Тварини – частина живої природи. Види тварин. Спостереження за тваринами

Про матеріал
Розробка уроку, який проводиться в ігровій формі з використанням новітніх технологій, на заявлену тему, мета якого - формувати поняття «тварини-живі організми»; поняття про види тварин; розвивати вміння спостерігати за тваринами, увагу, кмітливість; виховувати дбайливе ставлення до тварин. На уроці запланована хвилинка спостережень, робота з презентацією, кросвордом, схемами, тестові завдання, різні дидактичні ігри.
Перегляд файлу

Розробка уроку, який проводиться в ігровій формі з використанням новітніх технологій, на заявлену тему, мета якого - формувати поняття «тварини-живі організми»; поняття про види тварин;  розвивати вміння спостерігати за тваринами, увагу, кмітливість; виховувати  дбайливе ставлення до тварин.

На уроці запланована хвилинка спостережень, робота з презентацією, кросвордом, схемами,  тестові завдання, різні дидактичні ігри.

 

Тема:  Тварини – частина живої природи. Види тварин. Спостереження за тваринами.

Мета:  Формувати поняття «тварини-живі організми»; поняття про види тварин;     розвивати вміння спостерігати за тваринами, увагу, кмітливість; виховувати   дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин, картки з завданням, мікрофон, фільм  про тварин, проектор, комп’ютер.

                                            ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

Доброго ранку, доброго дня!

Хай посміхаються діти щодня!

Кожному з вас я удачі бажаю!

З радісним настроєм урок починаю.

  • Подаруйте усмішки і ви один одному і берімось до роботи.

ІІ. Хвилинка спостережень.

  • Який стан неба переважав цього тижня?
  • Чи були опади?
  • Чи був вітер?
  • Дуже добре, ви були спостережливі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що таке природа? (все, що тебе оточує,крім того, що зроблено людиною)
  • Що належить до неживої природи?
  • Що належить до живої природи?
  • А чи любите ви розгадувати кросворди?
  • Тож давайте розгадаємо кросворд. Якщо його розгадати правильно, то по вертикалі у виділених клітках прочитаємо назву нашої сьогоднішньої теми уроку.

ЗАГАДКИ:

1.Коло бабусі сидить у кожусі. Проти печі гріється,без водички миється.(кіт)

2.По полю гасає, овечок хапає та всіх лякає. (вовк)

3.Голодна-мукає,сита-жує. Всім дітям молоко дає. (корова)

4.Куди повзе, за собою хатку везе. (равлик)

5.прийшла кума з довгим віником на бесіду з нашим півником. Схопила півня на обід й замела мітлою слід. (лисиця)

6.Чорна, мов вар і все кричить кар. (ворона)

7.Голова є, а шиї немає; рот є,а мовчить; без ніг, а далеко ходить. (риба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

1.

К

І

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

В

О

В

К

 

 

 

К

О

Р

О

В

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Р

А

В

Л

И

К

 

 

 

 

5.

Л

И

С

И

Ц

Я

 

 

6.

В

О

Р

О

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Р

И

Б

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Прочитайте слово, яке ми отримали по вертикалі.
  • Так, це слово – тварини. І всі загадки, які ви відгадували були про тварин.
  • Скажіть, а тварини до якої природи відносяться?
  • Чому?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитись з тваринами, їх різноманітністю та значенням. А допоможе мені розповісти про тварин Мудра Сова і її журнал «Що треба знати про тварин?», з яким вона прийшла до нас на урок.

V. Вивчення нового матеріалу.

-  Перша сторінка – це розповідь про те, «Де живуть тварини?»(слайд)

- Як ви думаєте, де живуть тварини?

- Отже,тварини живуть усюди: в океанах і морях, у лісах, на луках, у пустелях, в горах. Вони живуть скрізь, де є їжа, схованка від ворогів, місце для влаштування житла, а також тварини живуть вдома у людей. Ці тварини, які живуть у людей називаються свійськими. А ті, які живуть у лісах, пустелях, горах – дикими.

- Які тварини живуть у вас вдома? Це все свійські тварини.

- А де ми можемо побачити багато диких тварин з усього світу? (у зоопарку)

Гра «Поверни тварин»

  • Сова мені повідомила,що із зоопарку втекли тваринки. Давайте ми їх «повернемо» назад. А для цього вам потрібно розділити тварин на дві групи: диких і свійських і «повернути» їх на своє місце.
  • Про що ж розповість нам наступна сторінка?
  • «Як ми рухаємось?»(слайд)
  • Усі тварини пересуваються в просторі, тобто рухаються. Розгляньте цих тваринок і скажіть, як кожна з них пересувається?(заєць, лисиця,змія,яструб)
  • Отже, тварини можуть стрибати,бігати,повзати,літати,плавати. (слайд)

Відкриваємо наступну сторінку «Чим різняться тварини?»(слайд)

  • Про це ви можете дізнатись з підручника. Ст.131, текст «Тварини в природі» - прочитайте 4-й і 5-й абзац.
  • То чим відрізняються між собою тварини?(слайд)
  • Тварини, що відрізняються між собою формою тіла, розміром,забарвленням,зовнішнім виглядом належать до різних видів.
  • Порівняйте ластівку одного виду – сільську на ст.132. Цей вид ластівок зустрічається в селах. Зверніть увагу на їх забарвлення, форму хвоста.
  • А тепер розгляньте другий вид ластівок – міську, цей вид зустрічається в містах. Порівняйте ці два види ластівок. Чим вони відрізняються?
  • Прочитайте у підручнику на ст..132, що потрібно пам’ятати про вид тварин.
  • Якщо тварини одного виду,то… (слайд)

Гортаємо наступну сторінку. «Чим схожі між собою тварини?»(слайд)

  • Розглянемо малюнки(жук, риба,лелека,вовк)
  • Що є спільним у цих тварин?
  • Отже, усі тварини схожі між собою будовою тіла. У них є голова,тулуб, хвіст,кінцівки (плавці, крила, лапи) (слайд)

Наступна сторінка розповість нам про те «Що потрібно тваринам для життя?»(слайд)

  • Що на вашу думку потрібно тваринам,для того щоб вони жили?
  • Давайте подивимось,що про це думає Мудра Сова.(слайд)
  • Якщо не стане хоча б одного чогось,від чого залежить життя тварини,вони загинуть.

Ф і з к у л ь т х в и л и н  к а.(слайд)

  • А ця сторінка у нас ігрова. Ви напевне втомились, тому давайте відпочинемо і потанцюємо з тваринками. (імітація рухів тварин під музику)
  • Гортаємо далі наш журнал. Ми дізнаємось «Чим живляться тварини?»(слайд)
  • Їжа тварин дуже різноманітна. Залежно від того що їдять тварини, їх можна поділити на три групи: рослиноїдні, хижі, всеїдні. (слайд)
  • Наступна сторінка розповідає «Яке значення тварин для людей?»(слайд)
  • Як ви думаєте, для чого тварини людям? (слайд)

VІ.Закріплення вивченого.

  • Гортаємо журнал нашої Сови і читаємо завдання «Попрацюй у зошиті»(слайд)
  • То до якої природи належать тварини? Чому?
  • Доведіть це письмово. У зошиті на ст..30,завдання 1.
  • Дайте відповідь на питання завдання 4.

Гра «Добрий господар»

  • Ви будете працювати в парах,і визначати, яку користь приносить та чи інша тварина людині. (корова, гуска,бджола, кінь,собака, кіт,коза)
  • А ще наша Сова пропонує вам подивитись невеличкий фільм про тварин.(фільм)

VІІ. Підсумок уроку.

  • Для чого ми вивчали сьогодні тварин?
  • Сова для наступного свого журналу хоче взяти у вас інтерв’ю.

Гра «Мікрофон»

  • Закінчить речення «Найцікавішим було для мене те…»(слайд)

VІІІ.Домашнє завдання.

1.Опрацювати статті підручника ст..131,132

2.Виконати в зошиті на ст..30 завдання 2,3.

3.Намалювати свою улюблену тваринку і розповісти про неї за планом.

- Назва тварини.

- Як рухається? Переміщається?

- Як і чим живиться?

- Чи приносить користь? Яку?

 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
12 березня 2019
Переглядів
3716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку