Учительська презентація згідно із програмою INTEL (навчання для майбутнього). Презентація створена як зразок для інформування учнів, щоб ознайомити їх із метою проекту, завданнями та цілями, які постануть перед ними.
Проект на тему "Квіти з мого садочка для українського віночка"
Мета:
•збагатити знання учнів про чудодійні обереги нашого життя – квіти;
•формування громадянина-українця засобами виховання особистості елементами народознавчого характеру;
•виховувати інтерес до рослин-символів, розвивати художні та творчі здібності;
•продовжувати пізнавальні інтереси до історії та культури свого народ.
Завдання:
•ознайомити учнів з національною культурою, піснями, віршами, легендами про квіти,
•виховувати в учнів почуття гордості за свою Батьківщину, любов до пісні, продовжувати і примножувати традиції свого народу.
Види діяльності:
•добір матеріалу: легенд, оповідань, віршів, пісень, загадок, прислів'їв про квіти;
•відбір малюнків, фотографій;
•виготовлення солодкого букетику;
•Створення презентації, публікації та веб-сайту із матеріалами дослідження
Паспорт проектної роботи Керівник: Несторук Оксана Вікторівна-вчитель початкових класів, класний керівник 2 класу Долинська спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ст. Тип проекту: пізнавальний. Жанр проекту: творчий. Учасники проекту: учні початкових класів. Тривалість проекту: довготривалий
Мета: збагатити знання учнів про чудодійні обереги нашого життя – квіти; формування громадянина-українця засобами виховання особистості елементами народознавчого характеру; виховувати інтерес до рослин-символів, розвивати художні та творчі здібності; продовжувати пізнавальні інтереси до історії та культури свого народ. Завдання: ознайомити учнів з національною культурою, піснями, віршами, легендами про квіти, виховувати в учнів почуття гордості за свою Батьківщину, любов до пісні, продовжувати і примножувати традиції свого народу. Види діяльності: добір матеріалу: легенд, оповідань, віршів, пісень, загадок, прислів’їв про квіти; відбір малюнків, фотографій; виготовлення солодкого букетику; Створення презентації, публікації та веб-сайту із матеріалами дослідження
Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах, у кімнатах, вони на вишиваних рушниках. Засушеними їх кладуть за образи, з них роблять напої, відвари, настоянки. Віддавна вони були для людини символом їх почуттів, думок. Про них складали легенди, оповідання,їх оспівували у піснях, поемах… Квіти завжди, а тим більше у часи давні, мали ритуальну значимість, яка нині згадується в обрядах, особливо родинних. А що буде коли сплести квітку до квітки?...
Віночок, як головний убір, дівчата плели із 12 живих квітів, кожна з яких була символом і оберегом: безсмертник - символ здоров'я, деревій - нескореності, барвінок - життя й безсмертя людської душі, цвіт вишні та яблуні - символ материнської відданості, калина - символ краси та дівочої вроди, любисток і волошка - відданості та вірності, ромашка - символ дівочої чистоти; ружа, мальва та півонія - віри, надії та любові; хміль (вусики) - символ гнучкості та розуму. Цвіт маку долучають у вінок ті дівчата, у чиїх родинах хтось загинув у боротьбі з ворогом. Мак - символ печалі і смутку. А яку квітку вплітатимете ви?
Казка про квіти щастя Наталочка визирнула у вікно. Купаючись у вранішньому промінні, цвірінькали горобці. – Доброго ранку, сонечко! Яке ти радісне! Я також хочу бути щасливою! Сонце лагідно всміхнулося дівчинці, проте не промовило ні слова у відповідь. Наталочка вийшла з кімнати, біля дзеркала стояла мама. – Доброго ранку, матусю! Я хочу бути щасливою! – Гаразд, маленька, на сніданок у нас каша, слухайся бабусю. Дай щічку, цьомчик… Мама ще підфарбувала губи, трохи загучно ляпнула дверима. Наталочка не образилася – мама в неї добра та вродлива, але вона поспішає на роботу. До дзеркала підійшла сестра. – Катю, я хочу бути щасливою! – Зайчику, я тобі книжку цікаву подарую, а зараз вибачай, в мене семінар на першій парі… Наталочка розуміє, сестра – студентка, в неї заняття, їй ніколи… – Тату, я хочу бути щасливою. – Так, моя кицюню, я тобі ввечері ведмедика принесу, великого м’якого ведмедика… До вечора!
Наталочка зітхає: тато заклопотаний, у нього сьогодні, напевне, важлива зустріч. Хоча звісно він найкращий у світі тато. Вона прямує до братової кімнати. Сашко сидить обклавшись книжками й зошитами, ніби у фортеці. – Саню, га, Саню! – Чого тобі? – Я хочу бути щасливою. – “Людина спочатку народження прямує до смерті, буття абсурдне. Людина розглядається як істота нещасна, що лише бореться за своє існування”. – Який жах! – Наталочка стурбовано подивилася на брата: може, він захворів? – Тобі не зле?
– Це філософські погляди екзистенціалістів. – Кого? Кого? – Екзистенціалістів. – А що воно таке? – Філософська течія середини ХХст. Це сказав А. Камю, в романі “Чума”. А взагалі доживеш до одинадцятого класу – дізнаєшся. І взагалі, не заважай, в мене завтра іспит з літератури. Взагалі, то Санько завжди веселий і дотепний хлопчина. Але, що зробиш, у нього випускні іспити. Добре, що Наталочка ще мала, в неї іспитів нема, вже канікули. Проте дівчинка засмучена: “Невже ніякого щастя нема? Спитаю в бабусі, вона в нас наймудріша – повинна знати”. Дівчинка прямує до кухні. Бабуся сидить у кріслі біля вікна в плете на шпицях.
– Ти вже встала, дитинко моя? А я й не зауважила. Снідай, серденько, – бабуся починає метушитися біля онучки. – Ось я тобі кашки насиплю, молочка наллю. – Бабусю, я хочу бути щасливою. Чи є на світі щастя? – Є, золота моя, є. – А яке воно? Як його знайти? Бабуся замислилась. – Усі люди шукають щастя, але ніхто насправді не знає, яке воно. Пам’ятаєш, колись я читала тобі казку про чарівні квіти, квіти щастя. Кожен, хто їх знайде, обов’язково стане найщасливішим у світі. Пошукай, може, й ти знайдеш. Наталочка доїла сніданок, швиденько вдяглася й побігла на вулицю. На подвір’ї було тихо, навіть горобці втомилися цвірінчати. Нічний дощик щедро повмивав усі дерева й кущі, навіть кожну травинку. А в калюжах віддзеркалилось голубе небо. Наталочка вдихнула на повні груди й узялася шукати квітку щастя… Продовження казки читайте http://velikden.ks.ua/chitanka/opovidannja/zorjana_kvity.html
Що ми будемо робити? Секрети квітів щастя знали наші пращури, саме ці квіти вони вплітали у свої віночки. Ми спробуємо знайти цю квіточку щастя. Під час участі у проекті ви будете використовувати можливості комп’ютера—представляти етапи своєї роботи у вигляді публікацій, буклетів, інформаційних бюлетенів, презентацій, матимете можливість представити роботу у Інтернеті.
Очікувані результати Навчимося працювати з додатковою літературою, іншими джерелами інформації навчимося оформлювати результати праці та презентувати їх Будемо залучені до творчої роботи, розвиваючи пізнавальну активність, дослідницько-пошукові вміння виховуватимемо патріотичні почуття, любов та бережливе ставлення до природи. Ми навчимося співпрацювати в групах, поважати думки своїх ровесників, співпереживати за результат колективної праці.
Форми та методи роботи над проектом: Форми та методи роботи над проектом: Робота з додатковою друкованою та електронною інформацією Індивідуальна творча робота Групова робота Проведення спостережень, досліджень Проведення класних та інформаційних годин Створення інформаційних альбомів