Туристично-орзважальна програма "Ми збираємось в похід" має на меті пояснити значення туризму для фізичного і розумового розвитку, зміцнення здоров'я; вчити складати рюкзак, укомплектовувати похідну аптечку, встановлювати намет; заохочувати дітей до занять у секції з туризму; виховувати почуття дружби, колективізму, бажання допомогти товаришу під час походу, прищеплювати любов до рідного краю, бажання краще його пізнати.
Відділ освіти, молоді і спорту Чутівської РДА
Новокочубеївська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Мета: пояснити значення туризму для фізичного і розумового розвитку, зміцнення здоров’я; вчити складати рюкзак, укомплектовувати похідну аптечку, встановлювати намет; заохочувати дітей до занять у секції з туризму; виховувати почуття дружби, колективізму, бажання допомогти товаришу під час походу, прищеплювати любов до рідного краю, бажання краще його пізнати.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Хід заняття
Ведуча Вітаю вас, юні друзі. Літня пора – це час захопливих туринських походів, під час яких юні туристи отримують навички підготовки до змагань, навчаються орієнтуватися на місцевості, користуються топографічною картою, навчаються долати справжні природні перешкоди на шляху, виробляють уміння вибирати місце для привалу, ставити намети, розпалювати вогнище, готувати їжу, вміти надавати першу медичну допомогу, збирати краєзнавчий матеріал.
Ось і наша конкурсна програма – один із видів відпочинку туристів у природних умовах.
І конкурс – «Спорядження» (5 балів)
Для того, щоб вам добре відпочивалося, треба знати, що потрібно брати в похід. Є речі особисті, а є групове спорядження, яким користуються всі учасники походу. Зараз ми спробуємо ці речі розібрати за групами.
Перед вами такі речі:
Завдання. Визначити, які предмети належать до особистого спорядження, а які – до групового.
Підбиття підсумків І конкурсу.
ІІ конкурс – «Склади рюкзак» (5 балів)
Під час руху в поході руки мають бути вільними, тому всі речі потрібно скласти в рюкзак. Попередньо треба скласти список, пам’ятаючи, що вага рюкзака не повинна перевищувати 2 кілограмів.
Лямки у рюкзака повинні бути широкими. М’які речі треба класти під спину і на дно. Зверху кладіть те, що може знадобитися під час перепочинку.
Після того як ви склали рюкзак, одягніть його, щоб відрегулювати довжину лямок та перевірити зручність розміщення його на спині. Потренуйтесь складати рюкзак за 1 хвилину.
Завдання. Один представник з кожної команди має за 1 хвилину правильно скласти рюкзак. Журі перевірить, чи зручно він висить на спині.
Підбиття підсумків ІІ конкурсу.
ІІІ конкурс – «Комплектування аптечки» (5 балів)
Вирушаючи в похід, обов’язково треба мати аптечку. В ній повинні бути:
Завдання. Укомплектувати похідну аптечку. Для цього конкурсу потрібно по одному представнику від кожної команди.
Серед запропонованих предметів:
Підбиття підсумків ІІІ конкурсу.
ІV конкурс – «Рух у колоні» (5 балів)
Похід починається із шикування. Керівник визначає першого в колоні та замикаючого, перевіряє зовнішній вигляд та спорядження кожного туриста.
Учасники походу рухаються в колоні. Існує туринський закон при визначенні швидкості руху на маршруті: «Група в русі рівняється на слабших». Тому під час руху слабші стають за направляючим. Сильніші розташовуються позаду.
Перевага такого розташування:
Дорогою йти можна по двоє, а лісом чи лугом – по одному, дотримуючись певної дистанції.
Рух у колоні:
Завдання групам. Розташуватись у правильному порядку в колону по одному для руху в колоні.
Підбиття підсумків ІV конкурсу.
V конкурс - «Встановлення намету». (10 балів)
Для встановлення намету треба вибирати рівне місце, під днище підкласти сухе листя або мох.
У наметі дах і стіни повинні бути рівні, без зморшок. На підлогу треба класти теплі речі, під голову – рюкзак.
Завдання. Швидко, а головне, правильно встановити намет.
Підбиття підсумків V конкурсу.
VІ конкурс – «Похідна пісня» (5 балів)
Усім відомо, що без музики, пісні й похід не похід. З музикою, піснею коротшою стає дорога, легше підніматися вгору, краще відпочивати на привалах. А у вечірні години біля вогнища тихо лунає лірична, задушевна мелодія, яку підхоплює і несе у вечірній тиші вітерець далеко-далеко…
Завдання: Проспівати пісню, яка підніме дух і допоможе під час подорожі на привалі.
Прослуховування пісень.
Підбиття підсумків VІ конкурсу.
VІІ конкурс – «Туристська кмітливість» (10 балів)
Всі знають, що туристи повинні мати швидку реакцію, меткий розум. Цей конкурс покаже нам, чи наші юні туристи такі ерудовані. Кожній команді дається по 12 запитань. Відповіді потрібно давати відразу ж, без обдумування. Якщо у вас немає варіанту відповіді, вам потрібно сказати «Далі». Журі визначає, яка команда дала більше правильних відповідей на запитання і витратила на це найменше часу – та команда отримує максимальну кількість балів.
Запитання І команді
Запитання ІІ команді
Підбиття підсумків VІІ конкурсу.
Підведення підсумків заняття:
Присвоєння титулів: