«Трудове виховання в сім’ї»

Про матеріал
Мета: формування компетенції батьків у питанні трудового виховання. Завдання: Привернути увагу батьків до усвідомлення важливості трудового виховання в житті дитини. Викликати інтерес батьків до спільної праці з дитиною вдома.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

                   

                        «Трудове виховання в сім’ї»

                                       Інформація  до семінару

 

 

 

 

                                                     Підготувала: вихователь – методист СДНЗ № 37

                                                                            Шупарська Ніна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формування компетенції батьків у питанні трудового виховання. 
Завдання: Привернути увагу батьків до усвідомлення важливості трудового виховання в житті дитини. 
Викликати інтерес батьків до спільної праці з дитиною вдома. 
Хід: 
Трудове виховання — важливий засіб всебічного розвитку особистості дитини. Працьовитість не дається від природи, а повинно виховується з самого раннього дитинства. Головна мета праці — в його вплив на особистість дитини. Розумно організована праця зміцнює фізичні сили, здоров’я дитини. Рухи стають впевненіше і точніше. Діючи, малюк все краще орієнтується в просторі. 
Праця робить істотний вплив і на розумовий розвиток дитини. Він розвиває кмітливість, допитливість, ініціативу, активне сприйняття, спостережливість, увагу, зосередженість, тренує пам’ять. А так же праця розвиває мислення — дитині доводиться порівнювати, зіставляти предмети і явища, з якими він має справу. 
Підкреслюючи неоціненне значення праці для всебічного розвитку особистості дитини, пропоную вашій увазі, деякі рекомендації з трудового виховання в сім’ї. 
Праця дітей в сім’ї для повинна бути посильною. Зовсім не обов’язково покладати на плечі малюка прибирання всієї квартири, але попросити його обтерти пил з підвіконня цілком можна. Використовуйте зручний момент — інтерес. Будь-якій дитині цікаво попрацювати пилососом. Багато він, звичайно, не напрацює, а ось деякі навички отримає.

   На перших щаблях трудова діяльність мало стійка, вона тісно пов’язана з іграми дітей. Зв’язок між працею і грою важлива в дошкільному віці — ігрові образи допомагають дітям виконувати роботу з великим інтересом. За грою дитини простіше привчити до праці. Наприклад, ваш будинок — це космічний корабель, і його потрібно вичистити перед відльотом. Маленькі діти легко олюднюють неживі предмети — це якість можна ефективно використовувати. Скажіть дитині від імені іграшки, що їй холодно лежати на підлозі, або нехай ведмедик попросить, щоб його посадили на полицю.

  Ніколи не змушуйте дитину насильно допомагати вам. Примус відвертає. Тим більше робота, зроблена з примусу, не відрізняється якістю. Допомога повинна відходити від чистого серця. Зрозуміло, що дитина може не звернути уваги, що вам важко і що ви були б не проти прийняти від нього допомогу. Тут можна трохи схитрувати проохати: «Ах, як я втомилася», «Ох, спина болить». Рідкісний дитина не зрозуміє, що його допомога була б до місця. 
Яку ж допомогу по господарству може надавати діти дошкільного віку? Діапазон досить широкий. Окрім прибирання своєї кімнати, малюк може допомогти мамі в приготуванні до вечері, наприклад, в сервіровці столу. Дитині цілком під силу полити кімнатні рослини, погодувати домашніх вихованців.

   Пам’ятайте, даючи доручення дитині, необхідно доступно пояснити, що, за чим, і чому робиться. Дитина необхідно знати навіщо йому виконувати ті чи інші завдання і який результат повинен бути досягнутий. Тільки так у дошкільнят сформується уявлення про необхідність цих дій. Тому завжди потрібно пояснювати для чого ми працюємо. Наприклад, якщо квіти не полити — вони можуть загинути; якщо ми не помиємо посуд, то доведеться їсти з брудної. 
Праця дитини не повинен залишатися непоміченим з боку дорослих. Будь-яка праця має бути заохочений: подякуйте дитини, похваліть, оціните його старання. Навіть якщо дитина зробила щось не так. А якщо він що-небудь розіб’є, зламає, не здумайте лаяти його, адже дитина хотіла допомогти. Праця і його результат повинні супроводжуватися позитивними емоціями. [Поступово у дитини складається позитивне ставлення не тільки до тих видів праці, які пов’язані з грою, а й до тих, які не так цікаві, але необхідні, тобто відбувається усвідомлення важливості трудової діяльності. Діяльність дорослих служить дітям зразком для наслідування. Якщо самі дорослі працюють з ентузіазмом, то і дитина буде прагнути до цього. Коли дитина бачить, що праця для дорослих — це важкий тягар, то і сам буде ставитися аналогічно. Тому самі батьки повинні братися за будь-яку роботу з бажанням, старанням і відповідальністю, будучи для дітей хорошим прикладом. 
    Учіть дитину доводити розпочату ним роботу до кінця, не квапте і не підганяйте малюка, вмійте чекати, поки він завершить роботу сам.

    Паралельно з трудовим вихованням необхідно виховувати повагу до праці дорослих, до дбайливого ставлення його результатами. Слова нотації, як відомо, методи для дитини малопереконливі. Він повинен бачити добрий приклад дорослих. 
Тільки систематичне виконання трудових обов’язків сприятиме вихованню у дошкільнят організованості, відповідальності, звички до трудового зусилля, що так важливо для підготовки дитини до школи.

 

docx
Додав(-ла)
Шупарська Ніна
Додано
27 листопада 2020
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку