У "Складові комп'ютера, їх призначення"

Про матеріал
Урок створено за технологією "перевернуте навчання" Суть цього методу полягає в наступному: учні виконують домашнє завдання в класі під керівництвом учителя, а теоретичну частину програми опановують удома самостійно за допомогою відеоуроків.
Перегляд файлу

Розробка уроку

Урок створено за технологією "перевернуте навчання"

Суть цього методу полягає в наступному: учні виконують домашнє завдання в класі під керівництвом учителя, а теоретичну частину програми опановують удома самостійно за допомогою відеоуроків.

Тема: Складові комп'ютера, їх призначення

Мета:  навчальна

  • розглянути будову комп'ютера, ознайомити учнів зі складовими комп'ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;

           розвиваюча: 

  • розвивати навики самостійної роботи, роботи за алгоритмом, під керівництвом керівника розвивати логічне мислення, творчу уяву, пізнавальну активність,
  • сприяти розвитку, пам'яті, уваги, спостережливості;

     виховна: 

  • виховувати культуру користувача ПК, інформаційну культуру, дисциплінованість
  • виховувати охайність в роботі, потребу поетапної реалізації творчого задуму.

Обладнання:

  • комп’ютери;
  • ОС Windows 10

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування нових вмінь і навичок за технологією "перевернуте навчання"

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент

  •        Завчасно вдома пропоную переглянути учням відео урок «Архітектура комп’ютера» за наступним посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=6ZdR6tR2auM.
  •        Результатом перегляду для учнів має бути складений конспект у робочому зошиті.
  •        Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

 

2. Основні етапи уроку та їх зміст:

  • Відеоурок вчитель може підібрати, якій вважає підходящим, але в ньому мусять бути відображені теми:
  • Будова ПК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пристрої введення інформації - клавіатура, миша, сканер, модеми, мікрофон, цифрова відеокамера

Пристрої виведення інформації - монітор, принтер, модеми, звукові системи.

Системний блок являє собою основний вузол, всередині якого встановлені найбільш важливі компоненти. Пристрої, які знаходяться всередині системного блока називаються внутрішніми, а які приєднуються до нього зовні, називаються зовнішніми. Зовнішні пристрої також називаються периферійним

Системний блок складається:

  1. мікропроцесор
  2. оперативна пам'ять
  3. контролери пристроїв, відеокарта
  4. блок живлення
  5. накопичувач на жорсткому магнітному диску (вінчестер)
  6. лазерні диски
  • Загальні принципи роботи ПК(принцип фон Неймана):

Спочатку за допомогою якого-небудь зовнішнього пристрою ЗП в оперативну пам'ять вводиться програма, пристрій управління ПУ прочитує з пам'яті першу команду програми і організує її виконання. Ця команда може задавати виконання арифметичних або логічних операцій АЛП, запис результатів у пам'ять, введення або виведення даних на зовнішні пристрої ЗП. Після виконання першої команди ПУ починає виконання наступної команди з пам'яті.

  • Материнська плата - головна плата комп’ютера, на якій містяться основні компоненти комп'ютера, що забезпечують опрацювання і передачу даних.
  • Процесор - невелика електронна схема, що виконує всі обчислення й обробку інформації. У процесор входять: блок управління і АЛП.

Блок управління - керує роботою машини, посилає з пам'яті в АЛЛ числа і команди, передає

команди пристроям виведення. АЛП - виробляє над числами арифметичні і логічні дії. Характеристики мікропроцесора:

1 )Тактова частота - вказує скільки операцій процесор виконує в 1 сек.

2)Розрядність - кількість двійкових розрядів, що можуть одночасно опрацьовуватися процесором.

3)Швидкість опрацювання даних(швидкодія) - частота керуючих сигналів, які узгоджують роботу процесора.

4)Кількість ядер - кількість однакових за структурою процесорів, що об'єднані в одну мікросхему

  • Види пам’яти

Розрізняють два основних види пам'яті - внутрішню і зовнішню.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Будова пам’яти ПК.

Пам'ять комп'ютера побудована з двійкових запам'ятовуючих елементів - бітів, об'єднаних у групи по 8 бітів, які називаються байтами. (Одиниці виміру пам'яті збігаються з одиницями виміру інформації). Всі байти пронумеровані. Номер байта називається його адресою. Байти можуть об'єднуватися в осередки, які називаються також словами. Для кожного комп'ютера характерна певна довжина слова - два, чотири або вісім байтів.

Широко використовуються і більш великі похідні одиниці об’єму пам’яті: Кілобайт, Мегабайт, Гігабайт, а також, останнім часом  Терабайт і Петабайт

1 біт = 8 байтів

1024 байти = 1 Кбайт = 500 слів

 1024 Кбайта = 1 Мбайт

1024 Мбайта = 1 Гбайт і т.д.

  • Склад внутрішньої пам’яти

До складу внутрішньої пам'яті входять:

1. оперативна пам'ять,

2.  кеш-пам'ять

3. спеціальна пам'ять.

Оперативна пам'ять (ОЗП, англ. RAM, Random Access Memory- пам'ять з довільним доступом) - -це швидкий запам'ятовуючий пристрій не дуже великого обсягу, безпосередньо пов'язаний з процесором і призначений для запису, зчитування і зберігання програм, що  виконуються, і даних, що обробляються цими програмами.

Оперативна пам'ять використовується тільки для тимчасового зберігання даних і програм, так як, коли машина вимикається, все, що знаходилося в ОЗП, пропадає.

Кеш-пам'ять (англ. сасhе). або сверхоперативная пам'ять - дуже швидкий ЗП невеликого обсягу, що використовується при обміні даними між мікропроцесором і оперативною пам'яттю для компенсації різниці у швидкості обробки інформації процесором і трохи менш швидкодіючої оперативної пам’яттю.

Постійна пам'ять (ПЗП. англ. RОМ. Rеаd Опlу Метоrу - пам'ять тільки для читання) - енергонезалежна пам'ять, використовується для зберігання даних, які ніколи не вимагатимуть зміни. ПЗП - може тільки зчитатися і служить для зберігання програм початкового завантаження. Ні видаляти, ні записувати туди не можна При виключенні живлення вміст ПЗП зберігається.

Перепрограмувальна постійна пам'ять (Flash Метоrу) - енергонезалежна пам'ять, яка припускає багаторазову перезапис свого вмісту. Перш за все в постійну пам'ять залікують програму керування роботою самого процесора.

Відеопам'ять (VRАМ) - різновид оперативного ЗП, в якому зберігаються закодовані зображення. Це ЗП організовано так, що його різноманітні опції доступні відразу двом пристроям - процесору і дисплею. Тому зображення на екрані змінюється одночасно з оновленням відеоданих в пам'яті.

  • Склад зовнішньої пам’яти

До складу зовнішньої пам'яті комп'ютера входять:

- Накопичувані на жорстких магнітних дисках;

- Накопичувані на компакт-дисках(оптичні або лазерні диски CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW);

- Накопичувані на магнітооптичних компакт-дисках;

- Твердотілий накопичувач SSD

 

 

  •        аналіз результатів тестування та їх обговорення (чому відповіли саме так): «у мене вже є результати вашого тестування. На деякі питання ви відповіли по-різному. Давайте розбиратися, чому так й яка відповідь правильна». Там, де відповіді різні, вчитель не каже, яка відповідь правильна. Учні самі, в дискусії,  мусять знайти правильну відповідь. Користуються конспектами, які склали вдома, коли дивилися відеоурок.
  •    обговорення основних елементів, які мали увійти до конспекту.
  •    за результатами діагностичної роботи формую групи школярів, яким пропоную виконати ряд однотипних завдань у форматі змагання між командами класу. Перемагає та група учнів, яка першою та правильно виконає поставлену задачу:
  •          Записати види пам’яті і склад кожного виду пам’яті
  •          Розставити знаки >; <; =

1Mb          1000Kb

1Mbit          1 Kb

1Kbit           125 b

2Гб              2200Мб

34Кb             34000b

https://learningapps.org/2836314, https://learningapps.org/2569001, https://learningapps.org/2614734, https://learningapps.org/4518425, https://learningapps.org/6318399,  https://learningapps.org/6318043

 

5. Домашнє завдання:  переглянути відеоурок по темі наступного уроку. Скласти конспект.

 

6. Підбиття підсумків уроку

 Група – переможець отримує значки. Під час виконання навчальної роботи учитель виступає консультантом, оцінювачем  і надає допомогу дітям.

 

1

 

docx
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку