Україна в умовах десталінізації.

Про матеріал
Матеріал містить для учнів 11 класів з історії України. Тема Україна в умовах десталінізаці.
Перегляд файлу

Україна в умовах десталінізації

 

1. Хто з партійних лідерів очолював державне керівництво в УРСР до 1957 р.?

А) М. Підгорний          Б) П. Шелест           В) О. Кириченко       Г) В. Щербицький 

 

2. У чому полягала одна з головних причин непослідовності державного керівництва в здійсненні політики десталінізації?

А) Усунення М. Хрущова з посади керівника держави 

Б) Десталінізація суперечила національним інтересам українців 

В) Негативна оцінка міжнародним співтовариством процесу десталінізації

Г) Тоталітарна держава з планово-директивною економікою і однопартійною системою не могла функціонувати на демократичних засадах

 

3. Який процес передував створенню раднаргоспів?

А) Ліквідація міністерств                                           Б) Заміна союзних міністерств республіканськими

В) Впровадження ринкової економіки                      Г) Впровадження госпрозрахунку

 

4. Що передбачав новий закон про народну освіту з 1960/61 навчального року?

А) Запровадження в місті 8-річної освіти                        Б) Запровадження на селі 8-річної освіти

В) Запровадження в місті й на селі 8-річної освіти         Г) Запровадження в місті й на селі 7-річної освіти

 

5. Якого значення надавала державно-партійна влада розвитку НТР?

А) Вважала незначним засобом поліпшення рівня життя населення

Б) Проголосила НТР засобом досягнення комунізму

В) Не надавала великого значення, покладаючи основні завдання розвитку науки і техніки лише на вчених 

Г) Не бачила потреби в розвитку НТР, вважаючи її — притаманною лише Заходу і США

 

6. З якої події почалася «відлига» в українській літературі?

А) Публікація роману О. Довженка «Зачарована Десна» 

Б) Публікація статті І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?» 

В) Республіканська конференція з питань культури української мови

Г) Публікація в московській «Литературной газете» статті О. Довженка «Искусство живописи и современность» 

 

7. Процес лібералізації суспільно-політичного життя в СРСР у період «відлиги»

А) не змінив суті радянської тоталітарної моделі розвитку

Б) забезпечив повну реабілітацію жертв сталінських репресій

В) створив передумови відновлення збройної боротьби УПА

Г) сприяв переходу до ринкових методів господарювання

 

8. Який захід партійно-радянського керівництва СРСР і УРСР в 1950 - середині 1960-х рр. вплинув на життєвий рівень населення України?

А) заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи

Б) упровадження державних позик і збільшення присадибних ділянок колгоспників

В) ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва

 

9. Наприкінці 1950-х рр. у СРСР розпочалася реформа шкільної освіти, одне з положень якої передбачало вибір батьками мови навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього положення, тому що воно

А) сприяло русифікації системи освіти в УРСР

Б) відновлювало практику політики «українізації» 1920-х рр.

В) створювало умови для дискримінації російської мови

Г) суперечило Закону «Про мови в Українській РСР»

 

 

 

 

10. Запровадження в 1957 р. в Українській РСР системи раднаргоспів призвело до

А) передання підприємств республіки в союзне підпорядкування

Б) стрімкого розвитку підприємств воєнно-промислового комплексу

В) відновлення командно-адміністративної системи управління

 

11. Коли відбувся судовий процес над організацією, про яку йдеться у фрагменті джерела?

«Головним її ідеологом і засновником був Левко Лук’яненко, який народився на Чернігівщині, закінчив юридичний факультет Московського університету і працював у Львівській області в Радехівському райкомі КПУ. Вони разом із партійним працівником Степаном Віруном на початку 1959 року вирішують створити організацію, метою якої буде сприяння виходу України зі складу СРСР».

А) 1959 р.          Б) 1960 р.         В) 1961 р.              Г )1962 р.

 

12. Укажіть особливості сільського господарства за доби «відлиги».

1) Збільшення кількості селян порівняно з кількістю мешканців міст.

2) Викуп техніки у МТС, що стало непосильним тягарем для колгоспів.

3) Кампанія з «вилучення» у селян корів та іншої худоби.

4) Сприяння держави зростанню продуктивності індивідуальних присадибних господарств селян

5) Неможливість селян вільно пересуватися в межах держави через відсутність у них паспортів

6) Запровадження грошової оплати праці в колгоспах.

7) Розв’язання проблеми забезпечення тваринництва кормами засівом мільйонів гектарів землі кукурудзою.

А) 1, 3, 5          Б) 2, 3, 6          В) 3, 4, 7          Г) 1, 5, 6

 

13. Укажіть особливості розвитку промисловості та соціальної сфери УРСР за доби «відлиги».

1) Скорочення масштабів будівництва державного житла.

2) Неефективність соціальної політики через брак достатніх фінансових ресурсів.

3) Залучення додаткових асигнувань на розвиток хімічної промисловості.

4) Переорієнтація господарського механізму управління промисловістю з директивного на ринковий.

5) Децентралізація управління промисловістю через створення раднаргоспів.

6) Уповільнення розвитку електроенергетики.

7) Створення нових галузей промисловості: ракетної тощо.

А) 1, 3, 4            Б) 2, 5, 6               В) 3, 4, 6            Г) 3, 5, 7

 

14. Коли відбулися події, про які йдеться в уривку з указу Президії Верховної Ради СРСР?

«Враховуючи спільність економіки, територіальну близькість і тісні господарські і культурні зв’язки між Кримською областю і Українською РСР, Президія Верховної Ради Союзу Радянських Соціалістичних Республік постановляє: затвердити спільне подання Президії Верховної Ради РРФСР і Президії Верховної Ради УРСР про передачу Кримської області зі складу Російської Радянської Федеративної Соціалістичної Республіки до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки...»

А) 1946 р.         Б) 1953 р.            В) 1954 р.          Г) 1956 р.

 

15. Хто очолив Академію наук УРСР в 1962 р.?

А) Олександр Палладін          Б) Борис Патон         В) Іван Білодід          Г) Ігор Курчатов

 

16. У яких твердженнях ідеться про Володимира Щербицького?

1) Автор книги «Україно наша радянська».

2) Став першим секретарем ЦК КПУ у 1963 р.

3) Володіючи українською мовою, майже завжди користувався російською у своїх офіційних виступах.

4) Прихильник суворої підпорядкованості республік центру, орієнтації економіки УРСР на союзний народногосподарський комплекс.

5) Ініціював введення військ країн-членів Варшавського Договору до Чехословаччини для придушення «Празької весни».

А) 1, 3           Б) 1, 4            В )3, 4           Г) 2, 5

 

 

 

 

 

17. Про який кінофільм йдеться в уривку з історичного джерела?

«Підлив масла у вогонь, в наш національний вогонь, і Сергій Параджанов. Він сказав: «Я довго чинив опір перекладу українського тексту фільму російською мовою. Оскільки вважаю цей текст невід’ємною частиною художньої тканини фільму».

А) « Вечір напередодні Івана Купала»        Б) « Камінний хрест»

В) « Тіні забутих предків»                         Г )« Білий птах з чорною ознакою»

18. З якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР наприкінці 1950 — на початку 1960-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

А) переконати суспільство в необхідності ведення здорового способу життя

Б) пропаганди успіхів однієї з кампаній, здійснених у сільському господарстві

В) мобілізувати колгоспників на здійснення відбудови народного господарства

Г) продемонструвати молоді престижність та почесність праці жінок-колгоспниць

 

19. «Кожний, хто живе на Радянській Україні, любить її, з гордістю говорить “моя Україна”, “наша Україна”. І це цілком природно і закономірно. Тут ми народилися, виросли як громадяни, будівники комунізму...» — це уривок із книги

А) Петра Шелеста       Б) Миколи Руденка     В) В'ячеслава Чорновола  Г) Володимира Щербицького

 

20. Із якою подією пов'язані діячі, зображені на фото?

А) створенням Української Гельсінської спілки

Б) заснуванням Української робітничо-селянської спілки

В) повстанням політичних в'язнів у Норільському концтаборі

Г) акцією протесту в кінотеатрі «Україна» проти арештів дисидентів

 

 

 

 

21. Встановіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами

А) Василь Симоненко

Б) Левко Лук’яненко

В) Євген Сверстюк

Г) Іван Дзюба

Д) Іван Світличний

 

 

 

 

 

 

22. Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами

А) Леонід Брежнєв

Б) Микита Хрущов

В) Володимир Щербицький

Г) Петро Шелест

Д) Микола Підгорний

 

 

 

 

23. Установіть відповідність між поняттями, що використовують для характеристики періоду політичної та економічної лібералізації суспільства (1953–1964 рр.), та їхніми відображеннями в уривках з історичних джерел.

1) «лібералізація»          2) «дисидентство»        3) «шістдесятники»       4) «реабілітація»

А) «Зняти з обліку спецпоселення і звільнити з-під адміністративного нагляду органів МВС греків, болгар, вірмен та членів їхніх сімей, виселених з Криму в 1944 р.»

Б) «Затвердити… передачу Кримської області зі складу Російської Радянської Федеративної Соціалістичної Республіки до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки…»

В) «Поетів тоді називали формалістами за шукання своєї індивідуальності. Насправді, за шуканням істини замість ідеї, спущеної зверху для оспівування, …за опір, протистояння офіційній літературі та всьому апаратові будівничих казарм…»

Г) «Завдання полягає в підготовці народу до нового масового руху за національну свободу. Для такої праці потрібні не скоростріл з багнетом, а натхненне слово з вірою в перемогу…»

Д) «Для цього необхідно: по-більшовицькому засудити і викорінити як несумісний з принципами партійного керівництва і нормами партійного життя культ особистості, вести боротьбу проти спроб відродити його в тій чи іншій формі…»

 

24. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

А) невдала спроба державного перевороту проти М. Хрущова 

Б) перший у світі політ людини в космос

В) постанова ЦК КПРС «Про подолання культу особи та його наслідків»

Г) вступ на посаду першого секретаря ЦК Компартії України П. Шелеста

 

25. Розташуйте події в хронологічній послідовності

А) відставка П. Шелеста з посади Першого секретаря ЦК КПУ

Б) прем’єрний показ фільму С. Параджанова «Тіні забутих предків»

В) реформа управління економікою, створення раднаргоспів

Г) проведення грошової реформи

 

26. Позначте словосполучення, що визначають назви хрущовських «надпрограм».

1) Цілинна епопея                            2) Неперспективні села                    3) Кукурудзяна кампанія

4) Наздогнати і перегнати США    5) Госпрозрахунок                            6) Створення штучних морів

 

27. Які явища економічного життя УРСР відбулися за доби «відлиги»?

1) Введення в експлуатацію газопроводу Дашава-Київ

2) Започаткування легкового автомобілебудування

3) Випуск найбільших у світі суховантажних суден та риболовецьких траулерів

4) Будівництво перших атомних електростанцій

5) Широке впровадження електронно-обчислювальних машин у промисловість

6) Випуск перших у СРСР турбореактивних пасажирських літаків.

 

28. Які твердження характеризують явища та процеси соціально-економічного життя УРСР за доби «відлиги»?

1) Втрата значення особистого господарства через зростання обсягів виробництва сільськогосподарської продукції в колгоспах.

2) Відтік молоді з села позитивно позначився на темпах зростання промислового виробництва, але підривав сільське господарство.

3) Великі присадибні ділянки і наявність великої рогатої худоби у робітників та службовців радгоспів були перешкодою розвитку радгоспного виробництва.

4) Встановлення державної системи пенсійного забезпечення колгоспників: право на пенсію чоловіки одержували у віці – 60 років, а жінки – 55.

5) Влада не наважилася поширити паспортну систему на все населення сільської місцевості, проте істотно послабила паспортний режим.

6) Зменшення матеріальної зацікавленості колгоспників, скорочення державних асигнувань на потреби села.

 

29. Укажіть прізвища «шістдесятників» в українській літературі:

1) О. Гончар        2) В. Симоненко      3) А. Малишко;       4) Л. Костенко       5) А. Горська         6) І. Драч.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Панасевич Марина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
2935
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку