Тренінг на тему: « Життя без стресу »
Мета тренінгу: навчити дітей уникати стресових ситуацій; обирати способи відпочинку, які зміцнюють здоров’я, розуміти значення здорового сну та шкідливість від неконтрольованого використання комп’ютера.
Обладнання: роздатковий матеріал, олівці, папір, різнокольорові кружечки ( червоні, жовті, зелені)
Хід тренінгу
І. Слово вчителя. Наше життя складається з двох частин: роботи або навчання та вільного часу. Частину вільного часу ми спимо.
ІІ. Знайомство.
На аркушах паперу діти пишуть, що вони роблять у свій вільний час.
Потім по черзі називають своє ім’я та що роблять у вільний час.
ІІІ. Нагадування правил.
ІV. Інформаційне повідомлення вчителя про небезпечність стресу для життя та здоров’я.
Всі процеси у організмі людини контролюються нервовою та гуморальною системами. Інтеграція цих систем в організмі особливо яскраво проявляється під час виникнення стресових реакцій. Кожна людина може опинитися у такій ситуації, коли ці системи не можуть впливати на діяльність організму, тобто підтримати гомеостаз. В такій ситуацій розвивається синдром загальної адаптації – налаштування організму для переживання надзвичайних ситуацій.
Стрес – стан організму, що виникає у відповідь на дію несприятливих зовнішніх або внутрішніх чинників ( стресорів).
В таких випадках, виникає потреба мобілізації всіх сил організму, інтенсивної роботи різних систем органів, значних витрат енергії, дуже активної розумової діяльності тощо. Будь-які зміни в житті людини, що змушують організм напружуватися, готуватися до дій у нових умовах, будуть стресорами. Проте головною ознакою , що визначає статус стресора, є порушення відносної сталості складу й властивостей гомеостазу.
V. Вправа « Вулкан»
* об’єднання учнів в дві команди,
* роздати заготовлені папірці з надписами: причини стресу, запобігання стресу.
* учні вибирають вірні відповіді та гасять вулкан ( прикріпляючи папірці на вулкан)
Перша команда – причини стресу ( холод, голод, інфекційні захворювання, страх, небезпека, конфлікт з батьками, травми. сильний біль)
друга – запобігання стресу ( позитивні емоції,відверта розмова з тим, кому довіряєш, спілкування з тваринами, заняття спортом, відпочинок на свіжому повітрі,заняття улюбленою справою)
*перемога у тієї команди, яка наклеїла більше папірців з певною інформацією.
* Подяка всім учасникам.
Слово вчителя. Паперовий вулкан ми загасили. Але подумайте, щоб сталося з людиною, якби всі негативні чинники направити на людину?
Механізм розвитку стресу.
VІ. Інформація вчителя про методи подолання стресу
Стрес: методи подолання
Виконуйте дихальні вправи. ...
Знайдіть час для себе. ...
Зробіть масаж голови та обличчя. ...
Прийміть душ, ванну. ...
Потренуйте пам'ять. ...
Почитайте книгу. ...
Порухайтесь. ...
Сон і правильне харчування – запорука відсутності стресу; особливо необхідні під час нервової напруги.
VІІ. Вправа «Кошик порад»
Повідомлення вчителя.
Найважливішим біологічним ритмом людини – це чергування сну та активності. Сон – це періодичний стан нервової системи, який супроводжується складними фізіологічними реакціями: тимчасовим виключенням свідомості, зниженням усіх видів чутливості, втрачається активний зв'язок з навколишнім середовищем.
Біологічне значення сну полягає в необхідності відновлення енергетичного потенціалу. Що є необхідним для подолання наслідків стресу.
Використовуючи матеріал заготовлений під час знайомства, визначаємо
VІІІ. « Мозковий штурм»
Якщо ви хочете, щоб сонечко проснулось і посміхнулось, ви повинні йому
допомогти.
Учні називають умови зорового сну.
Умови здорового сну.
ІХ. Трикутна призма ( інструмент формувального оцінювання).
Учні дають вчителю зворотній зв'язок, показуючи кружечок, відповідного кольору (червоний – все зрозуміло, жовтий – частково погоджуюсь, зелений – треба ще поповнити знання).
Х. Прощання та побажання здоров’я.
Головним скарбом життя є здоров’я,
І щоб його зберегти, потрібно багато знати.
( Авіцена)
Ми з вами сьогодні поповнили певний запас знань, які допоможуть пережити скрутні моменти в житті, та залишатися здоровими.