ЯДС, 1 клас
Тема: Тварини - домашні улюбленці. Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про тварин
Мета: Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною (кішка, собака); вчити школярів доглядати за ними; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати їх зовнішній вигляд; сприяти розвитку активного пізнавального ставлення до природного оточення; виховувати дбайливе ставлення до домашніх улюбленців, почуття милосердя.
Обладнання: відео ««Мої домашні вихованці» з тітонькою Совою», предметні малюнки, презентація «Наші домашні улюбленці», мікрофон, картки
Очікувані результати: знають, хто такі домашні улюбленці, вміють доглядати за ними.
ХІД УРОКУ
Організаційний момент
1. Емоційне налаштування на урок
2. Підсумки фенологічних спостережень. Хвилинка синоптика
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель роздає на парту тематичні малюнки тварин. Учні – розкладають їх за різними групами. Далі вчитель перевіряє правильність виконання. Кожна пара – коментовано.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тітонька Сова зашифрувала слова, а які саме ми дізнаємося, як їх розгадаємо.
V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Відгадування загадок з демонстрацією малюнків
Нам співає колисанку,
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.
Що це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий…(котик).
Вартую я на ґанку.
І кусаю, і гарчу-
В дім чужих не пропущу. (Собака)
Має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
Він його повторить вмить. (Папуга)
В акваріумі.
Плавають тихенько.
За ними треба
Особливий догляд.
Бо вони дуже маленькі. (акваріумні рибки)
Є в них мама, є в них тато.
Менші, ніж заморські свинки,
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом’яки)
Мишка, та не польова.
Їсти просить і вночі
Булку, хлібчик, калачі. (Морська свинка)
А з хатини не виходить.
Живе спокійно, не спішить,
Вона ніколи не біжить,
Під панциром без страху
Гуляє… (черепаха)
VІ . Усвідомлення вивченого матеріалу
—Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?
— Як називають таких тварин?
-- Де вони сплять? Що їдять?
— Чи легко їм живеться?
— Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому становищі?
— Що треба робити, щоб цього не сталося?
Кожен учень розповідає про свого домашнього улюбленця.
Учитель показує картинки різної їжі для домашніх улюбленців, учні мають назвати чия це їжа та приклеїти до вихованця.
— Пригадайте і розкажіть: як життя рослин і тварин залежить від людини?
— Роздивіться «диво-дерево» і розкажіть: звідки беруться ці «плоди» насправді? Складіть речення.
Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не любить природу людина, про яку йдеться, і пояснити чому.
• Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.
• Людина садить біля будинку дерева.
• Водій миє машину на березі ріки.
• Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.
• Діти вішають на дерева шпаківні.
• Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття. .
• Хлопчик б’є пляшки.
VІІ . Підсумок уроку