Тема заняття. Творіть добро, щоб кращим став цей світ.
Програмовий зміст.
Розвивати бажання допомагати, мислення, пам'ять, зв’язне мовлення.
Виховувати гуманні почуття, доброту, стан комфортного настрою, сміливість, формувати навички встановлення гармонійних доброзичливих контактів з різним соціальним оточенням.
Вчити дітей виявляти турботливе ставлення не тільки до людей, але й до тварин, протистояти злу, творити добро, цінувати те, чим нагородила природа. Продовжувати вчити нести відповідальність за тварин.
Матеріал: вірш І Січовика «Вдячне кошеня», кошеня, мисочка з молоком, атрибути до ігор, обладнання для малювання.
Хід заняття.
(Діти сидять півколом на килимі)
Вихователь: Діти, сьогодні вранці, коли я прийшла до дитячого садка, то побачила на порозі кошик. Принесла його в групу. А хочете дізнатися, що у ньому? Тож відгадаєте загадку.
Загадка.
Хто з хвостиком і з вушками?
У кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує.
Тихо, крадучись, полює.
І маленькі, сірі мишки
Утікають геть від….
(Вихователь витягує кошеня, діти його розглядають.)
Вихователь. Як ви думаєте, чому воно тремтить і нявчить? (відповіді дітей)
А як ми можемо його заспокоїти? (називають лагідними словами, частують його молоком, вигадують ім’я). Наше кошенятко наїлося, хай воно відпочине.
Вихователь. Скажіть, а в кого із вас є домашня тваринка? Розкажіть, як ви її доглядаєте?
Мовна вправа «Як я піклуюся про свою тваринку»
Вихователь: Давайте з вами вивчимо вірш
Заучування вірша Ігоря Січовика «Вдячна киця»
Їла Катя паляницю,
Пригостила нею кицю.
Киця бігає по хаті:
– Чим же я віддячу Каті? –
Як стемніло, киця в ліжко
Принесла Катрусі… мишку. (Бесіда за змістом вірша)
Фізкультхвилинка.
Вже стомилися ми трішки (діти промовляють),
Вийдем разом на доріжку (крокують на місці).
Ось голівоньки стомились (кругові оберти головою),
Вліво, вправо нахилились (руки на поясі, нахили вліво, вправо).
Дружно разом присідайте (присідають)
Кошенятком вигинатись (вигинають спинку),
І скоріше всі сідайте
Починаємо займатись.
Дидактична гра: «Намалюй усмішку».
Перед дітьми схематичне зображення «Обличчя без рота». На дошці дві схеми: радість і гнів. З яким виразом обличчя треба промовляти кошеняті лагідні слова? Діти домальовують ротик.
Вихователь. Я дуже рада, що ви обрали посмішку. Людина, яка робить добро й дарує теплі слова, відчуває велику радість й безмежне щастя. Але що ж нам робити з кошенятком Мурчиком.
Вихователь: Давайте напишемо об’яву, що віддамо його у хороші руки. Але для цього потрібно намалювати портрет нашого котика.
Творча робота «Намалюй портрет»
Вихователь. Малята, ви чуєте, подзвонив телефон, це знайшовся господар нашого гостя, ось йому ми і віддамо кошенятко.