Твір на тему «Мій герой (героїня) із сивої давнини» (за літописними оповіданнями або творами Олександра Олеся)

Про матеріал
Урок спрямований на поглиблення знань учнів про героїчне минуле України, представлене в літописних оповіданнях та творах Олександра Олеся. Учні матимуть можливість створити власний образ героя з сивої давнини, розкрити його риси характеру, описати подвиги та висловити своє ставлення до нього. Основні цілі уроку: Поглибити знання учнів про літописні оповідання та твори Олександра Олеся. Навчити учнів створювати образ героя, використовуючи художні засоби. Удосконалити вміння учнів писати твори-роздуми. Розвивати творче мислення, уяву та навички писемного мовлення. Виховувати повагу до історичного минулого та патріотичні почуття.
Перегляд файлу

Українська література. 5 клас

Тема: Твір "Мій герой із сивої давнини" (за літописними оповіданнями або творами Олександра Олеся)

Мета:

  • Навчальна:
    • Поглибити знання учнів про літописні оповідання та твори Олександра Олеся.
    • Навчити учнів створювати образ героя, використовуючи художні засоби.
    • Удосконалювати вміння учнів писати твори-роздуми.
  • Розвивальна:
    • Розвивати творче мислення та уяву учнів.
    • Формувати вміння аналізувати та узагальнювати інформацію.
    • Розвивати навички усного та писемного мовлення.
  • Виховна:
    • Виховувати повагу до історичного минулого України.
    • Формувати патріотичні почуття.
    • Виховувати моральні якості на прикладі героїв минулого.

Тип уроку: Урок розвитку зв'язного мовлення.

Обладнання:

  • Тексти літописних оповідань та творів Олександра Олеся.
  • Ілюстрації до творів.
  • Роздаткові матеріали (план твору, опорні слова).
  • Мультимедійна презентація.

Перебіг уроку:

I. Організаційний момент

  • Привітання.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.
  • Створення позитивної емоційної атмосфери.

II. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда:
    • Які літописні оповідання та твори Олександра Олеся ви знаєте?
    • Які герої вам запам'яталися найбільше? Чому?
    • Які риси характеру притаманні героям сивої давнини?
    • Які історичні події тих часів вам відомі?

  Показ ілюстрацій до творів, короткий опис зображених подій.

  Інтерактивна гра "Впізнай героя": на екрані з'являються портрети героїв або описи їхніх вчинків, учні мають вгадати, хто це.

III. Мотивація навчальної діяльності

  • Слово вчителя: "Герої минулого – це наша історія, наша гордість.

"Діти, уявіть собі, що ви мандруєте в часі. Ви потрапляєте в епоху, де живуть справжні герої – сильні, відважні. Це люди, які жили, боролися, любили, як і ми. Вони залишили нам у спадок свою мужність, мудрість, силу духу.  Вони захищають свою землю, борються за справедливість, творять історію. Сьогодні ми спробуємо створити власний образ героя, який житиме у нашому творі. Давайте відчуємо себе творцями, які оживляють минуле!"

IV. Оголошення теми та мети уроку

V. Основна частина

  1. Вибір героя
    • Обговорення можливих героїв.
    • Інтерактивна вправа "Кошик ідей": учні записують на папірцях імена героїв, потім кладуть їх у "кошик", витягують навмання, обговорюють.
    • Індивідуальний вибір героя учнями.
  2. Складання плану твору
    • Ознайомлення з планом твору (роздаткові матеріали).
    • Колективне обговорення кожного пункту плану.
    • Складання індивідуальних планів.

Вступ:

  1.      Хто мій герой? (Ім'я героя)
  2.      Звідки я про нього дізнався? (З літопису, з твору О. Олеся)
  3.      Чому він мені подобається?

Основна частина:

  1.      Який він був? (Опис зовнішності, характеру)
  2.      Що він зробив? (Опис подвигів, важливих вчинків)
  3.      Які в нього були друзі? (Ставлення до інших людей)
  4.      Як він захищав свою землю? (Участь в історичних подіях)

Висновок:

  1.      Чому ми повинні пам'ятати про цього героя?
  2.      Чого я в нього навчився?
  3. Ким я хочу бути схожим на цього героя?
  1. Написання твору
    • Індивідуальна робота учнів.
    • Консультації вчителя.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  • Зачитування окремих уривків з творів учнів.
  • Обговорення образів героїв.

VII. Домашнє завдання

  • Доопрацювати твір.
  • За бажанням намалювати ілюстрацію до твору.

VIII. Підбиття підсумків уроку

  • Рефлексія:
    • Що нового ви дізналися на уроці?
    • Що вам найбільше сподобалося?
    • Які труднощі виникли під час написання твору?
  • Оцінювання роботи учнів.

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку