харчування є організованим і правильним?
Раціональне харчування - одна з основних умов здоров'я людини, її довголіття, плодотворної праці. Харчування повинно не лише покривати енергію, що витрачається дитиною, але й забезпечувати матеріал, необхідний для росту й розвитку всіх органів і систем організму. Досліджено, що процеси обміну речовин у дітей протікають значно інтенсивніше, ніж у дорослих. Адже вони більше рухаються і гуляють, що теж викликає значні енергетичні витрати. В їжі повинні обов'язково поєднуватися у правильному співвідношенні речовини, що входять до складу тваринних і рослинних організмів: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, вода. У дитячому харчуванні мають враховуватися якісні показники білків. Найцінніший і найкорисніший для росту дитини тваринний білок. Достатня його кількість є в м'ясі, рибі, молоці, яйцях та ін. Основними джерелами рослинного білка є хліб, крупа, макарони. Важливу роль відіграють жири. Вони є пластичним матеріалом, слугують розчинниками вітамінів А і Д. Але надмір жирів шкідливий, бо сприяє порушенню обміну речовин, погіршенню засвоєння білка, іноді викликає розлади органів травлення. Жири, як і вуглеводи, є джерелом поповнення енергії. Вуглеводи - основний матеріал для енергії м'язової діяльності. Велика їх кількість є в овочах, фруктах, ягодах та їх соках, молоці, у вмісті яких є багато глюкози і фруктози. У щоденному раціоні дитини обов'язково мають бути вітаміни. Недостатня їхня кількість різко погіршує стан здоров'я, ріст і розвиток організму. Адже вони беруть участь в обміні білків, жирів, вуглеводів, регулюють окремі біохімічні й фізіологічні процеси, забезпечують життєві функції організму.
Тож, давайте пригадаємо, в яких продуктах знаходяться які вітаміни. І проведемо вікторину «Які з вітамінів є в продукті?»
Літературна вікторина „Які з вітамінів є в продукті?”
1. 1.Чим пригощала Лисичка свого приятеля Журавля? (каша – вітамін В)
2. Без чого борщ не сядеш їсти? (без хліба – вітамін В)
3. Що так старанно тягли із землі дід, баба, внучка, собака, кіт, мишка? (ріпку – вітамін С)
4. Що приготувала Машенька для того, щоб потрапити додому? (пиріжки – вітамін В)
5. Яка улюблена страва Карлсона? (варення – вітамін С)
6. Що полюбляє кіт Матроскін? (молоко –вітаміни А,D)
7. Скажіть, в якій казці всі герої – овочі і фрукти? („Пригоди Цибуліно” – вітамін С)
8. 8.Що знесла курочка Ряба? (яйце – вітаміни А, D)
9. Що Лисичка скидала з воза? (рибу – вітаміни А,D)
10. Яке слово зайве: морква, буряк, картопля, яблуко, редис, цибуля? (яблуко – вітамін С)
Ну що ж, на всі запитання ви дали правильні відповіді. Ви добре знаєте в яких продуктах знаходяться ті чи інші вітаміни.
Тож, якщо вам дороге здоров'я дитини, то дотримуйтесь кількох правил. По-перше, дитина має їсти 4-5 разів на день невеликими порціями. По-друге, уникайте шкідливих продуктів (не тільки солодощів і консервації, але і фастфуду). По-третє, не змушуйте дітей, якщо вони не хочуть (діти також мають барометр «насиченості» і знають, коли більше не хочуть їсти). І, звичайно ж, намагайтеся готувати їсти вдома, адже ви можете приготувати все з натуральних продуктів і вкласти частинку душі в приготування.
Нажаль наші діти полюбляють шкідливу їжу, яка приваблює їх яскравими кольорами, насиченими та неприродніми смаками та ароматами. Як показує практика , діти дошкільного віку не люблять страви з такого корисного продукту, як кисло-молочний сир. Цей продукт містить повний набір незамінних для людського організму амінокислот. А також сир багатий на білок та мікроелементи. Кальцій і фосфор – стимулюють ріст кісткової тканини, залізо – регулює рівень гемоглобіну в крові, а магній є важливим елементом для нормальної життєдіяльності всіх органів.
Ведуча:Тому зараз для вас буде кулінарне завдання – приготування страви з кисло-молочного сиру . вам потрібно оформити страву так, щоб дитина з’їла її залюбки і попросила ще.
Практичне завдання
Ви дуже гарно впорались з цим завданням, я думаю що якщо ви будете готувати такі страви своїм діткам, то вони обов’язково полюблять цей корисний продукт.
А в мене є ще одна відповідь на вирішення цього питання- це танок «Вітамінки» у виконанні наших дітей. (Танець дітей)
Ведуча:На другому місті нашого графіку ,який має 45% -це фізичне навантаження та заняття спортом. Фізичне виховання сприяє повноцінному фізичному розвитку дитини, підвищенню рівня функціональних та адаптаційних можливостей організму.
Стан здоров'я дитини є передумовою її успіху в будь-якій діяльності, адже повноцінний фізичний розвиток забезпечує загальну високу працездатність організму. Рухова діяльність сприяє розвитку системи аналізаторів, активізує роботу органів чуття, прискорює розвиток мовлення, допомагає формуванню розумових дій. Дитина вправляється у пізнанні навколишнього світу, у неї розвиваються просторові уявлення, розширюється кругозір. Заняття фізичною культурою і спортом загартовують її волю, активізують емоційну сферу. Фізкультурно-оздоровчі заходи у роботі нашого закладу проводяться у таких формах . (Показ форм роботи через проектор).
Ведуча: Такі самі форми роботи Ви можете проводити вдома. Батьки, можливо у Вашій батьківській практиці є цікаві форми фізичного розвитку вашої дитини, які не проводяться у нас,поділіться та розкажіть про них. (Виступи батьків)
Ведуча: Всі діти люблять мультики, веселу музику,і для того щоб їх зацікавити,можна проводити ранкову гімнастику разом з улюбленими героями мультфільмів під музичний супровід. Тож пропоную переглянути відеоролик з виконанням ранкової гімнастики дітьми нашої групи. (Виконання зарядки)
Ведуча: Важливе значення для розвитку дитини має її психічний розвиток. У дошкільному віці особливу увагу слід звертати на емоційне здоров’я дитини. Адже усі батьки хочуть бачити свою дитину веселою, усміхненою, життєрадісною.
Дитинство – це період життя, наповнений радістю, іграми й безпосередністю. Це особливий час без будь-яких турбот. На жаль, це твердження справедливе не для кожної дитини.
Багато дітей стають свідками або потерпілими в різних ситуаціях, де отримують ті чи інші психологічні травми. Такі події можуть мати негативний вплив на їхнє емоційне здоров'я та вплинути на все подальше життя.
Щоб допомогти дітям подолати перешкоди, що виникають (психологічного характеру також), дорослі повинні займатись їхнім емоційним здоров'ям. Саме воно допомагає дитині впоратися з життєвими проблемами. Емоційне здоров'я характеризується психологічною стійкістю. Однак лише малий відсоток дітей можуть упоратися із труднощами.
Дослідження показують, що кожна п'ята дитина має певну психологічну проблему, яка не дає їй нормально розвиватись. На жаль, діти страждають мовчки та часто не отримують належної допомоги.
Батьки і педагоги повинні в першу чергу подбати про те, щоб дитина перебувала у позитивній атмосфері. Дорослим слід зрозуміти, що дитина – це така ж людина, тільки ще маленька беззахисна, дуже тендітна і вразлива.
Щоб переконатися в цьому, проведемо нескладний експеримент. (Експеримент)
Душа дитини, немов склянка води – чиста, прозора. Інколи ми вживаємо грубі слова, неначе сиплемо сіль у душу дитини (кидаю сіль у склянку), інколи ображаємо принижуємо її – неначе додаємо пекучого перцю (кидаю перець у склянку), а ще трапляється, що ми приділяємо дітям замало уваги (кидаю землю у склянку). Розмішуємо все і отримуємо душевний стан дитини. Подумайте! Скільки часу мине, доки все осяде, забудеться? А варто легенько збовтати – все піднімається на поверхню…
Чи можна говорити про збереження психічного здоров’я, якщо це повторюється щодня?
Висновок: Отже, емоційна потреба у любові та захищеності посідає перше місце серед душевних потреб дітей. Задоволення цієї потреби веде до підвищення рівня психічного здоров’я і навпаки.
Ведуча: Важливо пам’ятати, що емоційний комфорт дитина отримує при спілкувані з мамою: коли мама обнімає, цілує, співає колискову, розповідає казку, гуляє спілкуючись зі своєю дитиною. Казка і дитина-це щось споріднене,казка природно відповідає вимогам дитячого розвитку. Казки захоплюють дітей несподіваностю змісту і високим злетом творчої вигадки. Вони насичені діалогом, який ви можите розіграти. Як казка може створити настрій не тільки дитині, а і дорослому, давайте спробуємо переконатися у цьому (Розігруваня батьками казки «Рукавичка»)
Ведуча: Ми побачили,що емоційний комфорт у сім’ї відіграє важливу і значиму роль у формуванні здоров’я дитини. Отже ,здорове харчування, фізичний розвиток, емоційний комфорт, а також дотримання режиму дня,належне оволодіння культурно-гігієнічними навичками,профілактичні заходи для збереження здоров’я, кожен із перечислиних чинників відіграє свою роль у формуванні здоров’я дитини.
І на завершення нашої зустрічі я хочу розповісти вам притчу.
Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала: - Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю? - Звичайно! – Тоді я хочу здоров'я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток… Бог простягнув жінці малесеньку торбинку. - Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось? - Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте – залежить лише від тебе. –
Отже, ваше здоровя, здоровя ваших дітей у ваших руках.
Бажаємо вам та вашим дітям –здоров’я. А у подарунок для вас звучить пісня «Мама і тато» у виконанні наших вихованців.
(Батькам роздаються буклети «Щоб рости здоровими»)