Урок-квест: "Українські відходи – європейські підходи?"

Про матеріал
Урок-квест із залученням мобільних додатків для пошукової роботи. Учасники розбираються в маркуванні полімерних виробів та піднімають питання екологічної безпеки в Україні та на планеті Земля. В матеріалах є посилання QR-кодів на завдання, відеоматеріалів до уроку.
Перегляд файлу

Урок № ______     

Клас: 8-11 клас.      

Дата________   

Вчитель: Тернова А.С.

 

Тема уроку: Українські відходи – європейські підходи?

 

Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

 

Навчальна мета:

 

1.                        Дати учням поняття про полімерне пакування харчових та промислових продуктів, про його маркування;  про засоби переробки полімерних відходів.

2.                        Сформувати навички сортування пластикового пакування після його використання.

3.                        Удосконалювати вміння учнів користуватися додатками мобільних телефонів – сканер QR-кодів та штрих-кодів, Google-карта, калькулятор.

4.                        Перевірити рівень знань, умінь і навичок знаходити положення об’єктів на карті по широті і довготі, знаходити квадратний корінь числа, читати попереджувальні знаки на пакуванні

5.                        Закріпити знання учнів про екологічні аспекти життя людини в великих мегаполісах та маленьких населенних пунктах, проблеми переробки полімерних продуктів.

 

Розвиваюча мета:

 

1.                 Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.

2.                 Розвивати мовну і слухову пам’ять.

3.                 Підвищувати стилістичну культуру мовлення.

4.                 Розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.

5.                 Розвивати вміння і навички правильного користування пластиковими виробами та одноразовою посудою.

6.                 Розвивати творчі здібності учнів в створненні попереджувальних знаків.

 

Виховна мета:

 

1.                 Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни.

2.                 Виховувати в учнів любов до рідної природи, повагу до оточуючого середовища.

3.                 Виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.

4.                 Виховувати в учнів справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.

5.                 Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

 

Міжпредметні зв’язки: Екологія, хімія, біологія.

 

Тип уроку: Нестандартний урок-квест.

 

Обладнання: попереджувальні знаки, різнокольорові олівці, учнівські повідомлення, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал в презентації, інформація на сайтах, конверти із завданнями на картках з QR-кодами, відео, мобільні телефони учнів з мобільними додатками, «чорна скриня» з пластиковими виробами, проектор. 

 

МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ

 

 

МЕТОДИ

ФОРМИ

ПРИЙОМИ

Навчально –  дослідницький

самостійна      творча

(дослід-

ницька)       робота учнів на

здобуття                 та

розширення знань

активізація уваги та мислення, здобуття

нових знань у процесі 

самостійної роботи учнів, 

формування         висновків,   пізнання закономірності

 

 

ХІД УРОКУ ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання з учнями. Обговорення мети уроку:

Посередені аудиторії або перед учнями (класом) стоїть «чорна скриня» (можна підготувати картонну коробку від пакування комп’ютера, наповнити різноманітними пластиковими речами – пакети для сміття, одноразовий посуд, пластикові контейнери для сніданків, побудові прилади з полімерною поверхнею, тюби з під кремів та зубної пасти, залишки водогінних труб з ПВХ, пакувальний пенопласт та інше. Учитель пояснює, що їх чекає пошукова дослідницька робота, в результаті якої учні повинні здогадатися, що знаходиться в середині «Чорної скрині».

 

Обговорення правил:

На протязі уроку учням доведеться виконати 4 завданя, для виконання яких їм знадобиться мобільний телефон з інтернетом, завантажені додатки: сканер QRкодів та штрих-кодів, Google-карта, калькулятор. Клас випадковим чином ділиться на 6 груп по 4-5 учнів (залежить від кількості дітей в класі). Кожна група сідає за окремі круглі столи, які завчасно розставляються в аудіторії. Групи отримують різнокольорові конверти из завданнями, які розкриваються по ходу уроку після оголошення умов виконання данного завдання. Попросити учнів завчасно їх не доставати з конвертів. Після виконання кожного завдання учитель може задати запитання, а учні повинні відповісти, або зробити гіпотезу про те, що знаходиться у скрині.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перед початком гри вмикається відео про красу природи, мальовничі куточки України.

 

(всі відеоматеріали знаходяться в курсі «Кейс-уроки» на уроці «Українські відходи європейські підходи?» )

 

Можливо учні здогадаються, що мова на уроці пойде про глобальні екологічні проблеми, які стосуються не тільки нашої країни України, але й планети Земля.

 

 

 

ХІД ГРИ

Завдання № 1.

На аркуші надрукований рівнобічний трикутник. Учні розглядають, а вчитель пропонує згадати, де можна побачити такі трикутники.

 

Відповіді: попереджувальні дорожні знаки, попереджувальні знаки на промислових, побутових, харчових виробах.

Творче завдання: домалювати в трикутник свій варіант знака та розповісти про нього. Завдання №2.

В цьому завданні учні повинні виконати математичну дію. Треба порахувати за допомогою калькулятора, використовуючи мобільний додаток, квадратний корінь двох чисел, які відповідають широті та довготі населенного пункту. За допомогою Google карти учні з’ясовують, що це великі мегаполіси, столиці відомих країн – найбільші виробники сміття, яке в нерозвинених країнах зберігається на сміттєзвалищах просто неба, або на стихійних звалищах, які ніхто не контролює. В розвинених країнах сміття сортується та преробляється на спеціальних заводах.

Картки для груп. Додаток 1.

Показати відеофільм про стихійні звалища сміття в Україні, про великий острів сміття в океані.

 

Завдання №3.

Відсканувати QR-код за допомогою мобільного телефону, знайти картинку за посиланням документу на Google-диску, розглянути попереджувальні знаки та описати їх призначення. Додаток 2.

 

  Кожна група обирає одну картинку за номером групи та пропонує свій варіант попередження або оголошує його пряме значення.

Запитання до учнів: може вони вже здогадалися, що знаходиться в «чорній скрині»?

Завдання №4.

На картці цього завдання знаходится попереджальний знак (QR-код). У кожній групи різний. – Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрихкодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням на сайт молочної продукції «Молокія» та визначте, що означає значок на малюнку. Перед початком перегляду інформації прейдіть на українськомовну версію.

 

 

 

Картки для груп. Додаток 3.

Доповіді учнів по кожному значку: яке пластикове пакуваня чи вироб, скількі разів може використовуватися, для яких видів продукції призначено, як сортується після використання, чи може перероблятися для подальшого використання, яким чином і скількі років може розпадатися.

ПІДСУМОК УРОКУ

Мабудь вже давно учнями проголошена версія, що у «чорній скринці» знаходяться пластикові вироби - сміття. Учні можу підійти і знайти той пластик, який вони описували та визначити його по маркуванню, якке знаходиться на всіх предметах окрім целофанових пакунків дляя сміття та харчових продуктів. Треба окремо визначити, що всі види платикових виробів в більшій або меншій мірі впливають на здоров’я людини та станоточуючого середовища.

Запитання: які заходи потрібно задіяти, щоб планета Земляне перетворилася на суцільний смітник?

Відповіді:

1.     Відмовитися від поліетілену в магазинах і побуті, використовувати паперові замінники (хоча це може зашкодити лісам)

2.     Сортувати сміття – окремо збирати біологічний та полімерне сміття.

3.     Застосовувати сучасні технології в переробці сміття, які не будуть шкодити довкіллю.

4.     Інші.

ЗАВДАННЯ ДОДОМУ ТА ІНСТРУКТАЖ ПРО ВИКОНАННЯ

Знайти дома пластикові вироби (5 шт) та визначити вид полімеру за його маркуванням. Звіт подавати у вигляді цифрових фотографій на мобільному телефоні.

Додаткові завдання. - Перейти за посиланням

 

 

Додаток 1.

До завдання №2.

            Група № 1                    

За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.

            Широта:_______________________                       Знайти      

            Довгота: _______________________                      Знайти    -  

За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.

Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.

Натиснути кнопку пошуку.

Населений пункт:______________________________

 

Група № 2 

допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.

 

            Широта: _______________________                     Знайти      

            Довгота: _______________________                     Знайти      

За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.

Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.

Натиснути кнопку пошуку.

Населений пункт:______________________________

 

Група № 3 

За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.

 

            Широта: _______________________                     Знайти    

            Довгота: _______________________                     Знайти       

За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.

Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.

Натиснути кнопку пошуку.

Населений пункт:______________________________

 

 

 

 

Група № 4

За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.

 

            Широта: _______________________                     Знайти    

            Довгота: _______________________                     Знайти      

За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.

Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.

Натиснути кнопку пошуку.

Населений пункт:______________________________

 

Група № 5 

За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.

 

            Широта: _______________________                     Знайти     

            Довгота: _______________________                     Знайти    

За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.

Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.

Натиснути кнопку пошуку.

Населений пункт:______________________________

 

Група № 6

За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.

 

            Широта: _______________________                     Знайти             

            Довгота: _______________________                     Знайти    

За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.

Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.

Натиснути кнопку пошуку.

Населений пункт:______________________________

 

 

 

 

 

 

Для перевірки учителем завдання 2.

Група №1 Нью Йорк, США

            широта      40.71424            

            довгота      −74.00594         

 

Група №2

Пекін, Китай широта          39.9075        довгота    116.39723

 

Група №3

Каір, Египет широта    30.06263                    

            довгота      31.24967                         

 

Група №4

Нью-Делі, Індія       широта      28.613930 довгота      77.209020

 

Група №5 Київ, Україна широта      50.402411 довгота 30.532691

 

Група №6 Москва, Росія широта    55.584486 довгота     37.385524 Додаток 2.

До завдання 3

Групи №1-6

Відсканувати QR-код за допомогою мобільного телефону, знайти картинку за посиланням документу на Google-диску, розглянути попереджувальні знаки та описати їх призначення. Додаток 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки для груп. Додаток 3. До завдання №4.

Група № 1

А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.

 

Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара  маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.

 

Група № 2

А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.

 

Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара  маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.

 

Група № 3

А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.

 

Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара  маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.

 

Група № 4

А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.

 

Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара  маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари. 

 

 

Група № 5

А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.

 

Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара  маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.

 

Група № 6

А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.

 

Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.

 

pdf
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку