Свято до дня вчителя «Учителю, доземно вклоняюся тобі!»
Сцена святково прикрашена
На екрані демонструються фото вчителів під ніжну мелодію та слова вірша.
І вед. Вітаєм Вас усіх з чудовим святом
Воно і ніжністю, і радістю дзвенить,
Учитель! В цім слові багато
Добра, любові й радості звучить.
ІІ вед. Нехай ця осінь золота
Вам подарує вік щасливий,
Щоб не згасала доброта,
Здоров’я, радощів і сили.
І вед. У день професійного свята
Буде правильним Вам побажати
Професійного росту і злету
І на «Дошці пошани» портрету!
ІІ вед. Дорогі друзі! У цій залі зібралися сіячі розумного, доброго, вічного. Отож це свято для вас!
І вед. Саме так, дорогі наші учителі та працівники школи! Щиро вітаємо Вас зі святом!
Звучить пісня «Берізка»
Голос за сценою:
Сцена освітлюється. На сцену виходить Елеонора, в руках у неї підзорна труба.
Елеонора: Бачу, бачу в залі панує нездорова атмосфера! (наводить трубу на зал, дивиться). Ви всі потребуєте радикального лікування від депресії, агресії, синдрому хронічного бажання підвищення зарплати, алергії на класне керівництво, ідіосинкразії до поурочних планів… Тут треба щось робити! Що ж зірки нам сьогодні віщують? (дивиться вгору). О, не все так погано: Вас можна врятувати!
На сцену виходять учасники свята і співають пісню на мелодію пісні
«Куда уходит детство»
Пройде шкільне дитинство,
Спливе не мало літ
Та в пам’яті барвистий
Залишить школа слід.
Колись ми станем інші
Та не забудем, ні.
Про клопоти колишні, про радощі шкільні!
ПРИСПІВ:
І розквітне свято
Серед буднів гомінких!
Друзів є ж багато дорогих!
Серця не остудим
І дорослі, і малі,-
Ми Вас дуже любим, вчителі!
Елеонора: Ану ж подивимось, що зорі провіщають Вашій школі. О, бачу, до Вас наближається чергова перевірка… та ще, мабуть, і обласна!!!
Усі присутні на сцені з вигуками неприємного здивування, схопившись за голову, залишають сцену. На сцені залишаються тільки директор і завучі.
Директор: Колеги! Гадаю, Вас не застала ця звістка зненацька. Ану, де наша головна «Книга Темряви», контрольно - візитаційна?
І завуч подає директорові велику книгу. Директор бере і відкриває.
І завуч: Усі книги є! все на місці!
ІІ завуч: І книга наказів, і книга педрад…
Директор: (продовжує гортати книгу). Чую, він уже наближається!
У цей час на сцену виходить інспектор, дещо зверхньо позирає на присутніх.
Директор: В «Книзі Темряви» сказано: і прийде Він…
Інспектор: Не «прийде», а я вже прийшов!
Директор та завучі (разом): Сила трьох допоможе нам його здолати!
Інспектор: Документацію Вашу розглядати…я не буду. Вона бездоганна. Завдяки їй Ви вийшли у фінал конкурсу. Але є деякі аспекти роботи, які я хочу перевірити. Розкажіть мені, для початку, про клімат у Вашій школі.
На екрані висвітлюються кабінети школи. Директор та завучі, по черзі, беруть указки та розказують
Директор: В кабінеті директора очікується мінлива хмарність з проясненням під час наради. Проте не виключається можливість сильної грози з градом та шквалами у разі невиконання наказу № 13. У методичному кабінеті численні вчительські розробки сяють всіма кольорами веселки.
ІІ завуч: До кабінету фізики наближаються магнітні бурі внаслідок лавини дослідів. У кабінеті хімії кислотних дощів не передбачається. У кабінеті інформатики – повний штиль: всі комп’ютери зависли. А з боку їдальні віє приємний апетитний бриз.
І завуч: У бібліотеці ясно та сонячно. Проте на перервах сильне посилення тиску, в зв’язку з приливом читачів. У шкільних гуртках полярний день продовжується аж до 31 травня. А в дитячій організації вже розпочалися спекотні дні екологічного двомісячника.
Директор та завучі залишають сцену.
Інспектор: Вражений! Вражений!
На сцену виходять учні.
Директор: Та що там «вражений»!? Ви ще не знаєте про наших вчителів: які вони у нас!!!
Інспектор: Ну-ну! І які ж?
Директор: Вчителі у нас – супер - клас!
І учень:
Інформація, плани, звіти,
Ще й «Доктрина освіти» ось,-
Вчителів наших завалити
Бюрократам якимсь вдалось.
Вчителі ж не втрачають духу,
Їм вдається усе встигать.
Правда, голови від напруги
Дуже часто у них болять.
ІІ учень:
Хвилювання ми вам приносим,
Часто прикрощів завдаєм.
Та сьогодні розслабтесь, - просим
У осінній цей теплий день.
І ми зовсім не будем проти
Коли, бачте, пішло на те,
В понеділок як на роботу
Ви всі трішечки проспите!
Учні зачитують вірші привітань вчителям та працівникам школи. Водночас, решта учнів, вручають усім квіти та вітальну листівку.
Зарубіжникам:
Що писав для вас Дефо і кого Ассоль чекала,
Фантастичні НЛО й дама пік когось карала.
В світ казковий, неймовірний кличе нас дзвінок,
Зарубіжної літератури розпочнем урок.
Твори писані давно, хтось на сторінках любив,
Хтось покараний за щирість, хтось із ненависті вбив.
Когось мандри фантастичні у незвідані світи
Про пригоди романтичні несподівано вели.
Десь страждання, десь пригода, десь чекала нагорода,
Посмішку хтось викликав і сльозу читач пускав.
Все було поміж рядками, розмаїття почуттів,
Складене життя томами - твори з глибини віків.
Англічанам
«Хелоу», «Бонжур», ми раді чути, хоч трішки іноземцями побути.
І «мейбі» вивчили урок, «ай хоуп», буде вже дзвінок.
А як читати «мейд» чи «маде» на етикетках шоколаду?
Вчать іноземці-вчителі, із нами клопоти малі.
Бо часто вживані слова, як скажем «мані» - то грошва,
А «гуд» - то добре, «бед» - погано і «найн» - то ніч, а «монінг» - ранок.
«Хелоу» - привіт, «Гудбай» - прощай, «рімембе» - значить «пам’ятай.
Відклались в нас у голові, вживаєм часто їх самі.
А решту вчити важко нас: минулий і майбутній час.
Всі дивні форми дієслова. Тяжка та іноземна мова.
Терпіння Вам бажаєм з нами, хай не минає із роками
Здоров’я і весела вдача і зустрічає Вас удача.
Математикам
Хто придумав ті рівняння, графіки і порівняння,
Кулі, конуси, об’єми, тільки зайві нам проблеми.
Співчуваєм вчителям-математикам, тих страшенних формул романтикам.
Серед інтегралів блукаємо і для чогось первісні шукаємо.
Хоч би хтось пожалів нас із древніх і не написав теореми.
Може Піфагор, може Фалес, ну а для чого темряви ці здались.
Полічили б ми й так калькулятором, що заробим, а що вже потратили.
Розв’язали б Ви за нас ті задачі, які були б ми за це Вам всі вдячні.
Учні є серед нас – їх шукаємо, щоб списати в них задачі плануємо.
Бо вони якось в них орієнтуються і знаходять те, що пропонується.
Фізикам
Статика, динаміка, кінематика, як і в математиків – сама романтика.
Тільки замість теорем - є закони Лейбніца, Паскаля, Ньютона.
Що, як і коли замерзає, гальмування шлях визначаєм.
Силу тяги, швидкість і прискорення. Під кінець уроку – всі зморені.
Правда, демонстрації – то здорово, як зробити могли б мотора ми.
Нам розкажуть. Якщо будемо слухати, а не хлопати на уроках вухами.
Інформатикам
Ну для чого нам програмування, це ж фактично над нами знущання.
Ну навчили на уроках друкувати, малювати вчились – і так вже багато!
Інформатика – наука цікава, побродити в Інтернеті – уявно.
Досконало вивчимо самі всі програми нові ігрові.
Біологам
Від амеби до людини вивчим нерви і клітини.
Рід, сім ю, родину, клас – біологи мучать нас.
Еволюція життя – ця наука не проста.
Та цікаво щохвилини, бо уроки – то новини.
Розкривають нам секрети про тварин Землі-планети.
Може вам всім легко здатись в наших знаннях розібратись,
То не просто – вчитель знає, той, хто біології навчає.
Географам
Від Європи до Канади ми мандруємо по карті,
Іноді ми й заблукаємо, але впевнені, ми знаєм,
Що врятують вчителі, в них знань запаси чималі.
Щедро діляться із нами учнями – мучениками.
Допоможуть нам знайти гори й витоки ріки.
І пустелі, й болота, й в них робота не проста.
Карти контурні збирати, потім їх перевіряти.
Знати нафту де знайшли, де лежать вічні сніги.
Вам, географам, хвала, мудра у Вас є голова,
Бо запам’ятати все це не під силу нам, до речі.
Хімікам
Знаєм формулу води, хтось ще й соди може знає,
Але решту знати все – мабуть, цього не буває.
Хімія – складна наука, але формули вчимо,
Хоч, буває, на уроках, як не знаєм – мовчимо.
Як зробити динаміт, як очистити наліт,
Що таке оксид, кислоти, луг, бродіння – це висоти.
Знань до них не всім дійти. Вчителю! Нам помогти
В силі Ви, аби б хотіли й списування допустили.
Історикам
Від пращурів до наших днів з усіх минулих вже віків
Історики події всі вивчають і нас учити заставляють.
Хто і коли кого завоював, права й свободи мужньо захищав.
Кому вдалося збудувать державу, хто ніс крізь біль народну справу.
Хто зрадив принципам людської доброти, хто піднімав з руїн світи.
Ніхто навік не буде позабутий, хто через справи власні є почутий.
Нас бути вдячними навчають вчителі
Тим давнім предкам, що вже в інший світ пішли.
Наставникам подякуємо щиро і мрієм, що майбутнє буде мирним.
Основ здоров’я та фізичної культури
Бігай швидко, м’яч лови, стрибай вправно догори,
Фізкультура – на ура – дуже рада дітвора.
У спортзал всі, як на свято поспішають так завзято.
Вчать нас там марширувати, у веселі ігри грати.
Бібліотекарям
Хто нам завжди допоможе розібратись в морі книг?
Ще й цікавого багато всім розкаже тут про них?
Зрозуміло, - це не пекар, і ніякий не аптекар,
Це – шановний усіма наш шкільний бібліотекар.
Секретарю
Документи оформляє і печаті проставляє,
Графіки складає вміло, гарно робить кожне діло.
Наш шановний секретар.
Завгоспу
Наш завгосп дістане все: віник, лампу і кільце,
І пісок, й цемент, і глину, випише любу машину.
Кухарям
Кухар варить нам компоти, жарить, смажить і пече,
Є доволі в них турботи, швидко час у них тече.
Сторожу
Сторож школу стереже і майно все береже.
Тож спасибі превелике і здоров’я Вам навіки.
Техперсоналу
Хто наводить скрізь красу, дуже любить чистоту?
Працю любить над усе, на місця розставить все?
Гарно вимиють підлогу, підметуть усі кутки,
Крейди Вам дадуть шматки – наші техпрацівники.
Психологам
Дуже славні, вправні, милі в нас психологи у школі!
Йдуть до праці з радістю, а додому з гордістю.
Вчителям-початківцям
Я пам’ятаю день і час, коли пішов у перший клас,
Коли за парту вперше сів і першу лінію провів…
Як перше слово прочитав, як першу букву написав.
І перші вчительки слова, що хліб – усьому голова.
Повік залишаться в мені дитячі мрії осяйні.
Стежина в росяні поля і перша вчителька моя…
Музичне вітання. Танець учнів з учителями
І вед. Педагогічний талант – який він? Ми сьогодні не готові дати вичерпну відповідь на це запитання. І все-таки зрозуміло, що основними складниками учительського хисту є любов до дітей.
Сценка «Розмова по телефону»
Коли щось комусь незрозуміло,
Як багато запитань, проблем,
Просто це вирішується діло:
Ми завжди до вчителя ідем.
Вчителько моя! Хай час минає.
І хай спливають у далечінь літа,
Проте вони твій образ не торкають,
Бо ти завжди красива й молода.
Ти завжди розрадиш, заспокоїш,
Кожен вже давно до цього звик.
Знімеш біль умілою рукою,
Як якійсь казковий чарівник.
Ми хочемо всім вчителям бажати
Людського щастя просто, без прикрас.
Учителька для нас, мов друга мати,
Мов, квіточки, вона плекає нас.
Ми хочемо бажати неодмінно,
Щоб успіх поруч з вчителями йшов.
Щоб учні всі були у Вас сумлінні,
Щоб кожен у житті себе знайшов.
Щоб Ви не знали горя і печалі,
Ніколи не страждали на віку.
Відомо всім: дорогу Ви обрали
Тернисту й справді дуже нелегку.
На сцені з’являється репортер передачі «Учительське життя» (на зразок передачі «Світське життя з Катериною Осадчою»).
ІІ вед. Сьогодні до нас у гості завітала ведуча дуже відомої Вам усім передачі Катя Осадча.
Звучать запитання до учителів про їх вчительське життя, а у відповідь – нарізки з пісень.
ІІ вед. Учителеві потрібні роки, щоб зерно, дбайливо посіяне, дало паростки. Минають роки. Усе добре, що почує про нас учитель – його радість, усе погане – його горе. Тож вибачте нам наші прикрощі і негаразди, любі вчителі.
Пісня «Вчителі-журавлі».
Сценка «Сплячий син»
Інспектор:
Не школа – просто благодать!
«Ура» освіті новій!
Негайно семінар зібрать
У школі цій чудовій!
Ця школа – це здійснення мрій!
Провів тут час я файно.
Ну, все! Поїхав я мерщій!
Таксі мені! Негайно!
Директор: недарма кажуть – вчителем держава стоїть. Від результатів щоденної праці вчителя залежить майбутнє країни, майбутнє усіх поколінь. А запорукою успіхів школи є злагоджений колектив учнів і педагогів. Я пишаюся, що саме такий колектив склався у нашій школі. Тож нехай усі школи держави з гідністю несуть Звання Закладу Освіти! Хай буде шана і хвала їх вчителям і школярам!
На сцену виходять учасники свята і співають пісню на мотив «Зимний сон» АЛСУ
Якщо діти з самого рання з квітами до школи спішать,
Значить вчителів своїх з святом будуть вони дружно вітать.
На початку жовтня, в неділю, вчителі святкують свій день
І тоді для них не жаліють добрих слів і гарних пісень.
ПРИСПІВ:
Вам за науку щиро вдячні, низький уклін від нас прийміть,
За всі проступки необачні простіть Ви нас , простіть.
Найкращих успіхів в роботі
Бажає щиро весь наш клас
І з Днем Учителя вітаєм Вас.
Образ учителя ми показали,
На святі чудовому всі побували.
Ми жартували та все без докори
І не судіть за це Ви нас суворо.
Ми для Вас, дорогі вчителі,
Будем вічними учнями у школі,
Хоч підемо по рідній землі
І своєї шукатимем долі.
Пустували не раз, і не два
І уроки зривати уміли.
І у Вас боліла від нас голова,
Але Ви все одно нас любили.
Тож сьогодні пробачте за все:
Жарти й витівки наші невдалі.
Нас життя вже на крилах несе
В невідомі, незвідані далі.
Благословенні будьте у роботі,
Цінуйте гарне ймення педагога,
Нехай в житті на кожнім повороті
Стрічає радість Вас, а не тривога.
Хай добрі вчинки Вашої наснаги
Промінчиком торкнуться Ваших учнів.
Слово УЧИТЕЛЬ – горде і ласкаве –
Хай буде рідним Вам і милозвучним.
Бажаєм Вам, щоб дітвора щороку в школу прибувала,
Щоб із дитячого садка таблицю множення вже знала.
Завжди, щоб добре, без проблем ішов процес педагогічний,
Щоб не жаліли Ви за тим, що у Вас турбот багато вічно…
Усі учасники свята виходять на сцену і співають пісню «А ми бажаєм Вам добра»