Перевірка домашнього завдання. Який рух називають рівномірним? Який рух називають рівномірним прямолінійним? Наведіть приклади. Як знайти швидкість рівномірного руху тіла? Назвіть одиниці швидкості руху. Спідометри автомобілів проградуйовані в кілометрах за годину. Як швидкість, виміряну спідометром, подати в метрах за секунду? Як визначити шлях, подоланий тілом, якщо відомі швидкість і час руху тіла? Як визначити час руху тіла, якщо відомі шлях і швидкість його руху?
Номер слайду 3
Етапи розв’язування задач:
Номер слайду 4
Аналіз фізичної проблеми. Уважно читаємо умову задачі, з’ясовуємо, яка фізична ситуація розглядається, про які фізичні величини йдеться. Визначаємо, в яких одиницях будемо розв’язувати задачу. Зазвичай задачі розв’язують в одиницях СІ. Якщо необхідно, виконуємо пояснювальний рисунок. Часто саме рисунок допомагає краще розібратися в задачі. Записуємо коротку умову задачі. Зліва, після слова «Дано», записуємо символи наданих в умові фізичних величин та їхні значення в обраних одиницях. Після слова «Знайти» записуємо символи фізичних величин, які слід знайти в задачі.
Номер слайду 5
Пошук математичної моделіУ фізиці будь-якому розрахунку передує запис формули, тому справа від слова «Дано» записуємо рівняння, які пов’язують фізичні величини, що характеризують наявне в задачі фізичне явище або фізичне тіло. Ураховуємо конкретні умови фізичної ситуації, описаної в задачі, шукаємо додаткові параметри.
Номер слайду 6
Розв’язання. Аналіз результатів. Розв’язуємо рівняння відносно невідомої величини. Перевіряємо одиниці шуканої величини. Для цього в отриману формулу підставляємо лише одиниці, без числових значень. Якщо отримано зовсім іншу одиницю (наприклад, отримали, що час вимірюється в кілограмах), шукаємо помилку. Виконуємо необхідні обчислення й аналізуємо результат, насамперед — на рівні здоро- вого глузду (наприклад, шлях від школи додому навряд чи буде подоланий за добу або за 1 с).
Номер слайду 7
Працюємо з підручником. Розгляньте і проаналізуйте розв'язки задач §9 ст.64-66
Номер слайду 8
Розв’язування задач. Крейсерська швидкість руху сучасного українського літака АН158 становить 820 км/год. Скільки часу витратить літак, щоб подолати 410 км?Дано: = 820 км/годl = 410 км. Знайти: t - ?
Номер слайду 9
Розв'язування задач. Хлопчик, рухаючись із незмінною швидкістю, подолав відстань від свого будинку до шкільного стадіону за 1,5 хв. На зворотний шлях він витратив 70 с. Куди хлопчик рухався швидше — до стадіону чи додому? У скільки разів швидше?
Номер слайду 10
Розв'язування задач. Під час змагань з бігу перший учень пробіг 10 хв. зі швидкістю12 км/год, другий — 5 км за півгодини, третій — 4 км зі швидкістю 12,5 км/год. Хто з учнів рухався найшвидше? Хто подолав найбільшу відстань? Хто біг довше за всіх?