Дата
Клас 4-А
Тема. Твори сучасних дитячих зарубіжних письменників. Удосконалення навички усвідомленого, у відповідному темпі читання мовчки та вголос. Дж.К.Ролінг. Роман «Гаррі Поттер і філософський камінь». Поняття про фентезі
Мета. Дати учням короткі відомості про письменницю, її цикл романів про Гаррі Поттера, поняття про літературу фентезі; формувати уявлення учнів про відмінності художнього світу цієї літератури від реального світу; вчити характеризувати головних героїв казки;
розвивати логічне мислення, уміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання, будувати власне висловлювання на певну тему, розвивати навички стислого та вибіркового переказу;
виховувати співчуття, доброту, вміння дружити, благородство, почуття колективізму
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
Обладнання. Виставка книжок про Гаррі Поттера, ілюстрації учнів до казки, Інтернет –ресурс kahoot, відеофільм Кріса Коламбуса «Гаррі Поттер і філософський камінь»
Хід уроку
Організація класу.
І. Актуалізація опорних знань
Таблиця «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався»
Діти записують, що вони знають про книги, письменницю. Що вони хочуть дізнатися. І в кінці уроку повертаємося і перевіряємо наші запити.
Пропоную свої знання підтвердити та збагатити. Читання з позначкою. + «я знаю», * «я дізнався»
У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окулярах, багато читала і гарно вчилася. Ідею створення книги про Гаррі Поттера виникла у Джоан у 1990 році під час подорожі у поїзді. Гаррі отримав прізвище її друга дитинства – Ієна Поттера. Першу книгу Роулінг писала 5 років, одразу вирішивши, що їх буде 7 – по одній на кожен рік, проведений в Хогвартсі (демонструється виставка книг про Гаррі Поттера). Головними героями її світу є ви, діти 11 років. Більшість з них живе в фантастичному світі.
2. Словникова робота.(пошук у словниках)
Фантастика (гр.- мистецтво уяви) – різновид художньої літератури, в якому авторська вигадка від зображення надзвичайних, нереальних явищ поширюється на створення особливого, вигаданого «чудового світу», що є творчою уявою письменника.
Фентезі – різновид фантастичної літератури, де містика і чаклунство сприймаються як реальність.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Засвоєння нових знань.
Вправа «Пошуковці»
Вправа «Виправи вчителя»
Вчитель читає текст допустивши посилку, діти мають виправити.
Він перебіг -Міст, поспіхом піднявся до кабінету, Крикнув(гукнув секретарці не турбувати його, схопив телефон і почав набирати свій домашній номер, аж раптом замовк-зупинився. Поклав слухавку й замислено погладив вуха=вуса. Та ні, яка дурниця. Поттер – не таке вже й рідкісне прізвище. Є безліч людей, які мають не тільки це прізвище, а й сина на ім'я Гаррі. Так міркуючи, він=Дурслі вже навіть не знав, чи його племінника справді звуть Гаррі. Він його ніколи й не бачив. Може, то Гарві. Або Гарольд. Не варто хвилювати місіс Дурслі, вона й так дратується на саму згадку про брата-сестру. Він їй не докоряв: якби така сестра була в нього… А все ж оті люди в халатах=мантіях…
Діти читають блискавкою, в кого влучить той продовжує читати.
(приблизні відповіді: абсолютно нормальні, сови серед білого дня,
комірчина під сходами, змія підморгнула, цілковиті магли, свинячий
хвостик і т.д.)
1) З яких двох груп складається людство? (Із «маглів» — звичайних людей та чарівників)
2) Скільки років Гаррі? (Одинадцять)
10) Коли Гаррі відчув свої надзвичайні здібності? (Коли в зоопарку «розмовляв» зі змією)
11) Що особливого було в зовнішності Гаррі Поттера? (Шрам на лобі у вигляді блискавки, який надає йому сили й захищає)
12) Яка пригода у Ґоґвортсі була для Гаррі найнебезпечнішою? (У потаємній кімнаті в забороненому лісі)
Фізкультхвилинка
(Діти витягують опис героїв та вгадують про кого йдеться)
Албус Дамблдор |
Гаррі Поттер |
Його «довге сиве волосся й бороду можна було заткнути йому за пояс» |
«…мав худе обличчя, гострі коліна, чорне волосся…» |
«…його довга пурпурова мантія волочилася по землі, ховаючи черевики з пряжками на високих підборах. За окулярами, що скидалися на два півмісяці, іскрилися голубі очі |
«Він носив круглі, обмотані скетчем окуляри…» |
«він був високий, худорлявий!, здається, дуже старий…» |
«…мав тонесенький шрам на чолі у формі блискавки» |
Характеристика друзів Гаррі
ІV. Усвідомлення нових знань.
Роль. Аудиторія. форма. тема
Вітер, граючись папірцями, розкидав визначення літературної казки і фентезі. Допоможи словам стати на свої місця.
Фентезі Літературна казка
V. Підсумки уроку
1. Бесіда.
Таблиця «ЗХД»
(див. додаток 2)Привіт, мій любий друже!
Я пишу тобі аж із далекої Англії. Ти вже вгадав хто я? Так. Правильно. Я – Гаррі Поттер. А як у вас справи із навчанням? Що нового в школі? У мене все в порядку, хоча є багато новин, які я вам розповім.
Ми з Роном, моїм кращим другом, продовжуємо відкривати секрети Хогвартса, хоча ми ще навіть не оговтались від пригоди з таємною кімнатою. Хочу вам сказати, що якби я не вчився у своїй школі, я не уявляю, що б зі мною було б зараз. Я з Роном в школі вчилися на одні п`ятірки, ось чому ми з ним зараз знаходимося в школі магії., тут отримуємо бали для нашого будинку і зараз далеко відірвалися від інших. Вам також ще не пізно підтягнутися в навчанні. Почніть робити це тепер, вчіться добре, отримуйте тільки позитивні оцінки. Якщо ви будете добре вчитися, то я допоможу вам підготуватись до вступних екзаменів в школу магії. Буде важко, але ви всі розумні і впораєтесь! Отож, всім бажаю успіху.
Пишіть мені, я обов`язково всім відповім.
Щиро ваш друг Гаррі Поттер
VI. Оцінка діяльності учнів. Повідомлення домашнього завдання.
Домашнє завдання.
Виконати одне із завдань:
|
|
Його «довге сиве волосся й бороду можна було заткнути йому за пояс» |
«…мав худе обличчя, гострі коліна, чорне волосся…» |
«…його довга пурпурова мантія волочилася по землі, ховаючи черевики з пряжками на високих підборах. За окулярами, що скидалися на два півмісяці, іскрилися голубі очі |
«Він носив круглі, обмотані скетчем окуляри…» |
«він був високий, худорлявий!, здається, дуже старий…» |
«…мав тонесенький шрам на чолі у формі блискавки» |
Сім’я Дурслі
|
|
|
|
|
|
Фантастика
Літературна казка
Додаток 1
У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окулярах, багато читала і гарно вчилася. Ідею створення книги про Гаррі Поттера виникла у Джоан у 1990 році під час подорожі у поїзді. Гаррі отримав прізвище її друга дитинства – Ієна Поттера. Першу книгу Роулінг писала 5 років, одразу вирішивши, що їх буде 7 – по одній на кожен рік, проведений в Хогвартсі (демонструється виставка книг про Гаррі Поттера). Головними героями її світу є ви, діти 11 років. Більшість з них живе в фантастичному світі.
У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окулярах, багато читала і гарно вчилася. Ідею створення книги про Гаррі Поттера виникла у Джоан у 1990 році під час подорожі у поїзді. Гаррі отримав прізвище її друга дитинства – Ієна Поттера. Першу книгу Роулінг писала 5 років, одразу вирішивши, що їх буде 7 – по одній на кожен рік, проведений в Хогвартсі (демонструється виставка книг про Гаррі Поттера). Головними героями її світу є ви, діти 11 років. Більшість з них живе в фантастичному світі.
У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окулярах, багато читала і гарно вчилася. Ідею створення книги про Гаррі Поттера виникла у Джоан у 1990 році під час подорожі у поїзді. Гаррі отримав прізвище її друга дитинства – Ієна Поттера. Першу книгу Роулінг писала 5 років, одразу вирішивши, що їх буде 7 – по одній на кожен рік, проведений в Хогвартсі (демонструється виставка книг про Гаррі Поттера). Головними героями її світу є ви, діти 11 років. Більшість з них живе в фантастичному світі.
У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окулярах, багато читала і гарно вчилася. Ідею створення книги про Гаррі Поттера виникла у Джоан у 1990 році під час подорожі у поїзді. Гаррі отримав прізвище її друга дитинства – Ієна Поттера. Першу книгу Роулінг писала 5 років, одразу вирішивши, що їх буде 7 – по одній на кожен рік, проведений в Хогвартсі (демонструється виставка книг про Гаррі Поттера). Головними героями її світу є ви, діти 11 років. Більшість з них живе в фантастичному світі.
У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окулярах, багато читала і гарно вчилася. Ідею створення книги про Гаррі Поттера виникла у Джоан у 1990 році під час подорожі у поїзді. Гаррі отримав прізвище її друга дитинства – Ієна Поттера. Першу книгу Роулінг писала 5 років, одразу вирішивши, що їх буде 7 – по одній на кожен рік, проведений в Хогвартсі (демонструється виставка книг про Гаррі Поттера). Головними героями її світу є ви, діти 11 років. Більшість з них живе в фантастичному світі.
Додаток 2
Привіт, мій любий друже!
Я пишу тобі аж із далекої Англії. Ти вже вгадав хто я? Так. Правильно. Я – Гаррі Поттер. А як у вас справи із навчанням? Що нового в школі? У мене все в порядку, хоча є багато новин, які я вам розповім.
Ми з Роном, моїм кращим другом, продовжуємо відкривати секрети Хогвартса, хоча ми ще навіть не оговтались від пригоди з таємною кімнатою. Хочу вам сказати, що якби я не вчився у своїй школі, я не уявляю, що б зі мною було б зараз. Я з Роном в школі вчилися на одні п`ятірки, ось чому ми з ним зараз знаходимося в школі магії., тут отримуємо бали для нашого будинку і зараз далеко відірвалися від інших. Вам також ще не пізно підтягнутися в навчанні. Почніть робити це тепер, вчіться добре, отримуйте тільки позитивні оцінки. Якщо ви будете добре вчитися, то я допоможу вам підготуватись до вступних екзаменів в школу магії. Буде важко, але ви всі розумні і впораєтесь! Отож, всім бажаю успіху.
Пишіть мені, я обов`язково всім відповім.