Урок № ______
Клас: 8-11 клас.
Дата________
Вчитель: Тернова А.С.
Тема уроку: Українські відходи – європейські підходи?
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальна мета:
1. Дати учням поняття про полімерне пакування харчових та промислових продуктів, про його маркування; про засоби переробки полімерних відходів.
2. Сформувати навички сортування пластикового пакування після його використання.
3. Удосконалювати вміння учнів користуватися додатками мобільних телефонів – сканер QR-кодів та штрих-кодів, Google-карта, калькулятор.
4. Перевірити рівень знань, умінь і навичок знаходити положення об’єктів на карті по широті і довготі, знаходити квадратний корінь числа, читати попереджувальні знаки на пакуванні
5. Закріпити знання учнів про екологічні аспекти життя людини в великих мегаполісах та маленьких населенних пунктах, проблеми переробки полімерних продуктів.
Розвиваюча мета:
1. Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.
2. Розвивати мовну і слухову пам’ять.
3. Підвищувати стилістичну культуру мовлення.
4. Розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.
5. Розвивати вміння і навички правильного користування пластиковими виробами та одноразовою посудою.
6. Розвивати творчі здібності учнів в створненні попереджувальних знаків.
Виховна мета:
1. Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни.
2. Виховувати в учнів любов до рідної природи, повагу до оточуючого середовища.
3. Виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.
4. Виховувати в учнів справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
5. Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Міжпредметні зв’язки: Екологія, хімія, біологія.
Тип уроку: Нестандартний урок-квест.
Обладнання: попереджувальні знаки, різнокольорові олівці, учнівські повідомлення, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал в презентації, інформація на сайтах, конверти із завданнями на картках з QR-кодами, відео, мобільні телефони учнів з мобільними додатками, «чорна скриня» з пластиковими виробами, проектор.
МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
Навчально – дослідницький |
самостійна творча (дослід- ницька) робота учнів на здобуття та розширення знань |
активізація уваги та мислення, здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів, формування висновків, пізнання закономірності |
Привітання з учнями. Обговорення мети уроку:
Посередені аудиторії або перед учнями (класом) стоїть «чорна скриня» (можна підготувати картонну коробку від пакування комп’ютера, наповнити різноманітними пластиковими речами – пакети для сміття, одноразовий посуд, пластикові контейнери для сніданків, побудові прилади з полімерною поверхнею, тюби з під кремів та зубної пасти, залишки водогінних труб з ПВХ, пакувальний пенопласт та інше. Учитель пояснює, що їх чекає пошукова дослідницька робота, в результаті якої учні повинні здогадатися, що знаходиться в середині «Чорної скрині».
Обговорення правил:
На протязі уроку учням доведеться виконати 4 завданя, для виконання яких їм знадобиться мобільний телефон з інтернетом, завантажені додатки: сканер QRкодів та штрих-кодів, Google-карта, калькулятор. Клас випадковим чином ділиться на 6 груп по 4-5 учнів (залежить від кількості дітей в класі). Кожна група сідає за окремі круглі столи, які завчасно розставляються в аудіторії. Групи отримують різнокольорові конверти из завданнями, які розкриваються по ходу уроку після оголошення умов виконання данного завдання. Попросити учнів завчасно їх не доставати з конвертів. Після виконання кожного завдання учитель може задати запитання, а учні повинні відповісти, або зробити гіпотезу про те, що знаходиться у скрині.
Перед початком гри вмикається відео про красу природи, мальовничі куточки України.
(всі відеоматеріали знаходяться в курсі «Кейс-уроки» на уроці «Українські відходи – європейські підходи?» )
Можливо учні здогадаються, що мова на уроці пойде про глобальні екологічні проблеми, які стосуються не тільки нашої країни України, але й планети Земля.
Завдання № 1.
На аркуші надрукований рівнобічний трикутник. Учні розглядають, а вчитель пропонує згадати, де можна побачити такі трикутники.
Відповіді: попереджувальні дорожні знаки, попереджувальні знаки на промислових, побутових, харчових виробах.
Творче завдання: домалювати в трикутник свій варіант знака та розповісти про нього. Завдання №2.
В цьому завданні учні повинні виконати математичну дію. Треба порахувати за допомогою калькулятора, використовуючи мобільний додаток, квадратний корінь двох чисел, які відповідають широті та довготі населенного пункту. За допомогою Google карти учні з’ясовують, що це великі мегаполіси, столиці відомих країн – найбільші виробники сміття, яке в нерозвинених країнах зберігається на сміттєзвалищах просто неба, або на стихійних звалищах, які ніхто не контролює. В розвинених країнах сміття сортується та преробляється на спеціальних заводах.
Картки для груп. Додаток 1.
Показати відеофільм про стихійні звалища сміття в Україні, про великий острів сміття в океані.
Завдання №3.
Відсканувати QR-код за допомогою мобільного телефону, знайти картинку за посиланням документу на Google-диску, розглянути попереджувальні знаки та описати їх призначення. Додаток 2.
Кожна група обирає одну картинку за номером групи та пропонує свій варіант попередження або оголошує його пряме значення.
Запитання до учнів: може вони вже здогадалися, що знаходиться в «чорній скрині»?
Завдання №4.
На картці цього завдання знаходится попереджальний знак (QR-код). У кожній групи різний. – Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрихкодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням на сайт молочної продукції «Молокія» та визначте, що означає значок на малюнку. Перед початком перегляду інформації прейдіть на українськомовну версію.
Картки для груп. Додаток 3.
Доповіді учнів по кожному значку: яке пластикове пакуваня чи вироб, скількі разів може використовуватися, для яких видів продукції призначено, як сортується після використання, чи може перероблятися для подальшого використання, яким чином і скількі років може розпадатися.
Мабудь вже давно учнями проголошена версія, що у «чорній скринці» знаходяться пластикові вироби - сміття. Учні можу підійти і знайти той пластик, який вони описували та визначити його по маркуванню, якке знаходиться на всіх предметах окрім целофанових пакунків дляя сміття та харчових продуктів. Треба окремо визначити, що всі види платикових виробів в більшій або меншій мірі впливають на здоров’я людини та станоточуючого середовища.
Запитання: які заходи потрібно задіяти, щоб планета Земляне перетворилася на суцільний смітник?
Відповіді:
1. Відмовитися від поліетілену в магазинах і побуті, використовувати паперові замінники (хоча це може зашкодити лісам)
2. Сортувати сміття – окремо збирати біологічний та полімерне сміття.
3. Застосовувати сучасні технології в переробці сміття, які не будуть шкодити довкіллю.
4. Інші.
Знайти дома пластикові вироби (5 шт) та визначити вид полімеру за його маркуванням. Звіт подавати у вигляді цифрових фотографій на мобільному телефоні.
Додаткові завдання. - Перейти за посиланням
Додаток 1.
До завдання №2.
За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.
Широта:_______________________ Знайти
Довгота: _______________________ Знайти -
За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.
Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.
Натиснути кнопку пошуку.
Населений пункт:______________________________
допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.
Широта: _______________________ Знайти
Довгота: _______________________ Знайти
За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.
Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.
Натиснути кнопку пошуку.
Населений пункт:______________________________
За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.
Широта: _______________________ Знайти
Довгота: _______________________ Знайти
За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.
Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.
Натиснути кнопку пошуку.
Населений пункт:______________________________
За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.
Широта: _______________________ Знайти
Довгота: _______________________ Знайти
За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.
Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.
Натиснути кнопку пошуку.
Населений пункт:______________________________
За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.
Широта: _______________________ Знайти
Довгота: _______________________ Знайти
За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.
Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.
Натиснути кнопку пошуку.
Населений пункт:______________________________
За допомогою застосунку «Калькулятор» на мобільному телефоні порахуйте математичний вираз. Результат буде відповідати широті та довготі населеного пункту.
Широта: _______________________ Знайти
Довгота: _______________________ Знайти
За допомогою GPS навігатора на мобільному телефоні визначити назву населеного пункту.
Інструкція: у пошуковій строчці застосунку, записати широту та довготу через кому. Замість коми, що розділяє дробову частину від цілої ставити крапку.
Натиснути кнопку пошуку.
Населений пункт:______________________________
Для перевірки учителем завдання 2.
широта 40.71424
довгота −74.00594
Пекін, Китай широта 39.9075 довгота 116.39723
Каір, Египет широта 30.06263
довгота 31.24967
Нью-Делі, Індія широта 28.613930 довгота 77.209020
Група №5 Київ, Україна широта 50.402411 довгота 30.532691
Група №6 Москва, Росія широта 55.584486 довгота 37.385524 Додаток 2.
До завдання 3
Відсканувати QR-код за допомогою мобільного телефону, знайти картинку за посиланням документу на Google-диску, розглянути попереджувальні знаки та описати їх призначення. Додаток 2.
Картки для груп. Додаток 3. До завдання №4.
А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.
Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.
А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.
Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.
А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.
Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.
А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.
Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.
А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.
Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.
А) Скористайтеся застосунком для зчитування QR-кодів та штрих-кодів. Проскануйте QR-код, перейдіть за посиланням та визначте, що означає значок на малюнку.
Б) Перейдіть на сайт за допомогою посилання, та визначте, що означає ваш значок. Перерахуйте, яка тара маркується даним значком. Перерахуйте переваги та недоліки цієї тари.