Творчі завдання і задачі проблемного характеру з хімії для учнів 8 класу

Про матеріал
Творчі завдання і задачі проблемного характеру з хімії розвивають логічне, креативне мислення і можуть використовуватись як на уроках, так і на позакласних заходах з хімії.
Перегляд файлу

 

  

Творчі завдання і задачі проблемного характеру з хімії  для учнів

8 класу

1. У хімічному кабінеті в посуді без етикеток знаходяться: мідь, алюміній, мармур, оцтова кислота, кухонна сіль. За якими властивостями можна розпізнати ці речовини? Випишіть назви речовин і найбільш характерну для їх розпізнавання ознаку.

 

2. Наведіть приклади сумішей, які розділяють фільтруванням. Коли чиста речовина буде знаходитися на фільтрі, коли – у фільтраті?

 

3. Юний Хімік описав властивості кисню, графіту, заліза і ртуті при кімнатній температурі. Одначе він забув указати, до якої з речовин ці властивості відносяться. Доповніть його записи.

1) ? – сіро-чорна тверда речовина, крихка, проводить електричний струм, залишає слід на будь-якій поверхні;

2) ? – газ, що не має кольору, смаку і запаху, помірно розчинний у воді, підтримує горіння;

3) ? – сріблясто-сіра тверда речовина, пластична, добре проводить електричний струм;

4) ? – сріблясто-біла речовина, легко випаровується навіть при звичайних умовах, отруйна, проводить електричний струм.

 

4. На космічних станціях космонавти проводили експерименти, в яких отримували деякі сплави, невідомі на Землі. Наприклад, в земних умовах неможливо отримати сплав вольфраму і міді, так як із-за сили тяжіння їх розплави не змішуються, а утворюють два рідких шари.

   Чи можливо на космічних станціях розділяти суміші шляхом декантації чи фільтрування? Відповідь обґрунтуйте.

 

5. Яке із наступних словосполучень є вірним:

а) молекула повітря;             б) молекула молока;

в) атом води;                          г) атом гелію;

д) молекула водню;               е) молекула кухонної солі?

 

6. Допишіть наведені нижче фрази, замінивши три крапку відповідними за змістом поняттями “хімічний елемент”, “атом”, “молекула”.

А. ... кисню складаються з одного ...

Б. ... кисню містить два ...

В. До складу води входять два ... одним з яких є Оксиген.

Г. ... кисню входять до складу повітря.

 

7. Які неточності допущено у висловах: “людям, які страждають недокрів’ям, рекомендують пити залізо”, “у соку антонівських яблук

багато заліза”? У якому виді знаходиться залізо у соку яблук і ліках, які рекомендують при недокрів’ї?

 

8. Допишіть рівняння хімічних реакцій за поданими схемами:

а) ... + О2 СаО                         б) Al + ... AlCl? + …

в) CuO + … Cu + …               г) ZnS + … SO2  + ...

 

9. Складіть рівняння хімічної реакції:

 +   +

чорний             безбарвний         червонуватий ?

 

10. Юному Хіміку запропонували скласти: а)схему утворення молекул СО2; б) схему утворення молекул СО. Він зобразив 8 атомів Карбону і 10 молекул кисню . Але зобразити продукти їх взаємодії не зміг. Як би ви виконали це завдання?

                       а) 8С + 10О2 ..?СО2 + ..?О2;                

                      б) 8С + 10О2 ..?СО + ..?О2.

11. Юний Хімік склав схему хімічної реакції. Речовину А він зобразив у вигляді , речовину В у вигляді , а продукт реакції - . Ось що він намалював:

 

                                                                 

                                                                      

         реагенти                                                    продукти

                        Яке з рівнянь описує цю реакцію:

         а) 3А + 8В = А3В8;              б) 3А + 8В = 3АВ2 + 2В;

         в) 3А + 6В = А3В6;              г) 3А + 6В = 3АВ2?

 

12. Наведіть по два приклади до кожної схеми:

                                           солетворні

Оксиди неметалів

                                           несолетворні

                                           із нижчою валентністю – основні

Оксиди металів                із середньою валентністю – амфотерні

                                           із вищою валентністю - кислотні

 

13. Наведіть приклади трьох речовин, що належать до різних класів, які можуть взаємодіяти і з оксидом натрію, і з гідроксидом калію. Написати рівняння відповідних реакцій.

 

14. Атомна маса елемента А в 1,4375 разів більша від атомної маси

елемента В. Сума атомних мас елементів А і В рівна 39. Використовуючи ці дані, складіть формулу сполуки елементів А і В і вирахуйте його відносну молекулярну масу.

 

15. На поверхні однієї з планет Сонячної системи існує сполука А, що складається з трьохатомних молекул. При високій температурі вона розкладається, утворюючи дві газоподібні речовини Б і В. Відносна густина газу Б за азотом 0,07  і горить він у кисні. Газ В за певних умов утворює іншу газоподібну просту речовину Г, що захищає цю планету від сонячної радіації.

     Дайте відповіді за планом:

     а) формула речовини А;

     б) формула речовини Б;

     в)  рівняння реакції розкладу речовини А;

     г)  рівняння реакції горіння речовини Б;

     д)  формула і назва речовини Г;

     е)  рівняння реакції утворення речовини Г.

 

16. Тверда речовина жовтого кольору А, реагуючи із безбарвним газом Б, який не має запаху, утворюючи безбарвний газ В із різким запахом. Останній у присутності каталізатора реагує з надлишком газу Б, утворюючи в’язку за звичайних умов речовину Г. При розчиненні речовини Г у воді утворюється сильна мінеральна кислота Д, яка може обвуглювати органічні речовини. Визначіть речовини А, Б, В, Г, Д. Складіть рівняння реакцій про які йде мова у задачі.

 

17. Виявіть відповідність. Розшифруйте знак питання:

       Назва

            формула

            назва

  1. сульфатна
  2. ?
  3. ортофосфатна
  4. карбонатна
  5. сульфідна
  6. нітратна

А. ?

Б. HCl

В. Н2SO4

Г. H3PO4

Д. Н2СО3

Е. H2S

а  ?

б  ортофосфатна

в  сірчана

г  соляна

д  азотна

е  вуглецева

 

18. Розшифруйте речовини позначені літерами:

       реакція                 реакція               реакція                  реакція

А  В     С      Д     Е

     заміщення          сполучення       нейтралізації            розкладу

 

19. Складіть рівняння реакцій за схемами:

                   Ме           Fe

 

 

МеО                              МеСl2                  A    Б

 

 

                        Ме(ОН)2          Fe(OH)3

 

де Ме – метал                                          Розшифрувати А і Б

 

FeCl         х         Fe2O3              y         CuSO4             x       CuCl2

         t0 

Розшифрувати х, у. у

 

20. Чи можуть різні речовини мати однакову молекулярну масу? Обґрунтувати свою відповідь. Якщо такі речовини існують, наведіть конкретні приклади.

 

21. Напишіть по два рівняння, що відповідають схемам: врахуйте, що схема перетворень описує реальні процеси, що відбуваються при помірних умовах (атмосферний тиск, температура не більше 10000С).

     1) газ + газ  газ + рідина

     2) газ + газ  тверда + рідина

     3) тверда + газ тверда + рідина

     4) тверда + тверда тверда

     5) тверда + рідина тверда + газ

     6) тверда + тверда тверда + рідина

     7) тверда + рідина тверда + рідина + газ

     8) тверда + рідина тверда

 

22. Проста нестійка газувата речовина А перетворюється в іншу  просту речовину В, в атмосфері якого горить метал С. Продуктом цієї реакції є оксид, в якому метал перебуває у двох ступенях окислення. Чим є речовини А, В, С? Наведіть приклади всіх рівнянь реакцій.

 

doc
Додано
29 травня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку