ознайомити учнів з органами травної системи; скласти пам'ятку по догляду за зубами; формувати уявлення про догляд за зубами; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виробляти вміння узагальнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати допитливість,інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров'я і прагнення до здорового способу життя.
Тема: Як їжа перетравлюється на поживні речовини?
Мета:
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з органами травної системи; скласти пам’ятку по догляду за зубами; формувати уявлення про догляд за зубами; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виробляти вміння узагальнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати допитливість,інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров’я і прагнення до здорового способу життя.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом вчителя визначати мету уроку і план її виконання.
комунікативної: удосконалювати вміння визначати під час читання і слухання важливе, нове, незрозуміле; робити висновок – узагальнення з допомогою вчителя, відповідати « своїми словами».
здоров’язбережувальної: навчати правильному сидінню за партою; виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.
соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді ( під час роботи в групі, в парі); розвивати пізнавальний інтерес до предмета.
Підготовка до вивчення наскрізної змістовної лінії « Здоров’я і безпека».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
1. Дзвоник всім нам дав наказ
До роботи швидше в клас.
Попрацюємо старанно,
Щоб урок пройшов не марно.
II. Хвилинка спостережень
1.Повідомлення синоптиків
- Яка зараз пора року? Місяць?
- Чи помітили ви опади по дорозі до школи?
- Який стан неба? Температура повітря?
- Які зміни відбулися в природі?
III. Актуалізація опорних знань
1. Фронтальне опитування
- Яке значення має скелет?
- З яких частин складається скелет людини?
- Яке призначення м’язів в організмі?
- Як працює м’яз, чому м’язи стомлюються?
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
-Без чого людський організм не зможе жити? Розгадування ребуса.
Щоб жити, працювати, а дітям ще й рости, треба їсти й пити. Хліб, різні овочі та фрукти, молочні, рибні й м’ясні страви, фруктові соки містять усі потрібні для організму речовини.
- Що відбувається з їжею в нашому організмі?
Створення проблемної ситуації.( наскрізне вміння: розв’язую проблеми)
Вчитель пропонує дітям проковтнути маленький шматочок хліба, який лежить в кожного на парті. Звернути увагу на те, чи зможуть вони це зробити відразу.
VI. Визначення дітьми теми і мети уроку( наскрізне вміння: критично мислю)
- Як ви гадаєте , що ми з вами будемо сьогодні вивчати?
- Що будемо робити на уроці?
V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя
Їжа в нашому організмі зазнає великих і складних змін. Розгляньте таблицю, який довгий шлях проходить вона. Цей «шлях» має довжину 8 метрів. Спочатку вона потрапляє в рот. Дотиком губ ми розрізняємо, яка вона — тверда чи м'яка, холодна чи гаряча. Зубами ми розжовуємо їжу. За допомогою язика ми визначаємо її смак. Під дією слини в роті вона починає розчинятись. У шлунку, в який їжа потрапляє по стравоходу, вона перетравлюється частково, а за допомогою шлункового соку - до кінця в тонкій кишці. Тільки в перетравленому вигляді їжа може проникнути в кров, яка розносить її до всіх органів нашого тіла, тобто живить їх.
Подрібнення їжі і її перетворення в організмі на розчинні речовини називають травленням.
- Як називається кожен орган і якими є його функції, ви дізнаєтесь, подорожуючи разом зі шматочком хліба. Для цього ми повинні зупинитися на кожній зупинці.
2. Рольова гра-подорож « Подорож бутерброда»
• 1-ша зупинка « Ротова порожнина»
• 2- га зупинка «Стравохід»
• 3 – тя зупинка «Шлунок»
• 4 – та зупинка «Кишечник»
Таким чином від їжі залишаються тільки відходи, які виводяться назовні через пряму кишку.
• 5 – та зупинка «Печінка»
Висновок: травлення – складний процес перетворення їжі на поживні речовини, які засвоює організм.
VIII. Фізкультхвилинка
Гра «Корисна та шкідлива їжа»
Їжа впливає не тільки на наш огранізм , але і на наші зуби.
• Диспут « Важливість здорових зубів» (наскрізне вміння: ефективно спілкуюся)
• Демонстрування правильного чищення зубів. Мультфільм.
- Вчитель розчісує шматочок вати, поки вата не залишиться між зубів гребінця. Зубною щіткою зняти вату, водячи її вправо – вліво, зверху – вниз.
IX. Закріплення вивченого матеріалу
• Їжа подрібнюється і змішується у………
• З ротової порожнини через……….потрапляє у …….
• В кров їжа всмоктується з……..
• Неперетравлені рештки їжі потрапляють у ……… й виводяться назовні через…….
Слова для довідок: шлунок, стравохід, пряма кишка, ротова порожнина, товста кишка,кишечник.
6. Розв’язання «Молочних прикладів» (Слайд )
( наскрізне вміння: творчо мислю)
Молоко + несквік = какао
Молоко + яйця + борошно = омлет
Сир + яйця + борошно = сирники
X. Підсумок уроку. Рефлексія ( наскрізне вміння: рефлексія)
1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»
- Що нового дізналися на уроці?
- Що було цікавим?
- Що найбільше запам’яталося? Чому?
- Що ж називається травленням?
2. Гра «Час похвали»( наскрізне вміння: розвиваю власний емоційний інтелект)
Вам необхідно знайти за що похвалити сусіда по парті чи товариша, який працював з вами в парі. Це можуть бути вчинки, знання, поведінка, думки, ідеї тощо.