Урок "Як їжа перетворюється на поживні речовини?

Про матеріал

ознайомити учнів з органами травної системи; скласти пам'ятку по догляду за зубами; формувати уявлення про догляд за зубами; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виробляти вміння узагальнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати допитливість,інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров'я і прагнення до здорового способу життя.

Перегляд файлу

                                                     

Тема: Як їжа перетравлюється на поживні речовини?

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з органами травної системи; скласти пам’ятку по догляду за зубами; формувати уявлення про догляд за зубами; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виробляти вміння узагальнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати допитливість,інтерес до предмета, ціннісне ставлення до  власного здоров’я і прагнення до здорового способу життя.

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом вчителя визначати мету уроку і план її виконання.

комунікативної: удосконалювати вміння визначати під час читання  і слухання важливе, нове, незрозуміле; робити висновок – узагальнення з допомогою вчителя, відповідати « своїми словами».

здоров’язбережувальної: навчати правильному сидінню за партою; виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.

соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді ( під час роботи в групі, в парі); розвивати пізнавальний інтерес до предмета.

Підготовка до вивчення наскрізної змістовної лінії « Здоров’я і безпека».

Тип уроку: комбінований.

                                                    Хід уроку

 

I. Організаційний момент

1. Дзвоник всім нам дав наказ

До роботи швидше в клас.

Попрацюємо старанно,

Щоб урок пройшов не марно.

II. Хвилинка спостережень

1.Повідомлення синоптиків

- Яка зараз пора року? Місяць?

- Чи помітили ви опади по дорозі до школи?

- Який стан неба? Температура повітря?

- Які зміни відбулися в природі?

III. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування

  - Яке значення має скелет?

  - З яких частин складається скелет людини?

  - Яке призначення м’язів в організмі?

  - Як працює м’яз, чому м’язи стомлюються?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

   Бесіда

-Без чого людський організм не зможе жити? Розгадування ребуса.

Похожее изображение ,        (Їжа)       
 

      Щоб жити, працювати, а дітям ще й рости, треба їсти й пити. Хліб, різні овочі та фрукти, молочні, рибні й м’ясні страви, фруктові соки містять усі потрібні для організму речовини.

- Що відбувається з їжею в нашому організмі?

Створення проблемної ситуації.( наскрізне вміння: розв’язую проблеми)

    Вчитель пропонує дітям проковтнути  маленький шматочок хліба, який лежить в кожного на парті. Звернути увагу на те, чи зможуть вони це зробити відразу.

  • Чи змогли ви його проковтнути відразу?
  • Що допомогло це зробити?
  • Де ж починає перетравлюватись їжа?
  • Що у роті допомагає перетравленню їжі?
  • Куди вона далі потрапляє?

 VI. Визначення дітьми  теми і мети уроку( наскрізне вміння: критично мислю)

- Як ви гадаєте ,  що ми з вами будемо сьогодні вивчати?

- Що будемо робити на уроці?

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

     Їжа в нашому організмі зазнає великих і складних змін. Розглянь­те таблицю, який довгий шлях проходить вона. Цей «шлях»  має довжину 8 метрів. Спочатку вона потрапляє в рот. Дотиком губ ми розрізняємо, яка вона — тверда чи м'яка, холод­на чи гаряча. Зубами ми розжовуємо їжу. За допомогою язика ми визначає­мо її смак. Під дією слини в роті вона починає розчинятись. У шлунку, в який їжа потрапляє по стравоходу, вона перетравлюється частково, а  за допомогою шлункового соку - до кінця в тонкій кишці. Тільки в перетрав­леному вигляді їжа може проникнути в кров, яка розносить її до всіх ор­ганів нашого тіла, тобто живить їх.

Подрібнення їжі і її перетворення  в організмі на розчинні речови­ни називають травленням.

-   Як називається кожен  орган і якими є його функції, ви дізнаєтесь, подорожуючи разом зі шматочком хліба. Для цього ми повинні зупинитися на кожній зупинці.

2. Рольова гра-подорож « Подорож бутерброда»

• 1-ша зупинка « Ротова порожнина»

  • Спочатку їжа потрапляє до ротової порожнини. За допомогою язика ми можемо відчути  її смак. Роль подрібнювача виконують зуби. Слинні залози, виділяючи слину, зволожують їжу. Внаслідок цього їжа в роті починає розчинятися.

• 2- га зупинка «Стравохід»

  • Розжована і змочена слиною їжа через глотку потрапляє до стравоходу. Його довжина сягає близько 25 сантиметрів. Стравохід з’єднує рот  зі шлунком, проштовхує змочену і пережовану їжу.

• 3 – тя  зупинка «Шлунок»

  • Шлунок – м’язовий мішечок об’ємом до 1 літра у дітей і до 3 літрів у дорослих. Сотні залоз, що містяться в ньому, виділяють шлунковий сік.  Саме він розчиняє всю їжу і робить її схожою на кашу. Шлунок своїми стінками розтирає та перемішує змочену соком їжу. Поступово перетравлена їжа рухається до виходу із шлунка і потрапляє у кишечник.

• 4 – та   зупинка «Кишечник»

  • Роль тонкого кишечника в утворенні молекул поживних речовин. Перетравлена їжа протягом 6 годин проходить 5 метрів тонкої кишки і у вигляді молекул поживної рідини всмоктуються в кровоносні судини стінок кишечника. Стінки тонкого кишечника вкриті ворсинками, які  допомагають процесу проникнення в кров поживних речовин із кишечника.  А решта речовин вирушає далі – в товсту кишку. Товста кишка всмоктує розчинені у воді корисні речовини.

Таким чином від їжі залишаються тільки відходи, які  виводяться назовні через пряму кишку.

• 5 – та   зупинка «Печінка»

  • Печінка виконує захисну роль в організмі людини. Щохвилини через неї проходить 1,5 літра крові, яка очищується від отрути  та різних мікробів.

Висновок: травлення – складний процес перетворення їжі на поживні речовини, які засвоює організм.

VIII. Фізкультхвилинка

Гра «Корисна та шкідлива їжа»

Їжа впливає не тільки на наш огранізм , але і на наші зуби.

• Диспут « Важливість здорових зубів» (наскрізне вміння: ефективно спілкуюся)

  • Діти доводять свою точку зору.( Естетика, вимова, пережовування їжі)    

• Демонстрування правильного чищення зубів. Мультфільм.

- Вчитель  розчісує шматочок вати, поки вата не залишиться між  зубів гребінця. Зубною щіткою зняти вату, водячи її вправо – вліво, зверху – вниз.

IX.  Закріплення вивченого матеріалу

• Їжа подрібнюється і змішується у………

• З ротової порожнини через……….потрапляє у …….

• В кров їжа всмоктується з……..

• Неперетравлені рештки їжі потрапляють у  ……… й виводяться назовні через…….

Слова для довідок: шлунок, стравохід, пряма кишка, ротова порожнина, товста кишка,кишечник.

 

 

6. Розв’язання «Молочних  прикладів» (Слайд )

( наскрізне вміння:  творчо мислю)

Молоко + несквік = какао

Молоко + яйця + борошно = омлет

Сир + яйця + борошно = сирники

X. Підсумок уроку. Рефлексія ( наскрізне вміння: рефлексія)

1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що нового дізналися на уроці?

- Що було цікавим?

- Що найбільше запам’яталося? Чому?

- Що ж називається травленням?

  2. Гра «Час похвали»( наскрізне вміння: розвиваю власний емоційний інтелект)

   Вам необхідно знайти за що похвалити сусіда по парті чи товариша, який працював з вами в парі. Це можуть бути вчинки, знання, поведінка, думки, ідеї тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бета-казеин, молоко А2 и генетика: миф или реальность

 


Аграрний фонд» експортуватиме борошно за океан — АГРОПОЛІТ

Какао Nesquik 500г Несквик шоколад, цена 185 грн., купить в Хмельницком —  Prom.ua (ID#702571574)Домашний творог из молока и кефира, рецепт с фото и видео — Вкусо.ру

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня 2023
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку