Трипільська культура

Про матеріал
Стислий конспект, нічого зайвого. Розрахований на різні види діяльності. Залучені інтерактивні вправи. Зробить Ваш урок цікавим)
Перегляд файлу

Тема: Трипільська культура

Мета уроку:

навчальна - ознайомити учнів із трипільською культурою;

розвиваюча -  сформувати ключові, предметні (історичну, хронологічну, просторову, логічну, інформаційно - мовленеву), вміння застосовувати знання.

виховнаформувати суспільні цінності, повагу до минулого українського народу.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

Очікувані результати:

  1. Розуміти поняття «археологія», «трипільська культура»,  її особливості;
  2. Уміти виділяти трипільську культуру поміж інших.
  3. Могти співвідносити час і простір її існування.

Компетентності:

Ключові: спілкування державною, інформаційно-комунікаційна, уміння вчитися упродовж життя, соціальна і громадянська.

Предметні: хронологічна, (часова, просторова), історична, логічна, інформаційно - мовленева.

Технології: ІКТ, компетентнісного, особистісно-орієнтованого навчання, критичного мислення.

Методи роботи: бесіда, робота з джерелами (письмовими, матеріальними, візуальними), інтерактивні вправи, розв’язання ребусів.

Основні поняття: археологія, трипільська культура, енеоліт.

Обладнання уроку: Картка з уривком про побут трипільської культури, мультимедійна презентація, інтерактивні ігри

Міжпредметна інтеграція: природознавство, географія, економіка, мистецтво.

Хід уроку

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій лопати»

Який настрій у лопат?

З якою лопатою збігається твій настрій?

       1                         2                                              3

ІІ. Етап цілепокладання

Історичний  диктант.

  1. Що  означає  слово  археологія?
  2. Початку археологічних розкопок  передує.......
  3. Куди спочатку потрапляють  знайдені археологами  під час розкопок предмети: до лабораторії чи музею?
  4. Як  називають  установи, у яких  зберігаються  важливі історичні  пам’ятки?
  5. На якій станції метрополітену розташований Харківський історичний музей?

Мотивація навчальної діяльності

Перегляд відео про трипільців

  • Чи бачили ви раніше це відео?
  • Про що ви дізналися?
  • Чи хочете ви більше дізнатися про давні археологічні культури та скарби, які знаходять археологи?

Оголошення теми та мети уроку: «Трипільська культура»

 

ІІІ. Етап ціле реалізації

Трипільські знахідки

Робота з писемним джерелом

 

 

 

Робота з поняттями

  • Археологічна культура – термін, уживаний для позначення спільності (комплексу) подібних між собою археологічних пам’яток, що відносяться до одного часу і поширені в певній місцевості.
  • Енеоліт - мі́дна доба́, назва перехідного часу від неоліту до бронзової доби. Мідні знаряддя вживалися поряд з кам’яними, які переважали.

Робота з мультимедійною презентацією.

1) Хто відкрив трипільську культуру?

2) Коли вона існувала?

3) На якій території була поширена?

4)У чому особливості трипільського житла?

Життя перших землеробів значною мірою залежало від природних умов. Щоб мати добрий урожай та приплід, трипільці намагалися «задобрити» природу. Для цього вони влаштовували різноманітні свята, для проведення яких виготовляли особливо красивий посуд, готували святкові страви. Вчені припускають, що такі землеробські свята, як свято «приходу весни», «першої борозни», «останнього снопа» походять саме з часів трипільців.

Віртуальна екскурсія до с. Легедзене

Про що ви дізналися після екскурсії?

IV.Закріплення матеріалу:

  1. Гра: Перший мільйон,
  2. Розгадуємо кросворд,
  3. Розв’язуємо ребуси.

 

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

V. Домашнє завдання:

Знати й розуміти поняття, «археологія», «трипільська культура», «енеоліт»    (4-6 балів).

Опрацювати §8 і дати усно відповідь на питання № 1 ст. 28 (7-9 балів).

Творче завдання: виконати інтерактивну вправу за посиланням  і надіслати скриншот мені для перевірки (10 -12 балів).

 

1

 

doc
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку