«Як уникнути конфліктної ситуації в класі»

Про матеріал

Година спілкування з тренінговими вправами для 7 класу.

сприяти розвитку умінь адаптуватися до різних життєвих ситуацій, конструктивно впливати на них; визначити правила спілкування з однокласниками; з'ясувати, які риси характеру потрібно виховувати в собі, щоб бути неконфліктною людиною.

Перегляд файлу

 «Як уникнути конфліктної ситуації в класі»

 

Година спілкування з тренінговими вправами для 7 класу.

 

Мета: сприяти розвитку  умінь адаптуватися до різних життєвих ситуацій, конструктивно впливати на них; визначити правила спілкування з однокласниками; з’ясувати, які риси характеру потрібно виховувати в собі, щоб бути неконфліктною людиною.

Завдання:

-- дати визначення конфлікту як процесу;

-- виконати практичну роботу і визначити, як діяти у конкретних     життєвих ситуаціях при конструктивному вирішенні конфліктів;

-- створити схему рис характеру, необхідних людині, щоб формувати гідну поведінку та бути успішною;

-- зробити висновок щодо власної поведінки у конфліктних ситуаціях.

Обладнання:

відеоматеріали, моделі конфліктних ситуацій та варіанти їх вирішення, макет серця та «сердечка»- шаблони.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.

 

Привітання.

   «Посміхніться один одному».

-- До чого спонукає посмішка?

-- Що відчуваєте, коли вам посміхаються?

-- А якщо у відповідь на привітання почуєте образливе слівце, чи злий жарт, а ще гірше – німе мовчання?

    Ситуація загострюється – веде до конфлікту.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

    Творча робота «Павутинка конфліктів».

 

( На дошці прикрілено макет квітки будяка без колючок. Колючки з відповідями учнів прикріплюватимуться по ходу виконання завдання. Якщо учні висловлюють думки, подібні до вже наведених, учитель прикріплює їх і з’єднує між собою, а не з головним овалом).

 

(Пакети із роздатковим матеріалом для виконання поставлених завдань знаходяться на партах).

 

-- Які асоціації викликає у вас слово «конфлікт»?

( «конфлікт – бійка, війна, злочин, суперечка(непорозуміння), образа (несправедливість, підступність)).

 

  Висновок.

-- Що таке «конфлікт»? Яке визначення можна йому дати?

(Під час конфлікту люди сваряться та ображаюь один одного. Отже, конфлікт – це суперечка, яка може привести до бійки).

 

-- Що спричиняє конфлікти?

( Між дітьми конфлікти виникають з різних причин. Зокрема, хтось не поступився місцем, книжкою, м’ячем; хтось розкрив чиюсь таємницю; хтось не погодився з думкою іншого; хтось на когось придумав прізвисько; хтось переміг у грі, а хтось програв...)

 

-- Чи були ви учасниками якогось конфлікту?

-- Що ви відчуваєте, коли згадуєте про якийсь конфлікт?

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

 

     Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей – досить складний і делікатний процес. Кожний із нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні.

--  Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті? Як їх розпізнавати і попереджувати, розв’язувати?

 На ці та інші питання ми спробуємо дати відповіді сьогодні на нашому занятті.

 

ІV. Практична частина заняття.

 

  1. Конфлікт – це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін, зіткнення протилежних поглядів, інтересів.

 

  1. Перегляд уривка із мультфільму «Феї: чарівний порятунок».

         Герої мультфільму, пройшовши через багато випробувань, все-таки порозумілися. Тато більше часу став проводити з донькою, Феї Дзінь та Лідія потоваришували, і навіть жахливий кіт і миле мишеня Сир опинилися за одним столом.Тож і ми, як герої мультфільму, будемо вчитися вирішувати конфлікти, а не загострювати їх.

 

  1. Слово вчителя.

          Завжди, коли люди мали мирні наміри, вони демонстрували це у своїй поведінці. Наприклад, подавали один одному руку, показуючи тим самим,що вони без зброї і відкриті для спілкування та домовленостей, або сідали за одним столом і разом споживали їжу.

          У деяких країнах донині збереглися цілі церемонії примирення. Одна з них --  чайна церемонія. Наприклад, у Китаї та Японії, щоб взяти участь у чайній церемонії, необхідно було внутрішньо підготуватися: звільнитися від усього неприємного, дратівливого, другорядного. Душа повинна наповнитися спокоєм і тишею, звільнитися від суєти повсякденного життя. Чайна церемонія сприяла атмосфері єднання, співмислення між її учасниками.

          В Англії дуже важливою була обстановка чаювання: біла або з не-яскравим малюнком скатертина, невелика ваза з квітами, серветки, чайний сервіз.

          А ось в одному зі стародавніх даоських трактатів мовиться, що «якщо  пити чай постійно, можна знайти крила і навчитися літати».

-- Що може допомогти людині робити правильний вибір?

-- Які якості потрібно виховувати в собі?

-- Чим людина повинна керуватися у своєму житті, щоб воно мало зміст? і що в цьому змісті є головним?

 

 

  1. Для цього ми виконаємо наступне наше завдання і заповнимо схему- серце тими рисами характеру або якостями, які необхідні людині, щоб бути успішною і дружелюбною.

 

Пропоную вибрати із запропонованого переліку (перелік рис характеру у пакеті з роздатковим матеріалом) і записати на  сердечках-листівках  ті варіанти, які, на вашу думку, допоможуть наповнити змістом наші серця, адже те, що знаходиться у скарбниці нашого серця, неможливо відібрати чи загубити, виміняти чи купити.

( Заповнені сердечка-листівки зачитуємо і прикріплюємо до схеми- серця на дошці ).

 

«Мікрофон».

Працюючи сьогодні на уроці, кожен з вас зробив висновок для себе.- Продовжіть речення, записане на чистому аркуші у вашому пакеті, і озвучте свою думку за допомогою мікрофону:

«Щоб уникнути конфліктної ситуації, я буду...».

 

V. Підсумки.

 

 Слово вчителя.

   Отже, підводимо підсумки нашого заняття.

 Для того, щоб наповнити скарбницю нашого серця

 

-- Нам потрібно пройти через чагарник труднощів і страждань, щоб залишитися людяними.

 

-- Сміливо і впевнено крокувати полем життя, щоб зберегти юність душі.

 

-- Обминути туманну долину холодної байдужості, щоб залишити в собі благородство серця.

 

-- Подолати стрімку ріку випробувань, щоб ствердити себе як особистість.

 

-- Піднятись на круту гору власного егоїзму, щоб перемогти самого себе і зберегти вірність.

 

-- І найголовніше, що повинна людина плекати в собі, це – любов.Адже любляче серце таке велике, що може вмістити в собі весь світ.

 

  Тож нехай у вашому серці панує любов!!!

   А українські народні мирилки допоможуть, якщо раптом ненароком посваритеся з другом.

( Роздати з коробки листівочки з гімном любові і текстом українських народних мирилок).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Памятка

 

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ               

МИРИЛКИ                        

-1-                               

Не дивися так сердито,             

     Дуже хочу я дружити.                 

Ось мізинчик, мізинець.               

Сварки нашої кінець.                   

 

-2-                               

Ти – не ворог, я – не ворог.        

Нам сваритись-- просто сором.

Помирились, помирились,          

Щоб ніколи не сварились.           

 

-3-                                

Винний я, і винний ти.               

Так бува у нас завжди.               

Тож обоє уклонились                 

І швиденько помирились.         

Мирись, мирись, мирись        

 І більше не сварись.                 

 

   ГІМН ЛЮБОВІ

 

Любов – вона усе здолає,

Розтопить гордощі і гнів,

Лікує рани й заживляє,

Ламає зброю ворогів.

Любов про все на світі знає,

Все терпить, вірить і прощає,

Над іншим влади не здіймає,

В свободі почуття плекає,

Ніколи свого не шукає,

Лиш віддає, лиш надихає,

Любов ніколи не минає,

Щасливий той, хто її має.

Вона, як ніжний промінь сонця,

Розтопить лід і тьму здолає,

І душу, мов тендітну квітку,

Голубить, пестить і плекає.

                  (1 Кор.13:4-8).

 

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку