Виховна година підготовлена з метою
показати шкідливий вплив куріння на різні органи і системи людини та виникнення їх захворювань внаслідок цієї шкідливої звички; довести учням, що власна життєва позиція є основною в проблемі куріння; учити приймати рішення, які мають менше негативних наслідків для здоров’я і життя в цілому; розвивати уміння самостверджуватися в житті; формувати адекватну самооцінку.
Міністерство освіти і науки України
Новгород-Сіверська державна гімназія ім. К.Д. Ушинського
(Година спілкування з елементами тренінгу)
Вихователь 2 класу
Бодяко Лариса Валеріївна
2018
Мета: показати шкідливий вплив куріння на різні органи і системи людини та виникнення їх захворювань внаслідок цієї шкідливої звички; довести учням, що власна життєва позиція є основною в проблемі куріння; учити приймати рішення, які мають менше негативних наслідків для здоров’я і життя в цілому; розвивати уміння самостверджуватися в житті; формувати адекватну самооцінку.
Очікувані результати: відверта розмова; свідоме ставлення учнів до свого здоров’я; вільний вибір учнів при повній проінформованості.
Форма проведення: година спілкування з елементами тренінгу.
Обладнання: епіграф, плакат з правилами, 2 моделі здорового способу життя (плакти), папір формату А-3, папір формату А-4, клей, скотч, маркери, фломастери, ножиці, клей.
Учасники заходу: учні 9 класу.
Від куріння тупіють. Воно несумісне з творчою роботою. Куріння годиться лише для нероб
Й. В. Гете
Завдання 1.
(Групи відновлюють свої моделі. Відновлені плакати розміщуються на дошці. )
Висновок: відновлювати зруйноване здоров’я дуже важко, тому треба ретельно берегти те, що маємо. Відновлена модель ніколи не буде мати первинного вигляду.
Це завдання вам було дано невипадково. Одним із найпоширеніших руйнівників здоров’я є куріння. (Зачитати епіграф)
Багато хто з вас уже знає, що куріння – це дуже шкідливо для здоров’я.
Завдання 2.
Гра «Акваріум»
Зараз ми по колу будемо передавати кульку і по команді «Стоп!» у кого вона залишиться в руках, той і буде говорити, починаючи словами: «Я знаю, що куріння…» Усередині кульки захована мудрість, у кого останнього в руках вона опиниться, той може лопнути її й здобути мудрість. (Учень дістає папірець і зачитує його)
Висновок: як бачимо, жоден із вас не сказав, що куріння – це щось добре та корисне. Унаслідок паління може виникнути багато хвороб, таких як: рак легенів, виразка шлунку, інфаркт міокарда та інші.
Завдання 3. А краще нам про це розкажуть зараз наші волонтери, які добровільно погодилися нас інформувати про вплив куріння на різні органи та системи організму людини.
(Волонтери по черзі розповідають. Додаток 1 По закінченню розповідей демонструється ролик 1)
(Тексти у додатку)
Висновок: як ми змогли переконатися зараз, немає жодного органу чи системи організму людини, які б не страждали від куріння.
Завдання 4.
Діти, тепер ми вже досить багато знаємо для того, щоб скласти слоган щодо куріння. Гра «Почуй мене».
Кожен учасник гри пише на листку паперу зверху слово, з яким у нього асоціюється слово «куріння», загортає його гармошкою і передає наступному учаснику. В кінці гармошка розгортається і з отриманих слів складається слоган. (Наприклад: куріння – отрута, хвороба, втрачена юність, шлях від здоров’я тощо)
Висновок: зачитуємо результат. (Один із учнів пише його на плакат і вішає на дошку)
Завдання 5.
Рольова гра. Розігруємо ситуацію: твій товариш привів тебе у компанію молоді в кафе, де всі палять. Ти раніше ніколи не палив, але тобі пропонують цигарку, щоб влитися в компанію. Як ви поступите? (Учні по черзі висловлюють свої думки)
Ми сидимо зараз з вами в кафе і бармен запропонував подивитися нам бойовик. Подивимося? (Ролик 2)
Висновок: Особистісний аспект відіграє велику роль у відмові від шкідливих звичок, тому кожна людина повинна прагнути до особистісного росту.
Завдання 6.
А в нас на разі «Чарівна скринька»
Учням пропонується по черзі відкрити чарівну скриньку (коробку, на дні якої лежить дзеркальце), де кожен із них побачить найріднішу йому людину. Говорити, кого вони там побачили, заборонено до того часу, поки всі не подивляться.
Висновок: звичайно, своїй найріднішій людині, тобто самому собі, ніхто не побажає нічого поганого, тому варто замислитися, чи варто ставати на шлях куріння.
Завдання 7.
Ми сьогодні не читали вам нотацій, не лаяли тих, хто палить, а ви отримали правдиву інформацію про шкідливість куріння. Ми живемо в час інформаційного суспільства, де інформація є найдорожчим товаром. Ви отримали її, тож тепер скористайтеся нею розумно. Адже, скільки в тебе розуму, стільки в тебе і здоров’я, скільки в тебе розуму, стільки років ти й проживеш.
Є одна чудова притча: коли Творець закінчив ліпити людину, у нього залишився шматок невикористаної глини, і він спитав людину: «Що тобі дати ще?» «Дай мені щастя», - відповіла людина. «Ну добре, дай мені руку, - попросив Творець і поклав людині в руку шматок глини, - далі ліпи сам». Тобто, Господь дав людині свободу і право вибору. І щастя та здоров’я кожного залежить від того вибору, який він зробить.
У житті нам постійно доводиться робити свій вибір. Ось і зараз ми підійшли до того, щоб зробити свій вибір. Ви отримали сигнальні папірці. На дошці ви бачите плакат з написом: «Я обираю майбутнє: з цигаркою; без цигарки». Підійдіть і прикріпіть свій папірець там, де ви вважаєте за потрібне. Зробіть свій вибір на майбутнє життя. (Звучить музика Й. Баха «Арія»)
Підсумок:
Ти знаєш, що ти — людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні (В. Симоненко)
Діти, життя надто швидкоплинне, аби марно його витрачати. Ви сьогодні мали змогу повірити в свої сили, повірити в себе, свою унікальність на цій землі. Кожен з нас несе відповідальність за себе, і тому ви зробили хороший вибір, з чим я вас щиро всіх вітаю.