Буває мить, коли замало слів,
Коли пробудиш неймовірну силу,
Коли на крилах фантастичних снів
Пізнаєш безкінечну міць людини.
З її долонь летить у світ Любов,
З її очей у світ приходить Вічність.
І затиха в очікуванні ореон,
Коли з'являється людська Величність! Учні, кожен із вас – унікальний: хтось у шухлядку столу ховає перші проби пера, комусь вдалося реалізувати себе в якості модельєра, чиїсь неймовірні витвори з бісеру приносять радість, а хтось на уроці математики примудрився зобразити портрет сусіда… Ці великі і малі перемоги – свідчення вашого таланту.
ТЕМА УРОКУ: ТВОРЧЕ СЬОГОДНІ В ІМ’Я ЗАВТРАШНЬОГО ДНЯ.
МЕТА: формувати в учнів прагнення до пізнання і розуміння прекрасного в житті; створити умови для демонстрації своїх захоплень; обговорити поняття «здібність», «обдаровання», «талант», «геніальність»; розвивати творчість у дітей.
ТИП УРОКУ: (форма): діалог з елементами проектної діяльності.
МЕТОДИ І ФОРМИ РОБОТИ: самостійний пошук інформації, бесіда, проект у групах, інтерактивні вправи.
ОБЛАДНАННЯ: епіграф, картки «здібність», «обдаровання», «талант», портрети видатних людей Миколаївщини, «Квітка мрій» (паперові квітки для кожного учня), вислови видатних людей, біблійні притчі.
ХІД УРОКУ:
Вчитель:
Буває мить, коли замало слів,
Коли пробудиш неймовірну силу,
Коли на крилах фантастичних снів
Пізнаєш безкінечну міць людини.
З її долонь летить у світ Любов,
З її очей у світ приходить Вічність.
І затиха в очікуванні ореон,
Коли з’являється людська Величність! Учні, кожен із вас – унікальний: хтось у шухлядку столу ховає перші проби пера, комусь вдалося реалізувати себе в якості модельєра, чиїсь неймовірні витвори з бісеру приносять радість, а хтось на уроці математики примудрився зобразити портрет сусіда… Ці великі і малі перемоги – свідчення вашого таланту.
Пропоную вам твердження, на які ви відповідаєте «так», або «ні»
Пояснення вчителя. Людина, як зірка, народжується серед туманності, у нескінченності спалахує й падає в нескінченність. Як зірка, вона народжується, щоб світлішим став Усесвіт.
Послухайте, будь ласка, легенду про сутність людини.
«Боги, створюючи світ, замислилися: де заховати від людини її найголовнішу таємницю: у глибокій печері, на дні океану або на небі, серед зірок? Але рано чи пізно люди потраплять туди. І нарешті вирішили сховати таємницю у середині самих людей. Адже у себе людина не здогадається зазирнути».
Вчитель. Багато у чому боги мали рацію: ми знаємо про себе набагато менше, ніж про довкілля. Та водночас боги помилилися. Що б не вивчала людина, про що б вона не мріяла, за цим завжди стоїть допитливість стосовно себе.
Пам’ятай, що кожен одержує дари Божі, та не кожен їх правильно може використати. Нам відомо багато талановитих людей, слава про них живе у
віках.
Талант. Упродовж багатьох сторіч людина шукає відповіді на запитання: що таке талант?..яку людину можна назвати талановитою?..чи всі талановиті?.. (міркування дітей).
Еврестична бесіда (питання): Що таке «талант»?
Розповідь притчі про таланти.
Якось Ісус розмовляв зі своїми учнями про Боже Царство. Щоб вони краще зрозуміли Його науку, Він використав притчу про таланти (тогочасні гроші). Ісус хотів, щоб учні знали, що Господь сподівається від Своїх дітей належного використання дарів і благословінь, які Він дав їм. Ісус сказав, що Боже Царство подібне до чоловіка, який збирався у мандрівку. Пан зібрав своїх рабів і дав їм гроші, щоб вони користувались ними до його повернення. Одному він дав п’ять талантів, іншому – два таланти, і один талант –третьому. Після того господар поїхав. Раб, який отримав п’ять талантів, за деякий час заробив ще п’ять талантів. Той, що отримав два – зробив так самоі заробив ще два таланти. А той, який отримав один, – пішов і викопав у землі ямку та й закопав там талант, який дав йому господар.
Одного дня господар після довгої відсутності, повернувся додому. Він зібрав своїх рабів, щоб дізнатися, що вони зробили з грішми, які він дав їм. Раб, який отримав 5 талантів, приніс ще п’ять, які заробив. “Пане, – сказав він, – ти передав мені п’ять талантів. Глянь! Я заробив ще п’ять для тебе”. На це господар сказав: “Ти добре зробив, добрий і чесний рабе! Ти чесно скористався своїми талантами, Я поставлю тебе відповідальним за моє господарство. Увійди і розділи мої радощі!”
Раб, котрий отримав від пана два таланти, сказав: “Пане, – сказав він, –ти довірив мені два таланти. Я заробив ще два для тебе”. Пан того похвалив за добру роботу і взяв до себе, як і попереднього раба.
Нарешті, раб, який отримав один талант, промовив панові: “Я знаю, пане, що тобі важко догодити. Я боявся твого гніву, отож й заховав той твій талант у землі. Ось твої гроші”. І повернув йому один талант. Пан розлючено відказав на те: “Поганий, лінивий рабе! Ти не скористався можливістю чесно застосувати твій талант. Тобі краще треба було дати грошомінам мої гроші, то я хоч би отримав був їх назад з прибутком, повернувшись додому.” Тоді він сказав рабам: “Заберіть від нього талант і віддайте тому, хто має десять. А цього непотрібного раба викиньте геть – в темряву, де буде плач в скрегіт зубів!”
Пояснення вчителя. У цій притчі пан – це сам Ісус Христос. Слуги – ті, хто вірить в Нього. Бог кожному дав певні дари, здібності, благословіння. Одним –більші, іншим – менші. Однак не залежно від того, скільки кому Бог їх дав, Він хоче, щоб ми гідно, належно і вірно використовували їх на славу Йому під час нашого земного життя.
Сьогодні ми поговоримо і про здібності, і про талант, і про їх взаємозв’язок.
отримує при народженні.
творчість.
Найцінніший скарб землі - люди, які зберегли в серцях незламність українського духу, рідну мову, віру, традиціїї, працелюбність.
Ми повинні знати своїх прославленних землякіів, які своєю працею, своїм талантом завжди прагнуть розбудити в людях почуття людської та національної гідності і гордості. Шануймо їх, вони варті цього, бо люблять Україну, свій народ і свою маленьку батьківщину, славну Миколаївщину.
Кожна людина на землі залишає певний слід: в пам'яті друзів і людей, з якими вона спілкувалась, в конкретних справах, які встигла зробити для рідного міста, для співвітчизників. Саме така пам'ять про конкретних людей і їх справи і допомагає виховувати шанобливе ставлення до своїх предків, їх звершень. У Миколаєві багато пам’ятників і меморіальних дошок, які вшановують пам'ять вчених, громадських діячів, письменників, художників і композиторів, чиє життя і творчість пов’язані з нашим містом.
Микола Миколайович Аркас – композитор, літератор, педагог, фольклорист, громадський діяч, автор першої популярної історії України, виданої українською мовою.
Засновнику Миколаївського зоопарку.
Це перший в Україні пам'ятник композитору. З його ім'ям пов'язані славні сторінки музичного життя Миколаєва.
Відомого російського військового лікаря, основоположника вітчизняної епідеміології Данила Самойловича. Він першим у світі застосував вакцинацію, брав активну участь в боротьбі з епідеміями і спалахами чуми в Москві, Херсоні, очолював госпіталі в Богоявленську і Миколаєві. Все своє життя він присвятив народу, науці.
Великому педагогу - новатору, чиє ім’я носить Миколаївський університет.
Про ректора МУК ім. Макарова, академіку Віктору (Христофору) Михайловичу Бузніку на фасаді будинку по вул. Адмірала Макарова, 34, де знаменитий учений прожив з 1951 до 1968 рр.
Першому секретарю обкому Компартії України Володимиру Васляєву.
Миколаївський обласний художній музей ім. В.В.Верещагіна став одним із визначних у місті центрів культури та естетичного виховання. Нині зібрання музею налічує близько десяти тисяч експонатів, які являють собою своєрідний художній літопис України та багатьох інших країн.
Тут він жив з 1966 до 2007 року, був неординарною людиною. Він очолював з 1974 до 1982 року Миколаївський міськвиконком, був Почесним громадянином міста Миколаєва, кандидатом історичних наук, доцентом, почесним професором Південної академії.
Академік, пов’язав усе своє життя із залізничним транспортом.
Геніальному українському актору та режисеру. В Миколаєві, покинувши військову службу, став професійним актором трупи М. Старицького.
Володимир Володимирович Рюмін був пристрасним пропагандистом науково-технічних знань. Він опублікував більше 60 науково-популярних книг і брошур різними мовами.
Давайте візьмемось за руки, відчуємо тепло долонь, добро, яке випромінює кожен із нас, щирість і безпосередність. Нехай тепло ваших сердець передасться через руки. А я вам пропоную створити клумбу творчих мрій.
Пам’ятайте: Мало – бачити. Мало – розуміти. Треба любити. Немає загадки таланту. Є вічна загадка Любові.Саме з любов’ю створюйте світ навколо себе. Адже кожна ваша спроба буде підтримана і визнана. Я вам цього щиро бажаю.
Я мрію, щоб кожен з вас знайшов собі захоплення до душі, і тоді минеться нудьга, ви жалітимете, що доба має лише 24 години. То ж захоплюйтесь, творіть!
Життя
Життя – це можливість, скористайся ним.
Життя – це краса, милуйся нею.
Життя – це мрія, здійсни її.
Життя – це виклик, прийми його.
Життя – це повинність твоя насущна, виконай її.
Життя – це гра, стань гравцем.
Життя – це багатство, не розтрать його.
Життя – це кохання, насолоджуйся ним сповна.
Життя – це таємниця, пізнай її.
Життя – це король лиха, побори все.Життя – це пісня, доспівай її до кінця.
Життя – це боротьба, стань борцем.
Життя – це прірва невідомого, ступи в неї не боячись.
Життя – це фортуна, шукай цю мить.
Життя таке чудове, не згуби його, це твоє життя, борись за нього