КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРЕДМЕТУ "Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ" НА ТЕМУ "УКРАЇНА - ЄВРОПЕЙСЬКА ДЕРЖАВА" (3 клас)

Про матеріал

Очікувані результати: формування предметних та ключових компетентностей:

уміння вчитися впродовж життя - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу;

громадянської компетентності – ознайомити учнів зі становленням України як європейської держави, збагатити, поглибити, закріпити знання історії своєї Батьківщини, дотримання прав і свобод громадян, виконання громадянських обов'язків у межах держави; виховувати громадянські та патріотичні якості особистості, почуття гордості за власну державу, її здобутки, відповідальності та обов'язку;

соціальної компетентності– проєктувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з партнерами у команді (групі), проявляти ініціативу.

Перегляд файлу

1

 

 

ТЕМА УРОКУ

Україна – європейська держава.

Клас

Тип уроку

3 клас

Урок вивчення нового матеріалу

Цифрові інструменти\сервіси\ресурси

Базові поняття і терміни

Canva, YouTube (відео, аудіозапис), Learningapps, нейромережа Glif, Wordwall

Україна, символи України, легенда, карта України, державні кордони

Очікувані результати навчання

формування предметних та ключових компетентностей:

уміння вчитися  впродовж життя - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу;

громадянської компетентності  ознайомити учнів зі становленням України як європейської держави, збагатити, поглибити, закріпити знання історії  своєї  Батьківщини, дотримання прав і свобод громадян, виконання громадянських обов'язків у межах держави; виховувати громадянські та патріотичні якості особистості, почуття гордості за власну державу, її здобутки, відповідальності та обов'язку;

соціальної компетентності– проєктувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з партнерами у команді (групі), проявляти ініціативу.

 

Зміст і структура уроку

І. Організаційно-вступна частина

Учитель:

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок!

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка!

Емоційне налаштування «Мій настрій»

Учитель: За допомогою графічного дизайнера Canva створено картку «Мій настрій». У кожного з вас, діти, на парті знаходяться аркуші. Ваше завдання: улюбленим кольором обведіть картинку, яка відповідає вашому настрою на початку уроку.

Учитель: Як бачимо, на сьогоднішньому  уроці ми помандруємо нашою рідною Україною.

Читання акровірша. 

Діти, прочитайте уважно вірш і зверніть увагу на першу літеру кожного рядка.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

  •                Яке слово ви утворили? (Україна)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мікрофон»

- Діти, в руках я тримаю «чарівний» мікрофон. Він допоможе нам пригадати, що ми знаємо про Україну.

- Що таке держава? (країна , в якій ми живемо)

- У якій державі ми живемо? (в Україні)

- Хто ми за національністю? (українці)

- Яка наша держава ? (незалежна, самостійна, правова.)

- Хто є господарем нашої країни ? (народ)

- Хто є главою держави ? (президент)

- Про що говорить дата 24 серпня 1991р.? (проголошено незалежність України)

- Які державні символи України ви знаєте? (Державний  Прапор, Державний  Герб, Державний Гімн )

- Державною мовою України є … ? (українська мова)

- Столицею України є …? (місто Київ)

Перегляд мультфільму «Державні символи України» https://www.youtube.com/watch?v=ZegU1xdY65c

     

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Захист України. 10 клас. Військова присяга та військова символіка України.

Учитель. Діти, перегляньте зображення, на якому прихований надпис (створено у нейромережі Glif), та здогадайсь, яка символіка ще є в Україні?

Діти, отже, окрім державних символів України, про які ми згадали, є ще й військова символіка України.

Тепер зіграймо в інтерактивну гру (Wordwall).

https://wordwall.net/uk/resource/62704308

Слово вчителя. Ми народилися і живемо на такій чудовій, мальовничій землі, у нашій славній Україні. Тут народилися і живуть наші батьки, тут – корінь українського народу. Тому цю землю ми називаємо Батьківщиною. Чи знаєте ви, звідки пішла назва нашої країни? Послухайте легенду.

Легенда про Україну

Колись давним-давно в одному селі жила бідна жінка. Не було в неї ніякої втіхи від життя, тільки одна важка робота. І ось настав радісний день. В неї народилась дівчинка – маленька, крихітна, гарненька. І мати стала думати, яке ім’я дати своїй дитині. Тут, звідки – невідомо, з’явилася в хаті чарівниця. Вона подивилася на немовля і сказала: «Не давай дитині імені, вона сама його знайде, а якщо даси, то вона помре.» Дівчина росла-підростала, була розумною, слухняною, але невеселою, часто журилася тим, що у неї немає імені.

І ось їй виповнилось 16 років. Задумала вона вирушити у білий світ, щоб знайти своє ім’я. Мати ніяк не хотіла розлучатися з донькою, але дівчина потайки вирушила в дорогу. Бідна жінка чекала день, другий, не витримала розлуки і пішла свою доньку шукати. Ішла, йшла і вийшла в чисте поле, жовте-жовте від пшениці. В чистому блакитному небі ластівки кружляють, світить ясне сонечко. І бачить мати – спить на полі дівчина, її дочка, та така гарна, що вона мимоволі замилувалась нею.

Раптом потемніло синє небо, здійнявся вітер, полягла до землі колосиста пшениця. Почувся тупіт та іржання коней, брязкання зброї, вигуки чужою мовою. Це були війська загарбників. Попереду їхав чужинець. Він побачив красуню-дівчину, зупинився і вигукнув: «Укра-юина», що на його мові означало «Дівчина молода». Дівчина прокинулась, але чужинець схопив її і забрав із собою. Мати, побачивши це, опустилася на коліна і стала благати  Бога захисту для своєї єдиної дитини. Все стало чорне-чорне, загримів грім, затряслася, здригнулася земля, а потім  усе стихло… Лише курява здіймалась навкруги, і на полі стояла самотня жінка.

Пішла вона плачучи по землі шукати свою дитину. А в пам’яті лишилося одне – Україна, Україна.

Йшла… З очей падали сльози. І там, де на землю падали сльозинки, проростали квіти волошки. Мати йшла боса, колола ноги, і, де на землю падала крапля крові, виростали маки. Де пройшла мати по землі, так і стала та земля зватись Україною.

Робота з географічною картою.

- Діти, давайте попрацюємо з географічною картою. На карті позначено країни – сусіди.

Урок-подорож "Які країни світу є сусідами України ...

- Перегляд відео «Україна та її сусіди» https://www.youtube.com/watch?v=G-xBOqZlZVc

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди. Робота з глобусом

Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.

  •                   Знайдіть на глобусі нашу державу Україну.

Вона є одна із найбільших за територією країн Європи. Поступається площею лише Росії. Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією.

Діти, давайте ці країни розглянемо на глобусі.

Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називають європейцями.

Фізкультхвилинка справжніх патріотів «Ми – українці» https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww

 

Робота з підручником. Стор. 57. Опрацювання матеріалу підручника та відповіді на питання (усно).

 

Робота в парах. Кросворд «Моя Україна» (на парти роздруковуються картки з кросвордом). Виконується робота під пісню «Україна – це ми» Катерини Бужинської.

https://www.youtube.com/watch?v=nsRstphg3X8

 

  1.               Одна із країн, з якою межує Україна. (Білорусія)
  2.               Область, в якій розташований географічний центр Європи. (Закарпатська)
  3.               Яку назву має об’єднаний союз деяких країн Європи? (Євросоюз)
  4.               Календарний  місяць, в якому відзначають День Європи? (травень)
  5.               Столиця України. (Київ)
  6.               Як називаються державні  документи, які спільно приймаються країнами Євросоюзу? (закони)
  7.               Материк Землі,  на якому знаходиться Європа? (Євразія)

1.

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

Ї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота у друкованому зошиті (стор. 26 – 27).

Учитель. Діти, щоб підсумувати  нашу роботу та пригадати все, що ми сьогодні вивчали, зіграймо в кубик Блума (створено за допомогою графічного дизайнера Canva).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки. Рефлексія. Оцінювання

https://learningapps.org/28550691 «Україна - європейська держава. Символи держави»

Самооцінка навчальної діяльності під музичний супровід «Моє ім’я – Україна»

https://www.youtube.com/watch?v=-a9ERF_0WpY

 

Діти, зробіть самооцінку власної діяльності!

(Учитель роздає кожному картку самооцінювання, яка зроблена в Canva)

Домашнє завдання.

Скласти сенкан до слова «Україна».

Український Вінок з Стрічками Дитячий — у Категорії "Вінки на Голову" на  Bigl.ua (946879857)Створити віночок побажань рідній Батьківщині (на кожній стрічці віночка написати побажання, наприклад, «миру»…). Кожному роздруковано макет віночка.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку