Трикутник та його периметр. Види трикутників.
Мета: сформувати поняття про трикутник як окремий вид многокутника, ознайомити учнів із поняттям класифікації, а також з класифікацією трикутників; засвоїти поняття про гострокутний, прямокутний і тупокутний трикутники; рівнобедрений та рівносторонній трикутники;
сформувати вміння розв’язувати задачі на побудову та на вимірювання й обчислення периметра трикутника; розв’язувати задачі на побудову та на вимірювання й обчислення периметра трикутника; будувати трикутник певного виду;
формувати елементарні навички пошукової й дослідницької роботи, навчити аналізувати отримані дані та робити висновки; розвивати графічну культуру.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Обладнання: конспект уроку, креслярське приладдя, комп’ютер, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Доброго дня! Здайте зошити з домашньою роботою, та роздайте другу стопку ваших зошитів. Приготуйтеся до уроку.
IІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
- Діти, дайте відповідь мені на таке питання: «Чи потрібна математика у повсякденному житті?» (слухаю відповіді учнів) Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети, - казав О. Маркушевич.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
(Слайд 2,3) А тепер відкрийте зошити та запишіть сьогоднішню дату, класна робота і тема нашого уроку.
ІV. Формування нових знань
Класифікація трикутників
Під час пояснення цього матеріалу зручно буде користуватися таблицею-схемою «Класифікація трикутників».
Класифікація трикутників
За кутами |
За сторонами |
||||
|
|
|
|
|
|
Слайд 4-5: Гострокутний трикутник – всі три кути гострі.
Слайд 6: Тупокутний трикутний – 1 тупий кут і два гострі кути.
Слайд 7: : Прямокутний трикутник – кут у трикутник прямий кут, що дорівнює 90 градусів.
Слайд 8-9: Різносторонній трикутник – всі сторони різної довжини.
Слайд 10: Рівнобедрений трикутник – дві сторони рівні.
Слайд 11: Рівносторонній трикутник – всі кути і сторони рівні.
Слайд 12: Відкрийте підручник сторінка 126 – 127 і прочитаємо властивості трикутника. (розглядаємо властивості на слайді).
IV. Закріплення знань. Формування вмінь
- Тепер діти перейдемо вже виконання вправ з трикутниками. Підручник відкриваємо на сторінці 127 вправа 741.
Слайд 13: Порахуйте скільки трикутників ви бачите на слайді? (13)
- Ну що сподобалося рахувати трикутники? До речі, як ми можемо ці трикутники класифікувати?(відповіді учнів) А тепер попрацюємо вже в зошитах.
№ 742 – виміряти сторони трикутників на малюнках і знайти периметр.
№ 744 – побудувати трикутник за відомими двома, виміряти третю сторону і знайти периметр трикутника.
№ 745 – побудова трикутника за відомим кутом. Знаходження градусної міри двох інших кутів трикутник.
№ 747, 749, 751 – задачі на знаходження периметра трикутника або невідомої сторони за відомим периметром, а також визначення виду трикутника.
V. Підсумок уроку
- Добре попрацювали,тепер давайте відпочинемо, а поки відпочиваєте я вам розповім деякі факти про трикутники в природі і в світі.
Слайд 14: Берму́дський трику́тник — назва, що зазвичай вживається до території площею 4 тис. км² і утворює на карті трикутник з вершинами у Бермудських островах, Пуерто-Рико і південній Флориді (США). Вважається, що в цих межах за незвичайних обставин зникли декілька суден та літаків.
Слайд 15: Самса (узб. somsa, тадж. сомбуса, уйг. samsa) — невеликі саппсаі різної форми в узбецькій, таджицькій та українських кухнях з розжареного тіста і з начинкою з рубленої кульки(переважно баранини), цибулі і зелених пряних трав.
Слайд 16 - 20: Митці використовують геометричні фігури, зокрема трикутники, для створення шедеврів., Наприклад, Кубізм — авангардна течія в образотворчому мистецтві початку XX століття, яка передувала абстрактному мистецтву. Кубізму притаманні підкреслено геометризовані форми, прагнення подрібнити об'єкти на стереометричні складові.
Слайд 21: На даному слайді представлені меблі у трикутному дизайні, зокрема полиця і комод.
Слайд 22: Хто назве мені найвідоміші споруди світи,які пов’язані з трикутниками?
Єгипетські піраміди — найбільша архітектурна пам'ятка Стародавнього Єгипту, одне з семи чудес світу. Піраміди — це величезні кам'яні споруди пірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту.
Слайд 23: Найвідоміша сучасна піраміда – це музей Лувр. Музе́й Лу́вру (фр. Musée du Louvre) — один з найбільших музеїв світу, розташований на правому березі Сени в першому окрузі Парижа.
Слайд 24: Ви знаєте, що коли на пасхальну неділю розмальовують яйця, то в орнаменті отриманих писанок часто бувають трикутники, тому вашій увазі пам’ятники писанці в різних містах і країнах. Пам’ятник писанці в м. Вижниця, Україна.
Слайд 25: Музей Писанка, Коломия,Україна.
Слайд 27 – 30: Будинки в різних країнах світу,в архітектурі яких зустрічаються трикутники.
Слайд 31: Готель «Рай» 4* у Амстердамі.
Слайд 32 – 35: Трикутник Пенроуза — одна з основних неможливих фігур, відома також під назвами неможливий трикутник і трибар. Був відкритий в 1934 році шведським художником Оскаром Реутерсвардом, який зобразив його у вигляді набору кубиків. У 1980 році цей варіант неможливого трикутника був надрукований на шведських поштових марках .
Широку популярність ця фігура набула після опублікування статті про неможливі фігури в Британському журналі психології англійським математиком Роджером Пенроузом. У цій статті неможливий трикутник був зображений в найзагальнішій формі — у вигляді трьох балок, з'єднаних одна з одною під прямими кутами. Нещодавно ж ілюзія була роздрукована на 3D-принтері.
- Ось такі приклади різних трикутників у різних сферах я хотіла вам сьогодні продемонструвати.
V. Домашнє завдання
Слайд 36:
1. Прочитати § 22 (ст. 126 – 127), вивчити властивості трикутника.
2. Виконати вправи: № 743, 746, 748. В.Р. : №750.
- Сподіваюсь учні, вам сподобався сьогоднішній урок? На цьому наш урок добіг кінці. Всім гарного настрою і до побачення.
1