Трикутник.Види трикутників

Про матеріал
Відкритий урок у 5 класі за темою: "Трикутник. Види трикутників". Урок дуже цікавий і корисний. Використовувала на уроці також ментальні картки та практичне завдання. Тому бажаю успіху і захоплюючих уроків!
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-подорож з  математики в 5 класі на тему

 

« Трикутник.

Види трикутників».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок №_____

 

Тема:Трикутник. Види трикутників. Урок-подорож.

 

Мета уроку:

       навчальна: удосконалити знання і вміння учнів класифікувати

            трикутники за видом їх кутів та кількістю їх сторін, обчислювати 

            периметр трикутника;

     розвивальна: розвивати вміння виділяти суттєве, розвивати мислення,

             пам’ять, усне  числення, творчі здібності учнів;

       виховна: уважність, кмітливість, працьовитість, самостійність.

Тип уроку: удосконалення знань, вмінь і навичок.

Форми роботи: фронтальне опитування, колективна та самостійна робота.

Обладнання: підручник «Математика 5клас» (Істер О.С.), презентація вчителя, проектор, моделі трикутників, картки для учнів з балами.

 

Девіз уроку:

«Предмет математики

є на стільки серйозним,

що корисно не втрачати

випадку зробити його цікавішим»

                                                             Блез Паскаль

                                                План уроку:

  1. Організаційний етап (2хв.)
  2. Перевірка домашнього завдання (3хв.)
  3. Оголошення теми і мети уроку (3 хв.)
  4. Актуалізація опорних знань(7хв.)
  5. Розв’язування вправ (22хв.)
  6. Підсумок уроку (5хв.)
  7. Рефлексія (1хв.)
  8. Домашнє завдання (2хв.)

Хід уроку

1. Організаційний етап.

      

   Перевірити готовність учнів до уроку, відмітити відсутніх.

 

 

 

 

Епіграф уроку: 

Не просто слухати,а чути.

Не просто дивитись,а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

2. Перевірка домашнього завдання.

На домашннє завдання було задано вправи 749.

 

3. Оголошення теми і мети уроку.

Вже декілька уроків ми з вами подорожуємо країною Геометрія. Наші зупинки були в таких містах: Пряма, Відрізок, Промінь, Числовий промінь, Кут, Многокутник. І сьогодні нова зупинка. Визначити назву міста, в якому ми зупинимося ви зможете за допомогою ребуса.

3ник

 

 

  • Так, дійсно, тема сьогоднішнього нашого уроку «Трикутник. Види трикутників».

Три точки невеличкі

Відрізками сполучимо.

А те, що утворилося,  

Всі разом ми озвучимо.

Це не круг, не прямокутник,

              А фігура ця - …(трикутник).

 

Отже, наша мета уроку – на основі вивченого теоретичного матеріалу та одержаних навичок  розв’язувати цікаві задачі з цієї теми і я  пропоную вам сьогодні відправитися в казкову подорож вулицями міста Трикутників. Кожне місто має багато вулиць. І в місті, де ми зупинилися є шість  великих вулиць:

 

  • вулиця прямокутних трикутників
  • вулиця тупокутних трикутників
  • вулиця гострокутних трикутників
  • вулиця рівнобедрених трикутників
  • вулиця різносторонніх трикутників
  •  вулиця рівносторонніх трикутників.

 

 

 

Але для початку я б хотіла задати вам запитання:

Для чого вивчаються трикутники?

Трикутник -  це дуже цікава фігура. Без знань про неї неможливе успішне вивчення геометрії як окремого розділу математики. Але в місті Трикутників сталося лихо. Злі Многокутники заполонили місто і виселили його справжніх жителів. Давайте допоможемо трикутникам вигнати непрошених гостей і знову поселитись у своїх домівках.

 

 

4. Актуалізація опорних знань.

Щоб перемогти першого Многокутника, повторимо деякі відомості про трикутник. За кожну вашу відповідь, ви будете отримувати картки, підрахувавши які в кінці уроку, я поставлю вам оцінки.

Метод «Незакінчене речення».

  1. Трикутник – це _______________фігура, яка складається з ______точок (які не лежать на одній площині)  та трьох _________, що послідовно їх з’єднують.
  2. Периметр трикутника – це ________ довжин _____сторін трикутника.Формула: _____
  3. Кут – це фігура,  що утворена_________променями, які  виходять з ________точки
  4. Промені ВА і ВС називають __________кута, а точку В – __________кута.
  5. Виміряти кути можна за допомогою ______________.
  6. Трикутник, у якого дві сторони рівні називається ____________
  7. Трикутник, у якого три сторони рівні називається ____________
  8. Якщо в трикутнику є тупий кут, то він називається ____________
  9. Якщо в трикутнику є прямий кут, то він називається _____________
  10. Якщо в трикутнику всі кути гострі, то він називається ______________

 

5. Розв’язування задач. Закріплення вмінь та навичок учнів.

 

Вправа №1

Для того, щоб перемогти Другого злого Многокутника, розв’яжемо усні вправи.

Знайти периметри трикутників зі сторонами:

  • 3, 4 і 5 см
  • 6, 6 і 6 см
  • 5, 5 і 8 см.

Які ці трикутники за сторонами?

 

Вправа №2

Визначити вид трикутника за його кутами:

а) 34°; 127°; 19°.

б) 40°; 50°; 90°.

в) 45°; 60°; 75°.

г) 95°; 85°; 5°. 

 

Фізкультхвилинка.                                            

Хто ж там, хто вже так стомився

І до долу нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Руки вгору, руки вбоки, пострибай на місці трохи.

Руки ззаду покладемо, головою поведемо!

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

 Практична робота

Щоб перемогти наступного злого Многокутника я підготувала для Вас практичне завдання. Для цього у Вас на парті є аркуш паперу прямокутної форми і ножиці.

  1. Треба розрізати прямокутник  по прямій лінії на дві частини так , щоб з них можна було скласти трикутник.
  2. Виміряти сторони трикутника який ви утворили.

 

  1. Знайти периметр даного трикутника.

 Запрошуються  для змагання два учні до дошки.

 

Письмові вправи.

 

VІ. Підсумок уроку і рефлексія.

Ось і настав час підсумувати результати нашої діяльності на уроці.

Гра « Знайди домівку». Завдяки вашій гарній роботі на уроці ми перемогли злих Многокутників і тепер Трикутники можуть повернутися у своє місто. Необхідно поселити їх на відповідну  вулицю. У вас на парті є трикутники розмістіть їх на вулицю де він повинен знаходитись. Якщо ви оберете зелений колір то у вам було цікаво ірадісно на уроці,якщо червоний то вам було сумно. Коментарі учнів (наприклад): Я мешканець вулиці гострокутних трикутників, тому, що всі мої кути гострі.

 

І на  кінець назвіть, із яких видів трикутників  складається   дівчинка?
-Назвіть скільки на малюнку є  прямокутних трикутників.
-Гострокутних.
-Тупокутних.

 

VІІ. Оцінювання учнів.

Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі. Ви плідно попрацювали, тому отримали відповідні оцінки.

 

 

VІІІ. Домашнє завдання.

Повторити §22, №753 скласти кросворд за темою «Трикутник». (Математика 5 клас, О.С. Істер, 2018 рік)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2021
Переглядів
591
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку