Творчий проект «Чорнобиль. Ми живемо, тільки дякуючи їм…»

Про матеріал
Завдяки даному проекту зросте інтерес учнів до пошукової роботи, підвищиться зацікавленість школярів, педагогів до подвигів ліквідаторів Чорнобильської катастрофи, привернеться увага органів місцевого самоврядування до потреб ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС та потерпілих від катастрофи, хворих на променеву хворобу.
Перегляд файлу

Немов війну ми згадуєм той день,

Немов чуму, що поповзла землею

Й не зупиняється ні уночі, ні вдень,

Ніхто не видумав ще зброї проти неї.

 

Слова ці знають і старі, й малі:

„Чорнобиль”, „радіація” і „зона”,

Та ще страшніші їхні похідні

І „рак”, й „рачиця”, „лімфи” й „аденома”.

 

Вмирають люди, пусткою стають

Колись життям наповнені оселі...

Кому в майбутньому історики „пришють”

Цей геноцид українських поселень?!

 

Творчий проект:    «Чорнобиль.  Ми живемо, тільки дякуючи їм…»

Автор проекту: Горін І.М.

Цільова група: учні 9 класу, вчителі, батьки, односельчани,  громадськість.

Проблема та її актуальність

Страшним лихом не тільки для України, а й для усього людства стало 26 квітня 1986 року… Вибух на Чорнобильській АЕС в одну мить перекреслив щасливе майбутнє сотні ні тисячі, навіть мільйонів людей.

У кожної людини є в житті такі моменти, коли від його вибору залежить, в який бік поведе його доля. Ліквідатори Чорнобильської катастрофи зробили вибір, як їх діди і батьки – захистили свою Вітчизну. Тому, ми як нащадки не маємо права забути про героїчні вчинки ліквідаторів чорнобильської катастрофи, які не шкодували свого життя заради щасливого майбутнього своєї Батьківщини. На превеликий жаль, багатьох сьогодні немає серед нас. Вічна їм Пам’ять. Вони ніколи життям і смертю не торгували. Вічний вогонь на їхніх могилах потрібен усім, хто живий. Він нагадує, що за щастя жити на Землі віддано прекрасні молоді життя.

Тип проекту:

За метою та характером – творчий

За змістом – виховний

За складом учасників – груповий

За тривалістю – середньо тривалий

Мета  проекту: сформувати морально-духовну особистість на основі  громадянських та загальнолюдських   цінностей.

Завдання проекту:

- створити  сприятливе середовище  для формування у дітей та молоді  ціннісного ставлення особистості до рідного краю, природи, поваги до людей, які віддали своє життя в ім’я майбутнього людства;

- розробити систему заходів щодо залучення учнівської молоді до вирішення актуальних екологічних проблем;

- розширити знання про трагічні події 26.04.1986р. у м. Прип’ять;

- створити список пам’яті постраждалих та загиблих ліквідаторів Чорнобильської катастрофи з Долинського району;

- залучити учнів, вчителів, батьків та громадськість до реалізації проекту.

Опис проекту

Автор проекту передбачає його поступову  реалізацію через: систему заходів (зустрічі з учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, флеш-моб, акції) спрямованих на зацікавленість долею людей, які постраждали  чи загинули внаслідок вибуху 26.04.1986р. у м. Прип’ять.

Завдяки даному проекту зросте інтерес учнів до пошукової роботи, підвищиться зацікавленість школярів, педагогів до подвигів ліквідаторів Чорнобильської катастрофи, привернеться увага органів місцевого самоврядування до потреб ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС та потерпілих від катастрофи, хворих на променеву хворобу.

Тривалість проекту: 12 вересня 2018 -  20 квітня 2019р.

Етапи реалізації проекту:

1. Підготовчий 12.09.2018р-21.09.2018р.

2. Моделюючий 21.09.2018 -28.09.2018р.

3. Практичний 28.09.2018-08.04.2019р.

4. Заключний 10.04.2019-20.04.2019р..

Очікувані результати:

  1. Сформується у дітей та молоді повага до людей, які віддали своє життя в ім’я майбутнього людства.
  2. Підвищиться інтерес учнів, вчителів, батьків, громадськості до вирішення  окресленої проблеми.
  3. Активізується співпраця школи з громадськими організаціями щодо формування активної життєвої позиції учнівської молоді.
  4. Зросте позитивний імідж закладу.

Ресурси:

людські – учнівський  колектив, батьки, громада села, спонсори;

матеріально-технічні – мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер, колонка, свічки, мікрофони;

фінансові – спонсорські кошти та кошти державних органів влади;

інформаційні – мережа Інтернет.

Критерії:

  1. Актуальність теми і рішень.
  2. Відповідність мети, завдань, структури.
  3. Практична цінність.
  4. Рівень творчості, оригінальність, новизна.
  5. Результативність.

І етап – підготовчий:

  • отримання згоди адміністрації школи на проведення проекту;
  • узгодження питань про проектну діяльність з учителями, які можуть надати допомогу при вирішенні завдань проекту (учителями географії, біології, основ здоров'я, екології );
  • визначення мети та очікуваних результатів;
  • поширення інформації про здійснення проекту;
  • ознайомлення учнів з статистикою постраждалих та загиблих внаслідок аварії на ЧАЕС;
    • розподіл учнів на групи: ліквідатори, екологи, літературознавці, інфоцентр, розвідники;
    • зібрання ініціативної групи та проведення першого організаційного заняття;
    • подання запиту  публічної інформації на сайт https://chnpp.gov.ua/ua для створення списку учасників ліквідації аварії на ЧАЕС родом з Долинського району.

ІІ етап – моделюючий:

1)збір необхідної інформації та матеріалів

  • планування програми вечора пам'яті;
  • формування груп активістів в кожному напрямі (ліквідатори, екологи, літературознавці, інфоцентр, розвідники);
  • ознайомлення з архівними даними по Долинському районі;
  • ознайомити з віртуальною реальністю «Місто –привид. Прип’ять в 360°»;
  • підбір матеріалів для оформлення фотовиставки;
  • ознайомлення з  фільмами про Чорнобиль.

2) визначення напрямів діяльності, вирішення організаційних питань

  • отримання згоди адміністрації  школи  на проведення вечора пам'яті ліквідаторам наслідків аварії на ЧАЕС та потерпілих від катастрофи, хворих на променеву хворобу;
  • залучення класного керівника та вчителів до проекту;
  • підбір репертуару та планування програми вечора пам'яті;
  • підбір учасників концерту пам'яті, проведення репетицій;
  • залучення до проведення вечора пам'яті зацікавлених осіб (наприклад, активні учні школи, місцеві самодіяльні колективи);
  • розподіл  обов’язків у кожній групі:
  • ліквідатори (5 учасників)
    • ознайомити людей про безстрашних ліквідаторів Чорнобильської катастрофи, які не вагаючись віддали своє життя, щоб зупинити жахіття яке могло вбити весь народ України;
    • оприлюднити дані про кількість загиблих і постраждалих внаслідок вибуху на ЧАЕС 26.04.1986 року;
    • створити списки постраждалих і загиблих ліквідаторів Чорнобильської катастрофи з  Долинського району;
    • запросити виступити з свою історією служби в армії  односельчанина Матійчина Василя про страшні «незабываемые 730 дней в сапогах» в 30-ти км зоні Чорнобильської АЕС;
    • оформлення фотовиставки «Вони загинули, щоб ми залишились живі»;
  • екологи (2 учасники)
    • ознайомити з екологічно-соціальною катастрофою, спричиненою вибухом і подальшим руйнуванням четвертого енергоблоку Чорнобильської атомної електростанції в ніч на 26 квітня 1986 року;
    • розглянути основні причини аварії та її наслідки для людей і навколишнього середовища;
  • літературознавці (2 учасники)
    • освітлюють український літературний постмодерн, а саме твори де описано страшну Чорнобильську трагедію, яка забрала найцінніше багатство - життя, десятки тисяч людей, прекрасні родючі землі України;
    • скласти підбірку фільмів як про саму аварію, так і про людей, чиї долі назавжди змінила Чорнобильська катастрофа;
    • обрання найкращого фільму про Чорнобиль;
  • інфоцентр (1 учасник)
    • відкрити цікаві та маловідомі факти про Чорнобильську катастрофу;
  • розвідники (2 учасників)
    • ознайомити з віртуальною реальністю «Місто –привид. Прип’ять в 360°», яка дозволить користувачам з усього світу побувати у Зоні відчуження, роздивляючись панораму навколо себе і поринаючи у справжню атмосферу, яка панує у "мертвій" місцевості.
    • обрати знімки для віртуальної екскурсія до Прип'яті, де буде запропоновано прогулятися закинутим містом та її околицями. Кожне фото можна покрутити на 360 градусів та роздивитися кожну деталь, зображену на світлині;

- узгодження питань про місце і час проведення концерту;

  • поширення інформації про заплановані заходи через пресу, шкільний сайт;
  • запрошення представників преси.

IV етап - практичний

  • 16:00-16:30 - вечір по вшануванню  учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від катастрофи, хворих на променеву хворобу;
  • 16:30-17:00 – перегляд альбому спогадів Матійчина Василя про страшні «незабываемые 730 дней в сапогах» в 30-ти км зоні Чорнобильської АЕС;
    • 17:00-17:15 - оголошення списку постраждалих та загиблих ліквідаторів Чорнобильської катастрофи з Долинського району;
  • 17:15-17:30 –фотовиставка «Вони загинули, щоб ми залишились живі»;
  • 17:30-18:00 – ознайомлення з віртуальною реальністю «Місто –привид. Прип’ять в 360°».
    • 18:00-19:50 –перегляд фільму про Чорнобиль.

V етап – заключний

1) презентація та оцінювання результатів здійснення проекту «Чорнобиль.  Ми живемо, тільки дякуючи їм…»

  • упорядкування матеріалів;
  • створення демонстраційного стенду, мультимедійної презентації;
  • представлення матеріалів роботи групи на учнівських зборах, конференції, батьківських зборах;
  • висвітлення у пресі;
  • дослідження громадської думки про актуальність і доцільність здійсненого проекту;
  • узагальнення отриманого досвіду.

2) результат проекту:

  • створення публікації «Чорнобиль.  Ми живемо, тільки дякуючи їм…»;
  • висвітлення заходів  вшанування   учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і пам’яті жертв Чорнобильської катастрофи засобами масової інформації 

Силове поле:

Підтримка

Бал

Опір

Бал

Адміністрація

9

Адміністрація

1

Практичний психолог

9

Практичний психолог

1

Учителі початкових класів

9

Учителі початкових класів

1

Учні

10

Учні

0

Батьки

9

Батьки

1

Всього

46

 

4

 

 

 

Кошторис проекту:

з/п

Назва

Вартість, грн.

Джерело, що фінансує

1.

Ксероксний папір

100

Сільська рада

2.

Ватмани

50

Спонсори

3.

Фотопапір

300

 Спонсори

4.

Декорації для заходів

200

Батьки

5.

Квіти ліквідаторам

500

Спонсори,батьки

6.

Загальна сума

1150

 

Висновок:

За визначенням В.І. Вернадського, існує “точка часу”, після якої процес розвивається невідворотно і некеровано.  Для Чорнобильської катастрофи точка часу оцінена в 56 секунд…

Відлік від злопам’ятного дня 26 квітня 1986 р. вже перейшов рубіж тридцятиріччя. В пам'яті кожного українця назавжди залишаться свіжим рубцем спогади про чорнобильський апокаліпсис і ми ще не раз будемо повертатися до подій весни 1986 року. Адже для когось вона стала останньою, для когось - перекреслила всі сподівання на щасливе і безхмарне майбуття, а декому навіки зруйнувала мрії, які вже ніколи не втіляться через незадовільний стан здоров'я і фізичну слабкість.

Тож треба пам'ятати: майбутнє підкоряється людині тоді, коли вона здатна глибоко і всебічно осмислювати минуле і, максимально мобілізуючи творчий потенціал, вміти отримувати уроки з допущених помилок і прорахунків, шукати нових засобів вирішення завдань.

Своїм відлунням Чорнобильська катастрофа спонукає до пильності. Вона знову і знову примушує замислитися на тим, що науково-технічний прогрес не тільки дає сучасній людині засоби, щоб досягти намічених цілей на шляху цивілізованого поступу, а й вимагає (й дозволяє) знаходити запобіжники, котрі дають гарантії безпеки, а це прямо пов'язано і з формуванням та розвитком світоглядних моральних засад, які об'єднують людей.

Люди, пам’ятайте це лихо! І нехай воно вже ніколи не повториться!

Використані джерела:

  1. http://nyasiknf.blogspot.com/2013/03/blog-post_2348.html
  2. https://uamodna.com/articles/5-faktiv-pro-chornobylj/
  3. https://uamodna.com/articles/chornobyljsjka-katastrofa-vchora-sjogodni-zavtra/
  4. www.jnsm.com.ua
  5. https://www.obozrevatel.com/ukr/city/rests/scho-koitsya-v-chornobili-zahoplyuyuchij-reportazh-z-mertvoi-zoni.htm
  6. http://tsn.ua/special-projects/pripyat360/
  7. https://life.pravda.com.ua/society/2016/05/30/212982/
  8. https://24tv.ua/statti_tag4571
  9. https://portal.lviv.ua/news/2015/12/14/top-10-filmiv-pro-chornobilsku-katastrofu
  10. https://www.ukrtvory.com.ua/ukrm30.html
  11. http://vpered.od.ua/actual/nemov-vijnu-mi-zgaduyem-toj-den/
  12. https://fakty.com.ua/ua/ukraine/suspilstvo/20160422-1582435/
  13. https://mala.storinka.org/
  14. https://korali.info/usna-tvorchist/12-virshiv-ta-pisen-pro-chornobil.html
  15. https://uk.wikipedia.org/wiki/
  16. https://chnpp.gov.ua/ua/home
  17. https://24tv.ua/special/30rokiv/ 
  18. https://nubip.edu.ua/node/22129
  19. https://chnpp.gov.ua/ua/infotsentr/neofitsiino/192-pres-tsentr/neofitsiino/4841-istoriia-odniiei-fotoplivky
  20.  https://www.5.ua/suspilstvo/heroilikvidatory-133688.html 
docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку