Творчий проект "Пісенна лірика кохання"

Про матеріал

Колективна творча справа , творчий проект був здійснений з учнями.

Використовувалися різні пошукові методи, творча робота самих дітей.

Провели зустрічі , свято загальношкільне "Люблю я пісню українську."

Перегляд файлу

Описание: http://img01.chitalnya.ru/upload/652/2111975373700261.jpg

 

 

Тип проекту:

пошуково-дослідницький  та практичний

 

Анотація проекту:

 

Більшість молоді надає перевагу сучасній популярній музиці, аніж усьому іншому. Інше – це неосяжний світ народного фольклору. І тому в школі виникає необхідність створення проекту, який би повернув обличчя дітей до коріння свого народу, його витоків, традицій. Проект розрахований для  учнів 8 класу.

 

Завдання проекту:

 

  •  підвищити рівень зацікавленості учнів до витоків усної народної творчості;
  • Описание: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRBobDUIFlbaJBdI5-pWYUcIfILrgL0OAZa3yc6nSDHzl5NGnCOtA відроджувати і  вивчати оригінальну творчість народу, гордість за свій талановитий народ;
  •  розвивати пізнавальні інтереси учнів;
  •  досліджувати обряди та звичаї притаманні нашій місцевості

 

 

 

 

Відродження України неможливе без пробудження національної свідомості українського народу, насамперед дітей та молоді. Виховання дітей у любові до Батьківщини починається з пісень, яких співає мати біля колиски та казок, які чують діти з самого малечку.

Дослідження переконливо доводять, що дитина повинна знаходитись під постійним виховуючим впливом духовної культури свого народу.  Діти не залучаються з раннього віку до культури та історії свого народу, бо не знаходяться під прямим формуючим впливом україномовного середовища.

Слід наголосити на необхідності широкого впровадження в практику виховної роботи заходів саме на основі народних традицій.

Сьогодні молоде підростаюче покоління виховується на музиці та піснях здебільше російських авторів і виконавців, котрі цілодобово звучать на хвилях великої кількості FM-радіостанцій та музичних каналів телебачення в Україні, російськомовній дитячій літературі та дитячих анімаційних фільмах іноземного виробництва, що практично призводить до денаціоналізації нашої культури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні, коли відбувається відродження української національної ідеї, дуже важливо прививати дітям любов до рідної мови, культури, до рідної країни.

Знати українські пісні, казки, звичаї і обряди, їхню історію має кожен і це потрібно прищеплювати з дитинства.

Саме тому проект є вчасним і дуже актуальним, адже гідно існувати може тільки той народ, який знає свою мову, своє коріння  та поважає національну культуру, невід’ємною та важливою частиною якої є казка.

Ми - українці України! Наші предки залишили нам неоціненну духовну спадщину, і ми маємо її зберегти, примножити та передати наступним поколінням, щоб не жалкувати потім за втраченим. Терміново потрібно зберегти від забуття набуте, відродити те, що допоки не втрачене. Є безліч свідчень в історії людства про втрачені духовні та культурні цінності, а з ними і народи, нації, які вже ніколи не повернути. Це не вимірюється матеріально, це вимірюється значно вище – ДУХОВНО!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • формувати в учнів навички пошуково-дослідницької роботи;

 

  • залучення учнів до вивчення традицій своєї родини;

 

  • віднайти і дослідити традиції пісень;

 

  • виховання любові до пісні.

 

 

 

 

  • дослідницько-пошукова група: 8 клас,класний керівник.

 

 

 

 

  • 2017-.2018 н.р.

 

 

 

  • Оформлення збірки «Пісні про кохання ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • отримають знання та навички пошуково-дослідницької роботи;

 

  • усвідомлять важливість збереження традицій  та вивчення народних пісень;

 

  • отримають досвід  спілкування з різними людьми;

 

  • аналізуватимуть , співставлятимуть факти, докази, знаходитимуть правильні рішення.

 

 

 

 

 

  • дослідницько-пошукова робота;

 

  • спостереження;

 

  • групова співпраця;

 

  • практична робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: теоретично підготувати учасників проекту, стимулювати  їх до дослідницько-пошукової роботи, зацікавити учнів майбутнім проектом.

 

Створення дослідницько-пошукової групи. Залучення до проекту батьків. Організаційне засідання: визначення мети, проблем, шляхів їх вирішення; часу здійснення проекту, необхідних ресурсів, планування роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда про народну музичну творчість.

 

1) Які народні пісні ви знаєте?

 

2) Коли вони виконуються?

 

3) Які народні свята ви знаєте?

 

4) Які народні ритуали ви знаєте?

 

5) Хто виконував ці ритуали?

 

6) Які народні танці ви знаєте?

 

7) Що таке календарно-обрядові пісні?

 

8) Коли їх виконують?

 

9) Яка головна мета цих пісень?

 

10) Про що розповідається в народних піснях?

 

 

„Вгадай жанр пісні”.

 

1) Як називається пісня?

 

2) Коли вона виконується?

 

3) Якому святу присвячена пісня?

 

4) Які народні інструменти потрібні для її виконання?

Описание: http://eslovnik.com/img/00196357_n5.jpg

 

Інсценування обрядових пісень.

 

1) Зміст обряду.

 

2) Головні персонажі.

 

3) Елементи костюмів.

 

4) Творчість (виконання різдвяних пісень, колядок і щедрівок).

 

 

Колективне обговорення запланованої діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: зібрати інформацію для підтвердження  актуальної проблеми; визначити та обговорити методи дослідження та пошуку інформації.

 

Збір відомої інформації про традиції  народних пісень  про кохання, матеріалів, що підтверджують недостатність даної інформації про святкування родинних свят та пісень, що свідчить актуальність проблеми. Навчання і набуття учасниками дослідницько-пошукової групи досвіду  активної пошукової діяльності. Визначення місць де можна зібрати інформацію. Опитування  людей старожилів, які пам’ятають традиції святкування  родинних свят та пісень у давнину в м. Березне, батьків, дідусів та бабусь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета: узагальнити зібраний матеріал, систематизувати отриману інформацію, визначити ефективні шляхи розв’язання проблем, спланувати діяльність, спрогнозувати  результати роботи, розподілити завдання між учасниками групи, визначити термін реалізації міні-проектів.

 

Формування і уточнення проблем. Розробка плану дій. Визначення необхідних результатів коштів . Випуск листівок, розміщення інформаційного повідомлення , листівок із закликом сприяти діяльності у цьому напрямку.

 

 

 

 Мета: Реалізація узгодженого плану дій, здійснення заходів, розроблених на ІІІ етапі.

 

Алгоритм діяльності :  розповсюдження листівок про сприяння у зборі інформації та надання допомоги учасникам дослідницько-пошукової групи, відвідування родинних свят, опитування старожилів міста, батьків, дідусів та бабусь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: узагальнити результати проведеної роботи перед учнями школи, педагогами, батьками; проінформувати про реальні досягнення свою діяльність, зробити відповідні висновки про позитивне і негативне.

 

Алгоритм діяльності: систематизація, узагальнення і оформлення результатів виконання проекту – створення збірки пісень про кохання «Як я садила білу айстру»  представлення матеріалів, дослідницько-пошукової  групи  на учнівських зборах, , батьківських зборах . Оцінювання результатів здійсненого  проекту відповідно до поставлених завдань. Узагальнення отриманого досвіду, визначення сильних і слабких сторін роботи. Визначення можливостей подальшого розвитку проекту «Лірика кохання ». Проведення загальношкільного заходу «Люблю я пісню українську».

 

Як результат фольклорного пошуку маємо  українські народні пісні записані від Шнайдер Надії Іванівни, 1936 р. н.,жительки м. Березне .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як я садила білу айстру

 Як я садила білу айстру

  Ти помагав мені полить.

  З тих пір тебе я полюбила,

  З тих пір моє серце болить.

 

  Ой як ти їхав біля саду

  Я задивилась на твій стан.

  Довго стояла під вербою,

  Поки вечірній впав туман.

 

  Довго стояла і дивилась

  Як милий другую кохав.

  Сама не знаю хто від мене

  Навіки щастя відібрав.

 

 

Як би я мала крила орлині

 

Як би я мала крила орлині

Як би я вміла літати.

То полетіла б у світ широкий .

Свого милого шукати.

 

Летіла нічку, летіла другу

Мого милого немає.

Ой сяду,сяду в зеленім саду

Сяду,тай гірко заплачу.

 

Виходить з хати старая мати

Свого синочка питає.

Що це за пташка, що за пташина

У нашім саду літає.

 

Ой то не пташка, то не пташина

То моя люба дівчина.

Вона літає, гірко ридає

Свого милого шукає.


 

Один місяць сходить

 

Один місяць сходить,

а другий заходить.

Козак до дівчиноньки ой,

щовечора ходить.

Не ходи, козаче,

 не ходи до мене.

Бо любов навірная,

ой - не візьмеш ти мене.

Хоч возьму не возьму,

а хоч нахожуся.

Я з тобою, серденько,

ой, не наговорюся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зайшло сонце за лісок

 

Зайшло сонце за лісок.

Да прийди, милий, чорнобривий

Да хоч з вечора на часок.

Хоч з вечора на часок.

Даляжем спати на кроваті

Да розкажу я тобі сон.

Розкажу я тобі сон.

Да сон про тебе, сон про мене,

Да сон про нашую любов.

Сон про нашую любов.

Да як ти клявся, щей божився,

Що не покинеш ти мене.

Що не покинеш ти мене.

Да тепер же покидаєш,

Да десь у тебе друга є.

Десь у тебе друга є.

Дамо краща, а мо й гірша.

Дамо така як і я.

А мо така як і я.

Да найшов собі козак дівку,

Да я найду молодця.

А я найду молодця.

Да як ітимеш ти вінчаться

Да я йтиму од вінця.

А я йтиму од вінця.

Да як поллються дрібні сльози

Да з твого білого лиця.

 


 

 

 

 

 

Описание: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0mKw8tsUp-GXAsePK1hzfVfaX6bA5D0hX-iuygN0eVNCLw8PR 

 

 

 

 

 

 

 

 

Координатор- Ільницька Т. І.

 

 

 


 

1. Білянська Таня

2.Бондар Михайло

3.Ванджура Влад

4.Гоч Давид

5.Кардаш Ольга

6.Котелюх Микола

7.Кухарчук Микола

8.Ліценко Настя

 

 

9.Мишкевич Ніна

10.Самойлюк Олеся

11.Тихончук Сергій

12.Челик Павло

13.Шнайдер Марія

14.Шнайдер Софія

15.Шнайдер Оксана

16.Ярмолка Сергій

 


 

 

 

 

 

 

Ніколи і нікому не вдасться заглушити українську пісню. Вона, як душа вічна. Нехай завжди з нами буде рідна пісня, нехай  збереже вона тепло наших сердець, наше життя. Нехай робить усіх душевнішими, красивішими у своїх почуттях, підносить нашу національну і людську гідність

 

                    Українська пісне, чарівна, всесильна 

                   Ти такою будеш через сотні літ.

                   Українська пісне, вчить тебе дитина,

                   Щоби  пам’ятати свій козацький рід.

 

Пісня - це маленька криничка живої води. Не поспішайте її переступити. Зупиніться і розважливо вдивіться в її глибінь, може, побачите благородний лицарський образ свого предка, красу свого сучасника й духовну вроду нащадків. І хай широка світова слава рідної пісні, отой її дорогий вогник, зігрівши всю землю, повертається до тебе   спадкоємце.

Тому я   впевнена , що  мої учні будуть любити рідну пісню – духовну основу життя народу

 Тому ми з дітьми вже зробили перші кроки до пізнання самих себе, історії свого народу. Починаємо повертатись обличчям до коріння свого народу, його витоків, традицій, про які ми «забували», замовчували, не вважали їх головними в нашому житті. Нехтували навіть тим, що «без коріння нічого не росте, без  коріння сохне все живе».

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку