Творчий проєкт "Долоньковий світ".Група раннього віку.

Про матеріал
Проєкт "Долоньковий світ" спрямований на розвиток творчих здібностей, сенсорних навичок і дрібної моторики дітей раннього віку. У зимовий період малюки знайомляться з природними об’єктами, такими як ялинкові та соснові гілочки, і створюють творчі роботи за допомогою відбитків своїх долоньок. Основною метою є формування уявлення про зимову природу, розвиток творчості та отримання позитивного емоційного досвіду. Результати діяльності будуть представлені на міні-виставці "Чарівні долоньки вдома та в садочку". Цей проєкт залучає батьків і дітей до спільної творчої діяльності.
Перегляд файлу

 

Проєкт "Долоньковий світ"

 

Група раннього віку

 

Вихователь: Шапошник О.В.

 

Тип проєкту: творчий, короткотривалий

 

Період реалізації: грудень

 

Вступ

 

Проєкт "Долоньковий світ" спрямований на розвиток творчих здібностей, сенсорних навичок та дрібної моторики дітей через інтерактивну діяльність, пов'язану з порами року. У зимовий період акцент зроблено на ознайомлення дітей із природними об’єктами (гілочками ялинки, сосни), їхніми характеристиками (колір, текстура, запах), а також на створенні тематичних художніх робіт за допомогою відбитків долоньок.

 

Мета проєкту

 

Розвивати сенсорні відчуття у дітей.

 

Формувати уявлення про природу зимового періоду.

 

Розвивати творчі здібності та дрібну моторику.

 

 

Очікувані результати

 

Діти отримають базові знання про зимову природу.

 

Створять індивідуальні творчі роботи за допомогою відбитків долоньок.

 

Отримають позитивний емоційний досвід через участь у святковій творчій діяльності.

 

Подальші плани

 

У рамках проєкту навесні планується продовження теми, спрямованої на ознайомлення дітей із природою весняного періоду. Нові творчі роботи створюватимуться за допомогою сенсорних технік і відбитків долоньок.

 

Форма роботи з батьками

Для активної співпраці з батьками передбачено творчу діяльність під назвою "Чарівні долоньки".

Завдання для батьків:

Разом із дітьми вдома створити відбитки дитячих долоньок на зимову тематику (сніжинки, рукавички, сніговики тощо).

 

Готові роботи:

 

1. Передати до дитячого садка для оформлення тематичної виставки.

 

2. Сфотографувати готові роботи та поділитися у груповому чаті для натхнення інших батьків.

 

Мета співпраці з батьками:

 

Заохотити до сімейної творчості.

 

Поглибити емоційний зв'язок між батьками та дітьми через спільну діяльність.

 

Підтримати розвиток дрібної моторики, уяви та сенсорних відчуттів у домашніх умовах.

 

Етапи проєкту

 

Крок 1. Виявлення проблеми, мета та завдання проєкту

 

Проблема:

У дітей раннього віку недостатньо розвинена дрібна моторика, яка є важливим етапом для загального розвитку, мовлення та творчих здібностей.

 

Завдання:

 

Розвивати дрібну моторику через нетрадиційні техніки малювання (відбитки долоньок).

 

Формувати уявлення про зимову природу та святкову ялинку.

 

Стимулювати творчість, допитливість і позитивні емоції у дітей.

 

Залучати батьків до спільної творчої діяльності.

 

 

Крок 2. Кінцевий продукт та форма його презентації

 

Кінцевий продукт:

 

Яскраві ялинки, створені відбитками дитячих долоньок на індивідуальних аркушах.

 

Форма презентації:

Організація міні-виставки "Чарівні долоньки вдома та в садочку".

Діти разом із батьками прикрасять простір, створюючи святкову атмосферу.

Крок 3. Орієнтовний хід проєкту

 

  1. Підготовчий етап:

 

Провести бесіду з дітьми про зиму та новорічну ялинку.

Використати просту лексику, демонструючи ілюстрації або маленькі штучні ялинки.

 

2. Практичний етап:

 

Провести заняття "Моя казкова ялинка", де кожна дитина створить свою ялинку за допомогою відбитків долоньок.( Додаток 1)

 

Запропонувати прикрасити ялинку разом із батьками на виставці, використовуючи наклейки, блискітки чи відбитки пальчиків.

 

Підтримувати інтерес дітей через похвалу та створення святкової атмосфери.

 

3. Підсумковий етап:

 

Запросити батьків та інших вихователів для перегляду виставки.

 

Організувати фотосесію біля виставкових робіт.

 

Додаткова інформація для батьків

 

Батьки отримають покрокові інструкції та приклади творчих ідей, щоб спільна діяльність стала корисною, цікавою та приємною для всієї родини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1

Заняття  з сенсорного розвитку та малювання для дітей раннього віку.

Тема : «Моя казкова ялинка».

Мета заняття:

 

Розвивати сенсорні відчуття через обстеження ялинки та сосни (дотик, нюх).

Формувати уявлення про різні розміри та форми (великі й малі ялинки, довгі та короткі голочки).Ознайомити дітей з кольором ялинки.Розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук через малювання відбитками долоньок. Викликати у дітей позитивні емоції.

 

Матеріали:

  •          Гілочки ялини та сосни
  •          Зелена фарба (підноси малого розміру з наведеною фарбою)
  •          Ескіз із зображенням стовбура ялинки (на кожну дитину).
  •          Вологі серветки для рук.
  •          Іграшка-зайчик (лялька на руку).
  •          Мандарини (для подарунків).
  •          Музичний супровід (за вибором вихователя)

 

Очікуваний результат:

Діти дізнаються більше про ялинку та сосну, розвинуть сенсорні навички.

Виконають творчу роботу з відбитками долоньок.

Отримають позитивні емоції від подарунків і спілкування.

 

Хід заняття:

 

1. Організаційний момент (запрошення):

 

Вихователь:

"Дітки, сідайте за столики, сьогодні у нас цікава подорож у зимовий ліс. Там на нас чекає сюрприз!"

(Діти сідають за столики. У двері стукає і заходить Зайчик.)

Зайчик:

"Привіт, малята! Я з казкового лісу, де живуть ялинки. Ви знаєте, ялинки бувають великі й малі, у них є голочки – довгі й короткі. А якого кольору ялинка?"

 

(Діти відповідають: "Зелена.")

 

2. Сенсорне обстеження:

 

Вихователь:

"А тепер подивіться, що я приніс із лісу нам зайчик. Це гілочки ялинки та сосни. Давайте їх торкнемося та понюхаємо. Яка гілочка колюча, а яка м’яка?А чи знаєте як можна погладити ялинку, щоб вона вас не колола(вихователь демонструє поглажування заростом голочок) Який у них запах?"

 

(Діти обстежують гілочки на дотик і нюх. Вихователь допомагає формулювати відчуття.)

 

3. Пальчикова гімнастика

"Дітки, перед тим, як ми будемо робити ялинки, давайте розігріємо наші долоньки, щоб вони працювали вправно!"

 

Пальчикова гімнастика "Ялинка":

 

1. "Ялинка росте висока-висока." (Руки підіймають вгору (ялинка росте):

2. "Гілочки у неї пухнасті й широкі." (Пальці розчепірені (гілочки) Стискаємо та розтискаємо кулачки):

3. "На ялинку сніг падає тихо-тихо." (Погладжування долоньок(сніг)):

4. "А мороз її обіймає міцно-міцно!" (Плескаємо в долоні (мороз)):

"Молодці, тепер наші пальчики готові малювати ялинки!"

 

4. Пояснення творчого завдання:

Зайчик:

"А тепер ялинки хочуть, щоб ви їм допомогли стати красивими. Ми будемо малювати їх чарівними долоньками! Умочіть долоньку в зелену фарбу і прикладіть її до аркуша з намальованим стовбуром. Вийде ось така пухнаста ялинка!"

(Вихователь демонструє приклад.)

 

5. Виконання творчої роботи:

Діти по черзі опускають долоньки в зелену фарбу і роблять відбитки на аркуші.

Вихователь допомагає найменшим дітям.

Зайчик підбадьорює:

"Які ви молодці! Ялинки виходять просто казкові!"

6. Підсумок:

Зайчик:

"Тепер наш зимовий ліс готовий до свят! А за вашу допомогу я приніс вам маленький подаруночок – смачні мандаринки!"

(Зайчик роздає мандарини дітям.

 

7. Рефлексія:

Вихователь:

"Дітки, а вам сподобалося робити ялинки? Які вони вийшли – великі чи маленькі? Пухнасті чи тоненькі? Ви всі великі молодці!"

 

docx
Додано
5 січня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку