Творчість екологічного загону

Про матеріал

Пропоную сценарії, вірші, акції та плакати, створенні протягом трьох поколінь екологічного загону. Робота учнів, керована вчителем, принесла суттєвий плід добра та любові в серцях вихованців, небайдужого ставлення до природи, Тільки об’єднання зусиль школи, сім’ї, громадськості, співпраці з відповідними органами влади, може привести бажаний результат саме з питання охорони природи.

Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНИЙ ЗАГІН

«ГОЛОС СТЕПУ»

 

голос степу 03

 

 

Голосуємо: 

охороняти ліс

оберігати степ.

 

 

Степу:

турботливе

ефективне

піклування учнів.

NA02125_ 

НАШ ДЕВІЗ:

Ми жителі степної зони

J0304853І щоб не було каяття

Рослини, птахи та тварини

NA02125_Залишимо для майбуття

 

 

НАША ПІСНЯ:

Рослини, птахи та комахи

Не мають голоса свого

Чекають вид людських родин

EN00242_Опіки, захисту тварин

 

Звернути хочемо увагу

Ми влади, пресси, депутатів

Що птахи, звірі хочуть жити

Тож закликаємо їх любити

 

Байдужими не будем ми

Не знехтуємо зеленим другом

Висловлюєм природи біль

NA02125_Таку загін наш має ціль

 

 

МЕТА: 

  • екоосвіта та ековиховання членів загону;
  • природоохоронна, екологічно-просвітительска робота серед учнів та громадськості району;
  • формування активної соціальної позиції, самовдосконалення нового екологічного мислення, політичного, орієнтованого на загальнолюдські цінності;
  • екологічно-народознавча робота в єдності з морально-християнськими традиціями;
  • усвідомлення творчого раціонального підходу та дбайливого ставлення до довкіль;
  • NA02125_проведення практичних природоохоронних акцій, екопропаганда.

 

 

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ:

  • збереження та примноження культурно-природної спадщини рідного краю;
  • SO00483_захист природи пропагандистськими виступами та засобами мистецтва.

 

 

Голос степу 01Давиденко Т.М.. керівник екозагону «Голос степу»

 

Зустріч    Президента

 

(За завісою хлопці грають у футбол.)

1-й: Колю! Дай-но пас!

2-й: Тримай наголову!

Дівчинка: Закінчуйте гру, хлопці! Чуєте, хлопці!

3-й: Наталко! Не плутайся в нас під ногами!

4-й: Бий! Бий! Ех, мазило!

1-й: Дівчата! Ану тікайте звідси!

2-й: Ну бий!

(Чути дзенькіт розбитої шибки. На сцепу вибігає Андрій з м'ячем. За

ним поспішають Олег і Артем,)

Андрій: (важко дихаючи) Знов попаде...

Артем: Потрібно було м'яч підрізати.

Андрій: Та дівчата ж якраз наспіли..,

(Вбігають дівчатка)

Юля: Догралися? Минулого тижня батько тільки ж заплатив за вибиту

шибку, а тепер знов ти Його ощасливиш.

Андрій: Усе ж через тебе!

Артем: Крутишся під ногами. Ну чого питається?

Юля: Пи краше за мене знаєте чого!

Андрій: Тобі ж ясно сказали - встигнемо!

Артем : Та хіба ж це нам вперше!

Юля: Красненько вам дякую за ваше "встигнемо". Як твір писали, то

тягнули до останнього, а тоді нашвидкоруч понадряпували декілька

слів. Мовляв, на чотири бали і того вистачить.

Артем: Тепер і з двома балами переводять до наступного класу. А ми ж люди такі скромні.

Юля: Ледарі ви несусвітні!

Андрій: Тану!

Юля: А як же вас ще можна назвати? Таке завдання вам доручили.

мене від хвилювання аж дух перехопило, а вам хоч би що.

Артем: У нас в районі, правда, не часто гості бувають. Але ж у тому році з англічанкою зустрічалися.

Юля: Так то ж звичайнісінька вчителька, а нині - Президент. А ви все

своє: "Пас!", "Бий !",''Освальд!"

Андрій: Офсайд! Темнота!

1-ша дівч.: Треба ж підготуватися!

Артем : Як приїде - то зустрінемо!

2-га дівч.: Треба ж спекти велику підрум'янену паляницю.

3-гя дівч.: Тільки ж треба борошно якісне хоч і з-під землі дістати. У

цьому році все пливе, все пливе...

4-га дівч.: Так спечемо декілька. Може, якась і вийде на славу .

Андрій: Як згадали про паляницю, відразу ж їсти захотілося.

Артем: А де ж ми цього Президента зустрічатимем? У школі? Так там

квіти померзли, і місця особливого призначення не затишні, І плитка

облицювальна може на голову впасти...

1-ша дівч.: А, може, у районному будинку культури? Він місткіший за

нашу школу.

Андрій : Спаси мене. Господи, І помилуй! Так там взагалі ж

справжнісінький морозильник! А як вітряно буде? Хіба забули, як

жерсть з покрівлі над всім селом літає.

Артем: (іронічно) Тобто, зустрінемо у Верхньому Рогачику! Цс й так

звучить!

Андрій: А верхній Рогачик - це ж річка Рогач...

1-ша дівч.: Не смішіть людей! Про яку річку йде мова? Може.

влаштуєте Президентові прогулянку по її руслу? Нехай помилується

краєвидами.

2-га  дівч.:   Та   не   забудьте   попередити,   що   рибою   і   не   пахи

Кумкатимуть   лише      поодинокі   жаби-аборигени.   На   маршруті

терикони смітників!

Артем : Вам  дівчата, завжди  краси  хочеться:   квіточки,  пташечки,

деревця ошатні, фонтанчики..

Так де ж це в нас? Прокиньтеся! Це ж Рогачик, а не Манхетен.

3-тя дівч.: Т в   нас все було ж як у людей: літній кінотеатр, дитя

гойдалки,    парк,    музика   линула    із    гучномовців,   люди    сім'ях

прогулюються, відпочивають...

Андрій: Ну ти даєш! А де ж воно це диво здиміло з Рогачика?

Артем: А було, говорила моя бабуся, це ще за часів паря Гороха.

4-та дівч.: Та що ви верзете! Навіть вчителька нам про це розповідала. Було це!

Андрій : Добре! Добре! Було! А що ж ми маємо зараз?

Артем: Маємо те, що маємо!    С парк! Правда -це тепер не зовсім парк...

1-ша дівч.: Стривайте! Ми ж забули про "Козацький дозор"- прекрасні

місце для відпочинку серед сосен.

Андрій: Дозор! Дозор! А в похід ходили - пам'ятаєте! З дозору пень»

одні та дерева обгорілі.

Артем:   Подозорилися !   Все   гаслами   розмовляємо :   "Бережіть  ліс!

Зрубав дерево-посади два!"

1-ша дівч. “А там навіть щит із запрошенням є: "Напийся водиці

Рогачицької криниці!"

Андрій: Яка криниця? Яка водиця? Жаби, очерет, сміття!

2-га дівч.: Виходить, що в нас зовсім не залишилося мальовничі

місцин? Кожен вирішує щось своє, а далі свого носа нічого й не бачиті

3-тя дівч.: А колись і в кінотеатр сім'ями ходили.  А зараз – ба, дискотека.

Артем: Кінотеатр "Дружба" і тепер чудо - пам'ятник   нашої влади.

Краще Президента зустрічати в найзатишніших, в найтепліших місце

Верхнього Рогачика - в приміщенні райдержадміністрації та селищної ради.

Правильно! І ми, діти, прийдемо і попросимо його, що підказав нашим чинушам, де ж Правильний вибір.

Андрій: Верхній Рогачик - це малесенька клітиночка голубої планет Земля. Обігріймо ж її своєю любов'ю! Тоді оживе і річечка Рогач, "Козацький дозор". Хіба для цього нам потрібен Президент?

 

Творчість членів екологічного загону

Безимени-1

 

 

 

Ми любим землю нашу рідну

Їй зичим щастя і добра

Посадим сад на ній зелений,

Щоб кращою вона була

Ми захищаєм птахів, звірів

І будем все живе любить

Бажаємо домівку рідну

І сад "Едем перетворить "

 Сєдіна Рєгіна

 

 

 

 

 

 


 

                                  ЗИМУЮЧИМ ПТАХАМ

Як живеться тобі, моя пташко,

В люту стужу, у зиму холодну?

Прилітай, в мене є годівничка

І ти ніколи не будеш голодна.

Знаю я про твої всі проблеми.

Як живеться тобі зараз тяжко.

Так лети - но скоріше до мене.

Своїх друзів скликай-но, будь ласка!

І на порядність мою понадійся ,

А весною, звичайно ж, віддячиш.

У садочку моему зігрійся.

Гут весною й роботу побачиш.

Будем жити у мирі ми вічно.

Недарма ж ви брати наші менші.

Я тебе нагодую сердешну.

Щоб зима ця була так безпечна.

Барнаш Антон


 

Земба Оксана

Казочка про ялинку, яка врятувала село

Жили в одному селі дві дівчинки. Як завжди у всіх казках буває: одна була жорстокою, а друга - доброю до всього живого. Величали її односельчани Росинкою. А другу дівчинку прозвали Марою. Дівчатка, як І всі діти, дуже частенько навіть гралися разом. На жаль, у їхньому селі вже не чалити лося жодного деревця. Одного разу дівчаткам так захотілося погратися у затінку дерев, послухати таємну розмову гілля. Подалися вони в сусіднє село, бо там зберігся густий сосновий бір. Як раділа, як пестила Росинка кожне деревце! Мара залишилася невдоволеною від такої прогулянки."

Подумаєш, яка радість ці дерева. Що в них такого знайшла Росинка? -" думала вона. А Росинка тим часом набрела на молодесеньке деревце у гущавини. Воно, сердешне, так прагло сонця. Однак поважні сосни, мабуть, ніколи так і не поступляться своїми правами. У Росинки на очах виступили сльози. Деревце вона забрала додому, посадила поблизу свого будинку і пестила, пестила, пестила... Ялиночка виростала гарною та гордою. Односельчани радо приходили, помилуватися деревцем.

А зовсім неподалік, у видолинку, жила люта відьма. Це вона знищила всі дерева у цьому сел і думаючи, що люди згодом підуть звідси світ за очі. Насилала вона на село буревії, негоду, хвороби. Думала, що ось-ось люди не витримають і полишать свої оселі. Одного рачу таємно вирішила на мітлі пролетіти над селом, щоб подивитися на наслідки своєї роботи.

"Що ж це зеленіє?-" подумала вона, побачивши побіля будинку Росинки ялиночку. Так відьма розлютилася, що лопнула від злості. З тою часу село зазеленіло, люди повеселіли. А все це заслуга гордої вічнозеленої ялиночки.

 

 

 

Ліси соснові наші тають

І квіти поля не втішають.

Хіба люди не чують?

Хіба люди не знають?

Чому ж це горює рідненька земля?

Ми ж українці - вільні люди

SO01954_Хіба й надалі лихо буде?

Гай полюбим степи й ліси

Оцю краплиночку краси!

Іваненко Юлія

 

 

 

 

 

 

 

Ялинки копияАкція "Ялинка"

 

Виступ агітбригади "Голос степу"

Мета: звернути увагу влади та громади на слідуючі екологічні проблеми та на необхідність збереження та збагачення природничих цінностей району; спільними зусиллями не допустити поширення екологічної кризи у нашій місцевості; формування активної соціальної позиції, розвитку новою екологічного мислення жителів району.

 

  1. Вас вітають екологічний загін "Голос степу".

Голосуемо: охороняти ліс. оберігати степ.

Степу: турботливе, ефективне піклування учнів.

Наш девіз:

Ми жителі степної зони

І щоб не було каяття

Рослини, птахи та тварини

Залишимо для майбуття

 

2. Звіт про створення екологічного загону.

Екологічний загін "Голос степу" розпочав свою роботу в 1999 році посадивши "Алею дружби". Під час боротьби за виживання алеї зрозуміли, що життя зелених насаджень залежить від свідомості людей, які знаходяться поруч. Тому ми і створили екологічну агітбригаду, щоб донести до сердець односельців біль живої природи, зелених насаджень. Нам хочеться допомогти формуванню активної соціальної позиції, самовдосконаленню жителів нашого району; розвитку нового екологічного мислення, орієнтованого на загальнолюдські цінності.

3.  Вірш:

Ми любим землю нашу рідну

Їй зичим щастя і добра

Посадим сад на ній зелений

Щоб кращою вона була

Ми захищали птахів, звірів

І будем все менее любить

Бажаємо домівку рідну

У сад "Едем" перетворить

 

4.  Вистава «Важливе рішення»

Вітя: “Скоро свято, а в нас немає ялинкового деревця. Треба сьогодні десь зрубати. Який же, Новий рік без ялинки".

Едік: “Ти зрубаєш ялинку, я зрубаю ялинку, наші рідні зрубають ялинку, гак і не залишиться ялинок.”

Вітя: "А для чого ж тоді ялинки ростуть? Для краси! Я зрубаю, поставлю вдома і в мене буде гарно".

Віталій: "Ялинки не лише прикрашають місцевість, вони ж і захищають наші легені, очищаючи повітря від вуглекислого газу. Ти думаєш, що біля "Козацького дозору" посадили ялинки лише для краси? Ні. Адже там знаходиться дорога і за один день проїздить багато автомобілів, які в повітря викидають відпрацьовані гази, а ялинки профільтровують його. Але на свято зрубують багато ялинок..."

Едік: “Так, що ялинок не можна рубати?"

Вітя: "3вичайно, ні! Бо дерева, її тому числі й ялинки, - легені нашої планети.”

Едік: "А свято? На "Новий рік" без ялинки не бійтесь."

Віталій: "Без ялинки можна обійтись, а без чист от повітря неможливо, Але якщо ти дуже хочеш, відчути на свято в кімнаті запах хвої, то знизу ялинки чи сосни відріж гілочку, та прикрась її. Зрозумів?"

Едїк: "3розумів. Годі я швидше піду і скажу батькам, що не потрібно рубати ялинок, адже вони легені нашої планети."

Вітя: “Так, я теж запропоную прикрасити кімнату герляндами та іграшками, ялинковими гілочками."

Едік: "А у нас є гарна декоративна ялинка, її можна прикрашати декілька років і зовсім не потрібно зрубувати ялинки."

Віталій: "Як добре, ми зможемо зберегти життя трьох зелених красунь."

Всі: "А ви? Яким буде ваше рішення?"

 

5. Боляче дивитися,  як зникають вічно  зелені  насадження і  на їх місці залишаються   лише   пеньки   та   трава.   Члени   нашого   загону   не   бажають залишатися байдужими спостерігачами екологічного занепаду нашого району. Нам, жителям нового тисячоліття доведеться пожинати все те.  що посіяно нашими предками. Ми теж бажаємо милуватися краєвидами рідної природи.

У зв'язку з тим, що у Верхньорогачицькому районі лісовідновлення здійснюється у дуже малих обсягах, а погреба в ялинках не зменшується, вважаємо за необхідне звернути на це увагу вдали та громади і спільними зусиллями не допустити кризи існування хвойних порід у нашій місцевості. Завдяки цьому ми зможемо зберегти від вирубки декілька чудових творінь, які сприятимуть поліпшенню озону і будуть радувати багатьох людей. Віддамо свій голос за безмовну природу, щоб не замовкло життя на землі.

Ми пропонуємо під час новорічних свят не зрубувати ялинки, а прикрашати, ті, що ростуть поруч.

А в домівках можна прикрасити штучну ялинку, або порадувати дітей виготовленими власноруч композиціями з соснових гілочок.

Спробуйте, і ви помітите, що це буде особливою підготовкою до новорічних свят. І в новий рік ви ввійдете з добрим відчуттям. Адже ви зберегли життя те однієї ялинки красуні, яка віддячить вам чистим повітрям.

6. Вірш:

Уже не слышит Елка лести

Уже не слышит тех похвал

Какие люди ей дарили

И комплементы говорили

И вдруг, в один холодный день

Когда дома покрыла тень

Попала ёлка на помостку

И стала мусором и только

Так вот, давайте-ка ребята

Учителя и дипломаты

Спасём природу, мир спасём

Не будем ставить ёлку в дом!

Не рубайте, люди, ёлки!

Будьте более умнее.

Если будет мир зелёный

Станет он светлее

Если хочешь, чтоб на праздник

Было веселее

Ты букет из веток ели

Сделай поскорее

 

 

7. Конкурс ялинкових композицій

 

 

SWScan00122

голос степу копияАНКЕТА

 

«Чи була у вас ялинка?»

 

 

1. Яка у вас була ялинка

а) ялинка (сосна)

б) ялинкова композиція (гілочка)

в) штучна ялинка

2. Чи потрібно на вашу думку зберігати ялинки?

3 .Чи ділилися інформацією про необхід­ність збереження хвойних порід з іншими?

4. Яку ялинку встановлювали в центрі селища?

а)ялинку з сосен

б) прикрашали живу що росте поруч

5. Чи змінилося ваше відношення до вста­новлення ялинки в процесі пізнання еколо­гічних проблем?

6. Ваші пропозиції щодо проведення акції «Ялинка».

 

 

 

 

Навчання та виховання учнів на матеріалах рідного краю

Девіз: Природа формує свої закони мовою математики Г. Галілей

Формування екологічного світогляду учнів впроваджуємо під час складання та розв'язування задач на екологічну тематику. Це сприяє розвитку логічного мислення, порівняльних здібностей, вміння ставити питання на них. Учні практично використовують теоретичні знання, застосовуючи їх у різних життєвих ситуаціях.

Наведемо приклади статистичних даних місцевого характеру, за допомогою яких учні можуть виконувати творчі завдання, проекти та ін.

Цифри інформують:

1.  За даними Всесвітньої Організації охорони здоров'я:

   Кожний рік в ріки всього світу надходить до 450 млрд. м3 промислових та побутових відходів, тому вода містить більше 13 тис. токсичних елементів.

   Кожні 8 сек. Від хвороб, викликаних забрудненою водою, помирає дитина, кожен день - 25 млн. людей.

   Лише 1 кг. нафтопродуктів робить непридатними для життя 1000 м3 води.

2.  Один тваринний вид зникає щороку, а рослинний щогодини,

   У результаті нераціонального використання з планети зникають ліси зі швидкістю від 20 до 40 га. за хвилину.

   Щорічно вирубується 8 млн. га. лісів.

   За 1 год. Роботи автомобільного двигуна спалюється 200 л. кисню.

   Добова норма, необхідна для дихання однієї людини -80 л. кисню.

   Одне дерево щодоби виділяє 180 л. кисню. Всього населення Верхнього Рогачика становить - 7200; дітей - 1800; відсоток дорослих 75 % (5399); дітей - 25%. Якщо діти посадять 900 дерев, то на одну людину селища припаде 22,5л. кисню; якщо дорослі посадять по одному дереву, то приблизно 135л. кисню припаде на кожного жителя селища.

Так кожен учень може продемонструвати свою творчість, вміння аналізувати, ставити запитання та запропонувати рішення особисто складеної задачі або кросвордів чи ребусів за поданою інформацією. Ось декілька прикладів таких задач:

1.    Пам'ятай, що струмінь води з крана такого діаметра, як товщина сірника, призводить до втрати 480 літрів води на добу. Яка втрата води буде за місяць? За рік?

2.    Визначте крайні строки проростання насіння деревних порід, якщо відомо, що насіння верби зберігає здатність до проростання 0,5 року, насіння дуба в 2 рази довше верби, а насіння ялини в 10 разів довше, ніж дуба.

3.    З одного кілограма сухого листя кропиви виготовляють

один літр екстракту. Його можна застосовувати, як кровоспинний засіб для ЗО хворих. Скільком людям буде надано медичну допомогу, якщо загін збере 5 кг. кропиви?

4.    У процесі фотосинтезу сільськогосподарські рослини на 1га. за звичайних умов росту засвоюють з повітря за день у середньому 150 кг. вуглекислого газу. Наприклад, цукрові буряки асимілюють 500 кг. СО2 Скільки CO2 засвоюють буряки за 1 місяць, якщо їх площа в господарстві становить 1500га.?

5.    Ділянка беріз, прямокутної форми (вона оточена дорогою) має ширину 1 м. Площа дороги 32 м2 . Знайдіть сторони ділянки, якщо одна з них на 4 м. більша від другої.

6.    За рік шкідники з'їдають 10% зеленого масиву. Через скільки років можуть зникнути зелені насадження, якщо шкідники будуть так само винищувати дерева?

Така творчість обов'язково дасть свої плоди: складені задачі, рішення яких спонукає і інших замислитися над екологічними проблемами сьогодення.

 

 

Проблем екологічних видав час

Щезає ліс - невже немає ради?

А що, коли кожнісінький із нас

Хоча б єдине деревце посадить?

SWScan00123

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
966
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку