ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ЕКОНОМІКИ. НЕРІВНОМІРНІСТЬЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ СУБРЕГІОНІВ АЗІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ УЧАСТІ В МІЖНАРОДНОМУ ПОДІЛІ ПРАЦІ. ЗВ’ЯЗКИ УКРАЇНИЗ КРАЇНАМИ АЗІЇ.

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: формувати вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення; виховувати самостійність, наполегливість, уміння долати руднощі, працювати в групі.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №23

 

Дата:

 

ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ЕКОНОМІКИ.

НЕРІВНОМІРНІСТЬЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

СУБРЕГІОНІВ АЗІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ

ЇХ УЧАСТІ В МІЖНАРОДНОМУ ПОДІЛІ ПРАЦІ.

ЗВ’ЯЗКИ УКРАЇНИЗ КРАЇНАМИ АЗІЇ.

 

Очікувані результати НПД: учні аналізують інформацію, виявляють структуру та географію третинного сектора економіки регіону; пояснюють причини нерівномірного економічного розвитку субрегіонів Азії; знаходять та показують на карті світові міста, мегалополіси, фінансові центри, морські порти та аеропорти.

Розвивальна та виховна мета: формувати вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення; виховувати самостійність, наполегливість, уміння долати руднощі, працювати в групі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, економічна карта Азії, ресурси Інтернету.

Опорні та базові поняття: сфера послуг, фінансові послуги, ІТ-послуги, туризм, міжнародний поділ праці, світове місто, фінансовий центр, транспортна система.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Картографічнарозминка (субрегіони, країни та столиціАзії)

Запитання. Яківиробництвавторинного сектора набулирозвитку в країнахАзії? Назвіть причини перенесеннявиробництвобробноїпромисловості з розвиненихкраїн до країнАзії, щорозвиваються.

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Поряд з динамічним розвитком обробної промисловості в країнах Азії дедалібільшого значення набуває третинний сектор, зокрема фінансово-банківська справа, торгівля, освіта, інформаційно-технологічні послуги, транспорт, туризм. Це,в своючергу, сприяєпереміщенню в регіонцентрівділовоїактивності та інноваційногопрогресу. У той же час, незважаючи на загальніуспіхиАзіатськогорегіону, диспропорції в економічномурозвиткусубрегіонівзалишаються. Чим, на вашу думку, цеобумовлене? ЯкіекономічнівигодиматимеУкраїнавідпоглибленнязовнішньоекономічнихзв’язків з країнамиАзії?

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Третинний сектор економіки

Найвищачасткасферипослуг у ВВП розвиненихкраїнАзії: Японії (71 %),Ізраїлю (69 %), Кіпру (87 %); в окремихкраїнахрегіону, щоспеціалізуються нанаданніпевнихвидівпослуг (Сінгапур (83,5 %), Мальдіви (81 %)).

Банківсько-фінансовий сектор. Комерційні банки виконуютьдержавнізамовлення на кредитуванняпріоритетнихсекторівекономіки. Фінансовікорпорації тафондирозвиткузабезпечуютьфінансуваннядовгостроковихнаціональнихпроектів, швидкорозвиваютьсяінвестиційніфонди. До десятки найбільшихфінансовихцентрівсвітувходятьТокіо, Сянган, Сінгапур. У Пекіні, Шанхаї, Сеулі, Дубаї,Джакарті, Нью-Делі, Стамбулі та Бангкоку розміщені штаб-квартиринайбільшихбанків та промисловихкомпанійсвіту. На Кіпрі, вСінгапурі, Бахрейні, ОАЕ,Малайзії створено офшорнізони.

ІТ та діловіпослуги. Найбільшезамовлень на наданнябухгалтерських, юридичних, інформаційних та іншихвидівділовихпослугвиконуютьфахівці з Індії.

Освітата наука. Найкращіосвітніцентрирозташовані в Японії (Токійськийта Кіотськийуніверситети), Китаї (університетЦінхуа та Пекінський), Сінгапурі(НаціональнийуніверситетСінгапура), Ізраїлі (Єврейськийуніверситет в Єрусалимі та Ізраїльськийтехнологічнийінститут). Технопарки та технополіси.

Туризм. Азіатськийтуристичнийрегіонпосідає друге місце за масштабамиміжнародного туризму та перше за темпами приросту туристичнихвідвідувань.

Транспорт. Транспортна система неоднорідна за рівнемрозвитку та густотоюшляхівсполучення. Найгустіша мережа транспортнихшляхів і найбільшіобсягиперевезеньхарактерні для Японії, східнихрайонів Китаю, Індії, Пакистану, новихіндустріальнихкраїн. У внутрішніхперевезенняхлідерствоналежитьзалізничному транспорту. У низцікраїн (Афганістан, Кіпр, Лаос, Оман, ОАЕ) залізницьнемає. Морськіпорти посідаютьпровідніпозиції в світових рейтингах за обсягамиперевезень: Шанхай (1-ше місце в світі), Сінгапур, Шеньчжень, Нінбо, Сянган, Пусан, Гуанчжоу, Ціндао, Дубай, Тяньцзинь. Найбільшіаеропортирозташовані в Пекіні, Токіо, Сянгані,Джакарті, Дубаї, Бангкоку, Сінгапурі, Гуанчжоу, Шанхаї, Куала-Лумпурі, Стамбулі.

Мережа міжнароднихкоридорів. ТРАСЕКА — транзитний «міст», прокладенийвідкраїнЄвропи через порти Чорного моря, Кавказ, ЦентральнуАзію доКитаю. З 2015 р. реалізація проекту транспортного комплексу «Один пояс, одиншлях» (включає «Економічний пояс Великого шовкового шляху», «Морськогошовкового шляху» та «Південного транспортного коридору»), беруть участь понад50 країн, зокрема й Україна.

 

2. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участів міжнародному поділі праці

Робота в групах

Завдання.

1) За допомогою карт атласу та тексту підручника охарактеризуйтероль одного з субрегіонівАзії в міжнародномуподіліпраці. Результатизанесітьу таблицю.

2) Назвіть чинники, що зумовлюють нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії.

 

Назвасубрегіону

Основнінапрями

міжнародноїспеціалізації

Ключовікраїни

 

 

 

 

3.Зв’язкиУкраїни з країнамиАзії

Запитання. Пригадайте, яку продукцію, вироблену в країнахАзії, ви можетезустріти в магазинах України.

ЗростаннячасткикраїнАзії в зовнішнійторгівліУкраїни. 1-ше місце за обсягамиукраїнськогоекспорту та друге місце за імпортом (післякраїн ЄС). Склад українськогоекспорту: сільськогосподарськапродукція, машини та обладнання, військоватехніка, метали та вироби з них. Імпорт: автомобілі, офіснатехніка, фармацевтичнапродукція, пластмаси, одяг, взуттятощо. Найбільшіпартнери: Китай,Індія, Туреччина, Південна Корея, Японія, Казахстан, Грузія. Перспективнінапрямиспівробітництва: розробка та освоєнняпаливнихкориснихкопалин; обміннауковоюінформацією; співпраця у сферівисокихтехнологій, ракетно-космічній,авіаційній, хімічнійпромисловості, машинобудуванні, суднобудуванні; поставкив країниАзіїсільськогосподарськоїпродукції та продуктівхарчування. Для Україницінним є досвідкраїнПівденно-СхідноїАзії в розробці та впровадженніінноваційноїстратегіїекономічногорозвитку. В українських ВНЗ навчається молодьз Індії, Пакистану, Ірану, Туркменістану, Казахстану тощо. В Україніпроживаютьгромадивихідців з азіатських держав (в’єтнамська, корейська, китайська).

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Завдання. Складіть схему зовнішньоекономічнихзв’язківУкраїни з країнамиАзії.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 20.

2. Повторити §§ 17-19, підготуватися до поточного контролю за темою «Загальнахарактеристика Азії».

1

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку