Урок-подорож з математики в 5 класі на тему
« Трикутник.
Види трикутників».
Урок №_____
Тема:Трикутник. Види трикутників. Урок-подорож.
Мета уроку:
навчальна: удосконалити знання і вміння учнів класифікувати
трикутники за видом їх кутів та кількістю їх сторін, обчислювати
периметр трикутника;
розвивальна: розвивати вміння виділяти суттєве, розвивати мислення,
пам’ять, усне числення, творчі здібності учнів;
виховна: уважність, кмітливість, працьовитість, самостійність.
Тип уроку: удосконалення знань, вмінь і навичок.
Форми роботи: фронтальне опитування, колективна та самостійна робота.
Обладнання: підручник «Математика 5клас» (Істер О.С.), презентація вчителя, проектор, моделі трикутників, картки для учнів з балами.
Девіз уроку:
«Предмет математики
є на стільки серйозним,
що корисно не втрачати
випадку зробити його цікавішим»
Блез Паскаль
План уроку:
Хід уроку
1. Організаційний етап.
Перевірити готовність учнів до уроку, відмітити відсутніх.
Епіграф уроку:
Не просто слухати,а чути.
Не просто дивитись,а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
2. Перевірка домашнього завдання.
На домашннє завдання було задано вправи 749.
3. Оголошення теми і мети уроку.
Вже декілька уроків ми з вами подорожуємо країною Геометрія. Наші зупинки були в таких містах: Пряма, Відрізок, Промінь, Числовий промінь, Кут, Многокутник. І сьогодні нова зупинка. Визначити назву міста, в якому ми зупинимося ви зможете за допомогою ребуса.
3ник
Три точки невеличкі
Відрізками сполучимо.
А те, що утворилося,
Всі разом ми озвучимо.
Це не круг, не прямокутник,
А фігура ця - …(трикутник).
Отже, наша мета уроку – на основі вивченого теоретичного матеріалу та одержаних навичок розв’язувати цікаві задачі з цієї теми і я пропоную вам сьогодні відправитися в казкову подорож вулицями міста Трикутників. Кожне місто має багато вулиць. І в місті, де ми зупинилися є шість великих вулиць:
Але для початку я б хотіла задати вам запитання:
Для чого вивчаються трикутники?
Трикутник - це дуже цікава фігура. Без знань про неї неможливе успішне вивчення геометрії як окремого розділу математики. Але в місті Трикутників сталося лихо. Злі Многокутники заполонили місто і виселили його справжніх жителів. Давайте допоможемо трикутникам вигнати непрошених гостей і знову поселитись у своїх домівках.
4. Актуалізація опорних знань.
Щоб перемогти першого Многокутника, повторимо деякі відомості про трикутник. За кожну вашу відповідь, ви будете отримувати картки, підрахувавши які в кінці уроку, я поставлю вам оцінки.
Метод «Незакінчене речення».
5. Розв’язування задач. Закріплення вмінь та навичок учнів.
Вправа №1
Для того, щоб перемогти Другого злого Многокутника, розв’яжемо усні вправи.
Знайти периметри трикутників зі сторонами:
Які ці трикутники за сторонами?
Вправа №2
Визначити вид трикутника за його кутами:
а) 34°; 127°; 19°.
б) 40°; 50°; 90°.
в) 45°; 60°; 75°.
г) 95°; 85°; 5°.
Фізкультхвилинка.
Хто ж там, хто вже так стомився
І до долу нахилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки вбоки, пострибай на місці трохи.
Руки ззаду покладемо, головою поведемо!
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
Практична робота
Щоб перемогти наступного злого Многокутника я підготувала для Вас практичне завдання. Для цього у Вас на парті є аркуш паперу прямокутної форми і ножиці.
Запрошуються для змагання два учні до дошки.
Письмові вправи.
VІ. Підсумок уроку і рефлексія.
Ось і настав час підсумувати результати нашої діяльності на уроці.
Гра « Знайди домівку». Завдяки вашій гарній роботі на уроці ми перемогли злих Многокутників і тепер Трикутники можуть повернутися у своє місто. Необхідно поселити їх на відповідну вулицю. У вас на парті є трикутники розмістіть їх на вулицю де він повинен знаходитись. Якщо ви оберете зелений колір то у вам було цікаво ірадісно на уроці,якщо червоний то вам було сумно. Коментарі учнів (наприклад): Я мешканець вулиці гострокутних трикутників, тому, що всі мої кути гострі.
І на кінець назвіть, із яких видів трикутників складається дівчинка?
-Назвіть скільки на малюнку є прямокутних трикутників.
-Гострокутних.
-Тупокутних.
VІІ. Оцінювання учнів.
Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі. Ви плідно попрацювали, тому отримали відповідні оцінки.
VІІІ. Домашнє завдання.
Повторити §22, №753 скласти кросворд за темою «Трикутник». (Математика 5 клас, О.С. Істер, 2018 рік)