Творчі завдання на уроках української літератури

Про матеріал
Пропоную творчі завдання із власного педагогічного досвіду, які допомагають мені ширше відкрити двері для своїх вихованців у світ добра й краси.
Перегляд файлу

Пропоную творчі завдання із власного педагогічного досвіду, які допомагають мені ширше відкрити двері для своїх вихованців  у світ добра й краси.

 

 Тема:   Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька (В.Винниченко “Федько-халамидник”)

 Оповідання про дітей належить до найкращої частини творчої спадщини В.Винниченка. Їхнім достоїнством є незвичайна зримість зображуваного, глибоке проникнення в дитячу психологію, розмаїтість характерів маленьких героїв. 

Завдання:

1.Створіть “Щоденник подвійних нотаток”, у якому в першу колонку запишіть епізоди з твору, які вас найбільше вразили, у другу – власні міркування щодо кожного уривка. 

 

Епізод із тексту

 

Мої міркування

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Складіть невеликий усний твір про те, що трапиться з героями оповідання далі.

3. Словесне малювання: відтворіть картину гіркої самотності Федькових батьків.

4. Уявіть себе на місці автора. Якою б була ваша кінцівка твору?

5. Напишіть листа Толі. Що б ви хотіли йому зауважити?

6. Охарактеризуйте Федька за поданою схемою.

 

Світ Федька

                      Батьки                                                               Рідний дім

                                  Друзі                                        Добрий вчинок

 

                                               Щоденні ігри, забави

 

7.Причиною смерті Федька є ряд фактів, які необхідно знайти у творі:

· виховання вулицею;

· відсутність батьківської ласки;

· протест проти пригноблення його як особистості;

· випадок на річці.

 

Тема: Урок позакласного читання “Поспішайте творити добро”                                                    (за оповіданням Б.Грінченка “Грицько”)

 Борис Грінченко все своє життя відстоював ідеали добра та любові, благородні людські почуття.

Завдання:

1.Бліц-опитування:

· Що батько привіз Грицькові з міста? (2 цукерки і бублика)

· З якою метою йшов Семен до Грицька? (щоб вихопити бублика)

· Як Семенова матір віддячила Грицькові? (тричі поцілувала)

2. Психологічний експеримент:

· Поставте себе в ті умови, коли жили і діяли літературні герої. Чи хотіли б ви бути на місці хлопчиків?

· Уяви, що ти літературний герой. Розкажи, що пережив Грицько.

· Як би ви вчинили на місці Грицька?

· Яким персонажам письменник співчуває, а  яким – ні? Чому? А ви?

3. Напишіть звернення до Семена і до Гриця.

4. На основі змісту твору складіть порівняльну характеристику героїв

 

 

Семен

Грицько

“Років десяти”,         низенький”, присадкуватий”, “похмурий”, вбогий”, злий”, брехливий”, “не вмів плавати”.

“Років десяти”, говіркий”, веселий”, моторний”, сміливий”, “не любив заводитися”, “не задерикуватий був”, “буде добрий козак”.

5. Учні отримують картки із одним запитанням в кожній:

    

· Чому, на вашу думку, Семен хотів вихопити бублик у Грицька: щоб помститися за те, що Грицько хотів його побити, чи просто, щоб його з’їсти?

· Як ви ставитеся до цього вчинку?

· Чому Мотря, мати Семена, не спинила свого хлопця?

· Чи правильно вона зробила?

· Що сталося з Семеном?

6. Спрогнозувати долі героїв. Написати продовження оповідання “Грицько”.

7. Скласти кросворд за прочитаним твором. Ключове слово “Грицько”.

8. Дібрати й записати прислів’я та приказки про дружбу, добро, стосунки між людьми.

 

Тема: Людина і світ, морально-етичні проблеми в оповіданні Є.Гуцала

«Сім’я дикої качки»

 Євген Гуцало проголошує зв’язок і тотожність людини та природи, навколишнього світу – з майбутнім, простору – з часом.

 

Завдання:

  1. Опитувальний аркуш

: C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\lu6912yi56s.tmp\lu6912yi56z_tmp_672c94225b86b2be.png

  1. Аналіз стосунків Юрка та Тосі:
  • Які відносини між Юрком та Тосею на початку твору?
  • Чи схвалює Тося дії Юрка?
  • Як можна назвати вчинок Юрка?
  • Як би ви вчинили на його місці?
  • Що відчуває Тося?
  • Чи усвідомив Юрко, що він накоїв?
  1. Порівняльна характеристика образів

Уявіть, що ви можете поспілкуватися з одним із героїв твору. Кого б ви обрали? Які слова хотіли б йому (їй) сказати?

Монологічні висловлювання учнів.

Робота з таблицею (роздрукована для кожного учня)

Юрко

я

Тося

 

 

 

  • Чи помітили ви, щось спільне між Юрком і собою, Тосею і собою? Що саме?
  • Чи часто ми задумуємось над своїми вчинками?
  1. Прогнозування подій
  • Як ви думаєте, чи будуть знати про історію Юрка його батьки?
  • Яким вам бачиться Юрко у майбутньому?
  1. Рольова гра
  • Давайте уявимо, що Юрко зараз серед нас. Розкажи, що ти засуджуєш в поведінці свого героя.

Монолог.

  • А чи хотіли б ви, щоб Юрко з Тосею помирилися?

В нас є така можливість, Тося зараз серед нас.

Імпровізація примирення.

 

 

Отож, важливо навчити учнів по-справжньому розуміти художню літературу, тобто бачити все що стоїть за словом, залучати їх до щирого спілкування з героями творів, погоджуватись або сперечатися з ними, підтримувати або засуджувати їх вчинки, але ніколи не залишатися байдужими.

 

 

 

1

 

doc
Додано
18 квітня 2020
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку