Трикутник та його периметр. Види трикутників.

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з теми "Трикутник та його периметр. Види трикутників" для учнів 5-го класу розробила з презентацією, яка наочно допомогає продемонструвати учням види трикутників і їх класифікацію. Також намагаюсь у своїй роботі включити елементи співіснування трикутників в природі,побуті і т.д. , щоб активізувати в учнях інтерес до математики.
Перегляд файлу

Трикутник та його периметр. Види трикутників.

 

Мета: сформувати поняття про трикутник як окремий вид многокутника, ознайомити учнів із поняттям класифікації, а також з кла­сифікацією трикутників; засвоїти поняття про гострокутний, прямокут­ний і тупокутний трикутники; рівнобедрений та рівносторонній трикут­ники;

сформувати вміння розв’язувати задачі на побудову та на вимірювання й обчислення периметра трикутника; розв’язувати задачі на побудову та на вимірювання й обчислення периметра трикутника; будувати трикутник певного виду;

формувати елементарні навички пошукової й дослідницької роботи, навчити аналізувати отримані дані та робити висновки; розвивати графічну культуру.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Обладнання: конспект уроку, креслярське приладдя, комп’ютер, презентація.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

- Доброго дня! Здайте зошити з домашньою роботою, та роздайте другу стопку ваших зошитів. Приготуйтеся до уроку.

 

IІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Діти, дайте відповідь мені на таке питання: «Чи потрібна математика у повсякденному житті?» (слухаю відповіді учнів) Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети, - казав О. Маркушевич.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

(Слайд 2,3) А тепер відкрийте зошити та запишіть сьогоднішню дату, класна робота і тема нашого уроку.

 

ІV. Формування нових знань

  • Діти сподіваюсь, що ви пам’ятає, що кути поділяються на 4 групи — гострі, прямі, тупі і розгорнуті. Так ось, якщо роз­поділ якої-небудь групи об'єктів на малі групи за певними ознаками на­зивається класифікацією. Класифікація не є суто математичним понят­тям, бо з класифікацією ви маєте справу як на інших уроках. Тому на цьому уроці ми ознайомимося зі способами класифікації відомих нам геометричних фігур — трикутників.

Класифікація трикутників

Під час пояснення цього матеріалу зручно буде користуватися таблицею-схемою «Класифікація трикутників».

Класифікація трикутників

 

За кутами

За сторонами

гострокут­ний

прямокут­ний

тупокутний

різносторонній

рівнобедрений

рівносторонній

 

Слайд 4-5: Гострокутний трикутник – всі три кути гострі.

Слайд 6: Тупокутний трикутний – 1 тупий кут і два гострі кути.

Слайд 7: : Прямокутний трикутник – кут у трикутник прямий кут, що дорівнює 90 градусів.

Слайд 8-9: Різносторонній трикутник – всі сторони різної довжини.

Слайд 10: Рівнобедрений трикутник – дві сторони рівні.

Слайд 11: Рівносторонній трикутник – всі кути і сторони рівні.

Слайд 12: Відкрийте підручник сторінка  126 – 127 і прочитаємо властивості трикутника. (розглядаємо властивості на слайді).

 

IV. Закріплення знань. Формування вмінь

- Тепер діти перейдемо вже виконання вправ з трикутниками. Підручник відкриваємо на сторінці 127 вправа 741.

Слайд 13: Порахуйте скільки трикутників ви бачите на слайді? (13)

- Ну що сподобалося рахувати трикутники? До речі, як ми можемо ці трикутники класифікувати?(відповіді учнів) А тепер попрацюємо вже в зошитах.

№ 742 – виміряти сторони трикутників на малюнках і знайти периметр.

№ 744 – побудувати трикутник за відомими двома, виміряти третю сторону і знайти периметр трикутника.

№ 745 – побудова трикутника за відомим кутом. Знаходження градусної міри двох інших кутів трикутник.

№ 747, 749, 751 – задачі на знаходження периметра трикутника або невідомої сторони за відомим периметром, а також визначення виду трикутника.

V. Підсумок уроку

 - Добре попрацювали,тепер давайте відпочинемо, а поки відпочиваєте я вам розповім деякі факти про трикутники в природі і в світі.

Слайд 14: Берму́дський трику́тник — назва, що зазвичай вживається до території площею 4 тис. км² і утворює на карті трикутник з вершинами у Бермудських островах, Пуерто-Рико і південній Флориді (США). Вважається, що в цих межах за незвичайних обставин зникли декілька суден та літаків. 

Слайд 15: Самса (узб. somsa, тадж. сомбуса, уйг. samsa) — невеликі саппсаі різної форми в узбецькій, таджицькій та українських кухнях з розжареного тіста і з начинкою з рубленої кульки(переважно баранини), цибулі і зелених пряних трав.

Слайд 16 - 20: Митці використовують геометричні фігури, зокрема трикутники, для створення шедеврів., Наприклад, Кубізм  авангардна течія в образотворчому мистецтві початку XX століття, яка передувала абстрактному мистецтву. Кубізму притаманні підкреслено геометризовані форми, прагнення подрібнити об'єкти на стереометричні складові.

Слайд 21: На даному слайді представлені меблі у трикутному дизайні, зокрема полиця і комод.

Слайд 22: Хто назве мені найвідоміші споруди світи,які пов’язані з трикутниками?

Єгипетські піраміди — найбільша архітектурна пам'ятка Стародавнього Єгипту, одне з семи чудес світу. Піраміди — це величезні кам'яні споруди пірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту. 

Слайд 23: Найвідоміша сучасна піраміда – це музей Лувр. Музе́й Лу́вру (фр. Musée du Louvre) — один з найбільших музеїв світу, розташований на правому березі Сени в першому окрузі Парижа.

Слайд 24: Ви знаєте, що коли на пасхальну неділю розмальовують яйця, то в орнаменті отриманих писанок часто бувають трикутники, тому вашій увазі пам’ятники писанці в різних містах і країнах. Пам’ятник писанці в м. Вижниця, Україна.

Слайд 25: Музей Писанка, Коломия,Україна.

Слайд 26: Missis Pysanka, Вергевіль, Канада.

Слайд 27 – 30: Будинки в різних країнах світу,в архітектурі яких зустрічаються трикутники.

Слайд 31: Готель «Рай» 4* у Амстердамі.

Слайд 32 – 35: Трикутник Пенроуза — одна з основних неможливих фігур, відома також під назвами неможливий трикутник і трибар. Був відкритий в 1934 році шведським художником Оскаром Реутерсвардом, який зобразив його у вигляді набору кубиків. У 1980 році цей варіант неможливого трикутника був надрукований на шведських поштових марках .

Широку популярність ця фігура набула після опублікування статті про неможливі фігури в Британському журналі психології англійським математиком Роджером Пенроузом. У цій статті неможливий трикутник був зображений в найзагальнішій формі — у вигляді трьох балок, з'єднаних одна з одною під прямими кутами. Нещодавно ж ілюзія була роздрукована на 3D-принтері.

- Ось такі приклади різних трикутників у різних сферах я  хотіла вам сьогодні продемонструвати.

 

V. Домашнє завдання

Слайд 36:

1. Прочитати § 22 (ст. 126 – 127), вивчити властивості трикутника.

2. Виконати вправи: № 743, 746, 748. В.Р. : №750.

- Сподіваюсь учні, вам сподобався сьогоднішній урок? На цьому наш урок добіг кінці. Всім гарного настрою і до побачення.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Авакумова Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 жовтня 2020
Переглядів
1672
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку