Участь жінки у Другій Світовій війні

Про матеріал
Розробка уроку про участь жінок у Другій світовій війні. Показати роль жінки яка захищала рідну землю від нацистів.
Перегляд файлу

Урок №____

Дата_______Група______

 

Тема: Участь жінок у Другій світовій війні

 Очікувані результати

     Після цього уроку учні зможуть: визначати хронологічну послідовність та знати основні причини,  характер Другої світової війни; на основі різних джерел інформації описувати героїчні події Великої Вітчизняної війни, роль жінок у Другій світовій війні

 

Мета:навчальна повторити, закріпити й узагальнити матеріал теми , поглибити знання учнів і створити цілісну картину Другої світової війни, допомогти учням усвідомити трагедію українського народу, героїзм жінки, трагедію окремої людини того часу.         

  Розвивати навички аналізу, вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; які формувалися на уроках цієї теми.

Виховувати почуття відповідальності, толерантності, поваги до історичного минулого своєї держави, національної гідності та свідомості, поваги до жінки-героїні, учасниці Другої світової війни

 

Тип уроку:узагальнення умінь і навичок

 

Форма уроку: урок-реквієм

 

 Компетентності: просторова, історична, хронологічна

 

Обладнання: підручник, стінна карта «Україна в роки Другої світової війни», атлас, картки-завдання, мультимедійний проектор, презентація, відеоматеріали,буклети

 

Основні поняття і терміни: агресія, окупація, голокост, геноцид, колабораціонізм, «Новий світовий порядок», остарбайтер, терор

Основні дати:23 серпня 1939 рік-підписання у Москві договору про ненапад  «Пакт Ріббентропа-Молотова»; 1 вересня 1939 рік - напад Німеччини на Польщу, початок Другої світової війни;  22 червня 1941 рік – початок Великої - Вітчизняної війни;1941-1943 рік- окупація України гітлерівською Німеччиною та її союзниками; 1944 рік-завершальний етап війни; 2 вересня 1945 рік-підписання Японією акта про капітуляцію. Закінчення Другої світової війни.

Міжпредметні зв»язки:  українська література, світова  література, географія

 

 

Епіграф уроку:

Підіймали країну з руїни

І підводили сиріт з колін

Вам - Святі Матері України –

Мій синівський доземний  Уклін!

О.Тараненко

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент уроку

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

        Війни супроводжують людство протягом тисячоліть. Але у ХХ   сторіччі війна зазнала найбільш глибоких змін за соціально-політичним змістом, військово-технічним виглядом, характером зброї, що застосовувалися, масштабами, руйнівністю і впливом на життя суспільства, зокрема , жіноцтва. Знання про Другу світову війну ви уже отримали на уроках історії, на екскурсії до краєзнавчого музею і на заняттях туристично-краєзнавчого гуртка. Ми сьогодні на уроці узагальнимо і повторимо вивчену тему. Цю тему ми з вами використаємо при написанні директорських робіт, здачі ЗНО, написанні рефератів, при подальшому навчанні у вищих навчальних закладах.

 

ІІІ. Узагальнення вивченої теми

План

  • Україна в роки  Другої світової війни
  • Участь жінок у Другій світовій війні
  • Наслідки Другої світової війни

 

Розповідь учителя

         Протягом всієї людської історії війна була справою чоловічою. Жінки виступали в якості пасивної жертви, воєнної здобичі, в культурі їх образи подавалися страждаючими і чекаючими дружинами, матерями, нареченими. У багатьох народів існували легенди про жінок-воїтельок, що найчастіше залишалися тільки легендами. Ситуація почала докорінно змінюватися у громадянську війну.

Радянська влада відразу зробила чимало стосовно змін статусу жіноцтва у суспільстві, проводячи лінію на встановлення «повної рівноправності жінок з чоловіками». Більшовики добре розуміли, що без підтримки більшості населення, а це були жінки, їм важко буде втримати владу. Тому вони подбали про те, аби налагодити роботу серед жіноцтва і використати його заради власної мети.

       У ХХ столітті участь жінок у війні стало явищем масовим. Побільшало великих війн; замість невеликих професійних армій звичайним явищем стали поголовні мобілізації, які частково стосувалися і жінок. Якщо раніше війни, як правило, велися силами професійних армій і часто не зачіпали більшості мирного населення, так дві світові війни радикально змінили масштаби, прийоми і правила ведення війни. Втрати мирного населення, більшістю якого були жінки і діти, у порівнянні з війнами попередніх століть зросли у кілька разів.

      Що стосується участі жінок у збройних силах, то навіть наявні статистичні данні суперечать загальній офіційній цифрі – 800 тисяч , 100 тисяч жінок, які воювали на фронті були з радянської України . Якщо ж скласти цифри з інших джерел, о загальна сума виходить значно більшою. В ті роки тільки медичних сестер було підготовлено 300 тисяч, понад 900 тисяч сандружинниць, у військах протиповітряної оборони служили 300 тисяч жінок. За роки війни було підготовлено 222 тисячі жінок «бійців-спеціалістів»: мінометниць, станкових і ручних кулеметниць, автоматниць, снайперів, зв’язківців.  Масово використовувалася жіноча праця на військових підприємствах, що прирівнювалося до військового обов’язку. 12 мільйонів, переважно жінки, будували протитанкові рови, окопи, бліндажі. ках, артилерії, піхоті, навіть в кавалерії. Десятки тисяч жінок служили військовими лікарями, розвідницями, водіями, штабістами, кухарями та ін.

        Масова участь жіноцтва у Другій світовій війні була не тільки виявом патріотичних настроїв вихованих радянською владою жінок, але й втіленням

мобілізаційних заходів з боку держави. Відверто кажучи, це було ганьбою

влади, яка допустила масове залучення жінок до діючої армії. Радянська населення, проте замовчувала причини цих втрат. У радянській офіційній історіографії жінкам було відведено вельми специфічне, можна сказати, амбівалентне місце. Пізніше, особливо після визнання заслуг жіноцтва у війні за часів Л.Брежнєва, історики стали виявляти більший інтерес до вивчення участі жінок у війні 1941-1945 рр. Здебільшого писали про подвиги  жінок на фронтах, у підпіллі, на тилових підприємствах.

 

ВІДЕО (події Другої світової війни)

 

Виконання учнями тестових завдань з вибором 1 –єї відповіді та завданнями на встановлення відповідності ( 1 бал за одну правильну відповідь)

 

Слово учителя «Мозковий шторм»

Впізнай історичну особу

  • Державний , політичний і військовий керівник найбільшої за територією світу 1920-1950-х рр. Псевдонім  вибрав собі у 1912 році, перед цим змінивши близько тридцяти прізвиськ і партійних кличок. Для найближчого оточення у нього була інша  кличка – «Коба» (безстрашний). У роки війни він разом з президентом США і прем»єр міністром Великобританії був ініціатором створення антигітлерівської коаліції . (Йосип Сталін)

 

  • Хто автор твору «Україна в огні»  про трагедію українського народу в Другій світовій війні . (Олександр Довженко)

 

Робота з термінологічним словником  (0,25 бала)

 

 

 

 

 

 

Геноцид

Знищення окремих груп населення за расовими, національними,  етнічними мотивами, а також штучне створення умов, не сумісних із життям

 

Місце для ізоляції і утримання «небажаних елементів» переважно в  нелюдських умовах, які оголошувалися ворогами режиму

Новий порядок

Назва окупаційного режиму, встановленого гітлерівцями на загарбаних територіях

 

Форма контролю агресорів над загарбаними територіями

Остарбайтер

Німецький термін для позначення осіб, які були вивезені гітлерівцями зі східних окупованих територій під час Другої світової війни на примусові роботи до Німеччини.

 

Територія, спеціально виділена і обладнана для масового знищення людей

 

Знищення і залякування ворога насильницькими засобами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником

Назвіть письменників і їх твори які працювали в тилу  у Другій світовій війні?

Павло Тичина, Олександр Довженко, Микола Бажан, Олександр Олесь, Максим Рильський , Володимир Сосюра

 

Перевірка домашнього завдання

Повідомлення учнів про учасників Великої Вітчизняної війни уродженців м. Карлівка, Тулупенко Марію Олександрівну, Железняк Любов Сергіївну

 

 

 

 

Підсумок уроку

       1944 р. став роком вирішальних перемог країн антигітлерівської коаліції. Війська фашистського блоку остаточно втратили стратегічну ініціативу, на кінець року сам блок фактично розвалився. Проте накал боїв був аж ніяк не меншим, ніж  у попередні роки.  Скорочення лінії фронту дало можливість Німеччині більш використовувати наявні людські й матеріальні ресурси і навіть завдавати відчутних контрударів. Проте зростаюча могутність Радянської армії, бойова майстерність її полководців, відкриття Другого фронту остаточно поховали будь – які сподівання Німеччини на завершення війни зі сприятливими для неї наслідками. Великий внесоку Перемогу Другої світової війни внесли жінки, які мужньо воювали з ворогом, віддано працювали в тилу.

 

 

Домашнє завдання

 

Проблемне запитання: чи потрібна правда сучасній молоді про Другу світову війну?

 

-Підготувати повідомлення про учасників Другої світової війни, що проживали у Карлівському районі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Епіграф уроку:

                                 … Нові покоління

Не знатимуть зброї,

Зрівняються вирви в степах,

Лише на стрімких п'єдесталах герої

Триматимуть зброю в руках

 

Микола Нагнибіда

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
10 січня 2022
Переглядів
1195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку