Тренувальний зошит з логопедичної роботи

Про матеріал
“П'ятачки” — нейрологозошит для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку помірного ступеня прояву, що навчаються в спеціальних закладах, класах, на інклюзивній або індивідуальній формі освіти. Зміст тем складено у відповідності до програми 5 класу “Логопедичні заняття” для 5-10 класів, що рекомендована МОН України та спрямовані на реалізацію завдань НУШ. Зошит містить дидактичний матеріал, завдання як для індивідуальних так і групових занять з логопедії, складений із врахуванням стандартів викладу інформації у спрощеному форматі. Запропоновані нейроігри, артикуляційні вправи, мовні завдання допоможуть вчителям, логопедам, корекціцйним педагогам та батькам в організації роботи над звуковою культурою мовлення, збагаченням та систематизацією словника дітей, розвитком та корекцією зв'язного мовлення осіб, що мають системні порушення мовлення.
Перегляд файлу

image


Укладач: Олена Шабанова, вчитель-логопед комунального закладу загальної середньої освіти ліцею “Перспектива” Жовтоводської міської ради

 

 

 

      “П'ятачки” — нейрологозошит    для учнів  з порушеннями інтелектуального  розвитку помірного ступеня прояву, що навчаються в спеціальних закладах, класах, на інклюзивній або індивідуальній формі освіти. Зміст тем складено у відповідності до програми 5 класу “Логопедичні заняття” для 5-10 класів, що рекомендована МОН України та спрямовані на реалізацію завдань НУШ.

     Зошит    містить дидактичний матеріал, завдання як для  індивідуальних так і групових занять з логопедії, складений із врахуванням стандартів викладу інформації у спрощеному форматі.                Запропоновані нейроігри, артикуляційні вправи, мовні завдання допоможуть вчителям, логопедам, корекціцйним педагогам та батькам в організації роботи над звуковою культурою мовлення, збагаченням та систематизацією словника дітей, розвитком та корекцією зв'язного мовлення осіб, що мають системні порушення мовлення.

 

 

 

5 клас НУШ: долаємо разом сходинки у формуванні та корекції мовленнєвої компетентності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Зміст

 ПЕРЕДМОВА……………………………………………………….. 4

 

 РОЗДІЛ І. Слово. Речення………………………………………….5 - 16

 

   Лексична тема “ Осінь”……………………………………………..4 - 8

   Лексична тема “ Школа”……………………………………………9 - 12

   Лексична тема “ Наш дім”………………………………………….13 - 14

   Лексична тема “Сім'я”………………………………………………15 - 16

 

 

РОЗДІЛ ІІ. Звуковий аналіз слів …………………………………..17 - 66

 

Голосні — А,О,У, И, Е, І………………………………………………17-34

Звуки Ш-Ж……………………………………………………………..35 - 38 Звуки С-Ш……………………………………………………………...39 - 41 Звуки З-Ж………………………………………………………………42 - 44

Звук і буква –Л-Р………………………………………………………45 - 47 Звуки К-Г………………………………………………………………48 - 50

Звуки П-Б………………………………………………………………51 - 53

Звуки Т-Д………………………………………………………………54 - 56

Звуки В-Ф……………………………………………………………...57 - 59

Звуки Ч-Т………………………………………………………………60 - 62

Звуки С-Ц……………………………………………………………....63 - 64

Звуки Ч-Щ……………………………………………………………...65 - 66

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. Деформовані слова……………………………………67 - 70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

          Шановні дорослі! Перед вами нейрологозошит «П'ятачки», який стане в нагоді в роботі над розвитком мовленнєвої діяльності дітей, що мають інтелектуальні порушення помірного  та тяжкого ступенів прояву. Тематика і зміст  зошита  відповідає програмовому матеріалу занять з логопедії для учнів 5-10 класів учнів з порушеннями інтелекту, складається із трьох розділів: «Слова. Речення», «Звуковий аналіз слів» та «Деформовані слова». До кожного розділу дібраний матеріал з урахуванням психофізичних можливостей дітей для проведення роботи щодо корекції мовленнєвої діяльності осіб з особливими освітніми потребами.  

             Корекційна робота проводиться у наступних напрямах, по-перше, робота  над створенням передумов мовленнєвого розвитку, по-друге – над розвитком основних функцій мовлення.  

Завдання тренувального зошита:

1.                 Активізація мовленнєвої і пізнавальної діяльності.

2.                 Розвиток та корекція пізнавальної сфери дитини.

3.                 Формування комунікативної діяльності.

4.                 Розвиток та корекція мовлення дитини.

5.                 Розвиток загальної та артикуляційної моторики.

Дібрані завдання орієнтовані на розвиток мовлення та пізнавальної діяльності за рахунок уточнення і розширення уявлень про навколишню дійсність, формування вміння супроводжувати мовою дії, що виконуються, розвиток загальної та артикуляційної моторики, рухів кистей рук, пальців, диференціацію мовленнєвих звуків оточуючого середовища, розвиток фонематичного сприйняття  на основі ігор, ігрових дій і вправ, формування найпростіших вмінь звукового аналізу та розвиток графічних умінь в ході виконання різних за характером вправ: малювання, розфарбовування, обведення шаблонів, натискання і одночасне приговорювання, вигукування, проспівування.  

В зошиті вміщені QR-коди музичних пальчикових ігор від LogoBest, що стануть в нагоді під час активізації та автоматизації звуків мовлення, дій та вправ, а використання європейських Стандартів викладу матеріалу спрощеною мовою –  реалізує мету доступності для кожної особливої дитини.

           Укладач не претендує на авторство матеріалів, що розміщені в нейрологозошиті, більшість вправ  зібрані і систематизовані у відповідності  тем  навчальної програми з доступних на просторах інтернету.

 

 

 

РОЗДІЛ І. Слово. Речення.

 

Лексична тема “Осінь”

Виконай артикуляційні вправи

 

image

 

Виконай  вправу пальців

image

Розглянь малюнок. Знайди дерево з жовтими листочками, добери відповідний  кружечок з хлопчиком. 

 

image

Що тримає дівчинка?                               Крапочки з'єднай, пору року називай

 

 

imageimageДихальна вправа “Вітерець”

 

 

 

 

Вітерець дмухнув- листочки розлетілись.   

З'єднай однакові листочки лініями

 

 

 

 

image

Листочки летять долу. Проведи пальчиками обох рук по пунктирним лініям

image

 

Допоможи їжакам донести яблучка. Натискай пальчиками обох рук на крапочки  і  одночасно промовляй-  О-СІНЬ...........

 

image

Малюнки розглядай-ознаки осені називай

Склади речення за схемою. Восени листочки.................( назвати колір)

 

image

 Склади речення за схемою- Восени сплять.....

 

image

 

 

 

 

Склади речення про пташок

 

 

image

 

 

Лексична тема “Школа”

 

Виконай артикуляційні вправи

 

image

 

 Виконай  вправу пальців

 

 

image

Куди ідуть діти?Називай  

 

 

image

Яка школа?Називай

image

 

З'єднай крапочки по зразку і намалюй школу

image

Поклади в портфель, що потрібно для школи.

Називай предмети по черзі. Складай речення - Я кладу в портфель....................

 

image

 

 

 

image

 

 

 

 

Прямуй до школи і збирай усі книжки

 

image

 Знайди всі предмети, які заховались в класі

image

 

 Пальчикова вправа "Вулиця" від LogoBest - YouTube

 

image

Лексична тема “Наш дім”

 

Виконай артикуляційні вправи

 

image                                                                                                               image

Виконай вправу пальців

 

image

 В якому будинку ти живеш? Покажи. Називай

 

image

 

Намалюй по центру будинок.

 

Називай, що має будинок.  Використовуй картинки. (Будинок має  ................)

 

 

image

Складай розповідь про свій дім

 

image                          Я живу у

 

 

 

 

 

 

 

 

image                В моєму будинку є

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лексична тема: “Сім'я”  Виконай артикуляційні вправи

 

image

Виконай вправу пальців

image

 

3. Хто на малюнку? Назви одним словом

 

 

 

image

Підпиши під малюнком, хто це?

 

image

Називай лагідно….

Розкажи про свою сім'ю за схемою

 

image

РОЗДІЛ ІІ. Звуковий аналіз слів

Голосний А

Виконай артикуляційну вправу                        Як плаче Аліна

 

image

image

Виконай вправу пальців

image

 

Який звук говорить хлопчик? Напиши. Розфарбуй

 

 

Натискай по крапочкам пальчиками обох рук одночасно та  промовляй  -  А-а-а

 

 

image

5. Розфарбуй А- червоним, а- жовтим

 

 

 

image

 

 

 

 

 

 

Називай слова з А

 

 

image 

 

Співай  А- від YouTube

image

 

 

 

Голосний О

Виконай артикуляційну вправу                                      На що схожа О

imageimage Виконай

вправу пальців

image

 

Натискай на крапочки пальчиками обох рук одночасно та  промовляй О-О-О

image

Розфарбуй О-жовтим, о- блакитним

 

image

 Називай слова, що починаються на звук О

 

image

 

Обведи по контуру букву О, спробуй самостійно

image 

 

Розфарбуй малюнок в назві якого є буква О

 

image 

Букву О підставляй, слово читай

 

image

 

 

 

 

image 

 

 

Співай  О- від YouTube

 

 

 

 

 

 

Голосний У

 Виконай артикуляційну вправу                           Покажи як виє вовк? У-У-У

 

image

Виконай

вправу пальців

image

 Натискай на крапочки пальчиками обох рук одночасно та  промовляй У-У-У

 

 

image

 

 

Зафарбуй Україну У-жовтим, у-блакитним

 

image

 

 

Називай слова, в яких є звук У

image

 

 

Обведи по контуру букву У, продовжуй самостійно

image 

 

 

Розфарбуй малюнки з буквою У

 

image 

 

 Потрібну літеру вставляй- слово читай

 

image

Співай  У- від YouTube

image

Голосний И

 Виконай артикуляційну вправу                                             Як плаче хлопчик?        

imageimage    

Виконай вправу пальців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

 

Натискай на крапочки пальчиками обох рук одночасно та  промовляй И-И-И

 

 

 

image

 

 

Розфарбуй И-зеленим, и-фіолетовим

 

image

 

 Називай малюнки в яких чуєш И

image

 

 Обведи по контуру  И

 

image

Назви тварин. Зафарбуй червоним кружечок під тваринами з И

 

image

 Читай букви в хатках

image

 

image

 

 

 

 Співай  И- від YouTube                                                        Повтори чистомовку

 

                                                                                 Ити,ити,ити- треба нам уроки вчити

 

image

 

 

Голосний Е

 

 Виконай артикуляційну вправу                                     

 

image

 

Виконай вправу пальців

image

Тисни  на крапочки  вказівними пальчиками  та  промовляй Е-Е-Е.....

 

image

Розфарбуй Е- коричневим, е- рожевим

image

 

 Називай слова, в яких є звук  Е

image

Обведи по контуру Е

image

 

 Повтори чистомовки

 

image

 

 

 

Голосова вправа. Називай звуки тихо, голосно, без звука

 

image

Співай  Е- від YouTube

image

Голосний І

 

Виконай артикуляційну вправу                                    буква І неначе свічка  

image                                                                                                                          image

 

Виконай пальчикову вправу

image

 

Тисни на крапочки  вказівними пальчиками одночасно промовляй І-І-І

 

 

image

Розфарбуй І помаранчевим, і- зеленим

 

image

 

 Називай слова, в яких є звук  І

 

image

Обведи по контуру І

image

 

З'єднуй за зразком

image

Повтори чистомовку

 

Лі-лі-лі,лі-лі-лі- відлетіли журавлі

image 

 

 

 

 

 

 

 

 Співай  І- від YouTube

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звуки Ш-Ж

 

Виконай артикуляційну вправу                     Як шумить вітерець? Ш-ш-ш-ш........

imageimage       А жучок ? Ж-ж-ж......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обведи букву  Ж

image

 

image

Тисни на крапочки вказівними пальчиками- одночасно промовляй- Ж

 

image

 

 Обведи букву Ш

image

Тисни на крапочки вказівним пальчиком- одночасно промовляй- Ш

 

image

Називай слова з Ш, Ж

 

 

 

 

image

 

 

 

 

Розфарбуй зеленим Ж, коричневим -ж

image

 

 Розфарбуй червоним Ш, синім -ш

image

 

Називай і показуй

image

 Тисни букву Ж- називай слова- картинки  Тисни букву Ш- називай слова- картинки

 

image

 

 Вправа  “Олівець”   від LogoBest  

image 

 

 

 

 

 

Повторюй чистомовку 

image

 

Звуки С-Ш

Виконай артикуляційні вправи

 

image

    Як сичить змія?                                               Як шумить вітерець ?         

image

                                      С-С-С                                                                             Ш-Ш-

Ш

Обведи букву С

image

 Тисни на крапочки вказівними пальчиками- одночасно промовляй- с-с-с-с

 

 

image

Зафарбуй сливи. С-синім, с- фіолетовим

image

 

 

Називай слова з С, Ш

 

 

image

 

Називай і показуй

image

Повтори чистомовку

 

image

Де

шапки? Покажи. Де сапки? Покажи. Напиши

image

 

                ____АПКИ                                              _____АПКИ

 

 Виконуй вправи  від LogoBest  

image

Звуки З-Ж

 Виконай артикуляційні вправи

 

image

                 Як дзвенить комарик?                                                       Як жучок?           

image

Обведи букву З

image

 

Тисни на крапочки вказівним пальчиком- одночасно промовляй-З-з-з-з

image

 

 

image

 

 

Називай слова з Ж,З

 

image

 

 

 

Ж чи З. Прочитай. Називай

 

image

 

image                                                                                        image

 

Пальчики складай- букви називай

image

 

Повтори чистомовку

 

 

 

 

 

 

 

 

imageВиконуй вправи від LogoBest  

 

 

 

 

 

 

Звуки Л,Р

Виконай артикуляційні вправи

image

Як летить літак? Л-л-л

                                           Як ричить лев? Р-р-р

image

 

Тисни на крапочки вказівними пальчиком- одночасно промовляй-Л,Р

 

image

 

 

Розфарбуй Л-жовтим, л- зеленим

image

 

 

 

Називай слова з Л,Р

image

 

Розфарбуй Р-червоним, р-синім

image

Називай і показуй

image

Повторюй чистомовки

 

imageimage Виконуй вправи від LogoBest  

 

 

 

Звуки К-Г

Виконай артикуляційну вправу                 Як кашляє дівчинка — Кхи, кхи..

image

Обведи букви К,Г

image

 

Тисни на крапочки вказівним пальчиком- одночасно промовляй - К, Г

 

image

 

Зафарбуй К-блакитним, к- рожевим

 

image

 

Називай слова з К,Г

 

 

     image

Зафарбуй Г- жовтим, г- зеленим

image

 

 

Називай і показуй

image

 

Повторюй чистомовки

 

 

imageimageВиконуй дихальну вправу від LogoBest  Звуки П-Б

Виконай артикуляційну вправу                             Як пихтить каструля? П-б-п-б

 

image

Обведи букви П,Б

image

 

Тисни на крапочки вказівним пальчикoм- одночасно промовляй -П,Б

 

image

 

Зафарбуй П- помаранчевим, п- блакитним

 

image

 

Називай слова з П, Б

 

image

 

Зафарбуй Б- коричневим, б- фіолетовим

image

Називай і показуй

image

Складай речення                                                                      Виконуй від LogoBest  

 

image

 

 

 

Тема: Звуки Т-Д

Виконай артикуляційні вправи

 

image

 

Вправа “Молоток”- промовляй Т-Т-Т-Т

Вправа “Дятлик”- промовляй Д-Д-Д-Д

image

Тук-тук-тук                                                                                  

Дук-дук-дук Обведи Д, Т

image

 

image

Читай склади

image

Тисни на крапочки вказівним пальчикoм- одночасно промовляй — Д,Т

 

 

image

Зафарбуй Д- зеленим,д-жовтим

 

image

 

 

 

 

 

Називай слова з Д, Т

image

Зафарбуй Т-коричневим, т-синім

image

 

 Називай і показуй

image

Звуки В-Ф

Виконай артикуляційну вправу                                Промовляй В-в-в

                                                                                     Дуй як хурделиця- Ф-ф-ф

image

 

image

 

 

 

Зафарбуй В-рожевим, в-жовтим

 

image

Зафарбуй Ф- чорним, ф-блакитним

image

 

image

 

 

Читай склади

 

image

Називай і показуй

 image

Звуки Ч-Т

Виконуй артикуляційні вправи

 

image

Промовляй — Ч-ч-ч-чух-чух                                                  Промовляй- Т-т-т-туктук

imageimage      

Обведи Ч, Т

 

image

Тисни на крапочки вказівним пальчикoм- одночасно промовляй — Ч, Т

image

Зафарбуй Ч- коричневим, ч- зеленим

image

 

Називай слова з Ч, Т

 

image

 

 

 

Читай, або повторюй  закінчення             Повтори  чистомовку

image                                                        image

Картинку-слово називай місце звука Ч- визначай

 

image

 

 

Називай і показуй

image

 

 

 

 

 

Звуки С-Ц

 

Виконуй артикуляційну вправу

                                           

imageimage___ОН___Е

 

                  

                  букви С, Ц вставляй- слово називай

 

Обведи Ц,С

 

image

 

 

 

Тисни на крапочки вказівним пальчиком-одночасно промовляй Ц,С

 

 

image

 

Зафарбуй Ц- червоним, ц-рожевим

 

image

 

Називай слова з Ц, С

image

Називай і показуй

 

image

 

Звуки Ч-Щ

Виконуй артикуляційну вправу               Промовляй Ч-ч-ч-ч; Щ-щ-щ-щ.......            

image                                                                                                             image

 

 

Обведи Ч, Щ

 

image

 

 

image

 

Тисни на крапочки вказівним пальчиком-одночасно промовляй Ч,Щ

 

image

 

Розфарбуй Щ-жовтим, щ-помаранчевим

image

Називай слова з Ч-Щ

image

 

Називай і показуй

image

 

РОЗДІЛ ІІІ. Деформовані слова

Інструкція: Зібрати з розсипних букв слово ( літери брати з розсипної азбуки)

 

image

 

                                                              У     Д      Ш  

image

 

                                                             І     Н     Ч

image

                                                             А     Й      Ч

image

 

                                                             Е    В    Л

    

image

 

І   Н   С

 

image

Д   Л   І

 

Використані джерела

 

1.  Програма з корекційно- розвиткових занять “ Логопедичні заняття” для 5-10 класів для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів.[авт.-укл.: Литвин І.М., Черноусова Н.М., Пахар С.О., Загорулько Л.В., Дубенок О.В.].( Лист Міністерства освіти і науки України від 25.08.2020 № 1/9-

469

2.Мій       перший              А-       зошит       “Давайте       знайомитися”.       URL:

2_5253846662119428779.pdf

3. Вимовляйчик : Вчуся вимовляти звук [л] / В. М. Рожнів. — Х. : Видво «Ранок», 2016. — 32 с. : іл.

4.Обстеження мовленнєвого розвитку дітей з аутизмом і тяжкими порушеннями мовлення на основі поведінкового підходу: практичний посібник/ Х. Ткач. — Тернопіль: Мандрівець, 2020. — 136 с.

5.   Завдання Осінь - знайди відмінності. pdf

6.   https://youtube.com/@logobest?feature=shared

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Камерле Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додав(-ла)
Шабанова Олена
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 жовтня
Переглядів
238
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку