Турнір знавців інформатики
Дата:
Мета: перевірити загальний рівень ерудиції; повторити набуті знання з інформатики в нестандартній формі; виховувати інтерес до інформатики, повагу до суперника; формувати навички роботи в команді.
Цільова аудиторія: учні 8-9 класів.
Обладнання: проектор, комп’ютер, мультимедійна дошка, прапорці для команд, грамоти, призи.
Хід заходу
I. Організація початку заходу
Ведучий. Доброго дня! - Сьогодні ми зібралися тут, аби визначити, хто ж з вас най-най веселіший і найвинахідливіший? Гра відкриє зовсім інші сторони інформатики, ті, на які не завжди звернеш увагу на уроці. Для багатьох ця гра дасть можливість проявити свою любов до предмету, а для деяких може стати поштовхом до зацікавленості. Отже, турнір! В турнірі приймають участь 4 команди. У кожної команди є прапорець з кольором їх команди.
II. Основна частина заходу
1 тур «Всього одна буква»
До перелічених слів необхідно додати одну букву і отримати слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами:
З перерахованих слів необхідно видалити одну букву і отримати слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами:
2 тур «Анаграма»
З букв на екрані скласти слово, пов'язане з інформатикою. Необхідно використовувати всі літери і тільки один раз. Команди відповідають по одному слову, по черзі.
Слово |
Відповідь |
Слово |
Відповідь |
вредайр |
драйвер |
красен |
сканер |
демом |
модем |
локітайб |
кілобайт |
лайф |
файл |
схеромікма |
мікросхема |
ротіном |
монітор |
аниш |
шина |
атексид |
дискета |
увншаикни |
навушники |
нирперт |
принтер |
чесвентір |
вінчестер |
3 тур «Відповідь у тексті»
У наведених текстах йдуть підряд букви декількох слів утворюють терміни, пов'язані з інформатикою і комп'ютерами.
Приклад: "Цей процес орнітологи називають міграцією" - процесор.
Види інформації:
1) Я його привіз в указане місце, але там нікого не виявилося. (звук)
2) Колись він працював в ідеологічному відділі. (відео)
3) У цьому районі кількість аптек стала більшою. (текст)
4) Виявилося, що граф і Казанова - одне і те ж обличчя. (графіка)
4 тур «Жаргонізми»
1. Ємеля - це? (електронна пошта)
2. Залізо - це? (апаратні засоби)
3. Засейвіть - це? (зберегти файл)
4. Клацнути - це? (Клацнути мишкою)
5. Корінь - це? (Папка, що не вкладена в інші папки)
6. Мама - це? (материнська плата)
7. Спікер - це? (Динамік в комп'ютері)
8. Софт - це? (Програмні засоби)
9. Юзер - це? (Користувач комп'ютера)
10. Батон - клавіша на клавіатурі. Звідси вираз "топтати батони."
5 тур "Далі, далі, далі ..."
Зараз ми будемо ставити питання, а ви повинні швидко давати на них відповіді.
1. Наука про закони, методи та способи накопичення, обробки і передачі інформації. / Інформатика
2. Організована послідовність дій. / Алгоритм
3. Пристрій введення інформації. / Клавіатура
4. Скільки байт в одному кілобайті. / 1024
5. Пристрій введення в ЕОМ інформації безпосередньо з листа. / Сканер
6. Мінімальна одиниця виміру кількості інформації. / Біт
7. Спеціальний індикатор, який вказує позицію на екрані. / Курсор
8. Центральний пристрій комп'ютера. / Процесор, системний блок
9. Скільки біт в одному байті. / 8
10. Як називається табличний процесор в майкрософт офісі? /Ексель
11. Сукупність комп'ютерів, з'єднаних за допомогою каналів зв'язку в єдину систему, що задовольняє вимогам розподіленої обробки даних. /Комп'ютерна мережа
12. Іменована область даних на носії інформації. / Файл
13. Програми для підключення зовнішніх пристроїв до комп'ютера.
/ Драйвери
14. Невелика програма, яка може приписувати себе до інших програм
/ Вірус
15. Послідовність команд, що реалізує алгоритм вирішення задачі.
/Програма
16. Що з перерахованого є носієм інформації: клавіатура; миша; магнітний диск; принтер./Магнітний диск
17. Перелік файлів. / Каталог
18. Що таке кількість бітів, яке сприймається мікропроцесором як єдине ціле. /Розрядність процесора
19. Назвіть два види внутрішньої комп'ютерної пам'яті. /Постійна та оперативна
20. Друга назва жорсткого диска. /Вінчестер
21. Область перетину рядків і стовпців в електронній таблиці./ Комірка
ІІІ. Підбиття підсумків та нагородження команд
Ведучий: Ну, що ж діти, ось і закінчилась наша гра. Я хочу вам подякувати за цікаву гру, за винахідливість, яку ви проявили і за активну участь. Зараз ми підрахуємо бали і оголосимо переможців.