Тренінгове заняття " Життя без стресу"

Про матеріал
Тренінг можна використовувати як на уроці так і в позаурочний час. В 9 класі під час вивчення теми " В.заємодія регуляторних ситем.Стрес та його фактори", а також в 11 класі, під час вивчення теми "Вплив стресових чинників на організм"
Перегляд файлу

Тренінг на тему: « Життя без стресу »

           Мета тренінгу: навчити дітей уникати стресових ситуацій; обирати способи відпочинку, які зміцнюють здоров’я, розуміти значення здорового сну та шкідливість від неконтрольованого використання комп’ютера.

            Обладнання: роздатковий матеріал, олівці, папір, різнокольорові кружечки ( червоні, жовті, зелені)

                                                   

Хід тренінгу

   І. Слово вчителя. Наше життя складається з двох частин: роботи або навчання  та вільного часу. Частину вільного часу ми спимо.

    ІІ. Знайомство.

    На аркушах паперу діти пишуть, що вони роблять у свій вільний час.

Потім по черзі називають своє ім’я та що роблять у вільний час.

    ІІІ. Нагадування правил.

    ІV. Інформаційне повідомлення вчителя про небезпечність стресу для життя та здоров’я.

     Всі процеси у організмі людини контролюються нервовою та гуморальною системами. Інтеграція цих систем в організмі особливо яскраво проявляється під час виникнення стресових реакцій. Кожна людина може опинитися у такій ситуації, коли ці системи не можуть впливати на діяльність   організму, тобто підтримати гомеостаз. В такій ситуацій  розвивається синдром загальної адаптації – налаштування організму для переживання надзвичайних ситуацій.

      Стрес – стан організму, що виникає у відповідь на дію несприятливих зовнішніх або внутрішніх чинників ( стресорів).

     В таких випадках, виникає потреба мобілізації всіх сил організму, інтенсивної роботи різних систем органів, значних витрат енергії, дуже активної розумової діяльності тощо. Будь-які зміни в житті людини, що змушують організм напружуватися, готуватися до дій у нових умовах, будуть стресорами. Проте головною ознакою , що визначає статус стресора, є порушення відносної сталості складу й властивостей  гомеостазу.

      V. Вправа « Вулкан»

     * об’єднання учнів в дві команди,

     * роздати заготовлені папірці з надписами: причини стресу, запобігання стресу.

     * учні вибирають вірні відповіді та гасять вулкан ( прикріпляючи папірці на вулкан)

        Перша команда – причини стресу ( холод, голод, інфекційні захворювання, страх, небезпека, конфлікт з батьками, травми. сильний біль)

        друга – запобігання стресу ( позитивні емоції,відверта розмова з тим, кому довіряєш, спілкування з тваринами, заняття спортом, відпочинок на свіжому повітрі,заняття улюбленою справою)

      *перемога у тієї команди, яка наклеїла більше папірців з певною інформацією.

      * Подяка всім учасникам.

                                        

               C:\Users\User\Desktop\images (1).jfif                                                      C:\Users\User\Desktop\images.jfif

   Слово вчителя. Паперовий вулкан ми загасили. Але подумайте, щоб сталося з людиною, якби всі негативні чинники направити на людину?

                                   

                                   Механізм розвитку стресу.

                                    C:\Users\User\Desktop\завантаження.jfif

                          

                             C:\Users\User\Desktop\завантаження (1).jfifC:\Users\User\Desktop\завантаження (2).jfif

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

   VІ. Інформація вчителя про методи подолання стресу

                     Стрес: методи подолання

Виконуйте дихальні вправи. ...

Знайдіть час для себе. ...

Зробіть масаж голови та обличчя. ...

Прийміть душ, ванну. ...

Потренуйте пам'ять. ...

Почитайте книгу. ...

Порухайтесь. ...

Сон і правильне харчування – запорука відсутності стресу; особливо необхідні під час нервової напруги.

 

   VІІ. Вправа «Кошик порад»

      Повідомлення вчителя.

          Найважливішим біологічним ритмом людини – це чергування сну та активності. Сон – це періодичний стан нервової системи, який супроводжується складними фізіологічними реакціями: тимчасовим виключенням свідомості, зниженням усіх видів чутливості, втрачається активний зв'язок з навколишнім середовищем.

       Біологічне значення сну полягає в необхідності відновлення енергетичного потенціалу. Що є необхідним для подолання наслідків стресу.

    Використовуючи матеріал заготовлений під час знайомства, визначаємо

  • Активний відпочинок-----
  • Пасивний відпочинок -----

  VІІІ. « Мозковий штурм»

   Якщо ви хочете, щоб сонечко проснулось і посміхнулось, ви повинні йому

допомогти.

 

                               C:\Users\User\Desktop\завантаження (3).jfif

    Учні називають умови зорового сну.

               Умови здорового сну.

  1. Зручне ліжко;
  2. Провітрене приміщення;
  3. Температура 18 градусів.
  4. Відпочинок в певний час.
  5. Зручна білизна.
  6. Не перенавантажувати себе перед сном .

ІХ. Трикутна призма ( інструмент формувального оцінювання).

            Учні дають вчителю зворотній зв'язок, показуючи  кружечок,  відповідного кольору (червоний – все зрозуміло, жовтий – частково погоджуюсь, зелений – треба ще поповнити знання).

Х.  Прощання та побажання здоров’я.

      Головним скарбом життя є здоров’я,

    І щоб його зберегти, потрібно багато знати.

                                                               ( Авіцена)

          Ми з вами сьогодні поповнили певний запас знань, які допоможуть пережити скрутні моменти в житті, та залишатися здоровими.

 

    

docx
Додано
30 грудня 2022
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку