Турнір юних знавців природи

Про матеріал

Всі ми знаємо про те, наскільки є важливою природа у нашому житті. Тому перевірити знання дітей про рідну матінку-природу досить зручно перевірити на прикладі такого заходу. А діти просто в захваті від участі.

Перегляд файлу

Турнір юних знавців природи

Екологічний конкурс для учнів 6-х класів

Мета: розширити знання учнів про природу; формувати вміння працювати в колективі; розвивати пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати любов і бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: плакати та малюнки на екологічну тематику, виставка книг «Знай, люби, бережи!», маркери, фломастери, аркуші паперу, клейка стрічка, скринька, черепаха, яйце, гніздо, рослина.

Хід заходу

Ведуча 1. (вірш «На захист природи»)

Охороняй природу, любий друже,

Її повітря, воду і ліси.

Навіщо ж все живе паплюжить?

Нема ж на світі більшої краси.

Розмножуй завжди рідкісні рослини,

Нехай вони цвітуть, чарують всіх,

І не руйнуй ніколи гнізд пташиних –

Навіщо на душі нам зайвий гріх?

Дерева ти насаджуй, поливай,

Рости і доглядай за ними.

І виросте колись зелений гай.

І житиметься краще всім віднині.

Прислухайся поради, подивись –

Повітря стане краще і чистіше.

І буде хай таке завжди і скрізь –

І жити стане всім нам веселіше!

Ведуча 2.

 Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, в полі, радіємо спілкуванню з природою.

Відбираючи впродовж сотень мільйонів років, немов чарівник - селекціонер, усе життєдайне, досконале і прекрасне, природа стала колискою людства.

Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням.

Ведуча 1.

Добрий день, друзі! Ми раді вітати вас на «Турнірі юних знавців природи». Ми впевнені, тут зібралися ті, хто любить природу, не байдужий до того, що з нами відбувається щоденно, а також ті, хто добре розуміє, Земля – наш спільний дім, іншого немає й не може бути.

Ведуча 2.

Хоч скільки б ти не жив на світі літ,

Та завжди викликає хвилювання

Оцей вишневий буйнопінний цвіт,

Рожеве яблуневе квітування.

В зеленому мереживі листків черемхи – молочно-білі,

Рясним дощем злітають пелюстки

І падають на трави гостролисті.

Біля дороги гілку нахилю,

Пахучу гілку вишні, ще з росою…

Он клен схиляє голову свою

Перед її чарівною красою.

Стоять сади в вінчальному вбранні,

І соловей весільну їм співає,

На росяних стежках веселка грає,-

Серця радіють сонцю і весні.

Ведуча 1.

Напевно, ми всі любимо природу, милуємось її красою. Але, мабуть, не всі замислюємося над тим, що природа – це наша домівка і не все в ній гаразд. З 1992 року територія України оголошена зоною екологічної кризи.

Повітря забруднене. Щодня люди дихають смогом, двоокисом сірки, парами кислотних дощів та іншими токсичними газами.

Вода теж брудна. Кожна десята річка світу – забруднена, а в океанах збирається щорічно близько 6,5 млн. тонн сміття.

Винищення лісів спричиняє ерозію ґрунтів, утворення пустель і глобальне потепління.

Ведуча 2.

Сьогодні свято наше від душі

Присвячуєм Тобі, Природо рідна.

Відкрий нам двері в храм свій чарівний,

Й нехай увійде в нього той, хто цього гідний.

Ми розпочинаємо «Турнір юних знавців природи», в якому візьмуть участь команди учнів 6-х класів. Конкурс буде оцінювати журі у складі_____________________________________________________________Запрошуємо до гри команди_________________________________________________

І. Вітання команд

Кожна команда представляє себе

ІІ. Конкурсна програма

1. Конкурс  «Розминка» (всього за конкурс 5 балів)

Запитання для І команди:

1). Потоки прісної води, які сполучаються з морем     (річки)

2). Газоподібна оболонка нашої планети     (атмосфера)

3). Прилад для вимірювання атмосферного тиску    (барометр)

4). Рослини, які людина спеціально не вирощує, а веде з ними «боротьбу»     (бур’яни)

5). Єдине ціле, що складається з окремих частин     (система)

Запитання для ІІ команди:

1). Водойми на суходолі, які безпосередньо не сполучені з морем    (озера)

2). Прилад, за допомогою якого вимірюють напрям та силу вітру     (флюгер)

3). Сукупність живих організмів, які взаємодіють між собою та з умовами середовища          (екосистема)

4). Найпоширеніший хімічний елемент на Землі    (Оксисен)

5). Вода у твердому стані    (лід)

Запитання для ІІІ команди:

1). Як називається водяний простір між материками?    (океан)

2). Найпоширеніша речовина на Землі    (вода)

3). Прилад для вимірювання температури навколишнього середовища    (термометр)

4). Послідовність організмів, коли кожний попередній організм є їжею для наступного (ланцюг живлення)

5). Оброблена і засіяна культурними рослинами ділянка землі    (поле)

Запитання для ІV команди:

1). Збільшувальний оптичний прилад для дослідження мікроскопічних об’єктів   (мікроскоп)

2). Скупчення водяної пари у повітрі     (хмари)

3). Верхній родючий шар Землі, що забезпечує рослини водою, поживними речовинами та повітрям      (грунт)

4). Температура кипіння води      (1000С)

5). Речовини, які людина вносить у грунт для підвищення його родючості     (добрива)

2. Конкурс «Продовжити прислів’я»

Кожна команда отримує по три прислів’я, які потрібно продовжити. За кожне правильне прислів’я по 1 балу, всього 3 бали.

Прислів’я  для І команди:

1). Лелека на даху – мир…  (на Землі)

2). Де багато пташок,…  (там немає комашок)

3). Вовка боятися - …  (у ліс не ходити)

Прислів’я  для ІІ команди:

1). Краще синиця в руках,…  (ніж журавель у небі)

2). Зима без снігу – літо без …  (хліба)

3). Зрубав одне дерево - …  (посади три)

Прислів’я  для ІІІ команди:

1). За двома зайцями поженешся -…   (жодного не піймаєш)

2). Весна красна квітами, а осінь -…  (плодами)

3). Сонце – батько, а місяць -…  (вітчим)

Прислів’я  для ІV команди:

1). Де дуби, там і …  (гриби)

2). Без труда не виловиш …  (і рибку зі ставка)

3). Не кожному природа мати, іншому й …   (мачуха)

Ведуча.

Наша природа страждає від того, що ми, люди, викидаємо сміття у непризначеному для цього місці. Запам’ятайте! Залишений нами папір до повного зникнення буде лежати понад 2-х років, консервна банка – 90, поліетиленовий пакет – 200 років, скло понад 1-2 тисячі років.

3. Конкурс «Заборонено»

Намалювати знак, який би забороняв викидати сміття у невстановленому місці. Конкурс оцінюється в 5 балів. На виконання завдання 2хв.

Запитання для вболівальників.

1). Яке місто «літає»? (Орел)

2). Який птах є частиною музичного інструменту? (Гриф)

3). Який птах є найбільшим на Землі? (Страус)

4). В якої тварини найдовша шия? (У жирафа)

5). Хто на собі «хатинку носить»? (Равлик, черепаха)

6). Яке місто «плаває»? (Судак)

7). Яка риба має назву холодної зброї? (Меч – риба)

8). Яка риба має назву небесного тіла? (Риба – місяць)

9). З якої речовини утворена сніжинка? (З води)

10). Який метал притягується магнітом? (Залізо)

11). Що птахам страшніше взимку голод чи холод? (Голод)

12). За назвою якого дерева названо місяць року? Назвіть дерево та місяць. (Липа – липень)

/Пісня/

4. Конкурс «Синоптики»

Кожна команда отримує початок прикмети, за якою можна визначити погоду, і називає кінець. За кожну правильну прикмету по 1 балу, всього 3 бали за конкурс.

Прикмети для І команди:

1). Білі й пухнасті купчасті хмари… (на гарну погоду)

2). Кіт скрутився в клубок … (на холод)

3). Бджоли рано вилітають з вуликів … (чекай ранньої теплої весни)

Прикмети для ІІ команди:

1). Мало зірок видно … (на похмуру погоду)

2). Тепла осінь …. (на затяжну зиму)

3). Горобці низько літають … (на дощ)

Прикмети для ІІІ команди:

1). Ластівки високо літають … (на гарну погоду)

2). Яка погода в липні … (така буде й у січні)

3). Великі й темні хмари … (на погіршення погоди)

Прикмети для ІV команди:

1). Червоний захід сонця …(на вітер, чи до сильного дощу)

2). Хмари пливуть низько …(на дощ)

3). Якщо береза розпуститься раніше за вільху …(літо буде сонячне і тепле)

5. Конкурс капітанів

Капітани кожної команди отримують слово, яке означає назву тварини, явища. Капітани повинні мімікою та жестами показати це слово своїй команді, а команда відгадує. Якщо команда відгадала, то отримує 2 бали. Слова: сонце, веселка, кіт, орел.

/Пісня/

6. Конкурс поетів

Кожна команда отримує по чотири слова, з яких повинна скласти вірш. Конкурс оцінюється в 5 балів. Час виконання 2 хв.

Слова для І команди: весна, віконце, сонце, береза.

Слова для ІІ команди: осінь, золото, дощ, листя.

Слова для ІІІ команди: зима, білі, голі, іній.

Слова для ІV команди: природа, люди, берегти, матінка.

7. Конкурс «Чорна скринька»

У скриньці захований невідомий предмет. Потрібно відгадати, що знаходиться  у скриньці. Учасники задають питання, а ведучий відповідає «так» чи «ні». Чим менше питань буде поставлено, чим швидше буде відгадано, тим більше балів отримає команда.

Максимальна кількість балів 10.

 І команда:     символ зародження життя   (яйце)

 ІІ команда:    маленька домівка   (гніздо)

 ІІІ команда:  вона довгожитель   (черепаха)

 ІV команда:   це дарують на свято   (троянда)

ІІІ. Підсумки гри.

Ведуча.

Наша конкурсна програма завершена. Надаємо слово журі.

Отже, переможцем турніру стала команда…….   Привітаймо її.

Дякуємо за увагу. До побачення!

 

docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку