Математика
«ЗНАЙДИ НЕВІДОМИЙ АБО НЕВІДОМЕ»
МЕТА: учні закріплюють або повторюють правила розв’язування рівнянь за допомогою КУБИКА ЗАПИТАНЬ (КУБИКА БЛУМА).
ОБЛАДНАННЯ: кубик на гранях якого записано: доданок, зменшуване, від’ємник, множник, ділене, дільник; лялька для пальчикового театру.
ЗАВДАННЯ: на початку гри вчитель (використовуючи ляльку для пальчикового театру) оголошує завдання;
Учитель (використовуючи ляльку для пальчикового театру) кидає кубик, грань що випала вказує на те яке правило повинен пригадати та розповісти учень; відповідь учень починає з слів: «Щоб знайти невідомий … треба…»
ХІД ГРИ
ВЧИТЕЛЬ: Діти, до нас сьогодні на урок завітав цікавий гість, він до нас прийшов з казкової країни Математиці. Давайте разом привітаємося з ним.
ГІСТЬ: Мене звати Логіка. В нашій країні сталося лихо. Злий Чаклун знищів числа у розв’язаних прикладах, а замість них залишив букви, ми тепер не можемо знайти невідомі числа.
ВЧИТЕЛЬ: Діти, а як називаються рівність, яка містить невідоме?
Діти: Рівність, яка містить невідоме, яке позначене буквою, називається рівнянням .
ВЧИТЕЛЬ: Давайте допоможемо нашому гостю. Разом навчимо якими правилами треба користуватись, щоб розв’язати рівняння .
ГІСТЬ: Я буду дуже вдячний вам, якщо ви мені допоможете. У мене з собою є такий казковий кубик, кидаючи його ми дізнаємось який невідомий або невідоме нам требо знайти.
ВЧИТЕЛЬ(використовуючи ляльку для пальчикового театру) кожному учню кидає кубик, ДІТИ відповідають:
- щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок;
- щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник;
- щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю;
- щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник;
- щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник;
- щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку.
ГІСТЬ: Я дуже вам дякую, та мені вже час повертатися у свою країну! На згадку про себе я залишу вам цей чарівний кубик! Прощавайте!
Математика
«ДІЛИМО ВРОЖАЙ»
МЕТА: учні вчаться та закріплюють вміння та навички розв’язування задач на додавання та віднімання; розширити знання та вміння відрізняти овочі від фруктів та навпаки; розширити знання про сад та город.
ОБЛАДНАННЯ: дві м’які іграшки, два маленьких кошика, один великий кошик, муляжі фруктів та овочів(або малюнки з їх зображенням) , малюнок саду та городу.
ЗАВДАННЯ: на початку гри вчитель оголошує завдання; діти поділяються на дві команди; одна команда з великого кошика у маленький по черзі перекладає овочі, а інша фрукти; на кінець гри рахується вірна кількість перекладених овочів та фруктів; виграє та команда яка швидко та без помилок виконає завдання.
Хід гри
ВЧИТЕЛЬ: Діти, до нас на урок завітали СЛОН та БЕГЕМОТ. Та сталося ось що, вони, допомагаючи один одному, назбирали врожай у садку та на городі, але втомилися та не можуть поділити. СЛОН їсть те, що росте у садку, БЕГЕМОТ те, що росте на городі.
ВЧИТЕЛЬ: Діти, давайте згадаємо, подивиться на малюнок, що росте у садку?
ДІТИ: У садку ростуть дерева.
ВЧИТЕЛЬ: Молодці! А що росте на деревах?
ДІТИ: На деревах ростуть фрукти!
ВЧИТЕЛЬ: Що ми дізналися.
ДІТИ: Ми дізналися , що СЛОН їсть фрукти.
ВЧИТЕЛЬ: Діти , подивиться на другий малюнок, що на ньому зображено.
ДІТИ: На малюнку зображено город.
ВЧИТЕЛЬ: Чому ви так вважаєте?
ДІТИ: Тому що там нема дерев й ростуть овочі.
ВЧИТЕЛЬ: Молодці, діти! Ви дуже уважні. А скажіть, будь ласка, тепер ми знаємо, що їсть БЕГЕМОТ.
ДІТИ: Так, БЕГЕМОТ їсть овочі.
ВЧИТЕЛЬ: Молодці! Діти, давайте ,поки СЛОН та БЕГЕМОТ відпочивають, допоможемо їм поділити врожай.
Клас ділиться на дві команди; одна команда з великого кошика у маленький по черзі перекладає овочі, а інша фрукти; на кінець гри рахується вірна кількість перекладених овочів та фруктів; виграє та команда яка швидко та без помилок виконає завдання.
Літературне читання
«СПЛЕТИ ВІНОЧОК»
МЕТА: збагатити знання учнів про квіти- символи України, сприяти вихованню любові до рідного краю, поваги до народних традицій.
ОБЛАДНАННЯ: кошик з штучними паперовими квітами; торба з загадками; на дошці коло з стрічками .
ЗАВДАННЯ: на початку гри вчитель оголошує завдання; діти по черзі дістають з торби загадку, читають, відгадують; беруть з кошика ту квітку яку відгадали та прикріплюють на коло з стрічками, яке знаходиться на дошці.
Хід гри
ВЧИТЕЛЬ: Діти, сьогодні ми з вами згадаємо які квіти потрібні для плетіння українського віночка, та разом сплетемо його.
На початку гри вчитель оголошує завдання; діти по черзі дістають з торби загадку, читають, відгадують; беруть з кошика ту квітку яку відгадали та прикріплюють на коло з стрічками, яке знаходиться на дошці.
ЗАГАДКИ (з торби)
Стоїть в одежині
вогник на стеблині.
Цвісти перестане –
м’ячиком він стане.
(Мак)
Навесні я сіяла насіннячко,
доглядало квіти тепле літечко.
А тепер на свято любій мамі
подарую я червоні…
(Мальви)
Наче сонце, серединка,
пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
що звуть квіточку …
(Ромашка)
Ми у лісі проживаєм,
Дзвоном сонце зустрічаєм.
Маєм гарні сині очки,
Називаємось. ..
(Дзвіночки)
Синьоока чарівниця
часто в полі в нас вертиться.
Де вінки вона спліта —
пшениці ростуть й жита.
(Волошка)
Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину.
(Барвінок)
У зеленім картузі
На одній стоїть нозі.
Коло вуха китиця
Щирим злотом світиться.
Звичка в нього є ота:
Він головку поверта
В бік, де сонце котиться,
Родичем доводиться
(Соняшник)
Сонечко в травах зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло
(Кульбаба)
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду
(Калина)
Одяглась у біле плаття,
Примостилась на лататті,
Задивилася у воду
На свою дівочу вроду.
(Лілея)
Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш...
(М’яту)
Літературне читання та інші уроки
Рефлексія «Я на уроці дізналася(дізнався) …»
МЕТА: закріпити добуті знання на уроці.
ОБЛАДНАННЯ: кошик з штучними паперовими ягодами калини(червоні кружечки); на дошці з картону стовбур з гілками та листями .
ЗАВДАННЯ: на кінець уроку діти по черзі беруть з кошика червоний кружечок та прикріплюють до гілочок на дошці відповідаючи: «Я на уроці дізналась…».
Хід роботи
ВЧИТЕЛЬ: Діти,подивіться, чого не вистачає на кущі.
ДІТИ: Червоних ягід.
ВЧИТЕЛЬ:Тепер давайте разом прикрасим наш кущ калини тепер давайте прикрасимо наш кущ.
Діти можуть по ланцюжку брати кружечок з кошика й прикріплювати до гілочок на дошці та висловитися про те що запам’ятали на уроці і що їм сподобалось, або що ще хочуть дізнатися :
Я дізнався ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Я придбав ...
Мені захотілося ...
Мене надихнуло ...
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ЛЕГО
«БУДИНОК ДРУЖБИ»
МЕТА: вміння працювати у групі, співробітничати, фантазувати, пристосовуватись та знаходити вихід.
ОБЛАДНАННЯ: кожна дитина має по шість цеглинок LEGO.
ЗАВДАННЯ: Збудувати всім класом один спільний «БУДИНОК ДРУЖБИ»
ХІД ГРИ
ВЧИТЕЛЬ: Діти, ми всі одна велика шкільна родина. Хто може відповісти, з чого будують будинки.
ДІТИ: З цеглинок.
ВЧИТЕЛЬ: Молодці! Вірно. А у вас є цеглинки.
Діти: Так.
ВЧИТЕЛЬ: А вистачить вам цеглинок збудувати великий будинок?
ДІТИ: Ні.
Вчитель: А якщо ми всі разом складемо наші цеглинки, зможемо збудувати великий будинок.
ДІТИ: Так.
Діти виходять ланцюжком у центр класу та будують будинок з цеглинок LEGO.
Вчитель: Ось ми всі разом і дружно збудували будинок! Давайте дамо йому назву «БУДИНОК ДРУЖБИ».
1