Твоє життя - твій вибір. Виховна година

Про матеріал

Виховна година підготовлена з метою

показати шкідливий вплив куріння на різні органи і системи людини та виникнення їх захворювань внаслідок цієї шкідливої звички; довести учням, що власна життєва позиція є основною в проблемі куріння; учити приймати рішення, які мають менше негативних наслідків для здоров’я і життя в цілому; розвивати уміння самостверджуватися в житті; формувати адекватну самооцінку.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Новгород-Сіверська державна гімназія ім. К.Д. Ушинського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Година спілкування з елементами тренінгу)

 

Вихователь 2 класу

Бодяко Лариса Валеріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

 

Мета: показати шкідливий вплив куріння на різні органи і системи людини та виникнення їх захворювань внаслідок цієї шкідливої звички;  довести учням, що власна життєва позиція є основною в проблемі куріння; учити приймати рішення, які мають менше негативних наслідків для здоров’я і життя в цілому; розвивати уміння самостверджуватися в житті; формувати адекватну самооцінку.

Очікувані результати: відверта розмова; свідоме ставлення учнів до свого здоровя; вільний вибір учнів при повній проінформованості.

Форма проведення: година спілкування з елементами тренінгу.

Обладнання:  епіграф, плакат з правилами, 2 моделі здорового способу життя (плакти), папір формату А-3, папір формату А-4, клей, скотч, маркери, фломастери, ножиці, клей.

Учасники заходу: учні 9 класу.

Від куріння тупіють. Воно несумісне з творчою роботою. Куріння годиться лише для нероб

                                                               Й. В. Гете

Хід заходу

         Вступне слово вчителя.

- Прийшов онук до діда і спитав: «Діду, а в чому сенс нашого життя?» Довго думав старий і відповів: «Сенс нашого життя – у боротьбі двох Вовків. Один із них чорний – це гнів, злоба, агресія, жадібність, пияцтво, куріння, наркотики. А другий – білий – це доброта, відсутність заздрощів, це сумління,  здоровий спосіб життя».

Тоді онук спитав: «А який же Вовк переможе?» Старий подумав і відповів: «А переможе той Вовк, якого ти годуєш».  Тема нашого заняття – «Твоє життя – твій вибір».

 (Учитель сідає в коло з дітьми) Давайте зараз візьмемося за руки. Кажуть, що коли люди беруться за руки, то вони починають однаково думати. Це  для нас дуже важливо, бо ми об’єднані однією метою: ми будемо говорити сьогодні про шкідливий вплив куріння на організм людини та про життєвий вибір людини, бо життя та здоровя кожного з вас тільки в ваших руках.

На сьогоднішньому занятті  у нас не буде вірних і невірних відповідей, а існуватиме думка кожного, і саме вона буде мати цінність.

- Діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього заходу?

(Сформульовані очікування записуються на плакаті)

Для подальшої роботи нам необхідно прийняти правила:

1.     Уміти слухати одне одного.

2.     Говорити повинен хтось один.

3.     Необхідно ділитися думками вголос.

4.     Поважати думку кожного.

5.     Не заважати іншим.

6.     Правило правої руки.

Завдання 1.

  1. Усі учасники об’єднуються у 2 групі, їм пропонується 2 моделі здорового способу життя, де врахована фізична, психічна, соціальна, інтелектуальна, особистісна складова здоров’я людини. Групам дається 1 хвилина для захисту проекту.
  2. Групи обмінюються проектами  і вчитель пропонує їм зруйнувати чужі моделі здоров’я. Після руйнування  моделі повертаються авторам для того, щоб ті відновили їх (5 хвилин) (У цей час звучить музика Й. Баха «Повітря»)
  3. Що ви відчували, коли ваше здоров’я руйнували?
  4. Що відчували, коли руйнували чуже?

(Групи відновлюють свої моделі. Відновлені плакати розміщуються на дошці. )

  • Що було легше: руйнувати моделі чи їх відновлювати?
  • А  на що пішло більше часу: на руйнування чи відновлення?

Висновок: відновлювати зруйноване здоровя дуже важко, тому треба ретельно берегти те, що маємо. Відновлена модель ніколи не буде мати первинного вигляду.

Це завдання вам було дано невипадково. Одним із найпоширеніших руйнівників здоров’я є куріння. (Зачитати епіграф)

 Багато хто з вас уже знає, що куріння – це дуже шкідливо для здоров’я.

Завдання 2.

Гра «Акваріум»

Зараз ми по колу будемо передавати кульку і по команді «Стоп!» у кого вона залишиться в руках, той і буде говорити, починаючи словами: «Я знаю, що куріння…» Усередині кульки захована мудрість, у кого останнього в руках вона опиниться, той може лопнути її й здобути мудрість. (Учень дістає папірець і зачитує його)

Висновок: як бачимо, жоден із вас не сказав, що куріння – це щось добре та корисне. Унаслідок паління може виникнути багато хвороб, таких як: рак легенів, виразка шлунку, інфаркт міокарда та інші.

 

Завдання 3. А краще нам про це розкажуть зараз наші волонтери, які добровільно погодилися нас інформувати про вплив куріння на різні органи та системи організму людини.

(Волонтери по черзі розповідають. Додаток 1 По закінченню розповідей демонструється ролик 1)

  1. Вплив куріння на нервову систему.
  2. Дія тютюну на серцево-судинну систему.
  3. Вплив тютюну на органи дихання.
  4. Вплив тютюну на органи тралення.
  5. Вплив куріння на жіночий та дитячий організм.

(Тексти у додатку)

Висновок: як ми змогли переконатися зараз, немає жодного органу чи системи  організму людини, які б не страждали від куріння.

Завдання 4.

Діти, тепер ми вже досить багато знаємо для того, щоб скласти слоган щодо куріння. Гра «Почуй мене».

Кожен учасник гри пише на листку паперу зверху слово, з яким у нього асоціюється слово «куріння», загортає його гармошкою і передає наступному учаснику. В кінці гармошка розгортається і з отриманих  слів складається слоган. (Наприклад: куріння – отрута, хвороба, втрачена юність, шлях від здоровя тощо)

Висновок: зачитуємо результат. (Один із учнів пише його на плакат і вішає на дошку)

Завдання 5.

Рольова гра. Розігруємо ситуацію: твій товариш привів тебе у компанію молоді в кафе, де всі палять. Ти раніше ніколи не палив, але тобі пропонують цигарку, щоб влитися в компанію. Як ви поступите? (Учні по черзі висловлюють свої думки)

Ми сидимо зараз з вами в кафе і бармен запропонував подивитися нам бойовик. Подивимося? (Ролик 2)

Висновок:  Особистісний аспект відіграє велику роль у відмові від шкідливих звичок, тому кожна людина повинна прагнути до особистісного росту.

Завдання 6.

А в нас на разі  «Чарівна скринька»

Учням пропонується по черзі відкрити чарівну скриньку (коробку, на дні якої лежить дзеркальце), де кожен із них побачить найріднішу йому людину. Говорити, кого вони там побачили, заборонено до того часу, поки всі не подивляться.

  • Ви зараз побачили найріднішу вам людину. Будь ласка, скажіть комплімент цій людині. (По черзі говорять)
  • Хто ця людина?
  • А чи можете ви своїй найріднішій, найкращій у світі  людині  заподіяти шкоду?

Висновок: звичайно, своїй найріднішій людині, тобто самому собі,  ніхто не побажає нічого поганого, тому варто замислитися, чи варто ставати на шлях куріння.

Завдання 7.

Ми сьогодні не читали вам нотацій, не лаяли тих, хто палить, а ви  отримали  правдиву інформацію про шкідливість  куріння. Ми живемо в час інформаційного суспільства, де інформація є найдорожчим товаром. Ви отримали її, тож  тепер скористайтеся нею розумно.  Адже, скільки в тебе розуму, стільки в тебе і здоровя, скільки в тебе розуму, стільки років ти й проживеш.

Є одна чудова притча: коли Творець закінчив ліпити людину, у нього залишився шматок невикористаної глини, і він спитав людину: «Що тобі дати ще?» «Дай мені щастя», - відповіла людина. «Ну добре, дай мені руку, - попросив  Творець і поклав людині в руку шматок глини, - далі ліпи сам». Тобто, Господь дав людині свободу і право вибору. І щастя та здоровя кожного залежить від того вибору, який він зробить.

У житті нам постійно доводиться робити свій вибір. Ось і зараз ми підійшли до того, щоб зробити свій вибір. Ви отримали сигнальні папірці. На дошці ви бачите плакат з написом: «Я  обираю майбутнє: з цигаркою; без цигарки». Підійдіть і прикріпіть свій папірець там, де ви вважаєте за потрібне. Зробіть свій вибір на майбутнє життя. (Звучить музика Й. Баха «Арія»)

 

Підсумок:

Ти знаєш, що ти — людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні (В. Симоненко)

Діти, життя надто швидкоплинне, аби марно його витрачати. Ви сьогодні  мали змогу повірити в свої сили, повірити в себе,  свою унікальність на цій землі. Кожен з нас несе відповідальність за себе, і тому ви зробили хороший вибір, з чим я вас щиро всіх вітаю.

 

doc
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
1907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку