Тема: Трипільська культура
Мета уроку:
навчальна - ознайомити учнів із трипільською культурою;
розвиваюча - сформувати ключові, предметні (історичну, хронологічну, просторову, логічну, інформаційно - мовленеву), вміння застосовувати знання.
виховна – формувати суспільні цінності, повагу до минулого українського народу.
Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.
Компетентності:
Ключові: спілкування державною, інформаційно-комунікаційна, уміння вчитися упродовж життя, соціальна і громадянська.
Предметні: хронологічна, (часова, просторова), історична, логічна, інформаційно - мовленева.
Технології: ІКТ, компетентнісного, особистісно-орієнтованого навчання, критичного мислення.
Методи роботи: бесіда, робота з джерелами (письмовими, матеріальними, візуальними), інтерактивні вправи, розв’язання ребусів.
Основні поняття: археологія, трипільська культура, енеоліт.
Обладнання уроку: Картка з уривком про побут трипільської культури, мультимедійна презентація, інтерактивні ігри
Міжпредметна інтеграція: природознавство, географія, економіка, мистецтво.
Хід уроку
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Настрій лопати»
Який настрій у лопат?
З якою лопатою збігається твій настрій?
1 2 3
ІІ. Етап цілепокладання
Історичний диктант.
Мотивація навчальної діяльності
Перегляд відео про трипільців
Оголошення теми та мети уроку: «Трипільська культура»
ІІІ. Етап ціле реалізації
Трипільські знахідки
Робота з писемним джерелом
Робота з поняттями
Робота з мультимедійною презентацією.
1) Хто відкрив трипільську культуру?
2) Коли вона існувала?
3) На якій території була поширена?
4)У чому особливості трипільського житла?
Життя перших землеробів значною мірою залежало від природних умов. Щоб мати добрий урожай та приплід, трипільці намагалися «задобрити» природу. Для цього вони влаштовували різноманітні свята, для проведення яких виготовляли особливо красивий посуд, готували святкові страви. Вчені припускають, що такі землеробські свята, як свято «приходу весни», «першої борозни», «останнього снопа» походять саме з часів трипільців.
Віртуальна екскурсія до с. Легедзене
Про що ви дізналися після екскурсії?
IV.Закріплення матеріалу:
V. Домашнє завдання:
Знати й розуміти поняття, «археологія», «трипільська культура», «енеоліт» (4-6 балів).
Опрацювати §8 і дати усно відповідь на питання № 1 ст. 28 (7-9 балів).
Творче завдання: виконати інтерактивну вправу за посиланням і надіслати скриншот мені для перевірки (10 -12 балів).
1